دکتریدکتری وزارت بهداشت

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 | زمان انتشار و دریافت

کانال تلگرام تحصیلی     

افرادی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کرده‌اند، می‌بایست خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت یک شرط اساسی دارد و آن همراه داشتن کارت ورود به جلسه است. کارت ورود به جلسه آزمون حدود یک هفته قبل از برگزاری آن منتشر می‌شود. داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی این کارت را دریافت کنند. اطلاعات درج شده روی کارت شامل نام، نام خانوادگی، نام رشته امتحانی، نام حوزه امتحانی و… است. این کارت مهمترین مدرک شناسایی داوطلبان به شمار می‌رود و همراه نداشتن آن موجب عدم اجازه به داوطلب جهت ورود به آزمون خواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به معرفی زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 پرداخته‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارت ورود به جلسه آزمون دکتری بهداشت 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت با توجه به زمان برگزاری این آزمون تعیین می‌شود. آزمون دکتری بهداشت به طور معمول هرسال در روزهای پایانی خردادماه برگزار می‌شود. بنابراین داوطلبان در آخرین هفته خردادماه فرصت دریافت کارت ورود به جلسه را دارند.

البته این آزمون در سال 99 همانند سایر آزمون‌های سراسری با تأخیر برگزار شد. همانطور که می‌دانیم تأخیرهای ایجاد شده در برگزاری آزمون‌های مختلف به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا بود. آزمون دکتری وزارت بهداشت در این دوره در تاریخ 10 و 11 مردادماه برگزار شد. متقاضیان برای این آزمون توانستند تا در دهه اول مردادماه به کارت ورود به جلسه خود دسترسی داشته باشند. در صورتی که زمان‌های برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت طبق روال قبل باشد، هفته آخر خردادماه زمان دریافت کارت ورود به جلسه خواهد بود.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

کارت ورود به جلسه توسط سازمان سنجش پزشکی و به صورت اینترنتی منتشر می‌شود. لازم به ذکر است که کارت ورود به جلسه هر آزمون را تنها در بازه زمانی مشخصی می‌توان دریافت کرد. به عبارت دیگر لینک دریافت کارت چند روز قبل از برگزاری آزمون فعال می‌شود. امکان دریافت این کارت خارج از این بازه زمانی ممکن نخواهد بود. در ادامه نحوه دستیابی به کارت به ترتیب تشریح شده است.

  • گام 1: ابتدا لازم است به سایت سازمان سنجش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کرد. پس از ورود به این سایت نیز می‌بایست وارد بخش ” دکتری تخصصی ” شد. گزینه دکتری تخصصی را به طور مداوم می‌توان از منوی سمت راست سایت دید.
  • گام 2: در این مرحله لینک ” دریافت کارت ورود به جلسه ” قابل مشاهده و در دسترس است. با کلیک بر روی این لینک می‌توان وارد مرحله بعدی از دریافت کارت ورود به جلسه شد.
  • گام 3: با انتخاب لینک دریافت کارت ورود به جلسه در هر مرحله، داوطلب به صفحه‌ای می‌رسد که اطلاعاتی جامع در آن درج شده است. در انتهای این صفحه محلی برای درج کد ملی و شماره همراه قرار داده شده است. داوطلب بایستی کادرهای مربوط به این اطلاعات را به درستی وارد کرده و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کند.
  • گام 4: زمانی که شماره همراه داوطلب در سیستم ثبت شده و ارسال می‌شود، یک رمز ورود برای این شماره همراه پیامک می‌شود. متقاضی باید این رمز را در محل درخواستی وارد کرده و آن را تأیید کند. در صورت تأیید صحت رمز توسط سیستم، ورود به سامانه و دسترسی به کارت ورود به جلسه فراهم می‌شود.

تغییر شماره همراه برای دریافت کارت ورود به جلسه 

همانطورکه میدانیم برای دریافت رمز ورود به سامانه دریافت کارت ورود به جلسه، درج شماره همراه در محل درخواستی ضروری است. این شماره همراه باید دقیقاً همان شماره‌ای باشد که هنگام ثبت نام ارائه شده است. افرادی که مایل به تغییر شماره همراه خود باشند، می‌توانند تنها یک بار این کار را انجام دهند.

برای این کار می‌بایست درخواست خود را به نشانی changenumber@sanjeshp.ir ایمیل کرد. سازمان سنجش پزشکی درخواست‌های تغییر شماره همراه را بررسی کرده و نتیجه آن را تا 3 روز کاری اعمال می‌کند. لازم به ذکر است تنها درخواست‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که کامل و بدون نقص باشند. بنابراین بهتر است داوطلبان درخواست خود را مطابق با مقررات تعیین شده ارسال کنند. به طور کلی محتوای ایمیل درخواست تغییر شماره همراه شامل اطلاعات زیر است:

موضوع ایمیل: درخواست تغییر شماره همراه
پیوست: اسکن عکس داوطلبی

  1. نام و دوره آزمون
  2. نام
  3. نام خانوادگی
  4. شماره شناسنامه
  5. کد ملی
  6. شماره همراه وارد شده در فرم ثبت نام
  7. شماره همراه جدید

اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت

کارت ورود به جلسه بعنوان مدرک شناسایی شرکت‌کنندگان به شمار می‌رود. از همین جهت این کارت باید خالی از هرگونه اشتباه و خطا باشد. برای داشتن یک کارت ورود به جلسه بدون اشتباه، در گام اول باید اطلاعات فردی و تحصیلی را هنگام ثبت نام به درستی وارد کرد. اما اگر به هر دلیلی اشتباهی در اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه وجود داشته باشد، باید این اشتباهات را رفع کرد. اطلاعاتی که در کارت درج می‌شوند عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی داوطلب
  • کد و نام رشته امتحانی
  • نوع سهمیه داوطلب
  • عکس داوطلبی
  • نام حوزه امتحانی داوطلب

سازمان سنجش پزشکی کشور جهت رفع ایرادات احتمالی کارت ورود به جلسه، فرصتی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. مطابق این قانون فرصت ویرایش برخی از اطلاعات به داوطلبان داده می‌شود. متقاضیان با مراجعه به سایت سنجش پزشکی می‌توانند این ایرادات را برطرف کنند.

مراحل بعد از دریافت کارت ورود به جلسه

شاید مهمترین مرحله آزمون دکتری بهداشت بعد از دریافت کارت ورود به جلسه باشد. نتیجه‌ای که افراد در این آزمون به دست می‌آورند، سرنوشت نهایی پذیرش و یا عدم پذیرش آنان را تعیین می‌کند. مهمترین مراحل بعد از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری بهداشت به ترتیب زیر است:

  1. شرکت در آزمون
  2. اعلام نتایج اولیه
  3. انتخاب رشته
  4. اعلام نتایج نهایی
  5. شرکت در مصاحبه
  6. تکمیل ثبت نام

ورود به هریک از این مراحل به شرط گذر موفقیت ‌آمیز از مرحله قبل امکان‌پذیر است. لازم به توضیح است که سنجش و پذیرش دانشجو دکتری بهداشت به صورت نیمه متمرکز انجام می‌گیرد. تأثیر آزمون کتبی برای پذیرش دکتری تخصصی 70 درصد و برای پذیرش دکتری پژوهشی 30 درصد است. باقیمانده امتیازات باید در مرحله مصاحبه کسب شوند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارت ورود به جلسه آزمون دکتری بهداشت 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره