کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه | دانشگاه دولتی و آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه از سوالات مهم برخی از دانشجویانی است که به تحصیل در رشته دیگری به جز رشته اصلی خود علاقه مند هستند. این امکان در اکثر دانشگاه ها فراهم شده است اما دانشجویان برای شرایط لازم را داشته باشند. دوره های دانشگاهی مختلف شرایط متفاوتی برای تحصیل همزمان در دو رشته دارند. دانشجویان قبل از درخواست تحصیل در رشته دوم باید از این شرایط مطلع شوند تا با مشکلاتی در پذیرش رشته اول مواجه نشوند. در این مطلب به بررسی کامل شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه | دانشگاه دولتی و آزاد

دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی دو دوره کاملا متفاوت دانشگاهی هستند که شرایط تحصیل در هر یک از آن ها متفاوت می باشد. دانشجویان بسیاری در حال تحصیل در یکی از این دو دانشگاه بوده و به دلایل مختلف علاقه مندند که در رشته دیگری نیز همزمان با رشته اصلی خود ادامه تحصیل دهند. 

این وضعیت تحت شرایطی خاصی امکان پذیر است و دانشجویان با دارا بودن این شرایط می توانند از شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه بهره مند شوند. برخی از مهم ترین این شرایط به شرح موارد زیر هستند. 

👈 تحصیل همزمان هیچ رشته ای با رشته های پزشکی امکان پذیر نمی باشد. 

‌👈 طبق مصوبه های جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها در مقطع کارشناسی می توان در دو رشته تحصیل کرد. 

👈 دانشجویان در حال تحصیل در دو رشته می توانند در هر ترم حداکثر ۳۰ واحد درسی اخذ نمایند. 

‌👈 در هنگام انتخاب واحد باید به تداخل کلاس های درس در هر دو رشته توجه شود. 

👈 دانشجویان مقطع ارشد می توانند رشته دوم را از مقطع کاردانی و یا کارشناسی انتخاب کنند و امکان تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی ارشد وجود ندارد. 

‌👈 در صورت داشتن دروس مشترک، معادل سازی انجام خواهد شد. 

👈 دانشجویان تنها یکبار می توانند از شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه دولتی و آزاد استفاده نمایند. 

‌👈 در صورتی که دانشجویان مرد برای تحصیل در رشته اول معافیت دریافت کرده باشند، می توانند با همان معافیت برای تحصیل در رشته دوم نیز اقدام کنند. 

👈 تغییر رشته در رشته تحصیلی دوم امکان پذیر نمی باشد. 

‌👈 دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد می توانند برای تحصیل دوم دانشگاه پیام نور را انتخاب نمایند. 

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه

 

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه برای دانشجویان ممتاز

دانشجویان ممتاز شرایط متفاوتی نسبت به دیگر دانشجویان دارند و بسیاری از آنان نیز ترجیح می دهند که همزمان به تحصیل در دو رشته مشغول شوند. بر اساس شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه لازم است که داوطلبان ابتدا مشمول دانشجویان ممتاز و نمونه باشند. بر اساس مصوبه های وزارت علوم، دانشجویتن زیر به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شده و امکان تحصیل همزمان در دو رشته را خواهند داشت. 

✅ داوطلبان برگزیده در کنکور سراسری که معرفی نامه از سازمان سنجش داشته باشند. 

‌✅ متقاضیان برگزیده در المپیادهای علمی دانش آموزی کشوری با نامه معرفی از سوی وزارت آموزش و پرورش

✅ داوطلبانی که در جشنواره خوارزمی برگزیده شده و معرفی نامه از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران داشته باشند. 

دانشجویانی که جز این دسته باشند می توانند بر اساس آین نامه دانشجویان ممتاز مقاطع کارشناسی، پس از یک سال تحصیلی کامل و در صورت کسب معدل حداقل ۱۷، درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنند تا بررسی شود. دانشگاه درخواست دانشجو را به دانشگاه دیگر ارسال می کند. 

تحصیل همزمان دانشجویان ممتاز در رشته های پزشکی

همانطور که گفته شد از شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه این است که تنها می توان در مقطع کاردشناسی تحصیل کرد و امکان تحصیل همزمان در مقاطع دکتری وجود ندارد. رشته های پزشکی جز دکتری عمومی محسوب می شوند و به همین دلیل نمی توان یکی از این رشته ها را همزمان با رشته دیگری انتخاب کرد. 

 

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه | شهریه تحصیل همزمان دورشته برای دانشجویان ممتاز

یکی دیگر از مهم ترین سوالات دانشجویانی که قصد تحصیل همزمان در دو رشته را دارند، این است که آیا برای رشته دوم نیز باید شهریه پرداخت کند یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه های روزانه باشد، نیازی به پرداخت شهریه برای رشته دوم نخواهد داشت. اما در صورت تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز باید با توجه به ضوابط دانشگاه اقدام به پرداخت شهریه نماید. 

 

تحصیل همزمان دانشجویان ممتاز در دیگر دانشگاه ها

در صورتی که دانشجو قصد تحصیل همزمان رشته دوم در دانشگاه دیگری را داشته باشد، می تواند درخواست خود را بفرستد اما با این حال اولویت برای تحصیل رشته دوم دانشگاه محل تحصیل فعلی است که امکان پذیرش در آن نیز بیشتر می باشد. در صورتی که گروه آموزشی رشته دوم تایید کند، دانشجوی با شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه می تواند به تحصیل در رشته دوم بپردازد. 

 

مدت زمان تحصیل همزمان در دورشته 

دانشجویانی که در رشته دوم نیز به صورت همزمان ثبت نام می کنند، می توانند در هر ترم حداکثر ۳۰ واحد اخد کنند. این شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه به این دلیل فراهم شده است تا دانشجو بتواند در طول تحصیل رشته اول، رشته دوم را نیز به اتمام برساند. البته در شرایط خاص یک سال به سنوات دانشجو اضافه می شود که البته تایید آن به عهده شواری آموزشی دانشکده رشته اول می باشد. 

 

رشته ها مجاز برای تحصیل همزمان دانشجویان ممتاز

به طور کلی محدودیتی برای دانشجویان در مورد انتخاب رشته دوم به صورت تحصیل همزمان در نظر گرفته نشده است. اما با این حال برخی از رشته ها اولویت بالاتری نسبت به دیگر رشته ها دارند و در صورت انتخاب این رشته ها شانس تایید دانشگاه و قبولی بالاتر می رود. 

از این رشته ها می توان به رشته های علوم انسانی، رشته های هنر و علوم پایه اشاره کرد. همچنین رشته هایی که مکمل رشته تحصیلی اول هستند نیز از اولویت بالایی برخوردار می باشند. مثلا دانشجوی ریاضی می تواند فیزیک را به عنوان رشته تحصیلی دوم خود انتخاب کند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه آزاد

دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، می توانندبه صورت همزمان در دو رشته در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. البته امکان تحصیل در مقاطع پایین تر از مقطع رشته تحصیلی اول نیز وجود دارد. 

دانشجویانی که در حال تحصیل در رشته های دکتری دانشگاه آزاد هستند نیز، تنها می توانند به صورت همزمان در یک رشته در مقاطع پایین تر ادامه تحصیل دهند. از شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه این است که دانشجویان دانشگاه آزاد باید رشته تحصیلی دوم را در همان زمان مجاز رشته تحصیلی اول به پایان برسانند. 

در صورتی که دانشجویان آقا از رشته تحصیلی اول اخراج آموزشی شده و یا انصراف داده باشند، می توانند از همان معافیت تحصیلی خود برای رشته اول استفاده کرده و رشته دوم را در سنوات مجاز به پایان برسانند. 

در صورتی که دانشجو بخواهد در دانشگاه دیگری به غیر از دانشگاه محل تحصیل رشته اول خود، رشته دوم را ثبت نام کند، باید یکی از واحد های دانشگاه آزاد در همان شهر دانشگاه اول را انتخاب کند. امکان تحصیل در واحدهای آزاد الکترونیکی نیز وجود دارد. 

اگر دانشجو در حال تحصیل هزمان دو رشته در یکی از دانشگاه های آزاد اسلامی باشد، در صورت داشتن دروس مشابه بین دو رشته دیگر نیازی به گذراندن مجدد دروس در رشته دوم نخواهد بود و می تواند همان نمره رشته اول را به جای رشته دوم نیز ثبت کند.

در صورت متفاوت بودن دانشگاه های محل تحصیل دو رشته، اگر دو دانشگاه همتراز باشند نمرات دروس مشابه یک رشته به جای رشته دیگر نیز ثبت می شود اما در غیر این صورت دانشجو باید دروس مشابه در هر دو رشته را بگذراند. 

 

شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، می توانند به صورت همزمان در رشته های دیگر در دانشگاهی متفاوت به ادامه تحصیل بپردازند. از شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه پیام نور می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ تحصیل در رشته دوم در دانشگاه پیام نور تنها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است. 

‌✅ امکان پذیرش در رشته دوم به صورت با آزمون و بدون آزمون وجود دارد. 

✅ دانشجویان آقا برای تحصیل در رشته دوم باید معافیت تحصیلی رشته اول را داشته باشند. 

‌✅ در صورت وجود دروس مشابه بین دو رشته، دانشجو می تواند معادل سازی انجام داده و از گدراندن مجدد دروس مشابه معاف شود. 

 

تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران طرحی را اجرایی کرده است که نام آن تحصیل در رشته فرعی بوده و شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه را دارا می باشد. دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی می توانند علاوه بر رشته اصلی خود یکی از رشته های مهارت محور یا متمرکز بر کارآفرینی را انتخاب کرده و به تحصیل در آن بپردازند. 

دانشجویانی که پس از سال ۹۸ وارد دانشگاه شده اند مشمول این طرح می باشند. بر اساس مصوبه های دانشگاه، دانشجویان می توانند رشته تحصیلی دوم را با اخذ ۱۵ تا ۵۱ واحد درسی تمام کنند. پس از فارغ التحصیلی مدرک رشته آموزشی فرعی نیز برای دانشجو صادر می شود و به عنوان دانش آموخته محسوب خواهد شد. 

 

مشاوره تحصیل همزمان در دو رشته

دانشجویانی که قصد تحصیل در دو رشته تحصیلی به صورت همزمان را دارند، می توانند با توجه به شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه های مختلف، برای ثبت نام رشته دوم اقدام کنند. به طور معمول دانشجویان مجاز به تحصیل همزمان رشته دوم در مقطع پایین تر از مقطع اول می باشند. 

چنانچه هرکونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل همزمان دو رشته می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه دولتی و آزاد چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه توضیح داده شده است. 

  2. آیا امکان تحصیل رشته دوم دانشجویان مقطع ارشد در همان مقطع وجود دارد؟

    خیر دانشجویان تنها می توانند در مقاطع پایین تر تحصیلی خود به تحصیل در رشته دوم بپردازند. 

  3. آیا می توان به صورت هزمان در یکی از رشته های پزشکی نیز ادامه تحصیل داد؟

    خیر رشته های پزشکی امکان تحصیل همزمان نخواهند داشت. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫1,016 دیدگاه ها

  1. سلام…اگه کسی بخواد همزمان دو رشته پزشکی و کامپیوتر رو بخونه شرایطش چیه؟یعنی اول کنکور تجربی بده بعد کنکور ریاضی

      1. سلام امکان تحصیل هم زمان دردانشگاه سراسری و پیام نور باهم وجود داره؟ به این صورت که من ترم اخر پیام نور باشم ولی ورودی دانشگاه سراسری

        1. سلام بله
          به این صورت که دانشجوی ارشد سراسری و همزمان ورودی کارشناسی پیام نور باشید

      2. سلام
        آزمون دکتری ثبت نام کردم اگه قول بشم همزمان میتونم ارشد یه گرایش دیگه بخونم ؟,هردو مقطع در دانشگاه آزاد باشه

  2. سلام من دانشجوی ترم ۳ مهندسی عمران از دانشگاه آزادم من میتونم تحصیل همزمان در یکی از رشته های هتری داشته باشم ؟ و باید به کجا برم که این درخواست رو بدم ؟

    1. سلام،درصورتی که شرایط رو داشته باشید امکانش هست
      با مشاورین ما تماس بگیرید تا شرایط شما رو بررسی کنن و راهنمایی کنن که چه مسیری رو دنبال کنید

    2. سلام وقت بخیر
      من دیپلم تجربی دارم و امسال روزانه زبان قبول شدم
      اگه ثبت نام نکنم میتونم بهمن ماه در رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه ازاد ثبت نام کنم؟؟؟؟

  3. با سلام.
    من دانشجوی سال آخر مهندسی جنگل دانشگاه تهران هستم.
    اگر برای رشته زبان انگلیسی یا استانبولی دانشگاه علامه بخوام آزمون بدم و همزمان ارشد رشته مهندسی جنگل هم بخونم امکانش هست؟

    1. سلام
      امکان تحصیل همزمان درصورتی وجود دارد، که یکی از رشته ها را در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنید
      مثلا ارشد مهندسی جنگل دانشگاه تهران
      کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور

      1. سلام.لطفا سریع جواب بدید
        من دانشجوی شیمی دانشگاه علوم و تحقیقات هستم میخواستم کنکور هنر شرکت کنم و در دانشگاه سوره که غیر انتفاعیه ثبت نام کنم آیا میشه همزمان دو رشته رو ادامه بدم؟
        من سال سوم هستم
        من شنیدم که با جریمه دادن میشه این کارو کرد
        میشه کمکم کنید ا

        1. سلام، برای همچین تصمیماتی عجله حکم سم رو داره، پیشنهاد میکنم با مشاور مشورت کنید
          باید شرایط تحصیل همزمان داشته باشید
          مطئمن بشید که دارید انتخاب درستی میکنید
          درصد تطبیق دروس رو بررسی کنید
          و اینکه تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه آزاد امکان پذیره

    2. سلام و خسته نباشید
      من برای کنکور ۱۴۰۰ امتحان دادم و امکانش هست که زبان انگلیسی دانشگاه تهران و همچنین کنکور تجربی میتونم پرستاری دانشگاه آزاد قبول بشم
      آیا میتونم هم زمان با زبان دانشگاه دولتی آزاد رشته پرستاری هم ثبت نام کنم؟

      1. سلام وقتتون بخير ميتونم همزمان هم ارشد پيام نور بخونم و هم پرستاري ازاد؟ هردو ازمون مربوط به کنکور 1400 هست

    3. سلام
      من دانشجوی ترم ۵ دانشگاه پیام نور هستم میتونم همزمان در یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه ملی ثبت نام کنم .
      اگه نمیشه
      آیا من وقتی درسم تموم شه در این رشته ،با مدرک کارشناسی پیام نور
      امکان ثبت نام در یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه ملی را دارم ؟

      1. سلام
        امکان تحصیل همزمان دو رشته دانشگاه پیام نور و سراسری را ندارید.
        در صورت فارغ التحصیلی و یا انصراف می توانید در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنید.

  4. سلام من علمی کاربردی رشته هنرهستم ومیخوام براکنکور۱۴۰۰هم شرکت کنم براتربیت معلم میتونم شرکت کنم ؟؟؟؟

    1. سلام، در صورتی که شرایط رو داشته باشید میتونید شرکت کنید.
      برای تحصیل در تربیت معلم باید از مقطع فعلی انصراف بدید الیته شرایط سنی هم وجود داره که باید در نظر بگیرید.
      در پایان برای پذیرش تربیت معلم باید در مصاحبه قبول بشید. برای مشاوره بیشتر می توانید با مشاوران دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

    2. سلام خواهش میکنم به این سوالم پاسخ بدید من کاردانی معماری از دانشگاه آزاد رو دارم برای کارشناسی ناپیوسته آیا امکانش هست که معماری رو در دانشگاه سراسری بخونم و کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی هم در آزاد؟ یا اینکه هر دو آزاد

  5. سلام من دانشجوی زبان روسی دانشگاه تهران هستم ترم ۳. امکان تحصیل همزمان در رشته زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور (بدون کنکور) رو دارم؟؟

    1. سلام. درصورتی که دانشجوی ارشد باشید، میتونید لیسانس زبان انگلیسی پیام نور تحصیل کنید. برای مشاوره بیشتر می توانید با مشاوران دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

    2. سلام من ورودی فرهنگیان ۹۹هستم ، کنکور ۱۴۰۰شرکت کردم آیا امکانش هست همزمان با فرهنگیان ، دانشگاه آزاد پزشکی بخونم؟

        1. سلام .وقتتون به خیر.در رابطه با سوال فاطمه خانم اگه جزو دانش اموزان مدارس استعداد درخشان با نمره های بالا و خوب باشیم باز هم نمیشه که ازاد پزشکی بخونیم همزمان با فرهنگیان؟

          1. سلام، خیر امکانش نیست
            شما وقتی ثبت نام میکنید یکی از بندهایی که در تعهدنامه امضا میکنید درمورد عدم تحصیل همزمان خواهد بود

      1. سلام و وقت بخیر
        من در حال حاضر دانشجوی نیم سال اول کارشناسی اقتصاد در دوره ی شبانه هستم و قصد شرکت مجدد در کنکور تجربی سال ۱۴۰۱ رو دارم.
        امکانی وجود داره که من در صورت رتبه اوردن در کنکور سال بعد و پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سراسری(روزانه-شبانه)،از رشته ی فعلیم انصراف ندم؟در واقع در دو رشته تحصیل کنم.

  6. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده دانشجوی دندان پزشکی روزانه دارای تعهد خدمت میباشم .آیا میتوانم همزمان رشته پزشکی با قبولی درکنکور سراسری شرکت کنم؟.؟؟(همزمان تعهد خدمت دندان را هم انجام میدهم)

    1. سلام، خیر شمادانشجوی تمام وقت حساب میشید و امکانش نیست
      درصورتی که انصراف بدید میتونید این کار رو انجام بدید
      پیش از انصراف از شرایط انصراف و پیامدهاش آگاه باشید

      1. یا سلام بنده دانشجوی ارشد مکانیک دانشگاه آزاد علوم تحقیقات واحد تهران هستم. من امسال کنکور ارشد شرکت کردم رشته اقتصاد.میتونم همزمان هم ارشد اقتصاد رو در صورت قبولی ثبت نام کنم و هم مکانیک دانشگاه آزاد ارشد علوم تحقیقات رو ادامه بدم؟

        1. سلام
          خیر باید از یکی انصراف بدید
          اما میتونید بصورت همزمان با یکی از این رشته ها، لیسانس پیام نور ثبت نام کنید

          1. سلام من یه سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید
            من دانشجوی ترم ۳ اقتصاد الزهرا هستم الان میخوام همزمان با اقتصاد، مهندسی برق هم بخونم. این دو رشته ای به چه صورت امکان پذیر هست

      2. سلام.. من دانشجوی بهداشت عمومی دانشگاه ملی هستم، میتونم هم زمان یک رشته هنر بدون کنکور بخونم؟

        1. رشته پزشکی به این خوبی می‌خونی دیگه زبان و ادبیات به چه دردی میخوره چقدر درس خوندی تاپزشکی قبول شدی؟؟

    2. سلام روزتون بخیر
      من رشته م ریاضیه اگر بخوام مهندسی معماری دانشگاه دولتی بخونم
      میتونم در کنارش ازمون عملی برای تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بدم ؟

    1. سلام من رشته مترجمی زبان دانشگاه ازاد میخونم ترم سه ام . میتونم از ترم بعد برای روانشناسی داشنگاه ازاد هم اقدام کنم که توی سال دوم زبان ، سال اول روانشناسی رو شروع کنم ؟

        1. سلام من دانشجوی دانشگاه آزاد رشته هنر هستم میخواستم کنکور ۱۴۰۱ رشته تجربی شرکت کنم .ازونجایی که نمیدونم قبول میشم یا نه هنوز از دانشگاه انصراف ندادم میتونم بعد از جواب کنکور انصراف بدم؟اصلا میتونم تو کنکور شرکت کنم؟

          1. سلام، بله کنکور شرکت کنید، انتخاب رشته انجام بدید
            در صورتی که رشته دلخواه قبول شدید پیش از ثبت نام از مقطع فعلی انصراف بدید

          2. سلام وقت بخیر
            باشرف اینکه توی کنکور رتبه خوبی کسی کسب کنه آیا میتونه همزمان رشته پزشکی و پروتز دندان رو در یک دانشگاه بخواند؟

      1. سلام دورشته یکی دردانشگاه دولتی و یکی در دانشگاه ازاد میشه ادامه داد؟منکه هنوز دانشگاه دولتی مدارک بصورتی اینترنتی فرستادم به طوررسمی دانشجو نشدم نیاز به درخواست انصراف هست بدم؟ازاد میخوام برم .

          1. سلام من اگر دانشگاه فرهنگیان پذیرش بگیرم میتونم همزمان رشته ی حقوق که در دانشگاه ازاد دارم میخونم رو ادامه بدم ؟

    2. سلام خسته نباشید
      من دانشجو حسابداری دانشگاه آزادم میتونم همزمان رشته برق رو تو دانشگاه آزاد بخونم؟
      ممنون از مشاوره های خوبتون

  7. سلام و خسته نباشید. واس کنکور 1400 از ر شته ی انسانی برای روان شناسی روزانه اماده میشم. ایا امکان دارد که در صورت قبولی در روان شناسی روزانه، همزمان و در همان سال برای ارشد فیزیک در دانشگاه روزانه اقدام کنم و هر دو رشته رو بخونم؟

    1. سلام، خیر امکان تحصیل همزمان نیست
      اما می تونید همزمان با ارشد فیزیک، کارشناسی روانشناسی پیام نور بخونید

      1. سلام، ایا امکان تحصیل همزمان کارشناسی علوم پزشکی روزانه و ارشد غیرعلوم پزشکی دانشگاه آزاد وجود دارد؟

          1. سلام خسته نباشید
            من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم آیا می توانم دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم؟؟؟

          1. سلام شمااون بالا گفتین میشه دوتاهمزمان بخونی یکی ازاد یکی هم مثلن رشتهای تجربی کارشناسی دولتی الان هرکی پرسیده میگید نه نمیشه

      2. سلام ببخشید من یه سوال دارم،من دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور هستم ورودی ۹۸،الان کنکور هنر دولتی مجاز شدم اگر انتخاب رشته کنم و سراسری قبول بشم باید از کامپیوتر انصراف بدم؟تو سایت ها خوندم که نوشتن میشه کارشناسی پیام نور و سراسری همزمان تحصیل کرد ولی سر در گمم کمک کنین لطفا

        1. سلام، خیر امکانش نیست
          باید پیش از ثبت نام دوره جدید از مقطع فعلی انصراف بدید
          این حالتی که میگید شرایط خاصی داره، با مشاورین ما تماس بگیرید
          راهنمایی تون میکنن

        2. سلام
          من ارشد دولتی رو دارم میخونم
          خواستم بپرسم میشه یه کارشناسی یا یه ارشد همزمان بااین ، در دانشگاه آزاد بخونم ؟؟؟

        3. سلام وقت بخیر من دانشجو ترم دو روانشناسی در دانشگاه آزاد هستم میخواسم بپرسم میتونم کنکور تجربی شرکت کنم و در صورت قبولی از رشته روانشناسی خودم انصراف بدم؟

  8. سلام من دانشجوی حقوق پیام نور هستم آیا می‌توانم در دانشگاه فرهنگیان بعد از قبولی در آزمون سراسری تحصیل همزمان داشته باشم؟

    1. سلام خیر، برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باید تعهد تحصیل تمام وقت و تعهد کاری پس از اتمام تحصیل بدید.
      بعد از اتمام فرهنگیان میشه برای پیام نور اقدام کرد
      همچنین حین تحصیل در یک مقطع میشه در مقطع پایینتر پیام نور تحصیل کرد
      مثلا ارشد روانشناسی و همزمان کارشناسی پیام نور
      تحصیل همزمان برای دانشجویان نخبه و استعداد درخشان هم وجود داره منتهی منوط به تایید دانشگاهه و بعیده فرهنگیان همچین موردی رو بپذیره

      1. سلام من رتبه 78 رشته ریاضی هستم و در فرهنگیان قبول شدم الان میتوانم برای رشته دوم پزشکی ها رو قبول بشم ؟

          1. سلام ایا امکان ادامه ۲ رشته مترجمی زبان و شیمی از دانشگاه های ازاد و پیام نور به طور همزمان هست

        1. سلام خسته نباشید من ترم یک دانشجوی روزانه بهداشت هستم
          در دانشگاه ازاد پرستاری هم ثبب نام کردم ازاد. گفتن چون برات انتخاب واحد نکردن برام این ترم رو مرخصی رد کردن
          ترم بعد میخوام از دولتی انصراف بدم و نمرات دروس عمومی هم که پاس کردم تطبیق بزنم .. میشه بگین مشکل کارم کجاست؟؟؟
          .
          میشه گ

      2. سلام وقت بخیر من ترم 4 ارشد دانشگاه سراسری هستم و ترم 5 دفاع دارم آیا امکانش هست الان برای کنکورارشد دانشگاه آزاد شرکت کنم؟؟ یعنی با توجه به اینکه واحد درسی ندارم و فقط دفاع مونده بازم مشکل پیشمیاد؟

        1. سلام، روز بخیر
          باید تاریخ فارغ التحصیلیتون پیش از زمان ثبت نام دانشگاه باشه
          در غیراینصورت به مشکل برمیخورید

          1. اگر موقع ثبت نام مرخصی رد بشه و از ترم بعد انتخاب واحد کنه بازم مشکل بر میخوره برای تاریخ ثبت نام؟

        2. سلام وقتتون بخیر،ببخشید من درحال حاضر دانشجوی کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد هستم ایا میتونم کنکور بدم ودرصورت قبولی در دانشگاه دولتی هم،همزمان تحصیل کنم؟

      3. سلام
        من دانشجوی روزانه ادبیات انگلیسی دانشگاه فردوسی و معدل الف هستم. امکانش هست همزمان با رشته خودم، در بعضی دروس رشته روانشناسی هم تحصیل کنم؟ (در دانشگاه فردوسی یا بقیه دانشگاه ها)

          1. سلام
            امکان اینکه همزمان ارشد روانشناسی در دانشگاه آزاد بخونی و هم از طریق آزمون استخدامی وارد دانشگاه فرهنگیان بشی

          2. سلام
            در صورتی که در استخدام موفق باشید ادامه تحصیل منوط به مجوز از فرهنگیان خواهد بود

        1. رشته پزشکی به این خوبی می‌خونی دیگه زبان و ادبیات به چه دردی میخوره چقدر درس خوندی تاپزشکی قبول شدی؟؟

      4. سلام بیخشید اگه یه رشته سراسری قبول شویم و یک رشته دانشگاه ازاد نمیشه هر دو رو ثبت نام کنیم

    2. سلام وقتتون به خیر من یه سوال داشتم اگه تویه رشته هنر هم برگزیده بشیم میتونیم 2 تا رشته همزمان بخونیم؟

      1. سلام، خیر باید یکی رو انتخاب بکنید
        مگر اینکه شرایط استعداد درخشان داشته باشید تا بتونید همزمان تحصیل کنید

          1. سلام در صورت موافقت دانشگاه بله امکان تحصیل در دو رشته را خواهید داشت.

    3. سلام وقتتون بخیر

      ببخشید یه سوال داشتم لطفا اگه براتون مقدور هس جواب بدید

      دانشجوی که دانشگاه پیام نور  یا ازاد درس میخونه میتونه  برای کنکور۱۴۰۱ رشته فرهنگیان شرکت کنه
      یعنی موقع مصاحبه و… مشکلی پیش نمیاد

      1. سلام، اوقات شما هم بخیر
        دانشگاه فرهنگیان شرط سنی داره، اگر سنتون هنوز میخوره میتونید انتخاب کنید
        منتهی اگر قبول شدید پیش از زمان ثبت نام باید از مقطع فعلی انصراف بدید

      2. سلام
        بنده دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه آزادم. امکانش هست همزمان حقوق رو به عنوان رشته دوم رو تو دانشگاه آزاد همونجا، شروع کنم؟ از مسئول ثبت نام دانشگاه پرسیدم گفتن امکانش هست. و اینکه محدودیت انتخاب واحد داره؟

        1. سلام یه سوال مگه بعد از لیسانس علوم سیاسی بخاطر تشابهات درس با حقوق بعد دو ترم بهتون لیسانس حقوق نمیدن؟

  9. سلام من یه سوال داشتم
    من دانشجوی کارشناسی زیست سلولی مولکولی از دانشگاه ازاد هستم . قصد دارم کنکور هنر شرکت کنم . اگر من دانشگاه سراسری هنر قبول بشم امکانش هست ترم آخر دانشگاه آزادام هم زمان بشه با ترم اول دانشگاه سراسری؟
    فقط یک ترم اول هم زمان میشه

    1. سلام. دوست عزیز شما در شرایطی می توانید در رشته های کنکور هنر دانشگاه های سراسری ثبت نام کنید که در هیچ یک دانشگاه های دیگر در حال تحصیل نباشید. در برخی از شرایط امکان تحصیل همزمان در دو رشته وجود دارد برای مشاره بشتر می توانید با مشاوران دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

      1. سلام من قصد شرکت در کنکور ارشد مهندسی شیمی دارم
        اگر در کنکور مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه دولتی بشم
        میتونم هم زمان آزاد هم در گرایش دیگری از رشته ام در مقطع ارشد شرکت کنم؟
        برای مثال امکانش هست هم دولتی گرایش فرایند بخونم و هم گرایش نفت در دانشگاه آزاد؟

          1. سلام من در دانشگاه آزاد دارم کارشناسی میخونم
            میتونم همزمان تو دانشگاه سراسری هم یکی از رشته های پزشکی رو بخونم؟

          2. سلام
            من رتبم توی کنکور امسال ریاضی شد ۳۵ میتونم هم مهندسی کامپیوتر بخونم هم پزشکی با دندون پزشکی؟

          3. سلام؛ خیر نمیتونید
            اما امکان تحصیل همزمان در رشته های گروه خودتون رو دارید

          4. سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبتون
            من یه سوال داشتم:
            من دانشجوی کارشناسی رشته تاریخ دانشگاه شهید چمران اهواز هستم و ترم یک هستم سوالم اینه که میتونم یک رشته دیگه براساس سوابق تحصیلی انتخاب کنم یا نه ؟؟

          5. من الان دارم رشته ی مترجمی زبان در دانشگاه آزاد میخونم میخوام کنکور زبان بدهم برای دانشگاه فرهنگیان میتونم اقدام کنم؟

          6. سلام
            من میتونم همزمان ارشد روزانه یک رشته رو در دانشگاه فردوسی و مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان رو همزمان بخونم؟

          7. در صورت پذیرفته شدن در رشته دامپزشکی دانشگاه دولتی ( روزانه یا شبانه ) امکان تحصیل همزمان در رشته کارشناسی دانشگاه آزاد یا پیام نور را دارم؟

          8. سلام من دانشجوی ارشد الهیات دانشگاه شهید بهشتی تهرانم، ایا میتونم همزمان کاردانی طراحی دوخت هم در دانشگاه علمی کاربردی بخونم

          9. سلام..من دانشجو رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه روزانه هستم،خواستم ببینم اگه بخوام در دو رشته تحصیل بکنم،باید چه رشته های مهندسی رو انتخاب کنم؟

        1. باسلام من دانشجوی رشته فیزیک در دانشگاه چمران اهواز هستم ایا مشکلی و تداخلی ایجاد نخپلهذ شد همزمان در دانشگاه علوم و فنون هپایی اهداز ب عنوان دانشحویی رشته مهماندار شروع ب تحصیل کنم !؟

          1. سلام، پیامتون مبهم بود بخاطر اشتباه تایپی
            اگر منظورتون تحصیل همزمان هست خیر امکانش رو ندارید

          2. سلام من یک کارشناسی گرفتم والان مشغول تحصیل برای یک رشته دیگه کارشناسی هستم وارشدم قبول شدم میتونم همزمان یه کارشناسی دیگه با ارشد بگیرم؟؟؟

          3. سلام، در صورتی که بخواهید همزمان با ارشد، کارشناسی پیام نور بخونید امکان پذیر هست

          4. سلام وقتتون بخیر من دانشجوی ترم ۵ مدیریت کسب و کار هستم و امسال میخوام کنکور شرکت کنم و میخوام بدونم اگه دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه دولتی رشته ی تربیت بنی اوردم میتونم همزمان در ین دو رشته تحصیل کنم ؟

        2. سلام من میتونم یک رشته در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی(بر اساس سوابق تحصیلی) و یک رشته دیگه در دانشگاه دولتی در مقطع ارشد همزمان تحصیل کنم؟

        3. سلام من دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشگاه آزاد هستم امکانش هست رشته تربیت بدنی رو هم بخونم بدون آزمون یا آزاد یا پیام نور

        4. سلام من امسال دبیری ریاضی قبول شدم و تا پارسال مهندسی غیرانتفاعی میخوندم.میتونم همزمان هردو رو پیش ببرم؟ راجب دانشگاه های غیرانتفاعی اطلاعات چندانی ندارم که میشه یاخیر

        5. سلام من دانشجوی ترم دوم کاردانی رشته صنایع غذایی هستم دانشگاه سراسری فنی
          میخواستم بدونم میتونم کنکور بدم و بعد فق در همون رشته ای که از طریق کنکور قبول شدم تحصیل کنم
          بدون پرداخت جریمه؟

      2. سلام ببخشید من ترم ۲ رشته میکروبیولوژی آزاد هستم ، امکانش هست در یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنم
        ممنون

          1. سلام ببخشید اگر من رتبه دو رقمی در کنکور زبان کسب کنم امکانش هست همزمان هم مترجمی بخوانم هم ادبیات انگلیسی؟

          2. سلام ببخشید من دانشجو کارشناسی الزهرا هستم میتونم الان ی رشته ی دیگه تو دانشگاه ازاد یا پیام نور بخونم؟

          3. سلام
            در صورت موافقت دانشگاه اول بله می توانید تحصیل همزمان دو رشته را داشته باشید
            در غیر این صورت خیر

        1. سلام وقتتون بخیر من دانشجوی حقوق پیام نور هستم امکانش هست کنکور بدم سال ۱۴۰۱ و در رشته مدیریت دانشگاه دولتی هم تحصیل کنم به طور همزمان

      3. سلام
        من پایه دوازدهم رشته ریاضی ام ، می تونم بعد از دو نیمسال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان (تربیت ابتدایی) ، در یکی از رشته های مهندسی دانشگاه روزانه تحصیل کنم؟
        اگه روزانه نمیشه ، می تونم در پیام نور تحصیل کنم؟
        اگه دانشجو ممتاز باشم ، چی؟

          1. سلام وقت بخیر من دانشجوی شبانه ترم ۵ رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه منابع طبیعی هستم. امکانش هست در رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟

          2. سلام من ورودی کارشتاسی شیمی دانشگاه ازاد اسلامی کرج هستم جز رشته های علوم
            مبتونم کنکور شرکت کنم و اگه پبرا پزشکی دولتی قبول شدم یا رشته بالاتر دولتی همزمان تحصیل کنم و انصراف ندم؟

          3. سلام من دارم آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد میخونم آیا امکانش هست که بعد قبولی در کنکور سراسری رشته زبان انصراف بدم ؟

        1. سلام . من در حال حاضر دانشجوی دکتری روزانهوزارو علوم هستم. لیسانسم دانشگاه ازاد بودم ، میتونم بصورت همزمان داروسازی وزارت بهداشت درس بخونم؟ یا حتما باید درسم تموم بشه.
          و اینکه جدای از تحصیل همزمان یا بافاصله، چون لیسانسم آزاد بوده مجاز به تحصیل در داروسازی روزانه هستم ؟

          1. سلام، خیر امکانش رو ندارید باید درستون تموم بشه
            با مشاورین ما تماس بگیرید راهنمایی تون کنن

        2. سلام وقتتون بخیر وسلامتی.من دانشجوی دورشته همزمان دانشگاه آزاد هستم ورشته ی اول رویه ترم جلوتر از رشته ی دوم هستم یعنی رشته ی اول روزودتر تموم میکنم اونم به خاطر اینکه رشته ی اول حد مجاز انتخاب واحد ۲۰واحداست ولی رشته ی دوم حد مجاز انتخاب واحد ۱۵واحد اگه رشته ی اول رویه ترم زودتر تموم کنم مشکل پیش نمیاد؟

      4. سلام تورو خدا جوابمو بدید خیلی سردرگمم
        من الان دانشجوی ترم ۷دانشگاه دولتی مهندسی کشاورزی هستم
        و میخوام کنکور ۱۴۰۱شرکت کنم اما بهم گفتن باید تا شهریور۱۴۰۱درسم تموم بشه ولی طوری که برنامه ریزی کردم با توجه به اینکه واحد هایی که افتادم حدود ۴واحدم میمونه واسه ترم ۹که تموم کنم یعنی شهریور ۱۴۰۱تموم نمیشه
        سوالم اینه اگه این ۴واحد بمونه واسه ترم۹و من کنکور ۱۴۰۱شرکت کنم و دانشگاه ازاد یا دولتی پرستاری قبول بشم میتونم ثبت نام کنم یا نه؟؟
        اگه دولتی نشد!پرستاری ازاد میتونم برم؟؟
        تا اون زمان فقط هم ۴واحد پاس نکرده میمونه که لیسانس کشاورزی رو بگیرم
        لطفا راهنماییم کنید خدا خیرتون بده

        1. سلام؛ شما باید پیش از زمان ثبت نام درستون رو تموم کرده باشید
          در غیراینصورت به مشکل برمیخورید

        2. سلام من ترم ۴ کارشناسی مدیریت هستم میتونم کنکور ۱۴۰۲ تجربی رو بدم و اگر قبول شدم انصراف بدم از مدیریت؟

          1. سلام
            بستگی به دوره تحصیلی و دانشگاه شما دارد ولی به صورت کلی بله می توانید

      5. سلام. یعنی کسی که هم دانشکاه دولتی کارشناسی قبول شده‌و‌ازاد کاردانی نمیتونه هردوتا بخونه؟

          1. سلام من ترم اول کارشناسی هوشبری در دانشگاه ازاد هستم
            میتونم برای سال بعد کنکور شرکت کنم، در حالیکه همینجور دانشگاه میرم؟
            قصد ندارم همزمان دو رشته رو بخونم

          2. سلام، بله امکانش رو دارید
            فقط بعد از قبولی سال بعد و پیش از ثبت نام در دانشگاه جدید باید از دانشگاه فعلی انصراف بدید

        1. سلام من دانشجوی ازاد مهندسی مکانیک هستم
          اگر در کنکور سال ۱۴۰۱ شرکت کنم و دولتی قبول بشم زبان یا رشته ی دیگری ایا میتونم برم یا همزمان بخونم ؟

          1. سلام خسته نباشین
            من دانشجوی ترم دوم علوم آزمایشگاهی دانشگاه سراسری هستم میتونم همزمان با این رشته یه رشته فنی(مثل مهندسی ها یا فیزیک) تو هر دانشگاهی چه آزاد چه پیام نور و…بخونم؟

          2. سلام وقتتون بخیر من میکروبیولوژی ازاد میخونم میتونم فرهنگیان امسال امتحان بدم وهردو رشته را بخوانم؟

        2. دانشگاه ازاد همزمان میتونی در مقطع کاردانی و کارشناسی بخونی چرا بشما جواب دادند خیر؟؟!اینهمه دانشگاه ازاد داره تبلیݝ میکنه!

        3. سلام من کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد تمام کردم، ثبت نام میکنم برای کارشناسی. میشه یکی از رشته های بدون کنکور هم در دانشگاه روزانه برم؟؟

      6. سلام، خسته نباشین. من دانشجوی دکتری زبان دانشگاه دولتی روزانه هستم، می‌خوام همزمان به عنوان رشته دوم در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر بخونم. مشکلی نداره؟

      7. سلام بنده دانشجوی ترم 5 مدیریت بازرگانی از دانشگاه دولتی هستم، بنده میتونم بصورت همزمان از دانشگاه آزاد حقوق رو بخونم یعنی هر دو رشته رو بخونم یکی دولتی یکی هم آزاد، شرایطش ایجاب میکنه؟

          1. سلام بنده دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد هستم و مرخصی گرفتم برای کنکور مجدد اگر دانشگاه روزانه پذيرفته بشم میتونم همزمان در هر دو رشته تحصیل کنم؟

        1. سلام من در دانشگاه دولتی بطور آزاد ک ترم را با پرداخت هزینه گزراندم
          و چون توان پرداخت فیس را نداشتم.میخوام به دانشگاه دومی دولتی شروع به حصیل کنم. ممکن هست

          1. سلام وقتتون بخیر
            من دانشجوی سال سوم دانشگاه فرهنگیان رشته آموزش ابتدایی هستم میتونم پزشکی دانشگاه آزاد بخونم؟ ینی حدود دو ترم تداخل ایجاد میشه

      8. سلام من در دانشگاه ازاد درس میخونم میتونم در انتخاب رشته ظرفیت ازاد شرکت کنم و از رشته ای که الان میخونم انصراف بدم؟

      9. طبق گفته های شما.
        یکی دانشجوی دانشگاه دولتیه ترم 3
        حالا میتونه یه رشته دیگه در دانشگاه پیام نور بصورت همزمان بخونه؟

      10. سلام من سال ۹۶دانشگاه دولتی چمران رشته تاریخ خوندم ۱ترم مشروط شدم بعد انصراف زدم اومدم دانشگاه پیام نور نیم سال دوم رو رشته علوم تربیتی خوندم تاسال ۹۸ که فرهنگیان قبول شدم رفتم مدارک تحویل دادم ثبت نام کردم و الان ترم ۵هستم و دانشگاه فرهنگیان معافیت تحصیلی ازم میخاد ،منم معافیتم رو پیام نور هست.از نظام وظیفه میگن اگه دانشگاه دوم که پیام نور انصراف بزنی سرباز میشی و حق نشستن رو صندلی دانشگاه سوم رو نداری قانون سراسریه.حاالا من که دوتا دانشگاه رو همزمان خوندم(پیام‌نور و فرهنگیان) باید چکار کنم بنظرتون.

        کمکم کنید خواهشا ،زندگیم داره نابود میشه.۵ترم زحمت کشیدم فرهنگیان

      11. با سلام من ترم دو ی دانشگاه آزادم
        میتونم امسال کنکور هنر بدم و بعد از قبول شدن از آزاد استعفا بدم برم دولتی هنر؟
        یا باید اول استعفا بدم و بعد کنکور بدم؟
        و راسته که میگن بعد از استعفا تا دوسال نمیتونیم بریم دانشگاه؟

          1. سلام و درود
            ببخشید من دانشجوی کار شناسی ترم۵ مترجمی عرب هستیم میخواستم کارشناسی رشته ی مترجمی انگلیسی در دانشگاه آزاد بخونیم
            آیا میتونم همزمان بخونم با هم؟؟

      12. سلام.وقت بخیر
        من دانشجوی کارشناسی پیام نور هستم در صورت قبولی دانشگاه روزانه امکانش هست رشته پیام نورم به عنوان رشته دوم محسوب بشه و آیا تحصیل در دانشگاه روزانه امکان پذیره؟

      13. سلام. میخواستم بدونم کسی که پزشکی عمومی رو تموم کرده از دانشگاه سراسری و الان دانشجوی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ازاد هست.،در صورت قبولی در تخصص پزشکی دانشگاه سراسری میتونه همزمان در دانشگاه ازاد ادبیات رو هم ادامه بده

        1. وقت بخیر، بنده ارشد مشاوره دارم، امسال کارشناسی پیام نور(با سوابق تحصیلی) رشته مشاوره شرکت کردم و همزمان کنکور دکترا هم دادم
          حالا دکترا روزانه قبول شدم، سوالم اینه که میتونم کارشناسی پیام نور رو هم ادامه بدم؟ با توجه به اینکه ابتدای ورود به دکترا، تعهد عدم تحصیل همزمان در دانشگاه رو ازم گرفتم
          ممنون میشم راهنمایی کنید ?

      14. سلام من دانشجوی دانشگاه فرهنگیانم بعد در دانشگاه ازاد هم فرلبند ثبت نام رو تا تشکیل پرونده انجام دادم و بعد انصراف دادم مبخواستم بپرسم که ایا مشکلی وجود داره ؟چون من از رشته دانشگاه ازاد هم انصراف دادم و روند ثبت نام هم کامل نشد

        1. سلام من دانشجوی ترم3میکروبیولوژی ام
          میخواستم بدون امکانش هست که همزمان با رشته خودم کنکور داد و یه رشته پیراپزشکی خوند؟

      15. سلام من کارشناسی ارشد روانشناسی دارم ولی لیسانس من زبان انگلیسی هست روانشناسی در مقطع لیسانس نخوندم الان میخوام برای دکترا روانشناسی رو امتحان بدم امکان داره دانشگاه دولتی قبول بشم یا اینکه چون لیسانس من مرتبط به روانشناسی نیست دولتی دکترا نمیتونم قبول بشم آخه میگن در قسمت مصاحبه رد میشم چون لیسانسم مرتبط نیست این مساله صحت داره

      16. سلام وقت بخیر
        ببخشید امکانش هست که همزمان دررشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه دولتی و رشته میکروبیولوژی دانشگاه غیرانتفاعی تحصیل کنم ؟

      17. سلام وقت بخیر
        من بهمن ماه 1402 مدرک کاردانی گیاهان دارویی از دانشگاه روزانه میگیرم; و مهر ماه سال 1403 باید برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته با معدل اقدام کنم.
        من میتونم در کنکور تربیت معلم 1403 شرکت کنم و اگر قبول نشدم برای کارشناسی ثبت نام کنم؟
        و در صورت قبولی میتونم دانشگاه روزانه بخونم یا حتما باید شبانه بخونم؟
        و اینکه در صورت قبولی باید از دانشگاه قبلی انصراف بدم یا چون مدرکم رو گرفتم نیاز نیست؟

        1. سلام من دانشجوی دکتری حقوق خصوصی هستم در دانشگاه دولتی روزانه ، آیا امکانش هست در مقطع کارشناسی در رشته دیگری در دانشگاه پیام نور هم شرکت کنم همزمان ؟

      18. سلام بنده دانشجوی ترم اول دانشگاه فرهنگیان هستم امکانش هست همزمان در دانشگاه آزاد هم رشته حقوق بخونم؟
        میشه همزمان ثبت نام کنم؟

        1. سلام در صورت موافقت هر دو دانشگاه به امکان تحصیل همزمان دو رشته تحصیلی را خواهید داشت

    2. سلام و عرض ادب و احترام
      ببخشید میگم بنده امسال کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۰شرکت کردم ، آیا راهی هست هنگامی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل میکنم همزمان در دانشگاه پیام رشته حقوق یا هر رشته ای رو تحصیل کنم ؟
      با تشکر از شما ???????

        1. سلام
          با آرزوی سلامتی
          من الان همزمان دانشجوی ورودی ۹۸ کارشناسی مهندسی عمران پیام نور هستم و دانشجو ورودی ۹۹ کارشناسی مهندسی کامپیوتر آزاد هستم
          که معافیت تحصیلی من بر اساس پیام نور هست(رشته اول)
          اگه من از پیام نور انصراف بدهم مشکلی برای معافیت تحصیلیم به وجود نمیاد!؟؟

          1. سلام، سلامت باشید
            خیر، معافیت تحصیلی برای مقطع کارشناسی بصورت کل ۵ سال هستش که در این مدت وقت دارید مدرک اخذ کنید

          2. سلام. من یک مدرک کارشناسی دارم. و الانم حین تحصیل در مقطع کارشناسی دوم در دانشگاه آزاد هستم. میتونم ارشد کنکور بدم و در دانشگاه پیام نور ارشد رو همزمان با کارشناسی بخونم .؟ لطفا جواب بدین

        2. سلام وخسته نباشید من امسال پشت کنکور موندم اگه سال بعد فیزیوتراپی یا مامایی دولتی قبول بشم میتونم دریه رشته بدون کنکور مثلا زبان روسی هم ادامه بدم در کنارش ؟

        3. سلام،بنده ارشـد روانشناسی هستم و لیسانسم غیر مرتبط بوده و در حال حاضر دوباره لیسانس رو در زمینه روانشناسی در دانشگاه ازاد در حال تحصیل هستم میخواستم بدونم در صورت قبولی دکترا ایا همزمان میتوانم کارشناسی دانشگاه ازاد را ادامه دهم یا باید انصراف بدهم؟

      1. سلام. من دانشجوی دکتری کامپیوتر گرایش نرم افزار دانشگاه آزاد هستم. آیا امکان‌ تحصیل همزمان ارشد در گرایش یا رشته دیگری در دانشگاه دولتی برام هست؟

        1. سلام
          من دانشجوی کارشناسی پیام نور هستم
          امکان تحصیل همزمان در رشته موسیقی علمی کاربردی هست؟

    3. سلام خسته نباشید
      من ترم دو دانشگاه آزاد تهران رشته بهداشت عمومی مقطع کاردانی هستم میدانم که همزمان با رشته قبل پزشکی سراسری تهران بخونم

      1. سلام اگه من به یکی از رشته های پیراپزشکی و به احتمال زیاد به صورت ازاد دانشگاه برم. میشه همزمان با این رشته به دانشگاه علمی کاربردی بازیگری هم برم؟ دوتاشون شهریه پردازن.

    4. سلام ببخشید من مامایی ازاد میخونم اگه کنکور ادبیات بدم و رتبه برتر شم میتونم همزمان قضاوت و مامایی بخونم ؟ اگه مثلا قضاوت تهران بیادم ماماییم که شیرازه چی میشه؟

    5. سلام کسی که اول دانشگاه آزاد رشته غیر پزشکی خونده باشه و سال اخرش کنکور سراسری بده و کارشناسی دولتی قبول شه به نحوی که سال اخر آزاد و سال اول دولتی رو همزمان تو دوران مجازی با موافقت مدیر گروه هردو دانشگاه آزاد و دولتی گذرونده باشه مشکلی براش پیش میاد یا نه ؟لطفاً جواب بدین من این سوالو از هرکی میپرسم هیچ پاسخی نمیگیرم

    6. سلام من کارشناسی ارشد روانشناسی دارم ولی لیسانس من زبان انگلیسی هست روانشناسی در مقطع لیسانس نخوندم الان میخوام برای دکترا روانشناسی رو امتحان بدم امکان داره دانشگاه دولتی قبول بشم یا اینکه چون لیسانس من مرتبط به روانشناسی نیست دولتی دکترا نمیتونم قبول بشم آخه میگن در قسمت مصاحبه رد میشم چون لیسانسم مرتبط نیست این مساله صحت داره

    7. سلام ببخشید من دانشجوی هوشبری سراسری هستم،و دیپلم ریاضی هم دارم میخواستم ببینم میتونم همزمان در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور هم ثبت نام ‌کنم؟

    8. سلام دوست عزیزم من ترم دو رشته زیست سلولی مولکولی هستم میخاستم بدونم شما که کارشناسی این رشته رو دارین ایا بازار کار خوبی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره