مشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره کنکور سراسری

رشته های آینده دار فنی حرفه ای

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های آینده دار فنی حرفه ای از مهم ترین اطلاعاتی است که دانشجویان رشته‌های فنی‌حرفه ای باید از آن ها اطلاع داشته باشند تا بهترین رشته را برای خود انتخاب کرده و به کسب مهارت در آن بپردازند. برخی از رشته‌ها در ایران بسیار پردرآمد بوده و برخی دیگر نیز مناسب مهاجرت می باشد. در این مطلب به توضیح کامل بهترین و پردرآمدترین رشته‌ها پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

رشته های آینده دار فنی حرفه ای

فنی‌حرفه ای یکی از رشته‌های عملی است که دانشجویان در پایان پایه نهم تحصیلی می توانند آن را انتخاب کرده و در هنرستان ها و دانشگاه های فنی حرفه ای شروع به تحصیل نمایند. رشته‌های فنی‌حرفه ای اکثرا عملی هستند و افراد در این رشته مهارت های مختلفی را برای ورود به بازار کار می آموزند. 

پس از پایان متوسطه دوم دانش آموزان باید برای ورود به دانشگاه به صورت با آزمون یا بدون آزمون اقدام کنند. در این مرحله بسیار مهم است که افراد از رشته‌های آینده دار اطلاع داشته باشند تا بهترین انتخاب رشته را داشته و موفقیت خود را تضمین نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ? کانال اخبار تحصیلی ? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

معرفی رشته فنی‌حرفه ای

در سال های گذشته این باور اشتباه وجود داشت که رشته‌های فنی‌حرفه ای برای دانش آموزان تنبل است که موفق به کسب نمره قابل قبول برای ورود به رشته‌های نظری نشده اند و یا قصد درس خواندن ندارند. این باور بسیار اشتباه است چراکه رشته‌های فنی‌حرفه ای روند کاملا متفاوتی از رشته‌های نظری دارند و بیشتر بر آموزش مهارت های عملی تمرکز می کنند. 

افرادی که در رشته های آینده دار فنی حرفه ای تحصیل می کنند، زودتر وارد بازار کار شده و درآمد زایی می کنند. برای تحصیل در این رشته ها لازم است که دانش آموزان در سال نهم تحصیلی فرم های هدایت تحصیلی را تکمیل کرده و با توجه به علاقه مندی خود وارد رشته فنی‌حرفه ای شوند. 

رشته‌های فنی‌حرفه‌ای در چهار زیر گروه فنی مهندسی، خدمات، کشاورزی و هنر قرار می گیرند. رشته ها در هر زیرگروه بسیار متنوع هستند و دانشجویان می توانند با توجه به علاقه و استعداد خود در هر یک از این رشته ها ادامه تحصیل دهند. پس از پایان متوسطه می توان وارد کاردانی فنی‌حرفه ای شده و سپس در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل داد. 

 

پردرآمد ترین رشته های فنی حرفه ای در ایران

همانطور که گفته شد رشته‌های فنی‌حرفه ای بسیار متنوع هستندو دانشجوین می توانند با توجه به علاقه مندی و استعداد خود هر یک از آن ها را انتخاب نمایند. اما با این حال برخی از رشته های آینده دار فنی حرفه ای پردرآمد تر هستند و بازار کار بهتری برای آن ها فراهم است که به شرح موارد زیر می باشند. 

 

گرافیک

این رشته یکی از محبوب ترین رشته‌ها است که مناسب خانم ها و آقایان می باشد. حوزه های شغلی مرتبط با رشته گرافیک بسیار گسترده می باشد و با توجه به بازار کار مناسب آن جز رشته‌ها آینده دار قرار می گیرد. 

 

طراحی و دوخت

طراحی دوخت یکی از رشته های محبوب فنی حرفه ای است که تنها از بین خانم ها دانشجو پذیرش می کند. بازار کار این رشته هنوز اشباع نشده و در نتیجه می توان آینده شغلی مناسبی را برای آن پیش بینی کرد. 

 

رشته های آینده دار فنی حرفه ای | کامپیوتر

کامپیوتر در حال حاضر یکی از رشته های بسیار پرطرفدار است چراکه خدمات دریافتی مرتبط با آن بسیار پرتقاضا می باشد. برنامه نویسی زیر مجموعه رشته کامپیوتر است که در حال حاضر جز پر درآمد ترین رشته ها در سطح جهان شناخته می شود. 

 

ساخت و تولید

این رشته نیز از رشته‌ها پرتقاضا محسوب می شود. دانش جویان در طول دوران تحصیل و کارآموزی با دستگاه هی صنعتی آشنا شده و کار با آن را می آموزند. موقعیت های شغلی مرتبط با ساخت و تولید بسیار گسترده و پر درآمد می باشد.

 

برق صنعتی

الکترونیک یا برق صنعتی از دیگر رشته‌ها محبوب و پر درآمد در ایران می باشد. البته رشته برق صنعتی جز رشته‌های سخت نیز قرار می گیرد اما با این حال بازار کار بسیار خوبی دارد و یکی از رشته‌های آینده دار محسوب می شود. 

رشته های آینده دار فنی حرفه ای

 

مکانیک

مکانیک خودرو یکی از رشته‌های فنی حرفه ای است که به آقایان اختصاص دارد. در دوره های کارآموزی این رشته، دانشجویان با اجزا خودرو و راه های تعمیر آن آشنا می شوند. این رشته بازار کار عالی داشته و بسیار پر در آمد با بازار کار عالی می باشد. 

 

رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای آقایان

به طور کلی اکثر رشته‌ها درامد و بازار کار خوبی دارند اما برخی از رشته ها برای آقایان مناسب بوده و درآمد خوبی را می توان برای آن ها پیش بینی کرد. رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای آقایان به شرح موارد زیر می باشد. 

مکانیک

کامپیوتر

معدن

تربیت بدنی

حسابداری

الکترونیک و الکتروتکنیک

کشاورزی

شبکه و نرم افزار

 

رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای خانم ها

همانطور که گفته شد اکثر رشته‌های فنی حرفه ای درآمد و بازار کار خوبی دارند اما برخی از رشته ها برای خانوم ها مناسب بوده و درآمد خوبی را می توان برای آن ها پیش بینی کرد. رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای خانم ها به شرح موارد زیر می باشد. 

طراحی دوخت

گرافیک

کودکیاری

صنایع دستی

معماری و نقشه کشی

حسابداری

تربیت بدنی

نقاشی

 

رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای مهاجرت

در حال حاضر بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارند و یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت روش شغلی می باشد. رشته‌های فنی‌حرفه ای مهارت های بسیار ارزشمندی را در افراد به وجود می آورند که در کشورهای اروپایی بسیار مورد توجه بوده و متخصصان در این زمینه ها به راحتی جذب می شوند. برخی از رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای مهاجرت به شرح موارد زیر هستند. 

مکانیک و صنایع

برق حسابداری

مدیریت MBA

برنامه نویسی

دامداری

دامپروری

کشاورزی

تعمیرات موبایل

تاسیسات جوشکاری گرافیک

 

مشاوره انتخاب رشته

در هنگام انتخاب رشته داوطلبان باید رشته‌های فنی‌حرفه ای را به طور کامل بشناسند و رشته‌های پر درآمد و آینده‌دار را شناسایی کنند. بازار کار و درآمد جز ملاک های اساسی در هنگام انتخاب رشته می باشد هرچند که ملاک کافی نیست و باید فاکتورهای علاقه و استعداد نیز در نظر گرفته شوند تا انتخاب رشته ای اصولی و موفقیت آمیز انجام شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای تان وجود دارد و یا در زمینه انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. بهترین رشته‌های فنی‌حرفه ای کدامند؟

    بهترین رشته با توجه به استعداد، علاقه و بازار کار آن رشته مشخص می شود که در متن به توضیح کامل رشته های پردر آمد پرداخته ایم. 

  2. رشته های آینده دار فنی حرفه ای برای آقایان کدامند؟

    به بهترین رشته هابرای آقایان در متن مقاله پرداخته شده است. 

  3. رشته های آینده دار برای خانم ها کدامند؟

    به بهترین رشته برای خانم ها در متن مقاله پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره