وبلاگ دانتل

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ چه تاریخی آغاز می شود؟ دانشگاه الزهرا هر ساله از میان داوطلبان واجدالشرایط، بر اساس سهمیه ارشد استعداد درخشان دانشجو می پذیرد. متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه الزهرا در مهلت تعیین شده به سامانه جامع آموزشی دانشگاه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی و همینطور بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری از ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا 1403 آشنا شویم.

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

هر ساله تعدادی از دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه الزهرا ، در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند. دسته‌ ای از داوطلبان که دارای شرایط استعداد درخشان هستند، می توانند با استفاده از این سهمیه در فراخوان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ شرکت کنند.

داوطلبان فقط می توانند در رشته دوره کارشناسی در ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا شرکت نمایند و احازه تغییر رشته را ندارند.

بر این اساس، دانشگاه الزهرا با هدف حمایت از دانشجویان برتر جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بر اساس آئین نامه های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد می نمایند.

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که جزو دانشجویان 20 درصد برتر دانشگاه الزهرا و همینطور دانشگاه های مشمول فراخوان ارشد بدون استعداد درخشان دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ باشند، می توانند در رشته‌ هایی که دانشگاه الزهرا در آن ها دارای پذیرش از طریق کنکور سراسری است، به صورت مازاد بر ظرفیت ثبت نام نمایند.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا 1403

تمامی متقاضیان بایستی که در صورت واجد الشرایط بودن، در بازه‌ های زمانی اعلام شده‌ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه الزهرا به نشانی اینترنتی ” edu1.alzahra.ac.ir ” مراجعه کنند. سپس اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی و بارگذاری مدارک خود نمایند. 

با توجه به فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳  متقاضیان از تاریخ 11 تا 30 آذر ماه 1402 فرصت دارند تا جهت ثبت نام در پذیرش ارشد استعداد درخشان دانشگاه الزهرا اقدام نمایند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ از طریق سایت این دانشگاه امکان پذیر می باشد. لذا داوطلبان فقط به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند و نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش نمی باشد.

 

دانلود فرم ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا

❌❌ برای دانلود هر یک از فرم های لازم بر روی متن کلیک کنید.

🔽 فراخوان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا

🔽 کاربرگ درخواست پذیرش دانش آموخته ممتاز برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون

🔽 کاربرگ گواهی احراز رتبه پانزده درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی

🔽 کاربرگ درخواست پذیرش برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون با استفاده از سهمیه برگزیدگان المپیادهای علمی 

 

شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

برای اینکه متقاضیان بتوانند نسبت به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا 1403 اقدام کنند، باید دارای شرایط لازم باشند. در ادامه شرایط مندرج در فراخون پذیرش بدون کنکور دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا را آورده‌ ایم.

  • دسته‌ ای از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته‌ ورودی سال 1399 دانشگاه الزهرا ، که موفق شده‌ اند پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی، از نظر میانگین جزو 20 درصد برتر دانشجویان هم رشته‌ و هم ورودی خود شوند.
  • دانشجویانی که جزو ورودی مقطع کارشناسی ارشد 1399 در دیگر دانشگاه ها هستند و مشمول فراخون ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ می باشند، باید پس از گذراندن شش نیمسال و حداقل سه چهارم واحدهای درسی در میان 20 درصد برتر در میان دانشجویان هم رشته‌ و هم ورودی خود قرار بگیرند.
  • بر اساس مصوبه شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه الزهرا ، متقاضیان با مدرک رشته‌ های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی باید دارای حداقل معدل 16 و متقاضیان با مدرک رشته‌ های علوم انسانی، رفتاری اجتماعی و دیگر رشته‌ ها دارای حداقل معدل 17 باشند.
  • در محاسبه معدل و همینطور تعداد واحدهای درسی و نیمسال، صرفا رشته‌ تحصیلی اصلی در نظر گرفته‌ می شود. دوره های فرعی شامل کهاد و … محاسبه نمی گردد.
  • دانشجویانی که ورودی بهمن 1397 هستند، در صورت فارغ التحصیلی در 8 نیمسال می توانند نسبت به ثبت نام و همینطور ارائه مدارک اقدام کنند.
  • مدت مجاز برای متقاضیان خانم که در دوره کارشناسی پیوسته‌، فرزند دار شده‌ اند و با تائید دانشگاه از مرخصی بارداری بدون احتساب سنوات استفاده کرده‌ اند، ده نیمسال تحصیلی است.
  • متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ باید حتما در 8 نیمسال تحصیلی و حداکثر تا پایان 31 شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل شوند.

 

سایر شرایط

  • در پذیرش بدون کنکور دانشگاه الزهرا ، انتخاب رشته‌ در رشته‌ های مرتبط با دوره کارشناسی امکان پذیر است.
  • افراد پس از پذیرفته‌ شدن‌ در دانشگاه الزهرا ، مطابق با آئین نامه‌ پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد، مجاز به تغییر رشته‌ و یا تغییر محل تحصیل نمی باشند.
  • ارائه درخواست ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا 1403 و واجد الشرایط بودن، به معنای پذیرش نخواهد بود.
  • در زمان تکمیل ثبت نام الکترونیکی نیازی به وارد کردن مشخصات دوره تحصیلی دیپلم و همینطور ارسال رزومه پژوهشی نمی باشد.
  • اعلام نتایج اولیه به معنای قبولی نهایی داوطلبان نیست. پذیرش نهایی مشروط به تائید سازمان سنجش آموزش کشور و همینطور احراز صلاحیت عمومی و انظباطی دانشجویان خواهد بود.
  • پس از اتمام تکمیل ثبت نام الکترونیکی، لازم است که شناسه کاربری و گذرواژه خود را برای دیگر مراحل یادداشت کنید.
  • گواهی ثبت نام و تائیدیه به صورت پیش فرش در سامانه وجود دارد و نیازی به اخذ آن نمی باشد.
  • در فرم ثبت نام الکترونیکی در سامانه جامع آموزشی دانشگاه الزهرا به نشانی اینترنتی ” edu1.alzahra.ac.ir ” نیازی به تکمیل شماره مجوز نیست. به طوری که عدم ثبت آن نیز مشکلی در روند ثبت نام ایجاد نخواهد کرد.

 

مدارک کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه الزهرا 1403

برای تکمیل مراحل ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ لازم است که متقاضیان برخی مدارک را در سامانه جامع آموزش دانشگاه الزهرا بارگذاری کنند. در ادامه به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره کرده ایم:

  • فرم ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا 1403 به صورت تکمیل شده‌ با اطلاعات صحیح
  • آخرین کارنامه تحصیلی داوطلب
  • فرم گواهی معدل برای متقاضیان سایر دانشگاه های مشمول فراخوان 
  • رسید واریز مبلغ 200 هزار تومان از طریق درگاه الکترونیک
  • تکمیل کاربرگ شماره 1 برای دانش آموختگان ممتاز (ذکر شماره تلفن و آدرس ایمیل الزامی می باشد)
  • گواهی مربوط به دارا بودن شرایط معدل و شرایط آموزشی، در قالب کاربرگ شمارهی 2 (ارائه این گواهی یا گواهی معتبر که شامل همه اطلاعات این گواهی باشد برای کلیه متقاضیان الزامی است)

مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام نکرده اند، مورد بررسی قرار نمی گیرد. ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ با هدف حمایت از دانشجویان برتر در دانشگاه الزهرا و دیگر دانشگاه های مشمول فراخوان صورت می گیرد. این فرآیند به طور کامل از کنکور کارشناسی ارشد مجزا است. به همین دلیل این دو فرآیند تداخلی با یکدیگر ندارند و متقاضیان می توانند در کنکور سراسری نیز نام نویسی و شرکت کنند.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

نحوه و سایت ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا

داوطلبان در مهلت مقرر با مراجعه به سایت دانشگاه الزهرا به نشانی الکترونیکی edu1.alzahra.ac.ir می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا را در ادامه شرح خواهیم داد:

1️⃣ به سایت دانشگاه الزهرا به آدرس edu1.alzahra.ac.ir مراجعه کنید.

2️⃣ فرم های مربوطه که در ادامه مطلب بارگزاری کرده ایم را دانلود کنید و پس از تکمیل کردن آن به صورت در سایت بارگزاری کنید. 

3️⃣ هزینه ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه الزهرا را به صورت اینترنتی از کارت بانکی خود پرداخت کنید.

4️⃣ در زمان اعلام نتایج در صورت دعوت به مصاحبه باید به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید.

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا

تقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ بایستی به برخی نکات توجه داشته باشند:

✅ پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا پس از فارغ التحصیلی و فقط برای یکبار امکان پذیر است.

✅ داوطلبانی که برنامه درسی‌ آن ها بر اساس مصوبه‌ شورای عالی برنامه‌ ریزی، در مقطع کارشناسی پیوسته، 9 نیمسال تحصیلی می باشد، می توانند از تسهیلات مربوطه‌ استفاده کنند.

✅ دانشگاه می تواند دسته‌‌ ای از متقاضیان را که در طول 6 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده‌‌ اند و از نظر میانگین کل در مقایسه‌ با میانگین کل دانشجویان هم رشته‌ و غیر هم ورودی خود در میان 20 درصد برتر قرار دارند را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند.

✅در ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ مدرک های دوره های کارشناسی ناپیوسته، مجازی، نیمه حضوری، پردیس خودگردان دیگر دانشگاه ها به جز دانشگاه الزهرا ، دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد علمی کاربردی و همینطور مدارک فارغ التحصیلات کارشناسی در دانشگاه های خارج از کشور مورد پذیرش نمی باشد.

✅ لیست رشته‌ و گرایش های مورد پذیرش در سامانه ثبت نام اینترنتی قابل رویت است.

✅ داوطلبان مجاز هستند که در سه گرایش از یک رشته‌ و مرتبط با رشته‌ مقطع کارشناسی با الویت بندی درخواست خود را ثبت کنند.

✅ اسامی پذیرفته‌ شدگان پس از بررسی و در موعد مقرر از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می گردد.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا 1403 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا چه تاریخی آغاز می گردد ؟

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا در بهمن ماه است. جزئیات آن را می توانید در متن مقاله فوق مطالعه کنید.

برای کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه الزهرا به چه مدارکی نیاز است ؟

برای تکمیل ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه الزهرا به برخی مدارک شامل فرم معدل نیاز می باشد.

شرایط ثبت نام شامل چه مواردی است ؟

برای اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه الزهرا به متن مقاله فوق مراجعه کنید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره