کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

کنکور الکترونیکی ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟

کانال تلگرام تحصیلی     

آیا کنکور الکترونیکی برگزار خواهد شد؟ طبق اطلاعیه ها ممکن است که از سال آینده کنکور به صورت الکترونیکی برگزار شود. در کنکورالکترونیکی داوطلبان باید در جلسه آزمون از طریق رایانه به سوالات پاسخ دهند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که آزمون الکترونیکی با کنکور مجازی تفاوت دارد و به معنای شرکت در آزمون از راه دور نمی‌باشد. در این مقاله به بررسی کامل کنکور الکترونیکی پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

کنکور الکترونیکی ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟

پس از شیوع ویروس کرونا کنکور سراسری به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به تعویق افتاد. با توجه به اهمیت کنکور سراسری و مشکلات ناشی از به تعویق افتادن آن پیشنهاد داده شد که کنکور به صورت الکترونیکی برگزار شود. 

اما این طرح در هنگام شیوع ویروس کرونا اجرایی نشد چراکه سازمان سنجش زیرساخت های لازم برای برگزاری این آزمون به صورت الکترونیکی در سطح گسترده را نداشت. رییس سازمان سنجش گفته است که پس از سال ۱۴۰۳ این طرح را اجرایی خواهند کرد. 

کنکور الکترونیکی به این صورت است که دفترچه سوالات به صورت مجازی به داوطلبان داده می‌شود و متقاضایان بایستی به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه در کنکور شرکت نمایند. سازمان سنجش تصمیم دارد که این طرح را ابتدا به صورت آزمایشی در دو استان برگزار کند. 

در حال حاضر اطلاعیه دقیقی در مورد برگزاری کنکور الکترونیکی منتشر نشده است اما با این حال امکان برگزاری آن در سال آینده وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود که داوطلبان در مورد کنکور الکترونیکی اطلاع داشته باشند تا در صورت برگزاری آن دچار ابهام و مشکل نشوند.

 

زمان برگزاری کنکور الکترونیکی 1403

اخبار و اطلاعیه ها حاکی از آن است که سازمان سنجش قصد برگزاری کنکور الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ را دارد. در حال حاضر آزمون های زبان همچون تافل به صورت الکترونیکی برگزار می‌شوند تا این طرح مورد بررسی و سنجش قرار گیرد و زیر ساخت ها نیز تقویت شوند. 

اما هنوز هیچ اطلاعیه مشخصی در مورد زمان دقیق آن در دسترس نیست و تنها گفته شده که احتمالا از سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری آزمون الکترونیکی بایستی منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش باشند.

لازم به ذکر است که بر اساس گفته های معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش، در صورت برگزاری کنکور الکترونیکی امکان تقلب وجود نخواهد داشت و زیرساخت ها به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف تقویت شده‌اند. برای کسب اطلاع سریع از زمان کنکور می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی

در مورد نحوه برگزاری آزمون الکترونیکی ابهامات و سوبرداشت های زیادی برای داوطلبان به وجود اماده است. بسیاری از داوطلبان بر این باورند که آزمون الکترونیکی به معنی شرکت در آزمون به صورت مجازی است.

اما کنکور الکترونیکی تفاوت زیادی با آزمون مجازی دارد. برای شرکت در کنکورالکترونیکی داوطلبان باید به حوزه امتحانی مراجعه کرده و از طریق رایانه آزمون دهند. در واقع در این روش برگزاری کنکور کاغذ و قلم حذف خواهد شد. کنکور الکترونیکی به معنای شرکت در آزمون از محل زندگی نیست. 

سازمان سنجش برای برگزاری کنکور الکترونیکی باید زیرساخت های لازم همچون رایانه، ایترنت و… را فراهم نمایند. طبق اطلاعیه ها در حال حاضر سازمان سنجش درحال فراهم کردن این موارد می‌باشد. 

کنکور الکترونیکی

 

شرکت در آزمون به صورت الکترونیک

همانطور که می دانید چندین سال است که داوطلبان به صورت الکترونیکی ثبت نام کنکور را انجام داده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند. علاوه بر این سایر مراحل همچون دریافت نتایج و انتخاب رشته نیز به صورت الکترونیکی می‌باشد. 

تصمیم بر این است که از این پس فرایند آزمون نیز به صورت الکترونیکی باشد. داوطلبان برای شرکت در کنکور باید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و در موعد مقرر در حوزه امتحانی کنکور الکترونیکی حضور به عمل بیاورند. 

در جلسه آزمون به جای برگه و پاسخنامه کاغذی یک سیستم و مانیتور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که باید سوالات آزمون را از طریق آن پاسخ دهند. لازم به ذکر است که دروس عمومی و زیرگروه ها از کنکور سراسری حذف شده اند و داوطلبان در جلسه آزمون تنها به دروس اختصاصی با ضریب یکسان پاسخ خواهند داد. 

 

مشاوره ثبت نام کنکور

داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت برگزاری کنکور الکترونیکی هیچ گونه تغییری در برنامه آن ها به وجود نخواهد آمد. برای شرکت در این آزمون نیز باید مانند گذشته مطالعه کرده و با استفاده از روش های مطالعاتی کیفیت و بازدهی درس خواندن خود را افزایش دهند. 

در صورتی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارید، توصیه می شود که با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا شما را در جهت آمادگی بیشتر یاری کنند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه کمک تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان برگزاری کنکور الکترونیکی در چه تاریخی است؟

    طبق اطلاعیه ها تصمیم بر است است که کنکور الکترونیکی از سال ۱۴۰۳ اجرا شود.

  2. منظور از کنکور الکترونیکی چیست؟

    یعنی داوطلبان پس از مراجعه به حوزه امتحانی خود از طریق رایانه سوالات را پاسخ می دهند. 

  3. آیا در صورت برگزاری کنکور به صورت الکترونیکی باید در منزل به سوالات پاسخ داد؟

    خیر برای شرکت در کنکور الکترونیکی داوطلبان باید به حوزه امتحانی خود مراجعه نمایند و امکان شرکت در آزمون از منزل وجود ندارد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره