سایر موضوعاتسایر آزمون ها

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله در رشته های مختلف دانشجو پذیرش می کند و داوطلبان واجد شرایط می توانند برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایند. علوم پزشکی ارتش پذیرش نیمه مترکز دارد و داوطلبان پس از قبولی در مرحله آزمون کتبی باید در مصاحبه نیز شرکت کنند. این دانشگاه مزایای بسیار زیادی دارد و در نتیجه رقابت بر سر قبولی در آن بسیار زیاد است. به همین دلیل داوطلبان باید از جزییات مربوط به پذیرش این دانشگاه اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران

دانشگاه علوم پزشکی ارتش یکی از دانشگاه های علوم پزشکی است که هر ساله به صورت نیمه متمرکز از بین داوطلبان کنکور سراسری تجربی اقدام به پذیرش دانشجو می کند. تحصیل در این دانشگاه شرایط خاصی دارد که داوطلبان باید تمامی آن ها را دارا باشند. 

با توجه به مزایای بسیار زیاد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان بسیار زیادی کد رشته محل مربوط به این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود وارد می کنند. اما باید بدانید که به دلیل شرایط خاص پذیرش این دانشگاه ممکن است قبولی در آن با سایر دانشگاه ها متفاوت باشد. به همین دلیل لازم است که از تمامی جزییات مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش و جزییات مربوط به آن اطلاع کامل داشته باشید. 

 

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش

همانطور که گفته شد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از داوطلبان به تحصیل در ان علاقه مند هستند. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 بلافاصله پس از ورود به دانشگاه، دانشجویان حقوق دانشجویی دریافت خواهند کرد. 

‌👈 استفاده از امکانات دانشگاه مثل خوابگاه، غذا و دیگر امکانات مثل پوشاک کاملا رایگان می باشد. 

👈 بلافاصله پس از ثبت نام در دانشگاه به عنوان نیروی رسمی ارتش شناخته خواهید شد و می توانید از امکانات آن استفاده نمایید. 

‌👈 دانشجویانی که در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی ارتش تحصیل کنند، پس از فارغ التحصیلی مقام ستوان یکم را به دست می آورند. 

👈 در صورت فارغ التحصیلی از رشته های پیراپزشکی کارشناسی مقام ستوان دوم به فارغ التحصیلان اعطا می شود. 

‌👈 در صورت فارغ التحصیلی از رشته های پیراپزشکی کاردانی، مقام ستوان سوم به فارغ التحصیلان اعطا می شود. 

👈 دانشجویان با توجه به نیاز سازمان و هماهنگی کارگزینی می توانند برای ادامه تحصیل اقدام نمایند. 

‌👈 پس از فارغ التحصلیی با توجه به معدل کل می توان در مرکز فرماندهی، نیروی هوایی، دریایی، زمینی و قرارگاه پدافند به صورت رسمی مشغول به کار شد. 

👈 پس از فارغ التحصیلی می توان از امکانات ارتش مثل مسکن، بیمه درمانی و بیمه عمر، حکمت کارت و غیره استفاده کرد. 

 

پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ارتش

دانشگاه علوم پزشکی ارتش به صورت نیمه متمرکز دانشجو پذیرش می کند یعنی داوطلبان باید در دو مرحله در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنند. مرحله اول همان آزمون سراسری است که داوطلبان در صورت کسب رتبه حد نصاب می توانند کد رشته محل مربوط به این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. 

پس از این مرحله نوبت به مرحله مصاحبه می رسد و داوطلبانی موفق به پذیرش نهایی در دانشگاه خواهند شد که در مصاحبه حضوری عملکرد مناسبی داشته و در معاینه پزشکی نیز با موفقیت قبول شوند. 

 

دانشکده های علوم پزشکی ارتش

در این دانشگاه ارتش، دانشکده های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها شامل بیمارستان های متعددی بوده و دانشجویان می توانند به فعالیت در آن ها بپردازند. دانشکده ها و بیمارستان های علوم پزشکی ارتش به شرح موارد زیر هستند. 

دانشکده ها بیمارستان ها
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده پیراپزشکی
  • دانشکده طب هوافضا و زیرسطحی
  • بیمارستان امام رضا (ع) (۵۰۱ ارتش) سخاجا
  • بیمارستان خانواده نزاجا
  • بیمارستان هاجر نزاجا
  • بیمارستان ۵۰۵ نزاجا
  • بیمارستان گلستان نداجا
  • بیمارستان بعثت نهاجا
  • بیمارستان امام رضا (ع) (۵۰۱ ارتش) سخاجا
  • بیمارستان خانواده نزاجا
  • بیمارستان هاجر نزاجا
  • بیمارستان ۵۰۵ نزاجا
  • بیمارستان گلستان نداجا
  • بیمارستان بعثت نهاجا

 

رشته های ارائه شده در دانشگاه پزشکی ارتش

دانشگاه علوم پزشکی ارتش در رشته های مختلفی دانشجو پذیرش می کند. دانشجویان می توانند با توجه به لیست رشته های ارائه شده این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته، اقدام به انتخاب کد رشته محل های مربوطه نمایند. لیست رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه به شرح موارد زیر می باشد. 

پزشکی

دندانپزشکی داروسازی پرستاری
تکنسین اتاق عمل ساخت پروتزهای دندانی پرتونگاری هوشبری
کاردانی فوریت‌های پزشکی فناوری اطلاعات سلامت  جراحی بیهوشی
طب فیزیکی و توانبخشی ادیولوژی طب هوافضا طب اورژانس

 

رشته های بورسیه دانشگاه

دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش هرساله با توجه به نیاز خود اقدام به پذیرش دانشجو و ارائه رشته های بورسیه می نمایند. در دفترچه راهنما تمامی اطلاعات مربوط به ظرفیت و نیمسال پذیرش دانشجو در رشته های بورسیه مشخص می شود. 

از رشته های بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش می توان به پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، تکنولوژی اتاق عمل، هوشبری، تکنولوژی پرتوشناسی، تکنولوژی اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، کاردانی فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی اشاره کرد. 

 

شرایط پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران

همانطور که گفته شد پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ارتش شرایط خاصی دارد و داوطلبانی موفق به پذیرش در این دانشگاه می شوند که تمامی شرایط لازم را دارا باشند. شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در این دانشگاه به شرح موارد زیر می باشد.

 

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به دین اسلام

‌✅ اعتقاد به ولایت فقیه

✅ ایمان به جمهوری اسلامی ایران

‌✅ نداشتن محرومیت و محکومیت خدمات دولتی

✅ عدم معافیت از خدمت سربازی

‌✅ برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

‌‌✅ عدم اعتیاد به موارد مخدر

✅ داشتن قد حداقل ۱۶۵ سانتی متر

‌✅ عدم استخدام و یا تعهد خدمت در سازمان های دولتی

‌✅ آمادگی برای انجام فداکاری در راه حکومت

 

شرایط اختصاصی

‌✅ داوطلبان باید سن حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۳ داشته باشند. (در شرایطی مثل داشتن کارت پایان خدمت و یا داشتن سهمیه جانبازان و شهدا شرط سنی در نظر گرفته نمی شود)

‌‌✅ معدل کل دیپلم ملاک پذیرش است و برای تمامی رشته ها باید حداقل ۱۶ باشد. 

‌✅ داوطلبان باید حداقل تراز ۹۰۰۰ تا ۶۹۰۰ را با توجه به رشته مورد نظر خود در کنکور سراسری به دست آورده باشند. 

‌‌✅ سلامت جسمانی با توجه به رشته انتخابی از دیگر شرایط اختصاصی است. برای مثال داوطلبان باید دید حدقل ۱۰ / ۸ را دارا باشند. 

 

پذیرش خانم ها در دانشگاه علوم پزشکی ارتش

دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش بیشتر از میان داوطلبان آقا دانشجو پذیرش می کند. اما با این حال در برخی از سال ها با توجه به نیاز دانشگاه، اقدام به پذیرش دانشجویان خانوم نیز می‌کند. 

با توجه به اینکه پذیرش دانشجویان خانوم در هر سال انجام نمی شود، نمی توان شرایط آن را نیز به طور دقیق مشخص کرد. شرایط پذیرش خانوم ها در دانشگاه علوم پزشکی ارتش در هر ساله به صورت جداگانه مشخص می شود. 

 

انتخاب رشته کنکور

داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه علوم پزشکی باید در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را از دفترچه راهنما استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. 

در هنگام انتخاب رشته حتما به اولویت بندی توجه داشته باشید چرا که در صورت قبولی در رشته های قبل از دانشگاه علوم پزشکی ارتش، شانس قبولی در این دانشگاه را از دست خواهید داد. لازم به ذکر است که در صورت عدم قبولی در  مصاحبه علوم پزشکی ارتش، دیگر انتخاب های شما در فرم انتخاب رشته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و داوطلبان نگرانی از این بابت نخواهند داشت. 

 

مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

پس از انتخاب رشته، داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی ارتش دعوت خواهند شد. در نهایت داوطلبان با توجه به عملکرد شان در مصاحبه در بخش های معاینات پزشکی، صلاحیت های امنیتی و مکتبی، مصاحب علمی، تست ورزش، تحقیقات و روانسجی مورد تایید قرار گرفته و به صورت نهایی در دانشگاه پذیرش خواهند شد. 

 

رتبه قبولی در دانشگاه ارتش

دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش با توجه به تراز داوطلبان دانشجو پذیرش می کند. در واقع تراز داوطلبان در کنکور سراسری شرط ورود به مرحله مصاحبه این دانشگاه می باشد و داوطلبان در صورت موفقیت در این مرحله به صورت نهایی پذیرفته خواهند شد. 

برای پذیرش در مرحله اول لازم است که داوطلبان ترازی بین ۶۹۰۰ تا ۹۰۰۰ داشته باشند. البته این تراز ها با توجه به سال های کذشته در نظر گرفته شده است و امکان دارد که در سال جدید تراز قبولی تغییر کند. برای کسب اطلاع از جدیدترین اخبار پذیرش دانشگاه علوم پزشکی ارتش می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

اعلام نتایج دانشگاه علوم پزشکی ارتش

نتایج نهایی دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش به صورت همزمان با نتایج سایر دانشگاه ها در پذیرش های متمرکز اعلام می شود. داوطلبان می توانند در زمان اعلام نتایج با مراجعه به سایت سنجش از نتایج آزمون خود مطلع شوند. 

داوطلبان پذیرفته شده باید با توجه به دستورالعمل های اعلام شده برای ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام نمایند. چنانچه قصد نام نویسی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش را دارید۷ می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. 

 

مشاوره دانشگاه ارتش

داوطلبانی که قصد پذیرش در رشته های دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش را دارند، باید با توجه به شرایط اعلام شده انتخاب رشته خود را انجام دهند. پذیرش این دانشگاه نیمه متمرکز است و داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری باید در مصاحبه این دانشگاه نیز شرکت کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ‌دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت هم آوا می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. شرایط پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ارتش چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط پذیرش در این دانشگاه توضیح داده شده است. 

  2. تراز لازم برای قبولی در دانشگاه ارتش چیست؟

    رتبه و تراز قبولی در مرحله اول این دانشگاه بین ۶۹۰۰ تا ۹۰۰۰ با توجه به رشته انتخابی می باشد. 

  3. آیا خانوم ها نیز می توانند در دانشگاه ارتش ثبت نام کنند؟

    در صورتی که دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خانوم نیز ظرفیت داده باشد، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫427 دیدگاه ها

  1. سلام..
    اگه ترازم 6800 باشه و همه شرایط رو داشته باشم احتمال قبولی تو پیرا پزشکی ارتش رو دارم؟؟؟

    1. سلام بسته به جلسه مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی ارتش شانس قبولی شما مشخص خواهد شد.

  2. سلام..
    اگه ترازم 6800 باشه و همه شرایط رو داشته باشم احتمال قبولی تو پیرا پزشکی ارتش رو دارم؟؟؟

  3. سلام وقت بخیر
    من پدرم در ارتش خدمت کردند و بازنشسته شدند
    آیا این میتونه در قبولیه من تاثیر گذار باشه؟

  4. سلام وقت بخیر بنده مبتلا به واریکوسل گرید 3 هستم ایا این عامل باعث رد شدن من در معاینات پزشکی میشه؟
    اگر عمل بکنم در اون صورت چی میشه؟

  5. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم من معدل کل دیپلم تجربی 15.49 شد و معدل دوازدهمم شد 11 من اگه در کنکور قبول شدم پزشکی ارتش در مصاحبه بخاطر معدل رد میشم ؟؟

  6. سلام من میخوام برم پدافند هوایی اگه رشتمون تجربی باشه معدل باید بالای چند باشه و انسانی چطور ممنون میشم اگه جواب بدید

  7. سلام وقت بخیر
    چطوری میتونیم وضعیت آخرین رتبه قبولی پزشکی ارتش رو بدونیم؟چون تو کارنامه سبز فقط تا کد رشته قبولی نشون داده میشه اولویت‌های بعدی نمایش داده نمیشن.متاسفانه کد اشتباه واردکردم وقبول شدم ولی پزشکی ارتش تو اولویت‌های بعد از اون بوده و نمیدونم آوردمش یا نه.مصاحبه رو خیلی عالی گذروندم. و همه انتخابهای قبل و بعد از رشته قبولی فعلی، پزشکی بوده

    1. سلام.دخترم پزشکی تعهدی ارتش دعوت به مصاحبه شدو قبول گزینش شد(معاینات پزشکی و مصاحبه حفاظت و عقیدتی را با موفقیت گذراند)ولی اسمش در نتایج کتکور که اعلام شد نبودچرا؟بنده خودم پرسنل ارتش هستم و طبق مقررات ارتش داوطلبی که گزینش قبول میشه باید اسمش از طریق سنجش اعلام بشه.لطفا بفرمایید چرا؟

    2. سلام.دخترم پزشکی تعهدی ارتش دعوت به مصاحبه شدو قبول گزینش شد(معاینات پزشکی و مصاحبه حفاظت و عقیدتی را با موفقیت گذراند)ولی اسمش در نتایج کتکور که اعلام شد نبودچرا؟بنده خودم پرسنل ارتش هستم و طبق مقررات ارتش داوطلبی که گزینش قبول میشه باید اسمش از طریق سنجش اعلام بشه.لطفا بفرمایید چرا؟

  8. سلام وقت بخیر
    چطوری میتونیم وضعیت آخرین رتبه قبولی پزشکی ارتش رو بدونیم؟چون تو کارنامه سبز فقط تا کد رشته قبولی نشون داده میشه اولویت‌های بعدی نمایش داده نمیشن.متاسفانه کد اشتباه واردکردم وقبول شدم ولی پزشکی ارتش تو اولویت‌های بعد از اون بوده و نمیدونم آوردمش بانه.مصاحبه رو خیلی عالی گذروندم. و همه انتخابهای قبل و بعد از رشته قبولی فعلی، پزشکی بوده

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره