کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری معمولا در مرداد ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد. کنکور سراسری دو بار در سال برگزار می شود اما انتخاب‌رشته فقط یک بار و در مرداد ماه می باشد. چنانچه متقاضیان مطابق با کارنامه اولیه کنکور نوبت اول و دوم ۱۴۰۳ خود مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف می باشند، باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اهمیت انتخاب‌رشته و تاریخ برگزاری آن در ادامه این مقاله به بررسی زمان انتخاب رشته آزمون سراسری 1403 و تمدید آن خواهیم پرداخت.

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون سراسری که در جلسه آزمون حاضر شده اند، باید پس از اعلام نتایج اولیه اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. انتخاب‌رشته آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به منظور انتخاب یکی از دوره ها انجام می شود. دفترچه راهنما یک روز قبل از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 منتشر می شود که حاوی کدرشته محل های ارائه شده می باشد.

زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

در سال گذشته انتخاب‌رشته در بازه زمانی ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور بود که این مهلت برای چند روز دیگر تمدید شد. در سال جاری با توجه به برگزاری دوره دوم کنکور ۱۴۰۳ که در تیر ماه می باشد، پیش بینی می شود نتایج اولیه و انتخاب‌رشته در نیمه دوم مرداد ماه انجام گیرد. 

داوطلبانی که در نوبت های اردیبهشت و یا نوبت تیر ماه ۱۴۰۳ در آزمون سراسری شرکت کرده اند، درصورت مجاز بودن می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت های مجاز شرکت کرده و کدرشته محل هایی که از دفترچه راهنما استخراج کرده اند را در فرم خود وارد کنند. 

❌❌ پیشنهاد مشاوران دانتل کو به شما داوطلبین گرامی این است که حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته کنکور از افراد با تجربه در این زمینه مشاوره گرفته و با آگاهی کامل انتخاب‌رشته نمایید. شما برای ارتباط با کارشناسان مجموعه دانتل کو می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید. البته توصیه می‌کنیم حتما مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید.

 

تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

به طور معمول سازمان سنجش به منظور انتخاب‌رشته ‌دسته ای از داوطلبان آزمون سراسری که از این مرحله جامانده اند، یک بازه زمانی سه الی چهار روزه را عنوان تمدید مهلت در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

تاکنون تمدید مهلت انتخاب‌رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ دقیقا مشخص نشده است.

در این بازه زمانی آن دسته از داطلبانی که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 در سایت سازمان سنجش انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند نیز می توانند در صورت نیاز ویرایش و اولویت بندی های خود را تغییر دهند. 

تعداد دفعات ویرایش انتخاب‌رشته کنکور محدود می باشد و چنانچه به حداکثر برسد دیگر امکان ویرایش را نخواهید داشت.

البته باید اشاره کنیم که بهتر است متقاضیان بدون در نظر گرفتن تمدید مهلت، در روزهای ابتدایی سعی کنند انتخاب‌های خود را استخراج و  الویت بندی کنند تا در صورت عدم تمدید نیز با مشکلی مواجه نشوند. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 و تمدید مهلت آن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای اطلاع از نحوه  ویرایش انتخاب رشته کلیک کنید.

 

تاریخ انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

متقاضیان کنکور سراسری باید به یک نکته توجه داشته باشند؛ کنکور سراسری برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود و نتایج نیز مشترکا از سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می گردد. اما مرحله انتخاب‌رشته کنکور به صورت مجزا صورت می گیرد.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بنابراین داوطلبانی که قصد انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد را دارند، پس از دریافت کارنامه اولیه خود باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و اطلاعیه ها و اخبار مربوط به زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 را از طریق این سایت پیگیری نمایند.

متقاضیان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد نیز باید مراحل انتخاب‌رشته کنکور خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند.

 

اصول انتخاب صحیح کدرشته محل ها

داوطلبان در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داده و بر این اساس فرم انتخاب‌رشته خود را تکمیل کنند. اولویت بندی کد رشته محل ها از نکات بسیار مهم در فرایند انتخاب‌رشته است و در صورت اولویت بندی اشتباه، شانس قبولی داوطلب کاهش پیدا می کند. 

داوطلبان باید انتخاب‌های خود را در تاریخ انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به سه دسته انتخاب های خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کرده و با این انتخاب ها فرم خود را تکمیل کنند. برای این منظور باید ابتدا کدرشته محل هایی را درج کنید که شانس قبولی تان در آن ها پایین است اما به هیچ عنوان نباید از انتخاب آن ها غافل شوید.

سپس باید رشته محل هایی را انتخاب کنید که به صورت منطقی شانس قبولی بالایی در آن ها دارید. در نهایت نیز انتخاب های بدبینانه را وارد کنید که شانس قبولی تان در آن ها بسیار زیاد است اما به دلایل مختلف همچون مسافت، وضعیت علمی، شهریه و غیره جز انتخاب های ایده آل شما نیستند.

با توجه به جزییات بسیار زیاد فرایند انتخاب‌رشته کنکور سراسری و اهمیت بسیار زیاد آن، توصیه می شود که از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

زمان انتخاب رشته کنکور

 

مشاوره زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳

با توجه به برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت،‌ مرحله انتخاب‌رشته کنکور سراسری کماکان یکبار در سال و در مرداد ماه می باشد. سازمان سنجش هر ساله زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 را چند روز پیش از برگزاری فرآیند اعلام می کند.

چنانچه داوطلبی از اخبار و اطلاعیه های منتشر شده آگاهی نداشته باشد، ممکن است نتواند در مهلت تعیین شده انتخاب‌رشته خود را انجام دهد. بنابراین توصیه می کنیم حتما عضو کانال تلگرام دانتل کو شوید تا از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

مرحله انتخاب‌رشته مرحله بسیار حساس و سرنوشت سازی است؛ به قطعیت می توان گفت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای یک دانش آموز کم تجربه شاید زمان کمی برای انجام یک انتخاب‌رشته درست و هوشمندانه باشد.

توصیه ما به شما داوطلبان عزیز این است حتما برای کسب نتیجه ایده آل از یک مشاور کمک بگیرد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دارای چندین سال تجربه در زمینه انتخاب‌رشته آزمون سراسری می باشند که می توانید برای انجام یک انتخاب‌رشته اصولی از کمک آن ها استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ انتخاب‌رشته معمولا در مرداد ماه می باشد و این بازه زمانی ممکن است چند روز تمدید شود.

  2. آیا تمامی شرکت کنندگان در آزمون سراسری، مجاز به ورود مرحله انتخاب‌رشته هستند؟

    خیر، دسته ای از متقاضیان که در کارنامه اولیه شان مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، می‌توانند وارد مرحله انتخاب‌رشته شوند.

  3. آیا تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 تمدید می شود؟

    پیش بینی می شود که مطابق سال های گذشته دو تا سه روز بلافاصله پس از اتمام مهلت تاریخ انتخاب‌رشته تمدید شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر لطفا جواب سوالمو بدید خیلی مهمه. در فرصت انتخاب رشته اولیه در مرداد ماه انتخابرشته کردم. الان در شهریور ماه میخوام
    دوباره انتخاب رشته کنم.سوالم اینه که اگر انتخاب رشته مجدد بکنم تکلیف فرم انتخاب رشته اولیه چی میشه؟ کدوم درنظر گرفته میشه؟اگر دانشگاه های خاص و دارای مصاحبه مثل فرهنگیان یا سپاه و ارتش رو وارد کنم تکلیف مصاحبه شون چی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره