انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳  یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان در مقطع دکترا می باشد. داوطلبانی که مشمول سهمیه هستند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از سهمیه خود استفاده کرده و رتبه خود را بهبود بخشند. داوطلبان برای استفاده از سهمیه باید از جزییات مربوطه و تاثیر آن اطلاع کامل داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکترا خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ 

سهمیه های مختلفی برای کنکور وجود دارد که داوطلبان در تمامی مقاطع می توانند از آن ها استفاده نمایند. تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری نیز بسیار حائز اهمیت است و می تواند رتبه داوطلبان را بهبود بخشیده و شرایط قبولی را برای شان تسهیل نماید. استفاده از سهمیه به این صورت است که داوطلب با گروه مربوطه خود یعنی افراد واجد همان سهمیه مورد سنجش قرار می گیرد.

شرایط استفاه از سهمیه هر ساله دستخوش تغییراتی می شود و تمامی جزییات مربوطه در دفترچه انتخاب رشته همان سال منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. بخشی از ظرفیت پذیرش تمامی دانشگاه ها در هر سال به افراد واجد شرایط سهمیه اختصاص دارد. با توجه به اهمیت تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ در ادامه به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت.

 

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دکترا

یکی از سهمیه های مهم در مقطع دکتری که در دفترچه انتخاب رشته نیز به طور کامل به آن پرداخته شده است، سهمیه ایثارگران می باشد. اسن سهمیه به دو بخش تقسیم می شود و هریک تاثیر متفاوتی خواهند داشت. تاثیر ایثارگران در انتخاب رشته دکتری به شرح زیر می باشد.

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری | سهمیه 25 درصدی ایثارگران

همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزند شهدای مفقودالاثر، آزادگان و خانواده آن ها و همچنین جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و خانواده آنان می توانند از این سهمیه استفاده نمایند. افراد مشمول سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد را به دست آورند تا سهمیه به آنان تعلق گیرد. تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ به این صورت است که 25 درصد ظرفیت تمامی کد رشته محل ها به این سهمیه اختصاص خواهد داشت.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

 

سهمیه 5 درصدی ایثارگران

جانبازان کمتر از 25 درصد و خانواده آن ها و همچنین رزمندگانی که سابقه حضور داوطلبانه برای بیشتر از ماه در جبهه جنگ را دارند، مشمول استفاده از این سهمیه خواهند بود. این داوطلبان نیز مانند داوطلبان سهمیه ۲۵ درصد ایثارگری باید حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده با سهمیه آزاد را به دست آورند و در غیر این صورت سهمیه به آنان تعلق نخواهد گرفت. تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ به این صورت است که 5 درصد ظرفیت تمامی کد رشته محل ها به این سهمیه اختصاص خواهد داشت.

داوطلبان مشمول هر دو سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد باید در هنگام ثبت نام آزمون بند مربوط به سهمیه را تکمیل نمایند. چنانچه ارگان مربوطه سهمیه را تایید کند، فرد مشمول استفاده از سهمیه خواهد شد. چنانچه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصد کامل نشود، افراد با سهمیه ۵ درصد در اولویت قرار خواهند گرفت.

 

سهمیه رزمندگان

یکی دیگر از موارد مهم در تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ سهمیه رزمندگان می باشد. افرادی که به صورت داوطلبانه برای مدت بیشتر از 6 ماه در جبهه جنگ ایران و عراق حضور داشته اند، مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان می باشند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که نیروهای فعال بسیج امکان استفاده از این سهمیه در کنکور دکتری را نخواهند داشت. افراد مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان باید حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد قبول شده با سهمیه آزاد را به دست آورند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ | سهمیه مربیان

مربیانی که به صورت رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی در موسسان مختلف یعنی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند، امکان استفاده از سهمیه مربیان را خواهند داشت. تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ با این سهمیه به این صورت است که 10 درصد مازاد ظرفیت تمامی رشته محل ها به مشمولان این سهمیه اختصاص خواهد یافت. 

توجه داشته باشید که مشمولان سهمیه مربیان در آزمون دکتری باید باید 80 درصد نمره آخرین فرد در سهمیه آزاد را به دست آورده باشند و در غیر این صورت سهمیه به آنان تعلق نخواهد گرفت. 

از سوی دیگر داوطلبان با سهمیه مربی در مقطع دکتری باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که ادامه تحصیل آن ها در این مقطع مشروط به موافقت نامه دانشگاه محل خدمت انان می باشد و در واقع این گواهی یکی از مدارک مهم برای ثبت نام دکتری خواهد بود. 

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری

داوطلبان مقطع دکتری می توانند از سهمیه خود در فرایند انتخاب رشته دانشگاه های دولتی و همچنین دانشگاه آزاد استفاده نمایند. داوطلبان باید شرایط استفاده از سهمیه را در دفترچه انتخاب رشته دکتری مطالعه کرده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری صحبت شده است.

  2. آیا تمامی داوطلبان امکان استفاده از سهمیه را دارند؟

    در متن به شرایط استفاده از سهمیه در آزمون دکتری پرداخته شده است. 

  3. آیا سهمیه در مقطع دکتری تنها به دانشگاه دولتی اختصاص دارد؟

    خیر داوطلبان می توانند از سهمیه خود در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز استفاده نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره