دانشگاه های بدون آزمونانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادبدون آزمون دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

لیست رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99 | شرایط ثبت نام

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله از میان دانشجوهای فارغ التحصیل برجسته و مستعد در مقطع کارشناسی بدون نیاز به کنکور دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد جذب می کند که این اقدام بر اساس آیین نامه های جامع پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد می باشد. از این رو کلیه داوطلبانی که دارای شرایط درج شده در بخش مشخص دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می باشند لازم است در زمان مقرر به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 99 نمایند. در ادامه مقاله زمان و چگونگی ثبت نام و شرایط ثبت نام را شرح خواهیم داد همچنین داوطلبان برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد لازم است دفترچه مربوطه را دانلود و مطالعه نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را در سال یک بار و به طور معمول برای پذیرش در ماه مهر انجام می دهد. ثبت نام در این مقطع و بدون کنکور همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و یا مدت کوتاهی بعد از آن صورت می گیرد و داوطلبان می بایست برای آگاهی از ضوابط و شرایط دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه کنند.

در سال ۹۹ به دلیل شرایط بحرانی و همه‌گیری ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد با تعویق روبرو گردید و در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه های جدیدی منتشر خواهد شد که داوطلبان می بایست از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی پیگیر آن باشند. متقاضیانی که واجد شرایط دفترچه بودند می‌بایست در زمان مقرر به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و با خرید کارت اعتباری برای ثبت نام اقدام کنند.

همچنین لازم به ذکر است طبق اطلاعیه های جدید،ثبت نام بدون کنکور برای مقطع کارشناسی ارشد تا ۳۱ مردادماه ادامه خواهد داشت.

شرایط ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

بر اساس اینکه ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مخصوص استعدادهای درخشان و دانشجویان فارغ التحصیل ممتاز مجاز می باشد شرایط و ضوابطی برای پذیرش این گروه از متقاضیان تعریف شده است که در این بخش به تشریح مهمترین این شرایط می پردازیم.

۱- حداقل معدل برای رشته های غیر علوم انسانی ۱۶ می باشد و برای رشته های انسانی ۱۷ خواهد بود.

۲- پذیرش دانش آموختگان دارای شرایط، تا ۳ سال بعد از فارغ التحصیلی در رشته هم جنس آن امکان پذیر خواهد بود.

۳- دانشجوهایی که دارای دروس معادل سازی شده میباشند امکان شرکت در پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را نخواهند داشت.

۴-امکان تغییر دادن محل تحصیل و یا تغییر دادن رشته تحصیلی برای استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد وجود نخواهد داشت.

۵-فقط فارغ التحصیل های دانشگاه آزاد اسلامی امکان شرکت کردن در مقطع ارشد بدون کنکور را دارند.

۶-اولویت جذب در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور در همان رشته ای می باشد که دانشجو در مقطع لیسانس از آن فارغ التحصیل شده است.

همچنین به شما متقاضیان توصیه می‌شود برای مطالعه سایر شرایط مانند نظام وظیفه و اطلاع کامل از لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دانلود و مطالعه نمایید.

بخوانید: ثبت نام ارشد 1400

 نکات رشته های بدون کنکور ارشد آزاد 99

پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 تنها مجاز به تحصیل در رشته محل آن دانشگاهی می باشند که از جانب مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می‌شود.

داوطلبان پذیرش شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد های درخشان حق درخواست انتقالی ندارند.

زمان اعلام نتایج ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 معمولاً در اواخر شهریور ماه منتشر می‌شود که ممکن است به دلیل شرایط همه گیری ویروس کرونا با تأخیر روبه ‌رو شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره