کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید بدانند. تمامی مراحل نام نویسی در آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود. داوطلبان بایستی با اطلاع از زمان نام نویسی در این آزمون در مهلت مقرر به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و با پرداخت هزینه نام نویسی در این آزمون مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم.

 

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

این آزمون به صورت یکپارچه جهت ورود داوطلبان به دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد برگزار می گردد. برای ثبت‌نام در این آزمون متقاضیان بایستی در بازه های زمانی مشخصی که از سوی سایت سازمان سنجش پزشکی کشور اعلام می گردد، اقدام نمایند.

زمان ثبت‌نام در سال جاری از ۸ تا ۱۷ بهمن ماه انجام می گردد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش پزشکی می توانند نام نویسی خود را انحام دهند. با توجه به سردرگم شدن داوطلبان در ادامه به شرح راهنما گام به گام و نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

زمان ثبت نام در آزمون

داوطلبانی که قصد نام نویسی در کنکور ارشد وزارت‌بهداشت را دارند، باید در زمان تعیین شده به سامانه سنجش پزشکی مراجعه کنند. عدم مراجعه در زمان تعیین شده منجر به از دست دادن شانس ثبت‌نام در این آزمون می‌شود. ممکن است که زمان ثبت نام تمدید شود اما به طور کلی توصیه می‌شود که داوطلبان ثبت‌نام خود را در روزهای اول انجام دهند و نام نویسی را به ساعات پایانی موکول نکنند. 

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت‌بهداشت ۱۴۰۳ در 8 تا 17 بهمن ماه می باشد. 

 

مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

برای ثبت‌نام کنکور ارشد وزارت‌بهداشت، متقاضیان بایستی که چند مرحله را پشت سر بگذارند. نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به صورت کلی به شرح زیر می‌باشد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت (سنجش پزشکی) با آدرس sanjeshp.ir

✅ دانلود دفترچه  راهنما و مطالعه دقیق مندرجات آن

✅ بررسی شرایط ثبت نام مندرج در دفترچه

✅ آماده نمودن مدارک لازم

✅ پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم تقاضانامه

✅ دریافت کد رهگیری و اتمام مراحل نام نویسی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

در ادامه نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 را به صورت گام به گام قرار داده ایم.

1️⃣به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” ارشد ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

3️⃣در این مرحله از نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 لازم است بر روی لینک فعال ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه ”  کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

4️⃣در این مرحله نحوه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت نیز مجدد گزینه ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه ” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

5️⃣تیک عبارت ” ورود با کد ملی ” را فعال کرده و پس از وارد کردن کد ملی در قسمت مربوطه، بر روی گزینه “مشاهده ”  کلیک کنید.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

6️⃣برای پرداخت هزینه لینک ” پرداخت الکترونیکی ” فعال می باشد که لازم است آن را انتخاب کنید. (پس از پرداخت هزینه، لینک آغاز ثبت نام فعال می گردد که داوطلبان می توانند با دریافت فرم ثبت نام، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را درج نمایند)

پرداخت

 

7️⃣در این مرحله نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 تیک گزینه “ پرداخت هزینه – رشته اول امتحانی (از یک گروه) “را فعال کرده و در نهایت  گزینه ” ادامه “را انتخاب کنید.

8️⃣ در این مرحله نحوه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت داوطلب باید اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل و شماره تلفن همراه خود را وارد کند؛ و سپس گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را انتخاب نماید.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

9️⃣اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را وارد کرده و هزینه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت برای یک رشته امتحانی را پرداخت کنید.

🔟پس از اتمام مراحل نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 سامانه یک کد پیگیری ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می دهد که به معنای تکمیل مراحل نام نویسی است که بایستی آن را دریافت کرده و تا پایان مراحل این آزمون نزد خود نگه دارند.

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام

پس از پرداخت هزینه، متقاضیان باید فرم تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کنند. در ادامه به نحوه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ که به طور کلی دارای چهار قسمت است اشاره کرده ایم. 

1️⃣ تکمیل مشخصات شناسنامه ای: بهتر است مدارک مربوط به اطلاعات شناسنامه ای را از قبل اسکن گرفته و آماده داشته باشید.

2️⃣ تکمیل اطلاعات مربوط به محل سکونت شامل استان، شهر، آدرس پستی، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی 

3️⃣ تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه شامل نوع سهیمه و مستندات مربوط به آن

4️⃣ تکمیل مشخصات آموزشی شامل رشته امتحانی و حوزه امتحانی، مقطع، رشته و دانشگاه محل تحصیل، شروع و پایان تحصیل و…، وضعیت نظام‌وظیفه و …

 

توجه

⛔هزینه ثبت نام هنوز اعلام نشده است اما با توجه به مبلغ سال گذشته که 233 هزار تومان بود، احتمالا در سال جاری افزایش قیمت خواهد داشت.

⛔چنانچه داوطلبان قصد دارند در دو کد رشته امتحانی نام نویسی کنند، بایستی که پس از تکمیل مراحل فوق، از طریق لینک پرداخت هزینه آزمون برای رشته دوم جهت نام نویسی مجدد اقدام نمایند. نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رشته دوم نیز تکرار مراحل شرح داده شده است.

⛔می توانید برای کاهش خطا در زمان تکمیل فرم تقاضانامه در سایت مرکز سنجش پزشکی از فرم پیش نویسی موجود در انتها دفترچه راهنما و یا نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت شرح داده شده در سایت استفاده کنید.

 

مشاوره قبولی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳

رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد وزارت‌بهداشت در چهار گروه ارائه می گردد. هر داوطب مجاز است از میان رشته های امتحانی ارائه شده در دو کد رشته امتحانی شرکت کنند. اما نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشند این است که بایستی مطابق مدرک کارشناسی و یا بالاتر در دو رشته  امتحانی از دو گروه متفاوت به گونه ای شرکت کنند که مرتبط با مدرک کارشاسی آن ها باشد.

بنابراین در کنکور کارشناسی ارشد رشته های پزشکی شراط تجانس وجود دارد و متقاضیان بایستی در زمان انتخاب رشته به تناسب ین مدرک و همان رشته توجه داشته باشند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از لیست مربوط به آن، دفترچه ثبت‌نام را مطالعه کنید.

اگر پیرامون نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ سوالی دارید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل به پاسخ سوالات خود برسید و همینطور می توانید ثبت‌نام خود را به مشاوران این مرکز بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. متقاضیان جهت ثبت نام بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    نام نویسی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” انجام می شود. که در متن مقاله نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت را شرح داده ایم.

  2. آیا ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت‌بهداشت نیازمند پرداخت هزینه است؟

    بله، داوطلبان ملزم به پرداخت هزینه پیش از تکمیل فرم تقاضانامه خود می باشند.

  3. نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به چه صورتی است؟

    نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به صورت گام به گام در متن مقاله فوق ارائه شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره