مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم

کانال تلگرام تحصیلی     

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟ این یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزانی است که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند. اطلاع از جزییات مربوط به آزمون تیزهوشان به دانش آموزان کمک می کند تا آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشند. درصد دروس و نحوه محاسبه درصد نیز از مواردی است که می تواند برای دانش آموزان مفید باشد. در ادامه این مقاله به بررسی سوال برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

درصد در آزمون تیزهوشان به چه معناست؟

درصد در آزمون تیزهوشان به معنای میزان پاسخ های درست و غلط می باشد. داوطلبی که به همه سوالات صحیح بدهد، موفق به کسب درصد 100 در آن درس خواهد شد. آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد یعنی اگر داوطلب سه سوال را به اشتباه پاسخ دهد، یک سوال درست او از بین خواهد رفت. کمترین درصدی که یه داوطلب در آزمون تیزهوشان می تواند به دست آورد، درصد 33- می باشد. 

مسلم است که هرچه درصد دانش آموز در دروس مختلف بالاتر و نزدیک به صد باشد، رتبه و تراز بهتری نیز خواهد داشت. دانش آموزان برای کسب درصد بالا، باید مطالعه زیادی داشته بر دروس مسلط باشند. در ادامه مطلب به بررسی کامل سوال برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم خواهیم پرداخت. 

 

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم |‌ محاسبه درصد

پس از شرکت در آزمون تیزهوشان، اکثر دانش آموزان سعی می کنند که درصد دروس خود را محسابه کرده و آگاهی کلی در مورد وضعیت عملکرد خود در آزمون به دست آورند. برای محسابه درصد در آزمون تیزهوشان باید ابتدا بدانید که هر پاسخ درست سه نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی دارد. سوالات پاسخ داده نشده هیچ تاثیری نخواهند داشت. 

نحوه محاسبه درصد به این صورت است که باید سوالات درست را در عدد 3 ضرب کرده و سپس کل سوالات را در 3 ضرب نمایید. هر عدد را یادداشت کرده و با توجه به فرمول زیر درصد خود را محاسبه نمایید. 

(3* تعداد کل سوالات) * { تعداد سوالات غلط – (3* تعداد سوالات درست)} = درصد قبولی تیزهوشان

 

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

به طور کلی در پاسخ به این سوال که برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم باید گفت که درصد مشخصی نمی توان برای قبولی تعیین کرد. هر ساله وضعیت قبولی داوطلبان با توجه به ظرفیت مدارس و همچنین وضعیت عملکرد سایر داوطلبان مشخص می شود. 

به طور کلی هرچه درصد شما بالاتر باشد، شانس قبولی تان در آزمون تیزهوشان نیز افزایش می یابد. درصد های پایین و مخصوصا درصد های منفی، رتبه و تراز را کاهش داده و شانس قبولی در آزمون نیز کمتر خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

راه های قبولی در آزمون تیزهوشان

همانطور که گفته شد برای سوال برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم، نمی توان پاسخ مشخصی داد. اما دانش اموزان می توانند با رعایت برخی نکات و راهکارها شانس کسب درصدهای بالا و قبولی در آزمون تیزهوشان را برای خود افزایش دهند. راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان به شرح زیر هستند. 

✅برنامه ریزی درسی مشخصی داشته باشید و بر این اساس به مطالعه بپردازید. 

✅در مورد بودجه بندی دروس و ضریب هر درس در آزمون اطلاعات کافی کسب کنید. 

✅با تلاش زیاد به درس خواندن بپردازید و تا حد امکان بر محتوای دروس مسلط شوید. 

✅سوالات سال های قبل را پاسخ داده و پاسخنامه تشریحی را نیز به طور دقیق مطالعه کنید. 

✅در آزمون های شبیه ساز شرکت کرده و آمادگی خود برای جلسه آزمون را افزایش دهید. 

✅در صورت امکان در کلاس های تقویتی شرکت کرده و سطح درسی خود را بالا ببرید. 

 

مشاوره قبولی در تیزهوشان

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند، باید از روش های موفقیت در آزمون آگاه بوده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان تیز هوشان این است که برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم که پاسخ این سوال با توجه به وضعیت هر سال متفاوت می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون تیزهوشان برای تان وجود دارد و یا در روند آمادگی برای آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در مورد آزمون تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

    پاسخ این سوالات در متن مقاله به طور دقیق بررسی شده است.

  2. برای قبولی در آزمون تیزهوشان چه می توان کرد؟

    راهکارهای افزایش شانس قبولی در آزمون تیزهوشان در متن مقاله آورده شده است. 

  3. آیا آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد؟ 

    بله. در صورت پاسخ دهی اشتباه به سه سوال یک پاسخ درست از بین خواهد رفت. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره