سایر آزمون هاسایر موضوعات

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی یکی از سوالات مهم داوطلبانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند. آزمون لیسانس به پزشکی شرایط خاصی دارد و به همین دلیل تعداد شرکت کنندگان آن نسبت به سایر آزمون ها کمتر است. از سوی دیگر با توجه به ظرفیت محدود رشته پزشکی، ظرفیت پذیرش آن نیز اندک می باشد. متقاضیان باید از ظرفیت پذیرش اطلاع داشته باشند تا بر این اساس خود را برای آزمون آماده کنند. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

داوطلبانی که در زمان کنکور سراسری موفق به قبولی در رشته های پزشکی نشده اند، می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرده و در صورت قبولی به تحصیل در رشته پزشکی بپردازند.

تنها داوطلبان رشته های تجربی و ریاضی می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند و سن شرکت کنندگان نیز باید کمتر از 25 سال باشد. تنها در صورتی که داوطلبان آقا خدمت وظیفه خود را تمام کرده باشند، می توانند تا سن 27 سالگی در آزمون شرکت نمایند. داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز جز دیگر شرایط تبت نام آزمون لیسانس به پزشکی می باشد. با توجه به اهمیت این آزمون در ادامه به بررسی ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 1403 می‌پردازیم.

 

اهمیت اطلاع از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند باید حتما از ظرفیت‌پذیرش این آزمون اطلاع داشته باشند تا بر این اساس احتمال قبولی خود را تخمین زده و بر این اساس برنامه ریزی کرده و به مطالعه بپردازند.

عدم آگاهی از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی باعث می شود تا داوطلبان بدون آگاهی کامل به مطالعه بپردازند و با عدم آمادگی کامل، شانس خود برای قبولی در آزمون را از دست بدهند.

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

 

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 1403

یکی از مهم ترین مواردی که داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی باید از آن اطلاع داشته باشند، ظرفیت‌پذیرش بسیار محدود این آزمون می باشد. هر ساله تنها در حدود 10 تا 20 نفر از بین شرکت کنندگان این آزمون موفق به کسب قبولی و ورود به دانشگاه می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی هر سال با توجه به ظرفیت باقی مانده این رشته در دانشگاه دانشجو پذیرش می کند. در حال حاضر هنوز ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این بخش از مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از وقایع آزمون لیسانس به پزشکی در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳

تعداد شرکت کنندگان در هرسال نسبت به سال گذشته متفاوت است چرا که این آزمون شرایط خاصی دارد و همه افراد امکان شرکت در آن را ندارند. با توجه به شرایط خاص آزمون، تعداد شرکت کنندگان آن نیز نسبت به دیگر آزمون ها کمتر هستند.

سال‌ گذشته این آزمون تنها 600 شرکت کننده داشت. تنها داوطلبانی که در آزمون کتبی قبول شوند، به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد. از این میان با توجه به ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی در آن سال، افراد برتر در مصاحبه پذیرفته شده و می توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

 

تاثیر سهمیه در قبولی آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از سوالات مهم داوطلبان در مورد آزمون لیسانس به پزشکی امکان استفاده از سهمیه است. همانطور که گفته شد ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی بسیار محدود است به همین دلیل داوطلبان دارای سهمیه می توانند شانس بیشتری برای قبولی داشته باشند.

اما سهمیه سهم مشخص و دقیقی در قبولی آزمون لیسانس به پزشکی ندارد و تنها ممکن است بر آزمون کتبی تاثیر اندکی بگذارد. برای اطلاع دقیق از تاثیر سهمیه در قبولی آزمون لیسانس به پزشکی می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید.

 

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته های تجربی و ریاضی می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرده و در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند. ظرفیت پذیرش این آزمون بسیار محدود است و تنها داوطلبانی که آمادگی کافی برای آزمون و مصاحبه دارند، موفق به قبولی خواهند شد.

چنانچه هر گونه سوال و یا ابهامی در زمینه ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی برای تان وجود دارد و یا در آمادگی برای آزمون با سوالی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی چقدر است؟

    ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله متفاوت است اما به طور کلی در حدود 10 تا 20 نفر می باشد.

  2. آزمون لیسانس به پزشکی چه تعداد شرکت کننده دارد؟

    تعداد شرکت کننده هر سال متفاوت است. سال گذشته در حدود 600 نفر بود.

  3. افراد تا چه سنی می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند؟

    شرط سن شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی 25 سال است اما آقایانی که خدمت وظیفه خود را تمام کرده اند تا 27 سال نیز امکان شرکت دارند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره