دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان آزمون جامع دکترا می باشد. دانشجویان مقطع دکتری باید از زمان دقیق آزمون جامع اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای آن آماده شوند. با توجه به محدودیت در تعداد دفعات شرکت در آزمون جامع دکترا، اطلاع از زمان برگزاری و شیوه های آمادگی برای آزمون بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به بررسی زمان برگزاری آزمون جامع دکترا 1403 پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموع دانتل کو تماس بگیرید. 

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری ۱۴۰۳

آزمون جامع دکترا هر ساله دوبار در سال برگزار می گردد و داوطلبان می توانند در بهار و پاییز در این آزمون شرکت نمایند. برگزاری دوباره آزمون جامع دکترا در سال به داوطلبان این امکان را می دهد تا در صورت عدم قبولی در یک دوره در دوره دیگر شرکت کنند. البته برخی مواقع ممکن است این زمانبندی تغییر کند و همواره به صورت ثابت نیست. داوطلبان برای شرکت در آزمون جامع دکتری باید شرایط لازم مثل مدرک زبان و حداقل معدل 14 تا 16 را داشته باشند. 

زمان برگزاری آزمون جامع دکترا 1403 به طور دقیق مشخص نیست و به دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. داوطلبان می توانند برای مشاهده زمان برگزاری آزمون جامع دکتری به سایت اختصاصی دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نمایند. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی آزمون جامع دکتری 1403  در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

آزمون جامع دکترا دانشگاه آزاد نیز مانند دانشگاه های سراسری معمولا برای دوبار در سال برگزار می گردد. زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد مسبت به دانشگاه های سراسری منظم تر می باشد. سال گذشته آزمون در نیمسال تحصیلی اول از 28 تا 17 آذر ماه برگزار شد و در نیمسال دوم نیز از 30 تا 12 خرداد ماه بود. 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان برگزاری آزمون جامع، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد‌گرفت. 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری

 

قبولی در آزمون جامع دکتری

داوطلبان برای قبولی در آزمون جامه باید حداقل نمره 16 را به دست آورند. آزمون جامع محدودیت شرکت دارد و داوطلبان در صورت عدم قبولی در دوره اول، تنها یکبار دیگر امکان نام نویسی در زمان برگزاری آزمون جامع دکتری را خواهند داشت. در غیر این صورت تصمیم گیری برای ادامه تحصیل و شرکت در آزمون به کمیته آموزشی واگذار خواهد شد. 

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون جامع وارد مرحله رساله و پایان نامه شده و می توانند اقدامات لازم در این مرحله را انجام دهند. توجه داشته باشید که 70 درصد آزمون جامع به نمره امتحان کتبی و 30 درصد دیگر به نمره امتحان شفاهی اختصاص دارد. برای قبولی در آزمون جامع دکتری و برنامه ریزی مطالعاتی، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره آزمون جامع دکترا

داوطلبان آزمون جامع دکتری باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه مدرک زبان یکی از شروط مهم شرکت در آزمون می باشد و باید در زمان تعیین شده مدرک خود را ارائه دهند. از مدارک زبان مورد تایید برای آزمون جامع دکتری می توان به TOLIMO و MSRT اشاره کرد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان برگزاری آزمون جامع دکتری چه تاریخی است؟

    زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه های سراسری در سایت هر دانشگاه اعلام می شود. 

  2. تاریخ برگزاری آزمون جامع دکترا دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

    هنوز زمان دقیق مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب قرار خواهد گرفت. 

  3. آیا ارائه مدرک زبان برای آزمون جامع دکتری الزامی است؟

    بله داوطلبان برای شرکت در آزمون باید حتما مدرک زبان ارائه دهند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره