کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند با دریافت این لیست از منابع امتحانی رشته خود مطلع شوند. با توجه به ظرفیت بسیار محدود رشته‌های ارشد وزارت بهداشت و رقابت بسیار گسترده بین داوطلبان، باید از منابع اصلی آزمون مطلع باشید و بر این اساس به مطالعه عمیق بپردازید. در این مطلب به بررسی کامل منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

هر ساله داوطلبان بسیار زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌گیرند. رشته‌های وزارت بهداشت نسبت به رشته های وزارت علوم ظرفیت بسیار محدود تری دارد؛ در نتیجه داوطلبان برای قبولی در کنکور وزارت بهداشت باید رقابت تنگاتنگی با سایرین داشته باشند. برای موفقیت در این رقابت داوطلبان بایستی ابتدا منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت را شناسایی کرده و به مطالعه دقیق آن ها بپردازند. 

در کنکور ارشد رشته های شناور ارشد پزشکی وجود ندارد اما شرایط خاصی در دفترچه ارائه شده است و داوطلبان می‌توانند بر این اساس در دو رشته ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند. داوطلبان باید منابع منتشر شده توسط سنجش پزشکی را برای هر دو رشته مطالعه کنند. 

برخی از رشته های آزمون ارشد وزارت بهداشت به صورت مجموعه ای هستند. برای این رشته ها تنها یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد اما ضرایب هر درس برای رشته های مختلف فرق می‌کند و داوطلبان باید با توجه به رشته مورد نظر خود به دفترچه آن گروه پاسخ دهند. 

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت هر ساله از طرف سازمان سنجش پزشکی منتشر شده و در همین سایت قرار می‌گیرد. داوطلبان می‌توانند برای سهولت بیشتر در داریافت لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت، آن را به صورت مستقیم از همین صفحه دانلود نمایند. 

 

مطالعه رفرنس برای کنکور ارشد وزارت بهداشت 

همانطور که گفته شد سازمان سنجش پزشکی هر ساله لیست منابع ارشد وزارت بهداشت را منتشر می‌کند. این منابع رفرنس های اصلی هستند که در اختیار داوطلبان قرار دارند. اما منابع اصلی معمولا کتاب هایی با تعداد صفحات زیاد هستند و این سوال برای داوطلبان به وجود می‌آید که آیا باید حتما رفرنس ها را مطالعه کرد یا می‌توان از کتاب های کمک آموزشی استفاده کرد. 

این مساله تا حد زیادی به مدت زمان باقی مانده تا کنکور و رشته امتحانی بستگی دارد. برای مثال داوطلبی که قصد شرکت در رشته روانشناسی را دارد، بهتر است که در صورت داشتن زمان کافی به مطالعه رفرنس بپردازند اما مثلا مطالعه کتاب برونر سودارت توصیه نمی‌شود چراکه مطالب و حجم آن بسیار بالاست و به نحوی اتلاف وقت می‌باشد. پس توصیه می‌شود که برای این منظور با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا بهترین راهکار را برای مطالعهمنابع کنکور ارشد وزارت بهداشت نشان تان دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مطالعه جزوه برای کنکور ارشد وزارت بهداشت

برخی از داوطلبان نیز ترجیح می‌دهند که جزوه هایی که خود در کلاس های درس نوشته اند و یا جزوه اساتید را مطالعه کنند. اما باید گفت که این کار توصیه نمی‌شود چراکه جزوه ها معمولا با هدف شرکت در یک امتحان خاص طراحی شده اند و استاد و دانشجو بخش هایی که از نظر خودشان مهم است در آن جزوه قرار می‌دهند.

اما کنکور ارشد وزارت بهداشت ساختاری کاملا متفاوت دارد و از بخش های بسیار خاصی از منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت سوال طراحی می‌شود. پس توصیه می‌شود که برای شرکت در این آزمون منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش پزشکی یا کتاب های کمک آموزشی مناسب کنکور ارشد وزارت بهداشت را مطالعه نمایید. 

منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

نکات مهم در مورد منابع ارشد وزارت بهداشت 1403

همانطور که گفته شد ظرفیت پذیرش رشته های ارشد وزارت بهداشت بسیار محدود است و تنها افراد برتر پذیرفته شده در آزمون کتبی برای تحصیل پذیرفته خواهند شد. در نتیجه می‌توان گفت که تنها مطالعه منابع برای قبولی در این آزمون کافی نیست و نمی‌توان قبولی داوطلبان را از این طریق تضیمن کرد. 

افرادی که قصد شرکت در رشته های پرمتقاضی تر مثل مامایی، پرستاری و.. را دارند باید منابع دیگری را نیز مطالعه کنند و در حقیقت اطلاعات خود را در رشته شان تا حد بسیار زیادی بالا ببرند. منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت باید آخرین نسخه چاپ شده باشد چراکه ممکن است اطلاعات نسخه های قبلی تغییر کرده و منسوخ شده باشد. 

کنکور ارشد وزات بهداشت شرط تجانس دارد؛ یعنی داوطلبان باید در رشته های آزمون بدهند که در مقطع قبلی از آن فارغ التحصیل شده اند. برخی از رشته ارشد وزارت بهداشت نیز طرح خدمت اجباری دارند و داوطلبان باید پس از اتمام درس برای مدت ۱۸ ماه به خدمت مشغول شوند. 

 

مشاوره کنکور ارشد وزارت بهداشت

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت را دارند، برای ثبت نام باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه کنند و اطلاعات مربوط به آزمون و منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت را از طریق این سامانه پیگیری نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کنکور ارشد وزارت بهداشت برای تان وجود دارد و یا در زمینه آمادگی کنکور با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 چیست؟

    لیست کامل منابع ارشد وزارت بهداشت در متن مقاله قرار گرفته است. 

  2. آیا مطالعه تمامی رفرنس ها برای کنکور ارشد الزامی است؟

    این مساله تا حد زیادی به مدت زمان و رشته امتحانی بستگی دارد و برای این منظور باید از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. 

  3. منابع کنکور وزارت بهداشت در چه سایتی قرار می‌گیرد؟

    سازمان سنجش پرشکی هر ساله لیست منابع ارشد وزارت بهداشت را در ساست منتشر می‌کند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره