انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ فرصتی را در اختیار متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد قرار می دهد تا پس از مطالعه منابعی که دانشگاه برای گذراندن ترم اول در اختیار آن ها قرار می دهد، بتوانند در آزمون جامع فراگیر دانشگاه آزاد شرکت کنند. در سال گذشته متقاضیان توانستند در فروردین ماه مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد از طریق دفترچه ثبت نامی که از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون ثبت نام ارشد فراگیر آزاد 1402 را ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پذیرش فراگیر، شیوه ای از پذیرش دانشجو می باشد که طی آن دانشجویان بدون اینکه در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند، در رشته و گرایش مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد، ثبت نام می نمایند. دانشگاه منابع ترم تحصیلی اول را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و هر متقاضی باید با مطالعه منابعی که در اختیار دارد، در امتحان جامع فراگیر ارشد شرکت کند و موفق به کسب نمره و معدل قبولی شود.

در سال های گذشته، پذیرش فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، فقط در دانشگاه های پیام نور انجام می شد؛ اما از سال گذشته دانشگاه آزاد نیز به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. داوطلبان مجاز می باشند در هر دو دوره شرکت نمایند. پیشنهاد مشاوران دانتل کو به شما این می باشد در صورت تمایل شرکت در آزمون فراگیر پیام ابتدا مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر آزاد 1402

طی سال های گذشته، دسته ای از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که در موفق به کسب نتیجه قبولی در این آزمون نمی شوند، روی به سمت ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور می آوردند تا شانس خود را برای ورود به این دانشگاه بسنجند. با گذشت چندین سال، تقاضای داوطلبان نیز برای برگزاری این شیوه از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد افزایش پیدا کرده است، به طوری که از سال گذشته دانشگاه آزاد نیز اقدام به پذیرش دانشجو ارشد فراگیر آزاد می کند.

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به تصویب شورای سنحش و پذیرش دانشجو رسیده است و جزئیات این ثبت نام و دفترچه مرتبط با آن نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

در سال گذشته مهلت ثبت نام ارشد فراگیر آزاد در فروردین ماه بوده است؛ تاکنون زمان ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اعلام نکرده است اما احتمالا مشابه سال های گذشته در فروردین ماه باشد.

 

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 بر اساس شرایط خاصی انجام می شود که این شرایط در دفترچه راهنمای ثبت نام که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در ادامه به مهم ترین شرایط فراگیر اشاره کرده ایم:

 

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان های به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران ( مصادیق عناد شامل مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران، وابستگی تشکیلاتی به گروهک های محارب، پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب، تبلیغ ماتریالیسم و دین های ساختگی و … 
  • نداشتن فساد اخلاقی در سابقه ( مصادیق فساد اخلاقی شامل اعتیاد به مواد مخدر، اشتهار به فحشا و … )
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

 

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر که مورد تائید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد. (دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان در حال تحصیل هستند، بایستی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شوند.)
  • شرط رعایت شرط تجانس برای ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به جزء رشته های دارای شرایط خاص، وجود ندارد.
  • وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا باید مشخص باشد.
  • ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور فقط در یک رشته امکان پذیر می باشد.

در صورتی که برای ثبت نام ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۲ شرایط و ضوابط دیگری اعلام شود، در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدارک لازم ثبت نام ارشد فراگیر آزاد

مدارک لازم جهت ثبت نام در دفترچه راهنمایی که در زمان نام نویسی منتشر می شود درج شده است. داوطلبان باید ئیش از انجام فرآیند در سایت سازمان سنجش بهتر این مدارک را آماده نمایند. تنها مدرکی که به صورت فایل در زمان ثبت نام بارگزاری خواهید کرد، عکس پرسنلی می باشد. بقیه مدارک لازم باید به در کادر های مربوطه بنویسید و پر کنید. در ادامه شرح مدارک ثبت نام کارنشاسی ارشد دانشگاه آزاد که باید آماده کنید خواهیم پرداخت:

🔴اطلاعات شناسنامه و هویتی

🔴آدر محل سکونت، تلفن ثابت و همراه

🔴اسکن عکس ۳*۴ به صورت فایل jpg در اندازه ۳۰۰ * ۴۰۰ پیکسل و حداکثر حجم 70 کیلوبایت

🔴داوطلبان آقا باید دارای کارت پایان خدمت، معافیت دائم و یا معافیت تحصیلی باشند.

🔴مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم و وتحقیقات و فناوی 

🔴مدرک حوزه علمیه سطح ۲ به بالا

 

راهنما ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402

سازمان بازرسی کل کشور با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد فراگیر در دانشگاه آزاد موافقت کرده است؛ از همین رو لینک ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 در موعد مقرر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” فعال می شود. در این زمان شما عزیزان می توانید با طی مراحل زیر مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور طی کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.  وارد بخش ” کارشناسی ارشد ” شوید.

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

2️⃣ بر روی ” ثبت نام ” در منوی سمت راست کلیک کنید.

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

3️⃣ بر روی گزینه ” سیستم ثبت نام آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دوره های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی ” کلیک نمایید.

کارشناسی ارشد آزاد

4️⃣ در این قسمت، وارد صفحه اصلی ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 خواهید شد. به منظور تکمیل مراحل ثبت نام بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک نمایید. (در سال گذشته برای خرید کارت اعتباری به مبلغ 132 هزار تومان باید پرداخت می شد.)

5️⃣ از میان گزینه های موجود در این صفحه، لازم است بر روی گزینه ” سریال ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) ” کلیک نمایید.

6️⃣ در این مرحله به منظور پرداخت هزینه ثبت نام، لازم است که اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و هزینه را بپردازید. پس از اتمام مراحل پرداخت مجدد به صفحه اصلی ثبت نام بازگردید و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید.

به محض فعال شدن لینک ثبت نام ارشد فراگیر آزاد در سایت سازمان سنجش، راهنمای تصویری را به متن مقاله فوق اضافه خواهد شد.

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

متقاضیان به منظور حضور در حوزه امتحانی بایستی که کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر دانشگاه آزاد را دریافت کنند. لینک دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

لینک دریافت کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر آزاد چند روز قبل از تاریخ برگزاری این آزمون منتشر می گردد. متقاضیان باید پس از دریافت این کارت ورود به حلسه، مندرجات آن را بررسی کنند و در صورت داشتن هر گونه نقص بر روی آن، جهت رفع مشکل به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه مراجعه نمایند.

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون

متقاضیان پس از ثبت نام و دریافت منایع، باید در آزمون ارشد فراگیر آزاد شرکت کنند. این آزمون دارای فرآیند برگزاری می باشد و متقاضیان باید با مطالعه منابع معرفی شده در دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر آزاد، خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. زمان و آدرس محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فراگیر آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می گردد.

در سال گذشته، اولین دوره از برگزاری کنکور ارشد فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲ در اواخر تیرماه برگزار شد. داوطلبان برای شرکت در این آزمون بایستی که کارت ورود به جلسه خود را تهیه نمایند و همراه با دیگر مدارک از جمله کارت ملی، برای شرکت در جلسه آزمون آماده گردند.

نتایج آزمون ارشد فراگیر ازاد در شهریور ماه منشتر می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند نتیجه خود را مشاهده نمایند. داوطلبان پذیرفته در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت آموزشیار می توانند نام نویسی خود را تکمیل نمایند. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره ثبت نام ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۲

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به روش های مختلفی انجام می شود. می توانند می توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و همینطور شرکت در ارشد فراگیر در این مقطع وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهند.

در میان روش های مختلف، ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 زمینه ای را برای متقاضیان فراهم می کند تا بتوانند به صورت بدون آزمون وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند و پس از گذراندن یک ترم تحصیلی، با مطالعه منابعی که دانشگاه در اختیار آن ها قرار می دهد، در آزمون فراگیر دانشگاه آزاد شرکت کنند. متقاضیان در صورت کسب حدنصاب لازم، می توانند وارد ترم بعدی شوند.

این شیوه پذیرش در دانشگاه آزاد برای اولین بار از سال گذشته اجرا شده است و تا پیش از این پذیرش فراگیر فقط در دانشگاه های پیام نور انجام می شد. توصیه می شود متقاضیان به منظور اطلاع از تمامی جزئیات این مرحله از پذیرش به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه مربوطه را دریافت و مطالعه نمایند.

در صورتی که نیازمند دریافت جزئیات بیشتری از ثبت نام ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۲ می باشید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

تاکنون زمان ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اعلام نشده است، اما احتمالا مشابه سال های گذشته در فروردین ماه باشد.

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر آزاد چگونه است ؟

مراحل نحوه ثبت نام ارشد فراگیر آزاد به صورت گام به گام در متن مقاله فوق ارائه شده است.

آیا متقاضیان برای ثبت نام ارشد فراگیر ازاد باید دارای شرایط خاصی باشند؟

بله، تنها واجدین شرایط عمومی و اختصاصی مجاز به ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 می باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره