مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

کانال تلگرام تحصیلی     

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در سال های گذشته راه اندازی شد تا آموزش و پرورش امکان نظارت کامل بر توز‌یع کتاب‌های درسی را داشته باشد. دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی باید در زمان مشخص شده به این سامانه مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه کتاب‌های خود را سفارش دهند. دانش آموزان جامانده از ثبت نام نیز می‌توانند به صورت آزاد کتاب های خود را از سایت azad.irtextbook.ir سفارش دهند. برای کسب اطلاع کامل از سامانه فروش و توزیع موادآموزشی تا انتها این مقاله همراه ما باشید. 

 

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

در سال‌های قبل کتاب‌ های درسی به صورت حضوری به فروش می‌رسیدند و به دلیل عدم وجود نظارت دقیق بر نحوه توزیع کتاب‌ها مشکلات بسیار همچون کلاهبرداری و مشکل در خرید کتاب‌ به وجود می‌آمد.

اما چندین سال است که آموزش و پرورش سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را راه اندازی کرده است و از این طریق دانش آموزان و والدین آن‌ ها می‌توانند به راحتی کتاب‌ های درسی را تهیه کرده و آن ها را با قیمت مصوب خریداری کنند. آدرس سامانه فروش و توزیع موادآموزشی irtextbook.ir می‌باشد. 

 

ثبت نام کتاب در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

خرید کتاب درسی مهم ترین گام برای شروع سال تحصیلی است. خرید کتاب به صورت اینترنتی و به دو صورت انفرادی و گروهی انجام می‌شود. در روش انفرادی هر دانش آموز به سایت irtextbook.ir مراجعه کرده و کتاب های درسی مورد نظر خود را در سایت سفارش می‌دهد.

نهایتا کتاب های خریداری شده به مدارس تحویل داده شده و دانش آموزان از مدرسه خود کتاب ها را تحویل می‌گیرند. در روش گروهی نیز دانش آموزان به مدرسه خود مراجعه کرده و درخواست ثبت سفارش می‌دهند.

مدرسه نیز به صورت گروهی سفارش دانش آموزان را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت می‌کند. برای ثبت سفارش کتاب در سامانه باید کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموزان را در اختیار داشته باشید. 

 

مراحل ثبت نام در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی

برای ثبت نام کتاب درسی باید در زمان مشخص که برای هر پایه تحصیلی مشخص شده است، به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی مراجعه کنید. به منظور سهولت کار برای شما عزیزان در این بخش مراحل ثبت نام در سامانه فروش و توزیع موادآموزشی را به طور کامل آورده‌ایم. 

🔵ورود به سایت irtextbook.ir

🔵وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموزان

🔵تکمیل اطلاعات خواسته شده

🔵پرداخت هزینه کتاب

🔵دریافت رسید

 

راهنمای تصویری

1️⃣عبارت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را در مروگر خود جستجو کرده و وارد سایت irtextbook.ir شوید.

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

 

2️⃣از سمت چپ تصویر گزینه ورود دانش آموزان را انتخاب کنید. 

 

3️⃣کد ملی و سریال شناسنامه را به ترتیب در کادر رمز نام کاربری و رمز عبور وارد کنید. 

 

4️⃣گزینه ورود به سامانه فروش را انتخاب کرده و وارد صفحه جدید شوید. 

5️⃣اطلاعات مورد نیاز را به طور کامل تکمیل کنید. 

6️⃣کتاب های درسی را با توجه به پایه درسی انتخاب کنید. 

7️⃣درگاه پرداخت را انتخاب کرده و سپس هزینه کتاب را پرداخت کنید. 

8️⃣رسید ثبت نام را دریافت کنید (عدم دریافت رسید به معنی عدم ثبت سفارش می‌باشد.)

 

ثبت کد ملی و سریال شناسنامه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

برخی از دانش آموزان در هنگام وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی با ارور عدم ثبت در سامانه سیدا موجه می‌شوند. ثبت کد ملی و سریال شناسنامه باید توسط مدیر مدرسه انجام شود.

در صورتی که در زمان مقرر ثبت نام با این ارور مواجه شدید، بایستی به مدرسه مراجعه کرده و وضعیت را بررسی کنید. ممکن است اطلاعات به درستی توسط مدرسه ثبت نشده باشد.

عدم ثبت نام در زمان مقرر نیز باعث ارور سایت می‌شود. برای اطلاع از زمان ثبت نام کتاب های درسی می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

کسانی که زمان ثبت نام کتاب درسی را از دست داده‌اند و یا نیاز به خرید تک جلدی کتاب دارند، می‌توانند به صورت آزاد کتاب‌های خود را از سایت azad.irtextbook.ir خریداری کنند. همچنین امکان خرید کتاب از سایت نمایشگاه کتاب تهران نیز وجود دارد. خرید کتاب به صورت آزاد هزینه بیش تری خواهد داشت. 

در صورتی که در هنگام ثبت نام کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی با مشکل مواجه شدید و یا سوالی برای تان به وجود آمد، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه فروش و توزیع موادآموزشی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به چه منظوری راه اندازی شده است؟

    با توجه به کلاهبرداری‌های متعدد در سال‌های گذشته، هدف از راه اندازی این سامانه نظارت و کنترل دقیق بر توزیع کتاب‌های درسی می‌باشد. 

  2. آدرس سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی چیست؟

    دانش آموزان برای ورود به سامانه آموزشی می‌توانند همین عبارت را در گوگل جستجو کنند و یا مستقیما با آدرس irtextbook.ir وارد سایت شوند. 

  3. هزینه ثبت نام کتاب درسی چقدر است؟

    هزینه ثبت نام کتاب در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما با ثبت نام در سایت irtextbook.ir می‌توانید کتاب ها را با قیمت درج شده در جلد خریداری نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره