کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از اتفاقات ناخوشایند برای داوطلبانی است که یک سال برای کنکور تلاش کرده اند و در نهایت موفق به قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود نشده اند. پس از عدم قبولی در کنکور داوطلبان می توانند از راهکارهای دیگر برای پذیرش در دانشگاه استفاده نمایند. در این مطلب به بررسی کامل قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری یک رقابت سخت است که داوطلبان زیادی هر ساله در آن شرکت می کنند. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور، داوطلبان زیادی با عبارت مردود در کارنامه خود مواجه می شوند که این به معنای قبول نشدن در کنکور سراسری 1403 می باشد.

پس از عدم قبولی در کنکور داوطلبان احساس ناامیدی زیادی را تجربه می کنند و بعضی از داوطلبان نیز فکر می کنند که دیگر هیچ راهی برای قبولی نخواهند داشت. مدتی پس از انتشار کارنامه نهایی، کارنامه سبز منتشر می شود که بر اساس آن می توانید از رتبه قبولی خود با آخرین رتبه فرد پذیرفته شده مطلع شوید. 

همچنین اگر رتبه لازم برای قبولی در اولویت های بعدی خود را دارید نیز می توانید برای پذیرش در آن ها درخواست دهید. راهکارهای دیگری نیز برای پذیرش در دانشگاه پس از عدم قبولی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. 

 

عدم قبولی در انتخاب رشته کنکور 1403

تقریبا یک ماه پس از انتخاب رشته کنکور سراسری، نتایج انتخاب رشته که نتایج نهایی نیز می باشد منتشر شده و وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان را مشخص می کند. اعلام نتایج نهایی از طریق سایت سنجش می باشد و در آن کارنامه ای منتشر می شود که رتبه و تراز داوطلب و وضعیت قبولی یا قبول نشدن در کنکور سراسری 1403 درج می شود. 

به طور معمول داوطلبانی که با مشورت و کمک گرفتن از مشاوران و کارشناسان تحصیلی انتخاب رشته کرده اند، در کنکور قبول شده و می توانند به تحصیل در دانشگاه بپردازند. اما داوطلبانی که بدون اطلاع از تناسب رتبه و تراز خود با دانشگاه مورد نظر انتخاب رشته کرده اند، بیشتر با عدم قبولی مواجه می شوند. در صورتی که پس از انتشار کارنامه سبز قصد درخواست برای بررسی اولویت های بعدی خود را دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

قبول نشدن در کنکور سراسری | شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، ثبت نام پذیرفته شدگان آغاز می شود که داوطلبان باید به صورت حضوری اقدام کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. هر ساله در این مرحله برخی از پذیرفته شدگان به دلایل مختلف از ثبت نام منصرف می شوند و در نتیجه تعدادی ظرفیت خالی باقی می ماند. 

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری توسط سازمان سنجش و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود و داوطلبان می توانند با پیگیری اطلاعیه های مربوطه در دی یا بهمن ماه، نسبت به ثبت نام تکمیل طرفیت اقدام نمایند. در واقع تکمیل ظرفیت یکی از راه های قبولی در کنکور پس از قبول نشدن در کنکور سراسری 1403 است و داوطلبان در صورت پذیرش می توانند از ترم بهمن وارد دانشگاه شوند. 

 

ثبت نام بدون کنکور 1403

راه دیگر برای پذیرش در دانشگاه ها و تحصیل در رشته مورد نظر، ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. داوطلبانی که از معدل خوبی برخوردارند، می توانند در رشته های بدون آزمون انتخاب رشته کرده و پذیرش شوند. 

می توان گفته که به جز رشته های پزشکی و پیراپزشکی تمامی رشته های تحصیلی به صورت بدون آزمون نیز ارائه می شود و داوطلبان می توانند شانس خود را پس از قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۳ در این روش نیز امتحان نمایند. ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد شرایط متفاوتی دارد که به شرح زیر می باشد. 

 

قبول نشدن در کنکور سراسری | ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

دوبار در سال ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود و داوطلبان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود برای ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری توسط سایت سنجش انجام می شود. 

در مدرک فارغ التحصیلان بدون آزمون و با آزمون هیچ تفاوتی وجود ندارد و داوطلبان پذیرفته شده در رشته های بدون آزمون نیز از همان امکانات آموزشی داوطلبان با آزمون دانشگاه های سراسری بهره مند خواهند شد. در صورتی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را دارید، می توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دوبار در سال ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام بدون کنکور، در صورت داشتن شرایط مندرج در دفترچه، برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. 

توجه داشته باشید که پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها نیز باید شهریه پرداخت نمایند. در صورتی که قصد ثبت نام بدون کنکور آزاد پس از قبول نشدن در کنکور سراسری 1403 را دارید، می توانید برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوران دانتل کو کمک بگیرید. 

 

قبول نشدن در کنکور سراسری | شرکت در کنکور سال آینده

و در نهایت آخرین راهکار برای افرادی که در کنکور ۱۴۰۳ قبول نشده اند، ماندن پشت کنکور و شرکت در آزمون سال آینده می باشد. تصمیم گیری برای پشت کنکور ماندن بسیار مهم است چراکه این مسیر سختی های زیادی دارد و در صورت تصمیم گیری هیجانی، داوطلبان با مشکلات زیادی مواجه می شوند. در ادامه مزایا و معایب پشت کنکور ماندن ذکر شده است تا با آگاهی از آن ها بتوانید راحت تر تصمیم گیری نمایید. 

 

مزایای پشت کنکور ماندن

‌👈 مطالعه کامل مباحت کنکور 

👈 اطلاع از جزییات برگزاری کنکور و آشنایی با روش های تست زنی و مدیریت زمان

‌👈 آگاهی از نقاظ قوت و ضعف خود در دروس مختلف

👈 توانایی برای برنامه ریزی در مطالعه کنکور

 

معایب پشت کنکور ماندن

‌👈 خستگی در طول مسیر به دلیل طولانی تر شدن زمان مطالعه

👈 تغییرات کتاب های درسی در سال جدید

‌👈 احتمال بروز مشکلات عاطفی و روانی در سال دوم کنکور

👈 تغییرات هر ساله قوانین مربوط به سوابق تحصیلی در کنکور

 

مشاوره کنکور سراسری

داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ قبول نشده اند، می توانند از طریق راه های دیگر مثلا تکمیل ظرفیت و یا پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته شوند. ماندن پشت کنکور نیز یکی از راهکارهای پیش رو است که به دلیل سختی های آن باید با آگاهی کامل تصمیم گیری در مورد آن انجام شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه قبول نشدن در کنکور سراسری 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قبول نشدن در کنکور سراسری می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. پس از قبول نشدن در کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه می توان وارد دانشگاه شد؟

    داوطلبان می توانند از روش های تکمیل ظرفیت و یا ثبت نام بدون کنکور برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنند. 

  2. کارنامه سبز چه کاربردی دارد؟

    از طریق اطلاعات مندرج در کارنامه سبز داوطلبان می توانند از تفاوت رتبه خود با رتبه آخرین پذیرفته شده در اولویت های انتخابی خود مطلع شوند. 

  3. آیا ماندن پشت کنکور منطقی است؟

    این تصمیم گیری بسیار مهم است و به شرایط داوطلب از نظر روحی بستگی دارد. توصیه می شوند که داوطلبان قبل از گرفتن این تصمیم با مشاوران تحصیلی مشورت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره