تیزهوشان و نمونه دولتیمدارس

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با سایر مدارس تفاوت دارد. دانش آموزانی که پس از قبولی در مدرسه و یا پس از مدتی تحصیل مجبور به نقل مکان می‌شوند، بایستی در صورت دارا بودن شرایط لازم نسبت به درخواست انتقالی اقدام نمایند. برای ثبت درخواست انتقالی بایستی به سایت my.medu.ir و یا اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه نمود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان 1402 – 1403 می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

انتقالی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تغییر مکان یک اتفاق رایج است که برای هر خانواده ای ممکن است پیش بیاد. دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان پذیرفته می‌شوند نیز ممکن است مجبور به نقل مکان شوند. در این صورت رفتن به مدرسه محل قبولی تیز هوشان با سختی زیادی همراه می‌شود. 

به همین دلیل سازمان استعدادهای درخشان این امکان را در نظر گرفته است که دانش آموزان در صورت دارا بودن شرایط بتوانند با مراجعه به سایت my.medu.ir درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان بدهند. شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان از اهمیت زیادی برای این دانش آموزان و خانواده آن‌ها برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی کامل این مساله پرداخته‌ایم.

 

زمان نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

دانش آموزانی که قصد نقل و ا‌نتقال در تیز‌هوشان را دارند، در مرحله اول باید شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان را دارا باشند. امکان درخواست انتقالی تنها در زمان مشخصی امکان پذیر است. تاریخ درخواست انتقالی برای انتقال درون شهری و بیرون شهری متفاوت است. زمان نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان به شرح زیر می‌باشد. 

 

زمان درخواست نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان در داخل یک شهر

در صورتی که دانش آموزی قصد انتقالی مدارس تیزهوشان در داخل شهر محل تحصیل خود را دارد، بایستی یک سال در مدرسه محل قبولی خود به تحصیل بپردازند. بعد از پایان امتحانات سال اول تحصیلی باید درخواست خود را در سایت my.medu.ir ثبت نماید.

در غیر این صورت دانش آموز دارای شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان می‌تواند به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کرده و درخواست خود را به صورت حضوری ثبت کند. 

 

زمان درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان از یک شهر به شهر دیگر

در صورتی که دانش آموزی قصد دریافت انتقالی به شهری دیگر را داشته باشد، باید پس از اعلام نتایج آزمون درخواست خود را به اداره آموزش و پرورش ارائه دهد.

در صورتی که در حین تحصیل نیاز به انتقالی باشد نیز می‌تواند با مراجعه به سایت my.medu.ir به صورت اینترنتی درخواست انتقالی دهد. چنانچه در دانشگاه مقصد ظرفیت خالی وجود داشته باشد، درخواست فرد بررسی خواهد شد. 

شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان

 

شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲- ۱۴۰۳

نقل و انتقال در مدارس تیزهوشان مانند سایر مدارس نیست. دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس باید شرایطی را دارا باشند تا درخواست آن ها مورد بررسی قرار گیرد. ظرفیت مدرسه مقصد نیز در بررسی درخواست انتقال تاثیر دارد اما قبل از آن دانش آوزان باید شرایط مشخصی را دارا باشند. شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان به شرح زیر می‌باشد. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان در یک شهر

همانطور که در بالا گفته شد امکان انتقالی در داخل یک شهر تنها پس از گذراندن یک سال تحصیلی امکان پذیر است. دانش آموزان باید در هنگام ثبت مدارس سمپاد دقت کافی داشته باشند و امکان پذیر نبودن انتقالی تا یک سال را مد نظر قرار دهند.  علاوه بر این شرایط دیگری نیز برای انتقالی در یک شهر وجود دارد که به شرح زیر هستند. 

🔴داشتن ظرفیت در مدرسه

🔴نمره بهتر یا یکسان با آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه تیزهوشان مقصد

🔴تایید درخواست انتقالی توسط آموزش و پرورش

 

شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان از شهری به شهر دیگر

همانطور که گفته شد برای انتقالی مدارس تیزهوشان یک شهر دیگر می‌توان پس از قبولی در آزمون اقدام کرد. شرایط انتقال بین دو شهرستان به شرح زیر می‌باشد. 

🔵قبولی در یکی از مدارس تیزهوشان

🔵نمره قابل قبول برای قبولی در مدرسه مقصد

🔵تایید درخواست توسط هر دو آموزش و پرورش شهر مقصد و مبدا

 

شرایط مهمان شدن 

در صورتی که دانش آموزی قصد گرفتن ا‌نتقالی داشته باشد اما شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان و امتیاز او کافی نباشد، می‌تواند در مدرسه مقصد به صورت مهمان تحصیل کند. مهمانی در مدارس تیزهوشان تبصره ۴۸ مدارس استعداد درخشان است.

بر این اساس هر دانش آموزی اجازه مهمان شدن یکباره در دوران تحصیل را دارد. این تبصره در صورتی اجرا می‌شود که دانش آموزان واحد شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان نباشد. صدور مدرک در پایان سال تحصیلی توسط مدرسه مبدا دانش آموز انجام می‌شود. 

 

نحوه درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در سال های گذشته دانش آموزان برای انتقالی تنها کافی بود درخواست خود را به مدیر مدرسه ارائه دهند. پس از آن مدرسه مبدا تمامی مراحل دیگر را انجام داده و در صورت پذیرش درخواست دانش آموز تایید انتقالی خود را از مدرسه دریافت می‌کرد. 

اما طی چند سال گذشته این روند تغییر کرده است. دانش آموزان واجد شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان خود وظیفه ارائه درخواست و پیگیری وضعیت را دارند. برای این منظور یا باید درخواست انتقالی را در سایت my.medu.ir ثبت کنند و یا به آموزش و پرورش مراجعه نمایند. اطلاعات لازم برای درخواست انتقالی مدارس تیزهوشان به شرح زیر هستند. 

⚪اطلاعات هویتی 

⚪شماره تلفن

⚪نام شهر مبدا و مقصد

⚪ انتخاب حداقل سه مدرسه تیزهوشان برای انتقالی

 

امتیازبندی انتقالی مدارس تیزهوشان

برای موافقت با درخواست انتقالی دانش آموزان باید امتیاز کافی داشته باشند. هرچه امتیاز بیش تر باشد به احتمال بیش تری به درخواست انتقالی موافقت می‌شود. امتیاز بندی مدارس تیزهوشان برای شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان به شرح زیر می‌باشد. 

‌عنوان  امتیاز انتقالی مدارس تیزهوشان
رتبه اول تا سوم جشنواره فرهنگی هنری حداکثر ۲۰ امتیاز
رتبه اول تا سوم مسابقات ورزشی حداکثر  ۲۰ امتیاز
بیماری اعضا درجه یک خانواده حداکثر  ۱۰ امتیاز
فرزند رزمنده دفاع مقدس  حداکثر ۹۶ امتیاز
والدین فرهنگی  حداکثر ۲۰ امتیاز
والد مادر سرپرست خانوار ۱۵ امتیاز
رتبه اول تا سوم مسابقات قرآنی حداکثر ۲۰ امتیاز
حافظ قرآن کریم حداکثر ۶۰ امتیاز (هر جز ۳ امتیاز)
مسابقات علوم اعصاب شناختی حداکثر ۲۰ امتیاز
مسابقات خلاقیت و پژوهش حداکثر۴۰ امتیاز
مسابقات علمی آموزشی حداکثر ۴۰ امتیاز

 

مشاوره شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان

برای انتقالی مدارس تیزهوشان دانش آموزان بایستی شرایط لازم را داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است با درخواست آن‌ها موافقت نشود. تمامی شرایط انتقالی پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان در دفترچه راهنما ثبت نام آورده شده است.

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ابهام در نحوه درخواست و شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان می‌توانید با مشاوران تحصیلی مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقالی مدارس تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان چیست؟

    دانش آموزان باید در زمان مشخص اقدام به درخواست انتقالی کنند. شرایط کامل انتقالی در طول مطلب گفته شده است. 

  2. آیا امکان انتقالی مدارس تیزهوشان از یک شهر به شهر دیگر وجود دارد؟

    بله داوطلبان می‌توانند پس از قبولی در مدرسه درخواست خود را ارائه کرده و در صورت واجد شرایط بودن به شهر دیگری منتقل شوند. 

  3. برای انتقالی مدارس تیز هوشان چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و یا به صورت حضوری درخواست خود را به اداره آموزش و پرورش ارائه دهید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره