سایر موضوعات

مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ جز مهم ترین سوالات دانشجویانی است که قصد دریافت وام دارند. دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند از انواع مختلف وام های دانشجویی بهره مند شده و سپس با کارمزد بسیار پایین آن را به صورت قسطی پرداخت نمایند. هر یک از وام های دانشجویی در مبالغ متفاوتی به دانشجویان پرداخت می‌گردد. در این مطلب به بررسی کامل مبلغ وام دانشجویی 1402- 1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

صندوق رفاه دانشجویی انواع مختلف وام را فراهم کرده است تا دانشجویان با شرایط مختلف بتوانند آن ها را دریافت نمایند و برای پرداخت شهریه یا سایر موارد زندگی خود از آن استفاده نمایند. در حال حاضر چند مورد از وام های اصلی دانشجویی به شرح زیر هستند. در ادامه نیز مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در هر کدام را به صورت جداگانه در جداول مختلف قرار داده ایم. 

 

مبلغ وام دانشجویی | وام تحصیلی

این وام به دانشجویان دانشگاه های دولتی دوره روزانه و مراکز وابسته به دستگاه‌ های اجرایی و آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ ای اختصاص دارد. دانشجویانی که در حین تحصیل ازدواج کرده باشند، می‌توانند سند ازدواج خود را ارائه کرده و وام تحصیلی دریافت نمایند. 

 

وام شهریه

این وام دانشجویی تنها برای پرداخت شهریه دانشجویان پرداخت می‌شود. دانشجویان دوره های شهریه پرداز شبانه، دانشجویان پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و مراکز وابسته به دستگاه‌ های اجرایی و آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ ای تعلق می‌گیرد.

دانشجویان با دریافت این وام که از صندوق رفاه دانشجویی و بانک قرضه الحسنه مهر ایران تامین می‌شود، می‌توانند شهریه خود را پرداخت کنند. توجه داشته باشید که این وام برای پرداخت شهریه مستقیما به حساب دانشگاه واریز می‌شود و دانشجو باید اقساط آن را پرداخت کند. 

مبلغ وام دانشجویی

 

مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | وام ضروری

در صورتی که وقایع خاصی مثل بلایای طبیعی اتفاق بیفتد و یا دانشجو به دلیل بیماری یا فوت نزدیکان به صورت ضروری به پول نیاز داشته باشد، می‌تواند برای دریافت این وام اقدام کند. 

در صورتی که دانشجو مدارک لازم برای دریافت وام را ارائه دهد، می‌تواند وام با بیش از سقف تعیین شده دریافت نماید. اگر که دانشجو به مبلغی کمتر از سقف وام نیاز داشته باشد نیز همان مبلغ مقرر برای او پرداخت می‌گردد. 

 

مبلغ وام دانشجویی | وام ویژه دکترا

وام دکتری از منبع صندوق رفاه دانشجویان و بانک های طرف قرارداد تامین می‌گردد. اگر دانشجویی قبلا از وام دکتری استفاده کرده باشد و مجددا درخواست وام دهد، می‌تواند وام ویژه دکتری بانک طرف قرار داد را دریافت کند. 

 

وام ودیعه مسکن

دانشجویان متاهل که در خوابگاه سکونت ندارند، می‌توانند با ارائه سند ازدواج که کمتر از یک سال از تاریخ آن گذشته باشد و همچنین اجاره نامه دارای کد رهگیری، وام ودیعه مسکن دریافت نمایند. دانشجویان سال آخر امکان دریافت این وام را نخواهند داشت. چنانچه هردوی زوجین دانشجو باشند تنها یکی از آن ها می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند. 

 

مبالغ انواع وام دانشجویی 

هرساله در سایت صندوق رفاه دانشجویی مبلغ وام دانشجویی برزورسانی می‌شود و در اختیار متقضایان قرار می‌گیرد. اولویت اول برای پرداخت وام دانشجویی با افرادی است که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند. پس از آن به ترتیب افراد با اولویت نیاز مالی قرار خواهند گرفت. مبلغ وام دانشجویی در سال جدید هنوز اعلام نشده است. به منظور کسب اطلاع شما عزیزان مبلغ وام دانشجویی در سال گذشته را آورده‌ایم. به محض اطلاع رسانی بیشتر این مطلب بروزرسانی می‌گردد. 

 

مبلغ وام تحصیلی

مبلغ وام دانشجویی تحصیلی به شرح زیر می‌باشد. 

مقطع مبلغ
کاردانی 2 میلیون و 500 هزار تومان
کارشناسی 2 میلیون و 500 هزار تومان
کارشناسی ارشد 3 میلیون تومان
دکترای حرفه ای 3 میلیون تومان
دکترای پیوسته 3 میلیون تومان
دکتری تخصصی ناپیوسته 6 میلیون و 500 هزار تومان

 

مبلغ وام ضروری

مبلغ وام دانشجویی ضروری به شرح زیر می‌باشد. 

مقطع مبلغ
حوادث طبیعی 4 میلیون تومان
ازدواج 6 میلیون و 500 هزار تومان
تولد فرزند 6 میلیون و 500 هزار تومان
بیماری های خاص 6 میلیون و 500 هزار تومان
بیماری خاص پر هزینه اعضا خانواده تحت تکفل دانشجو 6 میلیون و 500 هزار تومان
خرید لوازم کمک آموزشی 6 میلیون و 500 هزار تومان

دانشجویان برتر

4 میلیون تومان
قهرمانان ورزشی 4 میلیون تومان
دانشجویان توان خواه 6 میلیون و 500 هزار تومان
فوت اعضا درجه یک خانواده 4 میلیون تومان

 

مبلغ وام ودیعه مسکن

مبلغ وام دانشجویی ودیعه مسکن به شرح زیر می‌باشد. 

مقطع مبلغ
تهران 100 میلیون تومان
کلان شهرها 70 میلیون تومان
سایر شهرها 40 میلیون تومان 

دانشجویان متاهل می‌توانند وام های فوق را با دو برابر مبلغ دریافت نمایند. در ابتدای هر ترم تحصیلی نیز شرایط دریافت وام های دکتری و ضروری مشخص می‌شود و در سایت صندوق رفاه دانشجویی قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع تر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره مبلغ وام دانشجویی 1402 – 1403

طبق اطلاعیه هایی که منتشر شده است احتمال دارد که مبلغ وام‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد. دانشجویان برای دریافت وام بایستی ابتدا در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کرده و پس از ارائه مدارک درخواست خود را ثبت نمایند. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مبلغ وام دانشجویی 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چقدر است؟

    وام های مختلف مبالغ متفاوتی نیز دارند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است. 

  2. برای دریافت وام دانشجویی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. 

  3. آیا دانشجویان وام ازدواج نیز می‌توانند دریافت کنند؟

    بله یکی از انواع وام های دانشجویی وام ازدواج می‌باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره