دکتریدکتری وزارت بهداشت

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 | تاریخ دریافت ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت کارتی است که همراه داشتن آن در هنگام حضور در جلسه آزمون ضروری است. این کارت را می‌توان از حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت دریافت کرد. تمامی افرادی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام و هزینه آن را پرداخت کرده باشند، به کارت ورود به جلسه دسترسی خواهند داشت. کارت ورود به جلسه آزمون دکتری کارتی منحصر به فرد برای هر یک از داوطلبان است. از همین رو پس از دریافت این کارت لازم است اطلاعات درج شده در آن را مورد بررسی قرار داد تا اشتباهی در آن وجود نداشته باشد. کارت ورود به جلسه شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات فردی داوطلب، زمان و حوزه برگزاری آزمون است. در این مقاله زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 و سایر اطلاعات مرتبط با آن ارائه شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

متقاضیان درست چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت قادر خواهند بود تا به کارت ورود به جلسه دسترسی داشته باشند. در سال 99 آزمون دکتری وزارت بهداشت با تأخیر و در تاریخ 10 و 11 مردادماه برگزار شد. بنابراین افرادی که در این آزمون ثبت نام کرده بودند، از تاریخ 5 و 6 مردادماه می‌توانستند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. تأخیر ایجاد شده در زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت به دلیل شیوع ویروس کرونا بود و نمی‌توان این زمان را به عنوان زمان اصلی برگزاری این آزمون معرفی کرد.

طبق توضیحاتی که ارائه شد زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت به طور دقیق تعیین شدنی نیست. اگر آزمون دکتری وزارت بهداشت طبق روال گذشته خود برگزار شود، اواخر خردادماه هرسال زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت خواهد بود. در این صورت متقاضیان هفته آخر خردادماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام کنند. بدین ترتیب هر داوطلبی برای دریافت این کارت بهتر است منتظر توزیع زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت باشد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری بهداشت

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت اینترنتی انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به کافی‌نت و یا توسط خود اقدام به دریافت کرت ورود به جلسه کنند. نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر است :

  1. مراجعه به سایت: سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت همان سایت ثبت نام این آزمون است. بدین ترتیب داوطلبان برای دریافت این کارت می‌بایست به سایت سنجش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir مراجعه کنند.
  2. ورود به بخش دکتری تخصصی: پس از مراجعه به سایت لازم است گزینه ” دکتری تخصصی ” را از منوی سمت راست سایت انتخاب کرد و وارد آن شد.
  3. انتخاب لینک دریافت کارت: در این مرحله گزینه‌هایی برای داوطلب نمایش داده می‌شوند. در این مرحله انتخاب گزینه «کارت ورود به جلسه آزمون» ضروری است.
  4. درخواست رمز ورود به سامانه: در این گام صفحه‌ای پیش روی داوطلب قرار می‌گیرد که تذکراتی در آن درج شده است. بهتر است محتوای این صفحه توسط داوطلب مورد مطالعه قرار گیرد. درانتهای این صفحه داوطلب با درج کد ملی و شماره همراه خود در محل خواسته شده، می‌تواند رمز ورود به سامانه را دریافت کند. این رمز به شکل اختصاصی و به صورت پیامک به شماره همراه داوطلب ارسال می‌شود.
  5. ورود به سامانه: با درج رمز ارسال شده در محل مشخص شده و تائید آن ورود به سامانه امکان پذیر خواهد بود. در این مرحله داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت را مشاهده خواهد کرد که می‌تواند از آن پرینت تهیه کند.

بازیابی شماره همراه برای دریافت کارت ورود به جلسه

شماره همراهی که برای دریافت کارت ورود به جلسه مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید همان شماره‌ای باشد که در فرم ثبت نام درج شده است. اما گاهی ممکن است این شماره به دلایلی در دسترس نباشد. برای این مشکل نیز سازمان سنجش پزشکی کشور راه حلی را در اختیار متقاضیان قرار داده است. در این شرایط می‌توان با ارسال یک ایمیل به نشانی changenumber@sanjeshp.ir خواستار تغییر شماره همراه شد. لازم به ذکر است که تغییر شماره همراه تنها یک بار برای هر داوطلب امکان پذیر است. بنابراین این مرحله باید با دقت بیشتری انجام گیرد تا محدودیتی برای دسترسی به کارت ورود به جلسه ایجاد نشود. مواردی که در محتوای ایمیل ذکر شده باشد درج شوند عبارتند از :

موضوع ایمیل: درخواست تغییر شماره همراه
پیوست: اسکن عکس داوطلبی

  1. نام و دوره آزمون
  2. نام
  3. نام خانوادگی
  4. شماره شناسنامه
  5. کد ملی
  6. شماره همراه وارد شده در فرم ثبت نام
  7. شماره همراه جدید

برطرف کردن ایرادات احتمالی کارت ورود به جلسه

همانطورکه گفته شد کارت ورود به جلسه نقش مهمی در آزمون دکتری وزارت بهداشت ایفا می‌کند. بدین ترتیب لازم است این کارت از هرگونه اشتباه و خطا دور باشد. اما ممکن است گاهی به دلایل مختلف ایراداتی در کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت مشاهده شود. در این صورت داوطلب موظف است تا هرچه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن خطاها اقدام کند.

برطرف کردن ایرادات احتمالی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. در این روش متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان سنجش پزشکی می‌توانند اطلاعات اشتباه را ویرایش کنند. در واقع ویرایش برخی از اطلاعات مهم فرصتی مجدد برای داوطلبان است که در آن به برطرف کردن خطاهای کارت ورود به جلسه خود بپردازند.

اطلاعاتی که بر روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت درج می‌شوند و باید عاری از هرگونه اشتباه باشند عبارتند از : نام و نام خانوادگی داوطلب، نام محل آزمون داوطلب، نوع سهمیه داوطلب، نام و کد رشته امتحانی داوطلب، عکس داوطلبی.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 | مراحل بعدی

پس از اینکه کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت منتشر شد، نوبت به شرکت در این آزمون می‌رسد. در صورتی که داوطلبان مایل به کسب رتبه مناسب در آزمون هستند، باید با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند. پس از شرکت آزمون دکتری وزارت بهداشت نتایج این آزمون از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. در مرحله اولیه اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت رتبه اکتسابی و وضعیت مجاز به انتخاب رشته متقاضیان مشخص می‌شود.

افرادی که مجاز به انتخاب رشته شوند، بایستی اقدام به انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت کنند. مرحله انتخاب رشته از چند روز بعد از توزیع نتایج اولیه آغاز خواهد شد. این دسته از داوطلبان پس از مدتی قادر به مشاهده نتایج انتخاب رشته خود خواهند بود. لازم به ذکر است افرادی که با وجود مجاز بودن اقدامی برای انتخاب رشته انجام ندهند، فرصت پذیرش را از دست خواهند داد.

در گام نهایی متقاضیان پذیرفته شده به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت می‌شوند. با توجه به اینکه تقریباً دو برابر ظرفیت هر دانشگاه دعوت به مصاحبه می‌شود، نمی‌توان این مرحله را بعنوان پذیرش نهایی تصور کرد. پذیرش نهایی وابسته به عملکرد داوطلبان در جلسه مصاحبه خواهد بود. افرادی که در مرحله مصاحبه نیز پذیرفته شوند، می‌توانند ثبت نام خود را تکمیل کرده و وارد دانشگاه شوند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره