کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد آزاد 99 | زمان و مراحل مشاهده نتایج انتخاب رشته

کانال تلگرام تحصیلی     

با وجود اینکه کنکور ارشد برای تمام متقاضیان دانشگاه‌های سراسری و آزاد به شکل مشترک برگزار می‌شود، اما در مراحل بعدی مسیر پذیرش دانشجو توسط هریک از این دانشگاه‌ها از هم جدا می‌شود. نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا از نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه سراسری منتشر می‌شود. به طور کلی در مرحله اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد، وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش نهایی داوطلبان تعیین می‌شود. سنجش و پذیرش داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه آزاد بر مبنای فرم انتخاب رشته‌ای که توسط خود داوطلبان تکمیل شده است انجام می‌گیرد. داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته شوند، قادر خواهند بود تا پس از تکمیل ثبت نام وارد دانشگاه آزاد شوند. در این مقاله به بررسی زمان و نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد آزاد 99 پرداخته شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد

به طور معمول نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد، حدود یک تا دو ماه پس از مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. در سالهای گذشته نتایج نهایی کنکور ارشد آزاد در دهه سوم شهریورماه اعلام می‌شد. اما در سال جاری با توجه به تأخیر در برگزاری آزمون ارشد بر اثر شیوع ویروس کرونا، نتایج نهایی کنکور ارشد 99 نیز با تأخیر منتشر شد.

به نظر می‌رسد که با عادی شدن شرایط و برگزاری به موقع کنکور ارشد، نتایج نهایی نیز سالانه به موقع و تا پایان شهریورماه منتشر شود. به هر حال بهتر است داوطلبان پس از مرحله انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، پیگیر بازه زمانی اعلام نتایج نهایی باشند تا به موقع از وضعیت پذیرش نهایی خود مطلع شوند.

لازم به ذکر است که نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش دانشگاه آزاد منتشر می‌شود. در مقابل داوطلبان برای اطلاع از وضعیت پذیرش نهایی خود در دانشگاه‌های سراسری، می‌بایست در بازه زمانی مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد د انشگاه آزاد 99

داوطلبان برای دریافت کارنامه نهایی کنکور ارشد آزاد، می‌بایست در بازه زمانی مشخص به سایت سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کنند. مراجعه به سایت دانشگاه آزاد در خارج از این بازه زمانی جهت دریافت کارنامه نهایی امکان پذیر نخواهد بود. به طور کلی نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: مراجعه به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org
  • مرحله دوم: ورود به بخش ” کارشناسی ارشد”  از طریق منوی سمت راست صفحه اصلی سایت

کارشناسی-ارشد-دانشگاه-آزاد

  • مرحله سوم: انتخاب لینک ” نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اسلامی
  • مرحله چهارم: درج اطلاعات خواسته شده و ورود به سامانه اعلام نتایج
  • مرحله پنجم: درج اطلاعات خواسته شده و ورود به سامانه اعلام نتایج
  • مرحله ششم: مشاهده کارنامه نهایی

کارنامه نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلبان و وضعیت پذیرش نهایی آنان است. در این مرحله داوطلبان یا پذیرفته شده و یا مردود می‌شوند. داوطلبانی که پذیرفته شده باشند، قادر خواهند بود تا نام رشته و محل دانشگاه پذیرفته شده خود را مشاهده کنند. این دسته از داوطلبان درصورتی که مایل به ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده باشند، بایستی به تکمیل ثبت نام خود بپردازند.

نحوه مشاهده نتایج ارشد دانشگاه سراسری

همانطورکه گفته شد نتایج ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا اعلام می‌شود. داوطلبانی که در انتخاب رشته ارشد دانشگاه سراسری شرکت کرده باشند، نتایج پذیرش خود را می‌بایست از سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مشاهده کنند. با توجه به اینکه ارتباطی بین نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری وجود ندارد، بازه زمانی اعلام نتایج نهایی ارشد این دو دانشگاه نیز متفاوت خواهد بود.

بخوانید: نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 99

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد آزاد 99 | تکمیل ثبت نام

داوطلبان پذیرفته شده باید توجه داشته باشند که حتماً نسبت به تکمیل ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند. به عبارت دیگر، عدم نهایی کردن ثبت نام توسط داوطلب به معنای انصراف او از ادامه تحصیل در رشته منتخب است. برای تکمیل ظرفیت ارشد آزاد، بازه‌های زمانی مشخصی برای مراجعه داوطلبان به محل دانشگاه پذیرفته شده تعریف می‌شود.

با توجه به اینکه تکمیل ثبت نام ارشد آزاد برای برخی از رشته‌ها و همچنین برای برخی از دانشگاه‌ها به شکل غیرحضوری انجام می‌گیرد، بهتر است داوطلبان به سایت دانشگاه پذیرفته شده خود مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به تکمیل ثبت نام را به دست آورند.

تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

افرادی که به هر دلیلی موفق به اخذ پذیرش در مرحله نهایی کارشناسی ارشد نشده باشند یا از رشته پذیرفته شده در آن راضی نباشند، فرصتی به نام تکمیل ظرفت ارشد دانشگاه آزاد پیش روی خود خواهند داشت. البته فرصت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ممکن است همه ساله برای داوطلبان فراهم نشود. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد تنها زمانی برگزار می‌شود که دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، ظرفیت‌هایی خالی برای پذیرش مجدد دانشجو داشته باشند. بازه زمانی تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تعیین شده و از طریق سایت مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

اعتراض به نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 99

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد دانشگاه آزاد، ممکن است برخی از داوطلبان نسبت به وضعیت پذیرش یا نسبت به کد و محل رشته پذیرفته شده خود معترض باشند. این دسته از داوطلبان می‌توانند با استفاده از راهکارهای موجود نسبت به نتایج نهایی خود اعتراض کنند. البته رسیدگی به اعتراضات ثبت شده توسط داوطلبان ممکن است با موانعی رو به رو باشد و یا به موقع به آن پاسخ داده نشود. اما در صورتی که داوطلبی از عدم درستی نتیجه انتخاب رشته ارشد آزاد خود مطمئن باشد، می‌تواند با روش­های موجود پیگیر اعتراض خود باشد. روش‌هایی که برای اعتراض به نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد وجود دارد، عبارتند از:

  • تماس اینترنتی از طریق سایت دانشگاه آزاد
  • تماس تلفنی با سازمان سنجش دانشگاه آزاد
  • مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد

لازم به توضیح است که داوطلبان برای اعتراض به نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد، سامانه‌ای مجزا و مخصوص در اختیار ندارند. این دسته از داوطلبان تنها قادر هستند همانند سایر افراد با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در ارتباط باشند. برخلاف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، سازمان سنجش دانشگاه‌های سراسری سالانه شرایطی خاص برای اعتراض به نتایج کنکور در اختیار داوطلبان قرار می­‌دهد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد آزاد 99 تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره