کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

شهریه پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند. پردیس خودگردان جز دانشگاه های شهریه پرداز است که مبلغ شهریه آن از دوره های دانشگاه آزاد نیز بیشتر می‌باشد. اعتبار مدرک این دانشگاه با اعتبار مدرک دانشگاه های دولتی یکسان است و تنها در شهریه پرداز بودن با یکدیگر تفاوت دارند. چنانچه قصد ثبت نام در این دانشگاه ها را دارید، بهتر است ابتدا با مطالعه این مطلب از محدوده شهریه پزشکی پردیس خودگردان مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شهریه پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته های پزشکی جز محبوب ترین و پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی در بین داوطلبان کنکور سراسری هستند. هر ساله بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی با هدف قبولی در رشته های پزشکی وارد این رقابت سنگین می‌شوند. اما رشته پزشکی ظرفیت محدودی دارد و با توجه به تقاضای بسیار زیاد، بسیاری از داوطلبان موفق به قبولی در دانشگاه های سراسری نمی‌شوند. 

دانشگاه های پردیس خودگردان جز دانشگاه هایی هستند که زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارند اما به صورت مستقل و با شهریه دانشجویان اداره می‌شوند. شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان از تمامی دوره های شهریه پرداز مثل دانشگاه آزاد بالاتر است و دانشجویان باید قبل از انتخاب رشته و اقدام به ثبت نام از شهریه اطلاع داشته باشند و بر این اساس تصمیم گیری کنند تا در هنگام تحصیل با محدودیت های مالی مواجه نشوند. 

داوطلبان در هنگام تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باید علاوه بر شهریه پزشکی پردیس خودگردان از اعتبار مدرک دانشگاه نیز اطلاع داشته باشند. توجه داشته باشید که اعتبار مدرک پردیس خودگردان هم سطح اعتبار مدرک دانشگاه سراسری است و تنها در مدرک دانشگاه پردیس، عنوان پردیس خودگردان ذکر می‌شود. 

شهریه پزشکی پردیس خودگردان

 

محدوده شهریه پزشکی پردیس خودگردان دانشگاه آزاد 1402-1403

دانشجویانی که در دانشگاه پردیس خودگردان ثبت نام می‌کنند، باید در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن اقدام به پرداخت شهریه ثابت و متغییر نمایند تا امکان انتخاب واحد و ادامه تحصیل در هر ترم به آن ها داده شود. شهریه پزشکی پردیس خودگردان ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ در جدول زیر ارائه شده است.

این مبلغ با توجه به شهریه سال گذشته و افزایش مصوب ۳۵ تا ۴۰ درصدی محاسبه شده است. میزان شهریه ثابت پزشکی پردیس خود‌گردان 39.600.000 تا 46.950.000 ریال می‌باشد. شهریه متغییر این دانشگاه نیز به شرح زیر می‌باشد. 

شهریه متغیر دروس عمومی واحد نظری 3.100.000 تا 3.650.000 ریال
واحد عملی 4.150.000 تا 4.800.000 ریال
شهریه متغیر دروس تخصصی واحد نظری 9.100.000 تا10.750.000 ریال
واحد عملی 10.950.000 تا 13.000.000 ریال
کارآموزی 10.990.000 تا 13.050.000 ریال
شهریه متغییر دروس پایه واحد نظری 7.200.000 تا 8.300.000 ریال 
واحد علمی 11.000.000 تا 12.980.000 ریال
پایان نامه 15.960.000 تا 18.870.000 ریال

همانطور که گفته شد شهریه دانشگاه پردیس خودگردان در هر سال در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افرایش می‌یابد. شهریه پزشکی پردیس خودگردان فرمول مشخصی دارد که دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن در هر ترم مبلغ دقیق شهریه خود را محاسبه کنند. فرمول محاسبه شهریه پردیس خودگردان به شرح زیر است. 

شهریه ثابت + (7 * شهریه متغیر واحد نظری پایه) + (7 * شهریه متغیر واحد نظری اختصاصی) + (4 * شهریه متغیر واحد عملی)

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره پزشکی پردیس خودگردان دانشگاه آزاد

هر ساله هیت امنای هر دانشگاه مبلغ دقیق شهریه را تعیین می‌کنند و این اختیار را دارند که بر اساس قوانین شهریه را نسبت به سال گذشته در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بالا ببرند. در حال حاضر شهریه دانشجویان پزشکی باید در حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان علی الحساب به عنوان شهریه ترم اول پردیس خود‌گردان پرداخت کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه پزشکی پردیس خودگردان برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه پزشکی پردیس خودگردان 1402-1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه پزشکی پردیس خودگردان چقدر است؟

    شهریه این دانشگاه در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا شهریه پزشکی پردیس خودگردان نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد؟

    بله دانشگاه های پردیس خودگردان هر ساله در حدود 35 تا 40 درصد شهریه خود را افزایش می‌دهند. 

  3. آیا در صورت ثبت نام در پردیس خودگردان تا آخر تحصیل میزان شهریه ثابت است؟

    خیر دانشگاه های پردیس خودگردان این امکان را دارند که در هر سال شهریه ورودی های قبلی را نیز تغییر دهند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره