مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

شرایط هدایت تحصیلی انسانی

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط هدایت تحصیلی انسانی شامل چه مواردی است؟ علاقه مندان به تحصیل در رشته علوم انسانی در دوره متوسطه دوم، لازم است که حتما شرایط تحصیل در این دانشگاه را در نظر بگیرند و بر اساس آن ها اقدام به انتخاب رشته کنند. به طور کلی شرایط هدایت تحصیلی انسانی شامل دو دسته شرایط فردی و شرایط آموزشی است که لازم است متقاضیان برای موفقیت در این رشته، هر دو دسته شرایط را داشته باشند. در ادامه به شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی پرداخته ایم.

 

شرایط هدایت تحصیلی انسانی

شرایط هدایت تحصیلی انسانی نسبت به دیگر رشته ها آسان تر است و می توان گفت شرایط بهتری دارد. دروس دوره متوسطه دوم رشته انسانی شامل دروس فلسفه، ادبیات، حقوقی و مباحث مختلف روانشناسی است که برای علاقه مندان به این دروس جذاب است.

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته انسانی هستند، در صورتی که دارای شرایط هدایت تحصیلی انسانی باشند، می توانند وارد این رشته شوند و در آن تحصیل کنند. اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تصمیم گیری درست در این مرحله بسیار مهم است و موفقیت تحصیلی آن ها را به دنبال خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که رشته علوم انسانی از دروس و مطالب مختلفی تشکیل شده است و شرایط هدایت تحصیلی ورود به این رشته برای بسیاری از دانش آموزان و والدین نامفهوم است که در ادامه قصد داریم به آن ها بپردازیم.

بخوانید: هدایت تحصیلی 

 

شرایط هدایت تحصیلی انسانی

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته انسانی می باشند، حتما باید موفق به کسب حداقل معدل لازم برای ورود به این رشته شوند. شرایط هدایت تحصیلی انسانی شامل شرایط فردی و شرایط آموزشی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

 

شرایط فردی هدایت تحصیلی انسانی

افرادی که پس از اتمام مقطع نهم متوجه شده اند که بر اساس توانایی ها و استعدادهای درونی خود، علاقه مند به تحصیل در رشته انسانی هستند، می توانند با داشتن شرایط فردی هدایت تحصیلی انسانی اقدام به انتخاب رشته نمایند. 

انتخاب رشته در پایه نهم جهت ورود به دوره متوسطه دوم، از مهم ترین انتخاب های دانش آموزان می باشد که در آینده تحصیلی و شغلی آن ها تاثیر گذار است. در صورتی که دانش آموزان بدون توجه به شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی و پیش نیازهای ورود به این رشته، اقدام به انتخاب رشته نمایند، در آینده دچار مشکل می شوند و در یادگیری مباحث ناموفق خواهند بود.

بررسی شرایط هدایت تحصیلی انسانی از ابعاد شخصیتی و فردی بسیار مهم است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

  • علاقه مندی به اصول فلسفی و دروس حفظی
  • برخورداری از ذهنی خلاق جهت تحلیل صحیح مطالب شخصیتی و روانشناختی
  • داشتن حافظه قوی جهت به خاطر سپردن موضوعات و مطالب مختلف مرتبط با رشته انسانی 
  • علاقه مند به تحقیق پیرامون اصول و مطالب فقهی و اسلامی
  • علاقه مندی به دروس حفظیات

 

شرایط آموزشی هدایت تحصیلی انسانی

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی نسبت به دیگر زیرشاخه های نظری شامل تجربی و ریاضی، کمی آسان تر است و دانش آموزان راحت تر می توانند وارد این رشته شوند. در ادامه شرایط هدایت تحصیلی انسانی را در زمینه های آموزشی آورده ایم:

  • مجموع نمرات دروس مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، عربی در سه مقطع هفتم، هشتم و نهم نباید کم تر از عدد 42 باشد.
  • نمرات درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال اول متوسطه، با ضریب 4، درس مطالعات اجتماعی با ضریب 3 و درس عربی با ضریب 2 محاسبه می شود.
  • دانش آموزان برای ورود به رشته انسانی، باید حداقل معدل 14 را کسب کرده باشند.

 

زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی انسانی 

مهلت در نظر گرفته شده برای دریافت فرم هدایت تحصیلی انسانی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود. دانش آموزان باید در زمان های اعلام شده به سایت پادا مراجعه کنند و سپس فرم هدایت تحصیلی مربوطه را دریافت و تکمیل کنند. 

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی انسانی از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور منتشر نشده است، به محض دریافت اخبار جدید زمان دقیق تکمیل مراحل هدایت تحصیلی را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.
 

 

نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی انسانی

تمامی دانش آموزان جهت شرکت در مرحله هدایت تحصیلی، باید فرم های مربوط به این فرآیند را تکمیل کنند. فرم هدایت تحصیلی داوطلبان شامل چندین فرم می باشد که لازم است به طور مستقل توسط والدین، معلمان، مشاوران و دانش آموزان تکمیل گردد.

طی سال های گذشته دانش آموزان نهمی می توانستند مراحل هدایت تحصیلی را از طریق سایت همگام نیز تکمیل کنند اما در سال های اخیر این رویه تغییر کرده است، به طوری که متقاضیان برای دریافت فرم های هدایت تحصیلی باید به سایت پادا مراجعه کنند.

در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان نهمی، نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی انسانی از طریق سامانه پادا را آورده ایم:

1️⃣ نشانی اینترنتی سایت پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) به آدرس “pada.medu.ir ” را در مرورگر خود جستوجو کنید.

2️⃣ در صفحه ایجاد شده، وارد بخش دریافت کارنامه شوید.

3️⃣ در مرحله آخر ابتدا اطلاعات خواسته شده را در قسمت های مورد نظر وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید تا صفحه مربوط به دریافت و تکمیل فرم هدایت تحصیلی برایتان نمایش داده شود.

 

بررسی های روانشناسی و آزمون های مشاوره ای

در نظر داشته باشید که به میزان 65 درصد از کل نمره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای ورود به دوره متوسطه دوم، وابسته به بررسی های مشاوره ای است. در واقع تکمیل فرم های هدایت تحصیلی در سایت پادا، به دانش آموزان کمک می کند تا به شناخت بیشتری نسبت به علاقه مندی ها و توانایی های خود برسند. فرآیند هدایت تحصیلی دارای هفت فرم است که جزئیات هر یک را در ادامه آورده ایم:

فرم شماره 1 : فرم هدایت تحصیلی مرتبط با دانش آموزان که لازم است آن را بر اساس علایق، استعداد و توانمندی هایی که از آن برخوردار هستند، تکمیل کنند.

فرم شماره 2 فرم هدایت تحصیلی که لازم است توسط معلمان در رابطه با عملکرد دانش آموزان تکمیل شود.

فرم شماره 3 : فرم شماره سه هدایت تحصیلی توسط والدین دانش آموز تکمیل می شود.

فرم شماره 4 : فرم چهارم هدایت تحصیلی برای نظر خواهی از مشاوران است.

فرم شماره 5 : فرم شماره پنج فرم جمع بندی آزمون ها و نظرات مشاوران مدرسه است.

فرم شماره 6 : فرم شماره شش در واقع در بر دارنده موارد مختلفی شامل آزمون های توانایی و رغبت، نظرات معلمان، مشاوران، والدین و خود دانش آموزان است.

فرم شماره 7 : در فرم شماره هفت، الویت های انتخاب رشته دانش آموزان درج می گردد که تعیین کننده نتیجه هدایت تحصیلی نیز می باشد.

 

اهمیت نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان

سوابق تحصیلی دانش آموزان در مقاطع هفتم، هشتم و نهم در هدایت تحصیلی آن ها بسیار مهم است. البته میزان اثرگذاری نمرات در این سه مقطع با یکدیگر متفاوت خواهد بود به طوری که نمرات پایه های هفتم و هشتم با ضریب یک و نمرات سال نهم با ضریب سه در نظر گرفته می شود.

به طور کلی 35 درصد از مجموع امتیار کل هدایت تحصیلی دانش آموزان به سوابق تحصیلی آن ها اختصاص داده شده است. دروس مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، عربی برای هدایت تحصیلی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مشاوره شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی

از انتخاب های مهم دانش آموزان در طول تحصیل، انتخاب رشته در مقطع نهم است. این انتخاب نقطه شروعی برای انتخاب های بزرگ تر است و انتخاب دانش آموزان طی این مرحله آینده تحصیلی و شغلی آن ها را رقم می زند.

بنابراین با توجه به اهمیت بالای این موضوع، لازم است که دانش آموزان ابتدا تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهند و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند، رشته ای که متقاضیان آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند باید هم راستا با توانمندی ها و استعدادهای آن ها باشد تا بتوانند به موفقیت های تحصیلی دست پیدا کنند. در صورتی که مایل هستید در زمینه هدایت تحصیلی انسانی اطلاعات بیشتری را به دست آورید، توصیه می کنیم که از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید و با مشاوران مجرب تحصیلی در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط هدایت تحصیلی انسانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی شامل چه مواردی است؟

شرایط هدایت تحصیلی رشته انسانی شامل شرایط فردی و آموزشی است که در این مقاله از سایت دانتل به آن ها اشاره کرده ایم.

شرایط آموزشی هدایت تحصیلی رشته انسانی چه می باشد؟

شرایط آموزشی هدایت تحصیلی رشته انسانی پیرامون حداقل نمره و حداقل معدل لازم برای ورود به این رشته می باشد.

دانش آموزان نهمی برای دریافت فرم هدایت تحصیلی رشته انسانی باید به کدام سامانه مراجعه کنند؟

دریافت فرم هدایت تحصیلی رشته انسانی از طریق سایت پادا به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir ” امکان پذیر است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره