تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به ترکیه 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به ترکیه 2023 یکی از گزینه های مهاجرتی برای متقاضیان زندگی در کشورهای خارجی است. ترکیه پیشرفت بسیار زیادی کرده و از سیستم آموزشی و امکانات رفاهی عالی برخوردار است. با مهاجرت به این کشور می‌توان کیفیت بالای زندگی در کشورهای اروپایی را با هزینه کمتر تجربه کرد. برای مهاجرت به کشور ترکیه روش های متعددی وجود دارد که هر یک از آن‌ها شرایط خود را دارند. با توجه به اهمیت اطلاع از روش ها و شرایط مهاجرت در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معابیب و شرایط مهاجرت به ترکیه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاع این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مهاجرت به ترکیه

در چند سال اخیر کشور ترکیه بسیار پیشرفت کرده است و از نظر شغل، اقتصاد و درآمد رشد چشم گیری داشته است. با توجه به توسعه بسیار زیاد و در پیش گرفتن سیاست مهاجر پذیری، تبلیغات بسیار زیادی در جهت جذب مهاجر انجام شده که طبق آمارها بسیار هم موفق بوده است.

در سال‌های گذشته مهاجران زیادی ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اند. ترکیه یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت است چراکه هم امکانات رفاهی عالی دارد و هم نسبت به کشورهای اروپایی ارزان قیمت تر است.

این کشور برای ایرانیان مزیت دیگری هم دارد و آن عدم مشکلات فرهنگی پس از مهاجرت است. ترکیه و ایران از نظر فرهنگی و دینی بسیار شبیه هم هستند. برای مهاجرت به ترکیه روش های متعددی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

 

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

✅ آب و هوای خوب 

✅وضعیت مناسب خدمات و امکانات رفاهی

✅ هزینه های کمتر نسبت به کشورهای اروپایی

✅داشتن سیستم آموزشی با کیفیت

✅امکان تابعیت دوگانه

✅حمل و نقل راحت

✅سیستم درمانی با کیفیت

✅عدم شوک فرهنگی برای ایرانیان پس از مهاجرت به ترکیه 

 

شرایط و مدارک مهاجرت به کشور ترکیه

مهاجرت به ترکیه روش های متعددی دارد و شرایط مهاجرت به کشور ترکیه نیز برای هر یک از این روش‌ها متفاوت است. اما برخی شرایط کلی و مشترک برای مهاجرت وجود دارد. داشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در ترکیه یکی از این شرایط است.

در هنگام دریافت ویزای بلند مت ترکیه باید ثابت کنید که از تمکن مالی برخوردارید. در غیر این صورت ویزای شما ریجکت خواهد شد. همچنین داشتن مدرک زبان ترکی نیز جز شروط مهاجرت به این کشور است.

مردم ترکیه استفاده گسترده ای از زبان انگلیسی ندارند و به همین دلیل برای برقراری ارتباط باید به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشید. مدارک lورد نیاز برای مهاجرت نیز به طور کلی به شرح زیر می‌باشد. 

✅پاسپورت دارای اعتبار

✅عکس پرسنلی گرفته شده در سال جدید

✅مدرک تحصیلی

✅بیمه درمانی برای مهاجرت به ترکیه

✅ مدارک مربوط به وضعیت مالی

✅گواهی سلامت

✅ نداشتن سوسابقه

✅آدرس محل اقامت ترکیه

✅ فیش واریز هزینه های مربوط به صدور ویزا

نکته: کامل بودن مدارک برای دریافت ویزا بسیار اهمیت دارد. در صورت ناقص بودن مدارک ممکن است ویزای شما ریجکت شود. برای جلوگیری از هرگونه مشکل در این زمینه بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت نمایید تا به طور کامل راهنمایی‌تان کنند. 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ویزا کاری

پیدا کردن کار یکی از روش های مهاجرت به کشور ترکیه است. برای این منظور باید به صورت آنلاین و یا از روش‌های دیگر با کارفرمایان ترک ارتباط برقرار کرده و کاری مناسب برای خود پیدا کنید. پس از پیدا کردن کار جاب آفر برای شما ارسال می‌شود که از طریق آن می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید.

برای پیدا کردن کار پس از مهاجرت به ترکیه باید به طور نسبی بر زبان ترکی تسلط داشته باشید. پس از طی موارد گفته شده می‌توانید برای دریافت ویزای (MLSS) از وزارت کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایید. ویزای کاری یک سال اعتبار دارد اما در صورت دارا بودن شرایط می‌توان اعتبار آن را تمدید کرد.

لازم به ذکر است که موقعیت های شغلی در ترکیه چندان زیاد نیست و مهاجران تنها با داشتن مدرک ارشد و دکتری شانس پیدا کردن شغل را خواهند داشت. با توجه به سختی های پیدا کردن شغل در ترکیه بهتر است که برای این منظور از کمک متخصصان مجموعه دانتل کو استفاده نمایید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیلی

ترکیه سیستم آموزشی بسیار قوی دارد که با استاندارهای جهانی هماهنگ می‌باشد. دانشگاه‌های این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند. در این کشور امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دو زبان ترکی و انگلیسی وجود دارد.

بخوانید: راهنما تحصیل در ترکیه

برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به ترکیه باید در ابتدا مدارک خود را برای دانشگاه‌های ترکیه ارسال کنید تا نامه پذیرش از یک دانشگاه دریافت نمایید. با نامه پذیرش می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام نمایید. توجه داشته باشید که تسلط نسبی بر زبان ترکی شانس دریافت ویزا را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد.

برای قبولی در دانشگاه شرکت در آزمون های مختلف همچون آزمون یوس الزامی است. لازم به ذکر است که پس از پایان تحصیل امکان تمدید اقامت با ویزای تحصیلی وجود ندارد و باید در مدت زمان کوتاهی به کشور خود بازگردید. تنها در صورتی که موفق به پیدا کردن شغل در ترکیه شوید، می‌توانید در این کشور بمانید. پس از مدتی کار در ترکیه می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. 

 

مهاجرت به  ترکیه از طریق سرمایه گذاری 

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های دیگر مهاجرتی است. افراد با سرمایه کذاری در ترکیه می‌توانند سود خوبی کسب کرده و در عین حال اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورند. سرمایه گذاران می‌توانند پول خود را برای خرید سهام شرکت، اوراق بهادار، خرید ملک و بانک سرمایه گذاری نمایند.  با داشتن حداقل ۱ تا ۲ ملیون لیر می‌توان برای سرمایه گذاری و مهاجرت به ترکیه اقدام کرد.

توجه داشته باشید که کسب آگاهی در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد. به هرحال سرمایه گذاری یک روش پر ریسک است و با سرمایه گذاری در کشوری خارجی این ریسک بیشتر نیز خواهد شد. هر گونه حرکت اشتباه در این مسیر می‌تواند به ضرر و ورشکستگی منجر شود. متخصصان مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. 

 

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

افراد مهاجر می توانند با ثبت شرکت در ترکیه اقامت این کشور را به دست آورند. سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه حداقل ۲۵۰۰ دلار می‌باشد. برای این منظور باید در ترکیه حضور داشته باشید و مدارک خود را به طور کامل تحویل دهید. ثبت شرکت در حدود ۳ تا ۵ روز طول مي‌کشد. پس از ثبت شرکت باید حداقل ۵ نیروی ترک استخدام کره و مالیات نیز بپردازید. ثبت شرکت برای مهاجرت به ترکیه نیز نیازمند اطلاع کامل از قوانین است. 

 

مهاجرت به کشور ترکیه با خرید ملک

در اکثر کشورها خرید ملک یک روش مهاجرتی محسوب نمی‌شود و تنها راهی برای سرمایه گذاری است. اما ترکیه به طور استثنا با خرید ملک نیز ویزا صادر می‌کند. سرمایه گذاران می‌توانند از طریق مشاور املاک‌های معتبر اقدام به خرید ملک نمایند. البته لزومی به داشتن یک واسطه نیست و فرد در صورت اطلاع کافی و دانش زبان می‌تواند به صورت مستقیم ملک مورد نظر خود را خریداری کند. پس از خرید ملک می‌توانید برای درخواست ویزا و مهاجرت به ترکیه به اداره مهاجرت آنکارا مراجعه نمایید. 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

افراد با ازدواج نیز می‌توانند اقامت ترکیه را به دست آورند. برای این منظور فرد خارجی باید با یک شهروند ترک ازدواج کند. همسر ترک باید از توانایی مالی کافی برخوردار باشد. اداره مهاجرت ترکیه سخت گیری زیادی در این زمینه نشان می‌دهد.

زن و شوهر باید ثابت کنند که ازدواج آن‌ها واقعی است و به دلیل دریافت تابعیت و مهاجرت به ترکیه به صورت صوری ازدواج نکرده‌اند. در صورت اثبات صوری بودن ازدواج جریمه مالی و زندان برای هر دو طرف در نظر گرفته می‌شود. دریافت تابعیت از این طریق ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد و در این مدت زن و شوهر باید به طور مداوم با یکدیگر زندگی کنند. 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد فرزند

تابعیت و شهروندی در کشورهای مختلف با توجه به دو قانون کلی خاک و خون اعطا می‌شود. در قانون خاک هر نوزادی که در مرزهای یک کشور به دنیا بیاید شهروند آن کشور محسوب می‌شود. در این روش تنها فرزند تابعیت دریافت می‌کند و بعد از سن قانونی می‌تواند شرایط مهاجرت خانواده خود را نیز مهیا کند.

اما در اصل خون تنها نوزادانی تابعیت دریافت می‌کنند که از والدین بومی آن کشور متولد شده باشند. کشور ترکیه از اصل خون پیروی می‌کند. تنها در صورتی که والدین خارجی تابیعت این کشور را داشته باشند، نوزاد نیز شهروند آن کشور محسوب می‌شود. به طور کل می‌توان گفت که تول فرزند روش مهاجرت به ترکیه محسوب نمی‌شود. 

 

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق پناهندگی

پناهندگی نیز روش دیگری برای مهاجرت است که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در این روش افراد پس از ورود غیرقانونی به کشو ترکیه باید به اداره مهاجرت درخواست پناهندگی دهند. پناهنده به کسی گفته می‌شود که به دلایل عقیدتی، سیاسی، جنسیت و.. جانش در خطر باشد و برای حفظ جان کشور خود را ترک کرده باشد.

دریافت پناهندگی و مهاجرت به ترکیه کار راحتی نیست و فرد باید به اداره مهاجرت ترکیه ثابت کند که چاره‌ای جز دریافت پناهندگی ندارد. سخت ترین بخش پناهندگی در مسیر رسیدن به کشور مقصد است. با توجه به غیرقانونی بودن این روش افراد باید از راه های خطرناک بگذرند تا به ترکیه برسند. بسیاری از افراد در حین مهاجرت غیرقانونی جان خود را از دست داد‌ه‌اند.

در صورت ورود به ترکیه و دریافت پناهندگی نیز فرد باید با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کند. این روش توسط مجموعه دانتل کو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

 

مراحل دریافت ویزا و اقامت

برای مهاجرت به ترکیه باید مراحل آن را به ترتیب طی کنید. مراحل مهاجرت به ترکیه با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. اما به طور کلی مراحل به صورت زیر پیش خواهند رفت. 

🔵روش مهاجرتی خود را انتخاب کرده و با توجه به آن مدارک و شرایط مورد نیاز را آماده کنید. 

🔵 پس از انجام مرحله اولیه‌ (جاب آفر برای ویزای کاری، نامه پذیرش برای ویزای تحصیلی و…) مدارک خود را تحویل داده و درخواست ویزا نمایید. 

🔵به ترکیه بروید و از طریق مرکز iResidence برای ویزا درخواست دهید. 

🔵بیمه درمانی ترکیه را خریداری نمایید. برای مطالعه راهنما از تحصیل پزشکی در ترکیه کلیک کنید.

🔵برای مصاحبه وقت رزرو کرده و در زمان مشخص به اداره مهاجرت دولتی Göç İdares مراجعه نمایید. 

🔵پس از تایید و صدور ویزا می‌توانید به طور کامل برای مهاجرت به ترکیه آماده شوید. 

 

هزینه مهاجرت به ترکیه

یکی از مهم‌ترین چالش های مهاجرت مربوط به هزینه های مهاجرت و زندگی در این کشور است. در مرحله اول مهاجرت به ترکیه برای صدور ویزا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید. همچنین ارائه مدرک تمکن مالی نیز شرط اصلی مهاجرت است. مبلغ تمکن مالی با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. بیش ترین مبلغ مربوط به روش مهاجرت سرمایه گذاری است. میانگین هزینه مهاجرت به ترکیه در روش های مختلف به شرح زیر می‌باشد. 

🔴مهاجرت با سرمایه گذاری (ثبت شرکت) ۱۲ تا ۱۸ هزار دلار

🔴مهاجرت با سرمایه گذاری (خرید ملک) ۲۳۰ دلار برای خرید ملک و ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای گذاشتن در بانک 

🔴مهاجرت به ترکیه از طریق کار ۱۰۰۰ دلار برای درخواست کار  

🔴مهاجرت تحصیلی به زبان ترکی ۲۵۰ تا ۷۵۰ دلار، زبان انگلیسی ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار 

نکته: در تمامی روش های گفته شده علاوه بر هزینه اصلی باید توانایی پرداخت هزینه زندگی در ترکیه را نیز داشته باشید. 

 

هزینه زندگی در ترکیه

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به ترکیه باید ثابت کنید که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را دارید. بیش ترین سهم هزینه زندگی در ترکیه به اجاره مسکن تعلق دارد. به عنوان مثال برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود ۲۱۰۰ لیر (۲۴۰ دلار) ماهانه اجاره بها پرداخت کنید.

اجاره آپارتمان در حومه شهر نیز در حدود ۱۰۰۰ لیر می‌باشد. دانشجویان می‌توانند با اجاره خوابگاه هزینه خود را کاهش دهند. سایر هزینه های زندگی پس از مهاجرت به ترکیه به شرح زیر می باشد. 

🟢گوشت (یک کیلو) ۷۸.۹۰ لیر

🟢مرغ (یک کیلو) ۲۶.۸۵ لیر

🟢شیر ۵.۷۰ لیر

🟢تخم مرغ (۱۲ عدد) ۱۲.۶۰ لیر

🟢نان ۲.۶۰ لیر

🟢برنج (یک کیلو) ۵.۷۰ لیر

🟢سیب زمینی و پیاز ۳.۱۱ لیر

🟢هزینه تاکسی (یک کیلومتر) ۶.۴۶ لیر

🟢پرتقال ۳.۳۰ لیر

🟢سیب ۲.۶۸ لیر

🟢۲ وعده غذا در رستوران ۱۲۰ لیر

 

مهاجرت به ترکیه |‌ پیدا کردن شغل

شرایط کاری در ترکیه برای همه افراد یکسان نیست. متخصصان در رشته های پزشکی می‌توانند مدرک خود را معادل سازی کرده و در مراکز دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. اما داروسازها این امکان را ندارند و برای کار کردن با مدرک تحصیلی خود باید حتما شروندی ترکیه را داشته باشند. 

کار پیدا کردن در ترکیه با استفاده از سایت‌های مختلف امکان پذیر است. با داشتن مدرک زبان ترکی شانس بسیار بالایی برای پیدا کردن کار خواهید داشت. با داشتن مدرک زبان انگلیسی موقعیت های شغلی بسیار محدود می‌شود و شانس‌تان نیز برای استخدام تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. از سایت های کاریابی برای مهاجرت به ترکیه می‌توان به eleman.net yenibirisi.com، kariyer.net و indeed.com اشاره کرد. 

با کمک گرفتن از متخصصان حوزه مهاجرت می‌توانید به بهترین نحو رزومه خود را آماده کرده و یه صورت گسترده تری به دنبال شغل بگردید. متخصصان مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. 

 

درآمد مشاغل مختلف در ترکیه

همانطور که گفته شد کار پیدا کردن در ترکیه یکی از روش های مهاجرتی است که در بین متقضیان مهاجرت به ترکیه بسیار پرطرفدار می‌باشد. افراد در حوزه های تحصیلی و شغلی مختلف می‌توانند برای خود کار پیدا کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

مسلما درآمد همه شغل ها با یکدیگر یکسان نیست اما میزان درآمد هر شغل در ترکیه برای مهاجران بسیار اهمیت دارد. اینگونه آن‌ها می‌توانند درآمد در ترکیه را نسبت به درآمد در ایران مقایسه کنند و با توجه به سود بیشتر برای مهاجرت تصمیم گیری نمایند. همچنین مقایسه میزان درآمد نسبت به سایر کشورها نیز برای متقاضیان مهاجرت به ترکیه بسیار کمک کننده است. در آمد هر شغل در ترکیه به طور حدودی به شرح زیر می‌باشد. 

🔵متخصص پوست ۲۸۵ هزار لیر

🔵پزشک اورژنس ۲۲۰ هزار لیر

🔵متخصص قلب ۴۰۰ هزار لیر

🔵متخصص تغذیه ۱۹۵ هزار لیر

🔵پرستار ۸۰ هزار لیر

🔵داروساز ۱۲۵ هزار لیر

🔵پزشک قانونی ۲۴۸ هزار لیر

🔵مهندس برق ۹۳ هزار لیر

🔵مهندس فناوری ارتباط ۱۵۵ هزار لیر

🔵روزنامه نگار ۱۱۰ هزار لیر

🔵وکیل ۱۹۵ هزار لیر

🔵معلم ۷۵ هزار لیر

🔵 گارسون ۳۱ هزار لیر

 

درآمد مشاغل در شهرهای مختلف ترکیه

نکته بسیار مهم این است که درآمد شغل های مختلف در شهرهای ترکیه با یکدیگر متفاوت اند. برای مثال میانگین درآمد یک شغل مشخص در استانبول بیشتر از شهر بورسا است. اطلاع از محدوده درآمد شهرهای مختلف نیز در هنگام مهاجرت به ترکیه اهمیت زیادی دارد. میانگین درآمد در شهرهای مختلف ترکیه به شرح زیر می‌باشد. 

🔴استانبول ۹۲ هزار لیر

🔴آنکارا ۷۷ هزار لیر

🔴آنتالیا ۷۷ هزار لیر

🔴آدانا ۷۸ هزار لیر

🔴یامنلار ۷۴ هزار لیر

🔴 بورسا ۷۳ هزار لیر

🔴المداغ ۷۴ هزار لیر

🔴دیاربکر ۶۹ هزار لیر

 

بهترین شهرها برای مهاجرت به ترکیه 

در هنگام مهاجرت به ترکیه افراد باید تصمیم بگیرند که در چه شهری قصد اقامت دارند. شهر محل زندگی بر عوامل مختلفی همچون امکانات، هزینه‌ها و درآمد تاثیر می‌گذارد. برخی از بهترین شهرها برای مهاجرت به ترکیه به شرح زیر هستند. 

🔵استانبول 

🔵 آنکارا

🔵آنتالیا

🔵 ازمیر

🔵بورسا

🔵بدروم

🔵کالکان

🔵آلانیا

 

دریافت اقامت دائم ترکیه

اکثر افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند دیگر قصد برگشت به کشور خود را ندارند و تصمیم می‌گیرند که در ترکیه بمانند و به زندگی خود ادامه دهند. اما ماندن در ترکیه با ویزاهای بلند مدت امکان پذیر نیست. تمامی ویزاها اعتبار مشخصی دارند که پس از پایان آن یا تمدید می‌شوند و یا درصورت واجد شرایط نبودن فرد باید به کشور خود بازگردد.

اما در صورتی که فرد در ترکیه برای خود کاری پیدا کرده به طور مرتب مالیات پرداخت کند، پس از ۵ سال شرایط دریافت تابعیت و مهاجرت به ترکیه را خواهد داشت. با ازدواج و سرمایه گذاری مدت زمان دریافت تابعیت ترکیه ۳ سال می‌شود.

دریافت تابعیت ترکیه نیز مراحل خود را دارد و در صورت عدم آگاهی ممکن است درخوسات ریجکت شده و مجبور به ترک ترکیه شوید. پس بهتر است که از افراد متخصص کمک بگیرید تا مراحل درخواست اقامت دائم را به نحو احسن انجم دهند. متخصصان مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

مشاوره مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از روش های مختلفی همچون کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ازدواج امکان پذیر است. ترکیه نسبت به سایر کشورها با سهولت بیشتری مهاجر می‌پذیرد و امکان دریافت اقامت دائم این کشور نیز وجود دارد. هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی ارزان قیمت تر است. 

هر ساله قوانین مهاجرتی تغییر می‌کند و باعث سردرگمی مهاجران می‌شود. به همین دلیل لازم است که قبل از اقدام برای مهاجرت به کشور ترکیه با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کنید تا شما را در جریان قوانین جدید قرار دهند. با آگاهی کافی و کمک گرفتن از افراد متخصص می‌توانید به راحتی و هرچه سریع‌تر مهاجرت کنید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کرده و در این مسیر همراه شما باشند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به ترکیه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

    بله در صورت ازدواج با یک شهروند ترکیه می‌توانید پس از ۳ سال زندگی مشترک و اثبات واقعی بودن ازدواج خود تابعیت این کشور را به دست آورید. 

  2. هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

    برای مهاجرت به کشور ترکیه روش های متعددی وجود دارد که هریک از آن‌ها هزینه متفاوتی خواهند داشت. هزینه مهاجرت با روش های مختلف در طول مطلب گفته شده است. 

  3. آیا با تولد فرزند می‌توان به ترکیه مهاجرت کرد؟

    خیر ترکیه از قانون خون پیروی می‌کند و تابعیت این کشور تنها به نوزادان متولد شده از والدین ترک داده می‌شود. در صورتی که والدین خارجی از قبل اقامت این کشور را گرفته باشند فرزند آن‌ها نیز تابعیت دریافت خواهد کرد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره