کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته کنکور 1400 برای دانشگاه های سراسری و آزاد از یک هفته پس از اعلام نتایج آغاز می شود و داوطلبان باید با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اند، اقدام به انتخاب رشته نمایند. انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد و داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و ثبت در سامانه های مربوطه، می توانند مجددا ویرایش‌های لازم را در فرم انتخاب رشته خود مثل حذف یا اضافه کردن رشته جدید و یا جابجایی الویت های انتخابی اعمال نمایند. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 توضیح خواهیم داد.

 

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در نیمه دوم مرداد ماه انجام می گیرد و داوطلبان با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی خود و انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. سازمان سنجش آموزش کشور، همزمان با مهلت انتخاب رشته کنکور فرصت اصلاح فرم انتخاب رشته را برای داوطلبان فراهم می سازد و هر یک از داوطلبان می توانند تا آخرین روزی که برای انتخاب رشته کنکور در نظر گرفته شده است، اصلاحات لازم را بر روی فرم انتخاب رشته خود اعمال کنند.

داوطلبان در زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور 1400 از 14 تا 18 مرداد تا 8 نوبت مجاز به ویرایش هستند.

البته پس از اتمام زمان اولیه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، مهلت مجددی برای جاماندگان از انتخاب رشته در نظر گرفته خواهد شد که در این مهلت مجدد نیز داوطلبانی که قبلا انتخاب رشته کرده اند، می توانند با دریافت فرم انتخاب رشته خود، بعضی رشته های انتخابی را حذف کنند یا رشته جدیدی را به فرم اضافه نمایند. همچنین می توانید اولویت های انتخابی را جابجا کنند.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

همانطور که چندین بار گفته شد، در ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری  می توان اصلاحات زیر را انجام داد :

  • جابجایی بین اولویت های انتخابی برای افزایش شانس قبولی در رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه
  • حذف کردن رشته محل هایی که علاقه زیادی به قبول شدن در انها ندارید
  • اضافه کردن رشته محل های جدید حداکثر تا تکمیل تعداد انتخاب های مجاز (150 کد رشته محل)

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اصلاح فرم انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش فقط مختص به دانشگاه های سراسری یعنی دانشگاه روزانه، نوبت دوم، پیام نور، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و … است

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org انجام می گیرد.

 

راهنما گام به گام 

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 بدون خرید کارت اعتباری انجام می گیرد یعنی نیازی نیست که هزینه ای را برای ویرایش فرم انتخاب رشته خود بپردازید. مراحل نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور 1400 در سایت سازمان سنجش به شرح زیر است :

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.
  • از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه سراسری کلیک کنید.

ویرایش انتخاب رشته کنکور

  • بر روی لینک انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ کلیک کنید.
  • اطلاعات خواسته شده را که شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد ملی و … می باشد را درج نمایید.
  • بر روی گزینه ویرایش اطلاعات کلیک کنید.

پس از مراحل فوق می توانید فرم انتخاب رشته خود را دریافت کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما پس از ایجاد تغییرات لازم و تایید نهایی، بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا تغییراتی که اعمال کرده اید ثبت شوند.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

همانطور که می دانید فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری از حساسیت بالایی برخوردار است وعملکرد هوشمندانه داوطلب را می طلبد و باید به گونه ای انتخاب رشته شود که شانس پذیرش بالایی وجود داشته باشد. با فراهم شدن فرصت اصلاح فرم انتخاب رشته، توصیه می شود که حتما با مشاوری مجرب در این زمینه مشورت کنید و آخرین فرصت خود را برای قبولی در رشته و دانشگاهی متناسب با رتبه ای که کسب کرده اید، با اطلاعات ناقص خود از دست ندهید. مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی دانتل همیشه راهنمای شما داوطلب عزیز در امر انتخاب رشته هستند و به شما کمک می کنند که بهترین تصمیم را برای انتخاب رشته کردن بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 از چه تاریخی آغاز خواهد شد؟

زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 فعلا اعلام نشده است اما پیش بینی می شود در نیمه دوم مرداد ماه باشد.

آیا برای ویرایش انتخاب رشته کنکور باید هزینه پرداخت کنیم؟

خیر، ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 بدون هزینه و خرید کارت اعتباری انجام می گیرد.

برای ویرایش انتخاب رشته کنکور چه تغییراتی را می توانیم در فرم انتخاب رشته اعمال کنیم؟

داوطلبان می توانند در ویرایش فرم انتخابی خود، رشته‌های جدید اضافه کنند، اولویت ها را جا به جا کنند و رشته‌های انتخابی قبلی خود را حذف نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره