سایر موضوعاتسایر آزمون ها

زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی | تاریخ شروع و برگزاری

کانال تلگرام تحصیلی     

هر کدام از دانشگاه های سراسری و آزاد اسلامی که در حال فعالیت هستند با توجه به شروع نیمسال تحصیلی خود، بازه زمانی را برای امتحانات پایان ترم تحصیلی درنظر می‌گیرند که دانشگاه های علوم پزشکی نیز از این قائده مستثنی نیستند، اما وجود ویروس پیش بینی نشده باعث بهم ریختن برنامه تحصیلی و تقویم آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی گردیده است. در ادامه این مطلب به زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه های علوم پزشکی کشور هرسال با توجه به این که در هر نیمسال تحصیلی در چه تاریخی کلاس‌های درسی را شروع کرده و با توجه به برنامه آموزشی هر رشته، یک تقویم آموزشی طراحی کرده و بازه زمانی را برای امتحانات پایان ترم درنظر می‌گرفتند.

شیوع ویروس منحوس کرونا، تمامی جنبه های زندگی انسان ها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است که بهم ریختن برنامه تحصیلی نیز یکی از کوچکترین این موارد می‌باشد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاه ها را تدبیر کرده است که دانشجویان تا زمانی که بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم، تحصیل خود را به صورت مجازی ادامه دهند به همین دلیل و با ایجاد وقفه در تدریس دروس در دانشگاه های علوم پزشکی و گاها زمان بر بودن راه اندازی تدریس آنلاین و مجازی، زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی نیز به تعویق افتاده است.

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی

دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی از شروع نیمسال تحصیلی مهر 99 بصورت غیرحضوری و آنلاین تحصیل می‌کنند. مشکلی که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از دروس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی عملی است و برگزاری آنها به صورت مجازی بار علمی نخواهد داشت. بنابراین برگزاری امتحانات پایان ترم با توجه به سرفصل‌های تعیین شده مشکل می‌باشد و برای دانشجویان نیز درگیری فکری ایجاد کرده است.

رییس سازمان سنجش و آموزش پزشکی در رابطه با برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی گفته است که امتحانات پایان ترم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری و با تعویق برگزار خواهد شد.

تا کنون اطلاعیه جدیدی مبنی بر تغییر شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و یا تغییر زمان برگزاری آنها منتشر نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان امتحانات پایان ترم علوم پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره