ثبت نام کنکور سراسریکنکور سراسری

کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری یکی از کدهای مورد نیاز برای نام نویسی کنکور است که تمامی داوطلبان باید آن را در اختیار داشته و در هنگام ثبت نام آن را وارد نمایند. داوطلبان باید این کد را قبل از ثبت نام به دست آورند تا در هنگام تکمیل اطلاعات در سایت سنجش با مشکلی مواجه نشوند. در این مطلب به توضیح کامل در مورد کد عنوان دیپلم برای ثبت‌نام کنکور سراسری پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری

در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان تمامی اطلاعات مورد نیاز را در فرم ثبت نام وارد نمایند تا نام نویسی آن ها به صورت کامل انجام شده و کد رهگیری ثبت نام برای شان صادر شود. در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ممکن است داوطلبان با عناوینی مواجه شوند که برای شان جدید است. یکی از این موراد کد دیپلم است که بسیاری از داوطلبان از ماهیت آن اطلاعی ندارند. 

کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری در واقع گروه آزماشی شما را تعیین می کند و کدی است که نشان می دهد شما دیپلم مربوط به آن را دریافت کرده و فارغ التحصیل شده اید. پس کد دیپلم برای گروه های آزمایشی مختلف متفاوت است و داوطلبان باید با توجه به نوع دیپلم خود این کد را وارد نمایند. لیست کد عنوان دیپللم در رشته های مختلف به شرح زیر می باشد. 

رشته کد دیپلم
علوم تجربی 11
ریاضی و فیزیک 10
ادبیات و علوم انسانی 12
تمامی رشته های کاردانش و فنی حرفه ای 13
کشاورزی عمومی 17
مدیریت روستایی و کشاورزی 17
صنایع غذایی کشاورزی 17
ماشین آلات کشاورزی 16
علوم و معارف اسلامی 18
فنی حرفه ای (نظام آموزشی جدید) 21
کاردانش (نظام آموزشی جدید) 22
سایر دیپلم ها 20

 

کد رایانه ای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش برای ثبت نام کنکور

داوطلبانی که در حال تحصیل در رشته های کاردانش و یا فنی حرفه ای هستند، باید کد رایانه ای مربوط به رشته خود را نیز در فرم ثبت نام درج نمایند. این کد در بین رشته های مختلف هنرستان متفاوت می باشد. 

کد رایانه ای مربوط به ثبت نام کنکور سراسری رشته های هنرستان در جداول دفترچه راهنما ثیت نام کنکور سراسری درج می شود و داوطلبان می توانند کد مربوطه را استخراج نمایند. در صورت مشکل در دریافت کد رایانه ای و یا کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری می توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

کد منطقه دیپلم

یکی دیگر از کدهای مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری کد منطقه دیپلم است. ممکن است برخی از داوطلبان متوجه تفاوت بین کد منطقه و کد عنوان نشوند و فکر کنند که هر دو کد یکسان هستند.

این کد مربوط به منطقه دریافت دیپلم می باشد و با کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور کاملا متفاوت است. در کنکور سراسری مناطق مختلف سهمیه متفاوتی دارند و این تفاوت از طریق کد منطقه در هنگام نام نویسی مشخص می شود. 

 

تفاوت کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور و کد سوابق تحصیلی

یکی دیگر از کد های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی است که امکان دارد با کد عنوان دیپلم اشتباه گرفته شود. کد عنوان دیپلم به هر گروه آزمایشی و رشته تحصیلی اختصاص دارد. در واقع کد عنوان دیپلم برای تمامی داوطلبان فارغ التحصیل از رشته علوم تجربی یکسان می باشد. 

اما کد سوابق تحصیلی یک کد اختصاصی است که مختص هر داوطلب بوده و با سایر داوطلبان فرق دارد. داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود باید به سایت مای مدیو مراجعه کرده و این کد یکتا را دریافت نمایند. در واقع برعکس کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری، نمی توان کد سوابق تحصیلی را از دفترچه راهنما کنکور استخراج کرد. 

 

مشاوره ثبت نام کنکور

داوطلبان باید قبل از ثبت نام کنکور در مورد اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام اطلاع کامل به دست آورند و کد های مورد نیاز را با توجه به شرایط خود گردآوری کنند. کد عنوان دیپلم یکی از کدهای مورد نیاز برای ثبت نام است که داوطلبان باید با توجه به مدرک دیپلم خود آن را بیایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

    این کد با توجه به رشته تحصیلی و مدرک دیپلم تعیین می شود و بین داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف متفاوت می باشد. 

  2. برای دریافت کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور چه باید کرد؟

    این کد در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور درج شده است اما به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان، کدهای عنوان دیپلم در این مطلب قرار گرفته است.

  3. آیا کد دیپلم با کد سوابق تحصیلی فرق می کند؟

    بله کد عنوان دیپلم به رشته و عنوان دیپلم اختصاص دارد اما کد سوابق تحصیلی مختص هر داوطلب بوده و از طریق سایت مای مدیو قابل دریافت می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره