دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

اعلام نتایج نهایی دکتری 1400 | زمان و نحوه مشاهده نتیجه دکترا ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبانی که در آزمون دکتری ثبت نام می‌کنند باید توجه داشته باشند که آزمون دکتری به صورت نیمه متمرکز برگزار می‌شود. به همین دلیل نتایج این آزمون نیز طی چندین مرحله منتشر می‌شود. از همین رو داوطلبان تمایل دارند از جدول زمان بندی و تقویم برگزاری آزمون دکتری 1400 مطلع باشند، تا طبق آن سطح آمادگی خود را بالا برده و مدارک و سوابق علمی، پژوهشی خود را آماده کنند. در ادامه این مطلب به ارائه مطالبی پیرامون زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی دکتری 1400 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج نهایی دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

اعلام نتایج نهایی دکتری 1400

داوطلبانی که در آزمون دکتری 1400 ثبت نام کرده اند، بایستی طبق تقویم برگزاری آزمون دکتری که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی و توسط سایت دانتل منتشر می‌شود در روز برگزاری این آزمون در جلسه حضور داشته باشند و سپس در اولین اعلام نتایج، نتایج اولیه خود را دریافت کنند.

چنانچه داوطلبان طبق نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد بودند، می‌توانند در موعد مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا و در دو سایت مختلف انجام می‌شود. داوطلبانی که طبق فرم انتخاب رشته شان، حدنصاب نمره دعوت به مصاحبه کدرشته محل‌های انتخابی خود را کسب کرده باشند، از سوی دانشگاه های سراسری و آزاد مطابق انتخاب رشته‌شان دعوت به مصاحبه می‌شوند.

پس از برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری، نتایج نهایی دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400

بنابراین طبق توضیحات داده شده در متن فوق سازمان سنجش آموزش کشور، پس از یک بازه زمانی چند روزه نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد را از طریق سایت خود به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” منتشر می‌کند.

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1400، چنانچه همانند آزمون دکتری 99 در مراحل برگزاری این آزمون تعویق پیش نیاید، نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

تاکنون اطلاعیه ای  مبنی بر زمان دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید مطالب این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد و زمان دقیق انتشار نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 را قرار خواهیم داد.

نحوه دریافت نتایج نهایی دکتری 1400

تمامی داوطلبانی که در جلسات مصاحبه شرکت کنند، می‌توانند برای دریافت نتایج نهایی آزمون دکتری، پس از فعال شدن لینک دریافت نتایج، طبق مراحل زیر پیش رفته و کارنامه خود را دریافت کنند.

  • مرحله اول: داوطلبان آزمون دکتری 1400 و شرکت کنندگان در مصاحبه تخصصی آزمون دکتری، باید برای دریافت نتایج نهایی خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش، باید بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی رنگی سمت راست کلیک کنید.

دکتری-تخصصی

  • مرحله سوم: چنانچه در زمان دریافت نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 باشیم؛ لینک ” نتایج نهایی آزمون دوره دکتری سال 1400 ” فعال خواهد بود که بایستی بر روی آن کلیک نمایید.
  • مرحله چهارم: در مرحله آخر صفحه ای شامل دو کادر برای داوطلب نمایش داده می‌شود، که داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی خود، بایستی یکی از کادرها را انتخاب و اطلاعات خواسته شده در آن را تکمیل کنند. در کادر اول نیاز به شماره داوطلبی و مشخصات فردی و در کادر دوم نیاز به  شماره پرونده و مشخصات فردی می‌باشد.
  • مرحله آخر: با تکمیل یکی از کادرها و وارد کردن عبارت امنیتی، نتیجه نهایی داوطلب نمایش داده می‌شود.

نکات

  • نکته اول: پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری، داوطلبان بایستی برای تکمیل مراحل ثبت نام به سایت دانشگاه محل قبولی مراجعه و از مراحل تکمیل روند ثبت نام مطلع شوند. چراکه اگر اقدامی جهت ثبت نام در دانشگاه محل قبولی نکنند به منزله انصراف آنها خواهد بود.
  • نکته دوم: داوطلبانی که طبق نتایج نهایی آزمون دکتری در دانشگاه سراسری و آزاد پذیرفته شده اند، فقط مجاز به ثبت نام در یکی از آنها می‌باشند.
  • نکته سوم: پذیرفته شدگان دوره روزانه دکتری دانشگاه‌های سراسری از آزمون دکتری سال بعد محروم هستند اما پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد می‌توانند سال دیگر نیز در آزمون دکتری شرکت کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج نهایی دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره