مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی شامل چه مواردی است؟ ورود به رشته ریاضی و تحصیل در آن نیازمند این است که دانش آموزان شرایط لازم برای تحصیل در رشته ریاضی را داشته باشند. شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی شامل دو دسته شرایط فردی و آموزشی است و علاقه مندان به رشته ریاضی باید از این شرایط برخوردار باشند. رشته ریاضی از رشته های شاخه نظری است و یکی از شرایط ورود به آن داشتن حداقل معدل لازم است. در صورتی که می خواهید از شرایط هدایت تحصیلی ریاضی مطلع شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

هدایت تحصیلی رشته ریاضی

دانش آموزانی که به رشته های فنی و مهندسی علاقه مند هستند و تمایل دارند که در آینده در این رشته ها تحصیل نمایند، لازم است در دوره متوسطه دوم، وارد رشته ریاضی فیزیک شوند.

علاقه مندان به رشته ریاضی برای اینکه بتوانند در دوره دبیرستان وارد این رشته شوند، حتما باید دارای شرایط لازم باشند. از جمله شرایط لازم برای ورود به رشته ریاضی در دبیرستان، شرایط هدایت تحصیلی ریاضی در پایه نهم است.

همینطور متقاضیان باید حتما موفق به کسب معدل کافی و نمرات بالا در دروس محاسباتی رشته ریاضی شوند. در صورتی که دانش آموزان نتوانند امتیاز لازم و کافی را در هدایت تحصیلی ریاضی کسب کنند، مجاز به تحصیل در رشته ریاضی نخواهند بود. در نظر داشته باشید که هدف از هدایت تحصیلی رشته ریاضی این است که دانش آموزان مستعد و باانگیزه بتوانند با انتخاب رشته درست و اصولی در مسیر درست قرار بگیرند.

 

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی

دسته ای از دانش آموزان نهمی که علاقه مند به رشته ریاضی هستند، برای ورود به این رشته باید حداقل معدل لازم را کسب کنند. 

لازم است اشاره کنیم که در فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان نهم، 35 درصد از امتیاز دانش آموز به نمرات و سوابق تحصیلی آن ها  و 65 درصد به امتیازات مشاوره ای اختصاص دارد. در ادامه به شرایط فردی و آموزشی هدایت تحصیلی ریاضی پرداخته ایم:

 

شرایط فردی هدایت تحصیلی ریاضی

متقاضیان برای تحصیل در رشته ریاضی در دوره متوسطه دوم، ابتدا باید به شرایط فردی توجه داشته باشند. در واقع دانش آموز باید در دروس مرتبط با این رشته استعداد و علاقه داشته باشد.

شرایط فردی هدایت تحصیلی دانش آموزان نهم، توسط مشاوران مدرسه مورد بررسی قرار می گیرد و اینگونه دانش آموزانی که علاقه مند به رشته ریاضی هستند متوجه می شوند که آیا علاقه، انگیزه و استعداد کافی برای ورود به رشته ریاضی را دارند یا خیر. از مهم ترین شرایط هدایت تحصیلی ریاضی در زمینه های فردی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • علاقه مندی به دروس محاسباتی مرتبط با رشته ریاضی و فیزیک
  • برخورداری از استعداد کافی در زمینه تجزیه و تحلیل مباحث ریاضی و هوش
  • علاقه مندی به موضوعات فکری و همینطور حل تست های هوش
  • داشتن انگیزه کافی برای یادگیری و آموختن مباحث پیچیده و دشوار
  • داشتن علاقه به مشاغل فنی و همینطور رشته های مهندسی

 

شرایط آموزشی هدایت تحصیلی ریاضی

شرایط فردی و آموزشی هدایت تحصیلی ریاضی در واقع مکمل یکدیگر می باشد. به این معنی که اگر دانش آموزی از علاقه، انگیزه و استعداد لازم برای مطالعه دروس مرتبط با رشته ریاضی برخوردار باشد، قطعا نمرات و معدل مناسبی را نیز برای ورود به این رشته کسب کرده است.

ارائه نمرات دانش آموزان پس از امتحانات پایان سال و ثبت آن ها در فرم های هدایت تحصیلی در هنگام اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم، مشخص می کند که آیا دانش آموزان از شرایط مناسبی برای ورود به رشته ریاضی برخوردار هستند یا خیر. بنابراین شرایط آموزشی هدایت تحصیلی ریاضی وابسته به نمرات دانش آموزان است. مهم ترین شرایط آموزشی هدایت تحصیلی رشته ریاضی شامل موارد زیر است :

  • مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی در سه مقطع هفتم، هشتم و نهم نباید کم تر از عدد 42 باشد.
  • نمرات درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه، با ضریب سه محاسبه می شود.
  • دانش آموزان برای ورود به رشته ریاضی، باید حداقل معدل 14 را کسب کرده باشند.

 

زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی ریاضی

دانش آموزان نهمی برای ورود به مقطع دهم باید اقدام به دریافت فرم هدایت تحصیلی نمایند تا بتوانند در مهلت های مقرر انتخاب رشته نهم به دهم، اقدام به انتخاب رشته ریاضی نمایند.

زمان دریافت فرم هدایت تحصیلی ریاضی از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور منتشر می شود که تاکنون اطلاعیه ای از سوی آن منتشر نشده است؛ به محض دریافت اخبار جدید زمان دقیق تکمیل مراحل هدایت تحصیلی را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی ریاضی

متقاضیان برای دریافت فرم هدایت تحصیلی رشته ریاضی به سایت پادا مراجعه کنند و فرم هدایت تحصیلی شماره 6 را دریافت کنند و سپس به دقت به سوالات آن پاسخ دهند و در نهایت فرم تکمیل شده را به مسئولین مدرسه تحویل دهند. طی سال های گذشته دریافت فرم هدایت تحصیلی ریاضی از طریق سایت همگام نیز امکان پذیر بود اما در حال حاضر فقط می توان آن را از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir دریافت کرد.

در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی ریاضی از طریق سامانه پادا را آورده ایم:

  • 1️⃣ به سایت پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir ” مراجعه نمایید.
  • 2️⃣ در صفحه ای که باز می شود، وارد بخش دریافت کارنامه شوید.
  • 3️⃣ در این مرحله ابتدا اطلاعات خواسته شده را در قسمت های مورد نظر وارد کنید و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید تا صفحه مربوط به دریافت و تکمیل فرم هدایت تحصیلی برایتان نمایش داده شود.

 

بررسی روانشناسی و آزمون های مشاوره ای

بر اساس آنچه که ارائه کردیم، 65 درصد از کل نمره فرآیند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی ریاضی وابسته به بررسی های مشاوره ای است. دانش آموزان می توانند پس از بررسی و تکمیل فرم های هدایت تحصیلی که در سایت پادا قرار می گیرد، به شناخت و درک بیشتری از علاقه مندی های خود برسند. به طور کلی فرآیند محاسبه امتیازات مشاوره ای و بررسی های روانشناسی در هدایت تحصیلی شامل 7 فرم است که در ادامه پیرامون هر یک اطلاعاتی را آورده ایم :

  • فرم شماره 1 : فرم نظر سنجی از دانش آموزان که لازم است بر اساس علایق، استعداد و توانمندی هایی که دارند، این فرم را تکمیل کنند و رشته های مورد نظر خود را در آن الویت بندی نمایند.
  • فرم شماره 2 : فرم شماره دو هدایت تحصیلی ریاضی فرم نظر سنجی از معلمان در خصوص عملکرد دانش آموز می باشد.
  • فرم شماره 3 : این فرم برای نظر خواهی از والدین دانش آموزان طراحی شده است.
  • فرم شماره 4 : فرم شماره چهار مرتبط با نظر سنجی از مشاوران در هدایت تحصیلی است.
  • فرم شماره 5 : فرم شماره پنج برای جمع بندی آزمون ها و نظر مشاوران مدرسه در سایت پادا قرار گرفته است.
  • فرم شماره 6 : فرم شماره 6 هدایت تحصیلی ریاضی نیز مجموعه ای از موارد شامل عملکرد تحصیلی دانش آموز، بررسی آزمون های توانایی و رغبت، نظرات معلمان، مشاوران، والدین و خود دانش آموزان را در بر می گیرد.
  • فرم شماره 7 : در فرم شماره 7 الویت های انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموز درج شده است. نتیجه فرم شماره 6 به همراه این فرم، نتیجه هدایت تحصیلی را مشخص می کند.

 

اهمیت نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، سوابق تحصیلی دانش آموزان در سه مقطع هفتم، هشتم و نهم در هدایت تحصیلی آن ها تاثیر گذار است. نمرات پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و نمرات سال نهم با ضریب سه در هدایت تحصیلی در نظر گرفته می شود.

سوابق تحصیلی دانش آموزان تا 35 درصد از مجموع امتیاز کل هدایت تحصیلی آن ها را شامل می شود. درس های ریاضی و علوم در هدایت تحصیلی ریاضی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

 

مشاوره شرایط هدایت تحصیلی ریاضی

در نظر داشته باشید که یکی از انتخاب های مهم افراد در زندگی، انتخاب رشته در مقطع نهم است. چراکه این نقطه شروعی برای انتخاب های بزرگ تر می باشد و در واقع به طور مستقیم در آینده تحصیلی و شغلی شما تاثیر می گذارد.

بنابراین با توجه به این موضوع نباید به هیچ عنوان بی گدار به آب بزنید و یا تصمیم عجولانه ای بگیرید؛ در واقع باید ابتدا به اندازه کافی تحقیق کنید و بررسی های لازم را داشته باشید و سپس بر اساس استعداد و توانمندی های که دارید، وارد رشته مناسبی شوید. در صورتی که مایل هستید در زمینه شرایط هدایت تحصیلی ریاضی اطلاعات بیشتری را به دست آورید، توصیه می کنیم که از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید و با مشاوران مجرب تحصیلی در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی شامل چه مواردی است ؟

شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی شامل شرایط فردی و آموزشی است که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی چه می باشد؟

شرایط هدایت تحصیلی ریاضی پیرامون حداقل نمره و حداقل معدل لازم برای ورود به این رشته می باشد.

دانش آموزان نهمی برای دریافت فرم هدایت تحصیلی رشته ریاضی باید به کدام سامانه مراجعه کنند؟

دریافت فرم هدایت تحصیلی رشته ریاضی از طریق سایت پادا به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir ” امکان پذیر است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره