مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی

کانال تلگرام تحصیلی     

رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی یک مساله بسیار مهم برای دانش آموزان است چراکه ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه امکان پذیر است و در غیر این صورت مشکلاتی برای دانش آموز به وجود خواهد آمد. در هنگام شروع ثبت نام معمولا سایت به شدت شلوغ می‌شود و بسیاری از دانش آموزان نمی‌توانند وارد سایت شوند. این مشکل معمولا خود به خود حل می‌شود و نیازی به نگرانی نیست اما برای رفع برخی از مشکلات سایت ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان باید اقداماتی انجام می‌دهند. برای کسب اطلاع کامل از رفع ارور ثبت نام کتاب درسی این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و یا با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

 

رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی

دانش‌آموزان برای ثبت نام کتاب های درسی خود باید به سایت irtextbook.ir مراجعه نمایند. پس از شروع زمان ثبت نام کتاب درسی و باز شدن سایت افراد بسیار زیادی برای ثبت نام به سامانه مراجعه می‌کنند، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. با توجه به اینکه ثبت نام کتب درسی برای دانش آموزان بسیار مهم است امکان دارد که دانش آموزان و والدین آن‌ها از مشکلات سایت نگران شوند. برای رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی ابتدا باید به مشکلات احتمالی و نحوه رفع آن‌ها بپردازیم.

 

مشکل فنی سایت ثبت نام کتاب درسی

این مشکل در ابتدای شروع ثبت نام به وجود آمد و دانش آموزان نمی‌توانستند وارد سایت شوند و کتاب های درسی خود را ثبت کنند. طبق گفته های سخنگوی وزارت آموزش و پرورش این مشکل ثبت نان کتاب درسی برطرف شده است و دانش آموزان مشکلی برای ورود به سایت و ثبت سفارش کتاب های درسی خود ندارند.

 

عدم ورود به سامانه برای برخی از دانش آموزان

برخی از دانش آموزان نمی‌توانند وارد صفحه شخصی خود شوند و کتاب هایشان را ثبت کنند. این مشکل به دلیل مراجعه بسیار زیاد و شلوغی سرورها می‌باشد. هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد و تنها لازم است دانش آموزان مدتی صبر کرده و مجددا به سایت مراجعه نمایند. با کمتر شدن شلوغی رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی انجام می‌شود.

 

ارور دانش آموز یافت نشد

برخی از دانش آموزان پس از وارد کردن کدملی و رمز عبور خود با ارور دانش آموز یافت نشد مواجه می‌شوند. این مشکل معمولا مربوط به مدرسه محل تحصیل می‌باشد و ممکن است مدیر مدرسه اطلاعات دانش آموز را وارد نکرده و یا اشتباه وارد کرده باشد. برای رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی باید به مدرسه خود مراجعه کرده و درخواست بررسی اطلاعات را بدهید.

در صورتی که مشکل از ثبت اطلاعات توسط مدرسه نباشد، باید کتاب های درسی خود را به صورت آزاد از سایت azad.irtextbook.ir خریداری نمایید. خرید کتاب به صورت آزاد هزینه بیشتری نسبت به خرید کتاب از سایت irtextbook.ir دارد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

سفارش کتاب درسی بعد از رفع مشکل

پس از حل مشکل باید سفارش کتاب درسی خود را در سامانه ثبت نمایید. دانش آموز باید کد ملی و سریال شناسنامه خود را در دسترس داشته باشد تا برای ورود به سایت از آن استفاده نماید. مراحل کلی ثبت نام پس از رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی به شرح زیر می‌باشد.

✅ ورود به سایت irtextbook.ir

✅ وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه

✅ وارد کردن اطلاعات خواسته شده و تکمیل فرم

✅ پرداخت هزینه و ثبت سفارش

 

راهنمای تصویری

1️⃣ آدرس irtextbook.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت ثبت نام کتاب درسی شوید.

2️⃣ وارد منوی اصلی شده و از منوی سمت چپ گزینه ورود دانش آموزان را انتخاب کنید.

رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی

3️⃣ کد ملی و سریال شناسنامه را وارد کرده و وارد صفحه شخصی دانش آموز شوید.

مشکلات ثبت نام کتاب درسی

4️⃣ به ترتیب گزینه‌های “فروش و توزیع مواد آموزشی” و سپس بر روی گزینه “ را انتخاب کنید.

5️⃣ در این مرحله رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی اطلاعات مربوط به مدرسه محل تحصیل را وارد نمایید.

6️⃣ در قسمت ثبت شماره موبایل یک شماره تماس وارد کنید.

7️⃣ بسته کتاب درسی خود را انتخاب کرده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات گزینه تایید را انتخاب کنید.

8️⃣ گزینه پرداخت را بزنید و وارد درگاه پرداخت شوید.

9️⃣ رسید ثبت نام خود را دریافت نمایید.

نکته: شما می‌توانید برای اطلاع سریع از زمان ثبت نام کتاب های درسی در کانال تلگرامی دانتل عضو شوید.

 

مشاوره رفع مشکل ثبت نام کتب درسی

در هنگام ثبت نام کتاب های درسی ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که آگاهی از نحو رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی بسیار حائز اهمیت است. برخی مواقع مشکلات به دلیل شلوغی سایت و برخی مواقع نیز به دلیل مشکل در ثبت اطلاعات توسط مدرسه می‌باشد.

در صورتی که در هنگام ثبت نام کتاب های درسی با مشکلی مواجه شده‌اید و یا سوالاتی برای‌تان به وجود آمده است، می‌توانید برای رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا این متخصصان به تمام پرسش‌هایتان پاسخ دهند. مشاوران تحصیلی مرکز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رفع مشکل ثبت نام کتب درسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای رفع مشکل ثبت نام کتاب درسی و باز نشدن سایت چه باید کرد؟

    در این شرایط تنها کافیست مدتی زمان بدهید تا سایت خلوت شود و مجددا به سامانه مراجعه نمایید.

  2. رفع مشکل دانش آموز یافت نشد به چه صورت است؟

    این ارور به دلیل ناقص بودن اطلاعات دانش آموز است و برای حل آن باید به مدرسه رفته و درخواست بررسی اطلاعات را بدهید.

  3. در صورت حل نشدن مشکلات سایت چه باید کرد؟

    مشکلات سایت معمولا برطرف می‌شوند اما در غیر این صورت می‌توانید به صورت آزاد کتاب های درسی را از سامانه azad.irtextbook.ir تهیه نمایید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره