دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400 | نرخ جدید شهریه پردیس بین الملل ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

مقطع دکتری در بسیاری از دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ارائه می‌شود؛ اما تفاوت هایی بین دوره های مختلف دانشگاه های سراسری وجود دارد و آن هم این مسئله است که تحصیل در مقطع دکتری فقط در دوره های روزانه رایگان می‌باشد. چنانچه داوطلبان در دوره های دیگر و در دانشگاه های پردیس خودگردان قبول شوند، بایستی برای تحصیل در این دوره شهریه بپردازند. در راستای این توضیحات و در ادامه این مطلب، به ارائه اطلاعاتی پیرامون شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

شهریه دکتری

بسیاری از دانشگاه در مقطع دکتری به صورت شهریه پرداز دانشجو جذب می‌کنند. دانشگاه های پردیس خودگردان نیز از این دسته از دانشگاه ها هستند. بنابراین داوطلبانی که در فرم انتخاب رشته مقطع دکتری کد رشته محل های مربوط به پردیس خودگردان را در رشته های مختلف قرار می‌دهند، چنانچه دعوت به مصاحبه شوند و در مرحله دوم نیز پذیرفته شوند، برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه ثابت و متغیر در هر ترم تحصیلی می‌باشند.

لازم است اشاره کنیم که دانشگاه های پردیس خودگردان ضمن پذیرش دانشچو به صورت با آزمون در مقطع دکتری، از میان دانشجویان با امتیاز استعداد درخشان نیز دانشجو جذب می‌کند که در این صورت نیز فرقی با دیگر دانشجویان نداشته و بایستی شهریه بپردازند.

شهریه هر ترم تحصیلی دکتری در دانشگاه های پردیس خودگردان از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است که بهتر است داوطلبان پیش از هر اقدامی در جهت انتخاب رشته، ابتدا از محدوده شهریه مطلع شوند تا پس از قبولی به دلیل شهریه مجبور به انصراف از تحصیل نشوند.

لازم است اشاره کنیم که شهریه ثابت از زمان ورود دانشجو به دانشگاه پردیس خودگردان ثابت است، اما شهریه متغیر سالانه به صلاح دید مسئولان دانشگاه افزایش می‌یابد.

شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400

در سراسر کشور دانشگاه های پردیس خودگردان بسیاری وجود دارد اما در هیچ کدام از این دانشگاه ها میزان شهریه ها در رشته های مختلف میزان یکسانی ندارد. در واقع شهریه هر دانشگاه توسط مسئولان دانشگاه با درنظر گرفتن عوامل بسیاری همچون رتبه علمی، امکانات آموزشی، اساتید هیئت علمی دانشگاه و … تعیین می‌کنند.

بنابراین طبق توضیحات داده شده نمی توان از شهریه دکتری پردیس خودگردان آمار دقیقی داد چراکه این میزان در دانشگاه های مختلف متفاوت است. اما می‌توانیم با توجه به همین موضوع، محدوه کلی شهریه دکتری در گروه های علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی ارائه کنیم. شهریه های ارائه شده در ادامه با توجه به شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400 قرار داده شده است.

علوم انسانی

با توجه به جدول، میزان شهریه ثابت و متغیر در دانشگاه های مختلف متفاوت می‌باشد اما در جدول زیر حداقل و حداکثر میزان شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400 را در گروه علوم انسانی ارائه داده ایم. لازم است اشاره کنیم که تمامی مبالغ ارائه شده در جدول زیر به ریال است.

نوع شهریه میزان شهریه
حداقل شهریه ثابت 25,289,000 ریال
حداکثر شهریه ثابت 97,809,800 ریال
حداقل شهریه متغیر به ازای هر واحد 2,595,450 ریال
حداکثر شهریه متغیر به ازای هر واحد 7,486,500 ریال
حداقل شهریه پایان نامه به ازای هر واحد 4,658,500 ریال
حداکثر شهریه پایان نامه به ازای هر واحد 14,971,850 ریال

طبق این جدول حداقل شهریه برای دوره پردیس خودگردان دکتری گروه علوم انسانی به ازای هر ترم و به صورت تقریبی حداقل  46,052,600 ریال و حداکثر 157,701,800 ریال خواهد بود.

فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی 

در دانشگاه های پردیس خودگردان علاوه بر رشته های علوم انسانی، دیگر رشته ها همچون رشته های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی نیز به صورت شهریه پرداز ارائه می‌شود  که در این مورد نیز میزان شهریه ثابت و متغیر در دانشگاه های مختلف متفاوت است. اما در جدول زیر محدوده شهریه پردیس خودگردان 99 – 1400 را در گروه فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی ارائه داده ایم. لازم است اشاره کنیم که تمامی مبالغ ارائه شده در جدول زیر به ریال می‌باشد.

نوع شهریه میزان شهریه
حداقل شهریه ثابت 25,289,000 ریال 
حداکثر شهریه ثابت 97,809,000 ریال
حداقل شهریه متغیر به ازای هر واحد 2,595,400 ریال
حداکثر شهریه متغیر به ازای هر واحد 7,486,000 ریال
حداقل شهریه پایان نامه به ازای هر واحد 4,658,000 ریال 
حداکثر شهریه پایان نامه به ازای هر واحد 14,971,800 ریال

طبق این جدول حداقل شهریه برای دوره پردیس خودگردان دکتری گروه فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی به ازای هر ترم و به صورت تقریبی حداقل  46,052,000 ریال و حداکثر 157,701,000 ریال خواهد بود.

نحوه محاسبه شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400

شهریه هر دانشجو در مقطع دکتری بستگی به رشته انتخابی و تعداد واحدهای هر ترم تحصیلی دارد. در نهایت هر دانشجو می‌تواند با توجه به مبالغی که در جداول فوق ارائه کردیم با درنظر گرفتن شهریه ثابت و متغیر و فرمول محاسبه شهریه، میزان شهریه خود را بدست آورد.

به عنوان مثال اگر داوطلبی در مقطع دکتری در هر ترم تحصیلی  هشت واحد انتخاب کرده باشد، شهریه یک ترم او بدین صورت محاسبه می‌شود که حاصل شهریه متغیر نظری در عدد هشت ضرب شده و با شهریه ثابت جمع می‌شود، عدد نهایی شهریه دانشجو دکتری پردیس خودگردان برای یک ترم خواهد بود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دکتری پردیس خودگردان 99 – 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره