انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

کانال تلگرام تحصیلی     

آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری چه زمانی برگزار می‌شود و شرکت‌کردن در آن به چه آمادگی‌هایی نیاز دارد؟ متقاضیان برخی از رشته‌های کنکور کارشناسی ارشد از جمله رشته ارتباط تصویری، بایستی که علاوه بر آزمون‌ کتبی، در آزمون‌ عملی نیز شرکت کنند. تمامی داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، مجاز به انتخاب‌رشته در کدرشته محل‌های با آزمون عملی شده‌اند، می‌توانند اقدام به درج آن‌ها در فرم انتخاب رشته نمایند. در مراحل بعدی زمان و نحوه حضور در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری اعلام می‌شود و متقاضیان در جلسه آزمون شرکت کنند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با موضوع و محل برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری آشنا شویم.

 

آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

مطابق روال سال‌های گذشته، پذیرش در برخی از رشته‌های کنکور کارشناسی ارشد، در دانشگاه‌های دولتی و در دوره‌های روزانه و نوبت دوم، با آزمون عملی همراه است.

علاقه‎‌مندان به تحصیل در رشته‎‌هایی که دارای آزمون عملی است، بایستی که علاوه بر شرکت در آزمون کتبی و کنکور کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، در مرحله دوم یعنی در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری نیز شرکت کنند.

بنابراین اگر از علاقه‌مندان به ادامه‌ تحصیل در رشته‌ ارتباط‌ تصویری در مقطع‌ ارشد دانشگاه‌های دولتی هستید، باید خود را برای شرکت در آزمون‌ عملی نیز آماده‌کنید. 

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و اعلام نتایج‌اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در رشته‌های دارای آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری شده‌‌اند، می‌توانند کدرشته محل‌های مرتبط با آن را در فرم انتخاب رشته خود درج‌کنند. 

 

معرفی رشته ارتباط تصویری

ایجاد ارتباط از سال‌های اولیه پیدایش بشر، از الویت‌های او بوده است. این ارتباط طی سال‌ها پیشرفت کرده‌است و امروزه به شکل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌های برقراری ارتباط، ارتباط تصویری می‌باشد.

شما وقتی در خیابان‌ها حرکت می‌کنید، تابلوهای زیادی را از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و … را مشاهده می‌کنید که هر یک با تصویری که دارند، پیامی را منتقل می‌کنند. در بسیاری از موارد این تصاویر هستند که می‌توانند به شیوه‌ای بهتر و سریع‌تر یک موضوع را منتقل کنند.

در رشته ارتباط تصویری هدف این است که با استفاده از ابزار و امکانات مختلف، پیام از طریق تصاویر به مخاطبان انتقال داده‌شود. به بیانی دیگر تمامی طرح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح‌های گرافیکی می‌باشند. یعنی یک طرح گرافیکی آمادگی این را دارد که یک پیام را منتقل کند.

هدف رشته ارتباط تصویری آموزش هنر گرافیک به دانشجویان است تا همین موضوع منجر به ارتقای توانایی‌های آنان در زمینه‎‌های مختلفی از جمله تبلیغات فرهنگی و یا تجاری شود.

 

تکنیک‌های قابل استفاده آزمون ارشد ارتباط تصویری

در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری، داوطلبان می‌توانند از تکنیک‌های قابل استفاده بر پایه آب، استفاده کنند. استفاده از تکنیک‌های آکریلیک ، ماژیک، راندو، مداد رنگی، مرکب و گواش به همراه شابلون و … در این آزمون امکان‌پذیر است.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

موضوع آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

معمولا در آزمون ارتباط تصویری، از دانشجویان خواسته می‌شود که اقدام به طراحی یک همایش و یا یک رویداد در قالب یک پوستر نمایند.یا ممکن است از آن‌ها خواسته شود تا آرم، جلد کتاب، لگو و موارد مشابه را طراحی کنند.

 

زمان و محل برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری

سازمان سنجش آموزش کشور مجری کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد. این سازمان زمان‌ برگزاری آزمون‌عملی در تمامی رشته‌های دارای آزمون در مقطع ارشد را مشخص می‌کند. بنابراین شما عزیزان باید برای اطلاع از زمان و نحوه برگزاری آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.

چنانچه داوطلبان رشته ارتباط تصویری در زمان‌های اعلام شده، جهت شرکت در آزمون عملی رشته ارتباط تصویری اقدام نکنند و در جلسه آزمون حضور نداشته باشند، نمره “صفر” برای آن‌ها رد می‌شود. برای این دسته از داوطلبان فقط نمره آزمون کتبی که در کنکور کارشناسی ارشد کسب کرده‌اند، اعمال می‌گردد.

تاکنون زمان برگزاری آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری 1402 از سوی سایت سنجش اعلام نشده است. اما احتمالا مشابه با سال‌های گذشته شاهد برگزاری این آزمون در تیرماه باشیم.

تمامی آزمون‌های عملی مقطع کارشناسی ارشد، در تهران برگزار می‌شود. داوطلبان چهار ساعت زمان در اختیار دارند تا به سوالات آزمون عملی ارتباط تصویری پاسخ دهند.

داوطلبانی که تصمیم دارند در آزمون عملی ارتباط تصویری شرکت کنند، باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون، ابتدا کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت سنجش دریافت کنند. کارت ورود به جلسه شامل مندرجاتی مهمی از جمله زمان و محل برگزاری آزمون و … می‌باشد.

 

نحوه شرکت در آزمون ارشد ارتباط تصویری

داوطلبانی که مطابق با اطلاعات درج‌شده در کارنامه اولیه‌شان، مجاز به انتخاب‌رشته در کدرشته‌های امتحانی دارای آزمون تشریحی، عملی و یا پروژه‌ای همانند رشته ارتباط تصویری هستند، پیش از درج کد رشته محل مرتبط با این رشته‌ها در فرم انتخاب رشته، ابتدا باید هزینه شرکت در آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد را بپردازند.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشرشده از سوی سایت سنجش، هزینه آزمون عملی، مبلغ 225,000 هزار تومان می‌باشد. متقاضیان رشته ارتباط تصویری در مقطع ارشد، باید ابتدا این هزینه را از طریق سایت سنجش پرداخت کنند.

چند روز قبل از برگزاری آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری، متقاضیان باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سنجش نمایند.

در این بازه زمانی، برگه راهنمای شرکت در آزمون عملی رشته های کنکور کارشناسی ارشد نیز منتشر می‌شود. این برگه در بردارنده اطلاعاتی شامل نحوه برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری، مدت پاسخگویی به سوالات، وسایل لازم و مجاز برای شرکت در آزمون و … است.

متقاضیان برای اینکه بتوانند با آمادگی کامل در جلسه آزمون حضور داشته باشند، بهتر است این برگه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند.

 

مشاوره آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

علاقه‌مندان به رشته‌ ارتباط‌ تصویری به این موضوع توجه داشته‌ باشند که آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری، فقط برای ورود به دوره‌های روزانه و نوبت دوم در دانشگاه های سراسری برگزار‌ می‌گردد.

این موضوع یعنی اگر می‌خواهید در رشته‌ ارتباط‌ تصویری در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و … تحصیل کنید، فقط باید در آزمون کتبی و کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایید و نیازی به شرکت در آزمون عملی نخواهد بود.

موفقیت در آزمون‌ عملی کنکور کارشناسی ارشد رشته‌ ارتباط‌ تصویری کار چندان سختی نیست. در صورتی که پیش از حاضر شدن در جلسه آزمون، آمادگی لازم را به دست آورید، به راحتی می‌توانید امتیاز لازم در این مرحله را به کسب کنید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می‎‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید خود را برای کسب قبولی در آزمون ارشد ارتباط تصویری آماده کنید. برای ارتباط با کارشناسان می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا متقاضیان تحصیل در رشته‌ ارتباط تصویری در مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون عملی نیز حضور داشته‌باشند؟

بله، رشته‌ ارتباط تصویری در دوره‌های روزانه و نوبت دوم دانشگاه‌های سراسری همراه با آزمون‌ عملی است.

آیا دریافت کارت ورود به جلسه برای شرکت در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری الزامی است؟

متقاضان باید چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت سنجش نمایند.

آیا متقاضیان برای حضور در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری باید هزینه‌ای را پرداخت کنند؟

بله، متقاضیان باید برای حضور در آزمون ارشد ارتباط تصویری، هزینه تعیین‌شده را پرداخت‌ نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره