تحصیل در خارجسایر موضوعات

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا

کانال تلگرام تحصیلی     

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا از مهم ترین اطلاعاتی است که افراد برای مهاجرت به آن نیاز دارند. افرادی که قصد کار کردن در کشور کانادا و دریافت ویزای کاری این کشور را دارند، باید ابتدا از مشاغل در این کشور آگاه شده و با اطلاعات کامل در این زمینه نسبت به به اقدامات بعدی تصمیم گیری نمایند. هرچه شغل مورد نظر فرد به نیاز کانادا نزدیک تر باشد، امکان قبولی درخواست و دریافت جاب آفر نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مساله برای متقاضیان مهاجرت، در ادامه به بررسی کامل شغل های پردرآمد در کانادا می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا

در سال های اخیر نرخ مهاجرت به کانادا بسیار افزایش یافته است و یکی از روش های محبوب و رایج نیز مهاجرت کاری می‌باشد. افرادی که قصد دریافت ویزای کاری مانادا را دارند، باید کاری مناسب برای خود در این کشور پیدا کرده و رزومه خود را با توجه به آن شغل برای کارفرما ارسال نمایند.

در صورتی که فرد واجد شرایط بوده و شغل مورد نظر او جز لیست مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا باشد، می‌تواند به عنوان نیروی کار به کانادا مهاجرت نماید. در ادامه این مطلب به توضیح و بررسی کامل مشاغل مورد نیاز در کانادا خواهیم پرداخت.

 

ناک NOC کانادا

سیستم طبقه بندی شغلی در کشور کانادا با عنوان ناک NOC شناخته می‌شود. اساس این سیستم بر مبنای اکسپرس اینتری است و ارتباط مستقیمی نیز با مرکز آمار مشاغل در کانادا دارد. افرادی که به دنبال کار هستند، می‌توانند از این سیستم استفاده کرده و از اطلاعات و مهارت های مورد نیاز برای یافتن شغل در این کشور مطلع شوند.

شغل های کانادا بر اساس عوامل متعددی همچون ماهیت، وظیفه، اهداف شغلی و غیره تقسیم بندی شده و در دسته های 0، A، B، C و D قرار می‌گیرند. منظور از دسته بندی های ناک شغلی کانادا به شرح زیر می‌باشد.

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مهارت های دسته 0

شغل هایی که مربوط به حوزه های مدیریت هستند در تمامی عنوان های شغلی مثل مدیر ارشد و مدیران کسب و کارهای کوچک و بزرک در این دسته بندی یعنی دسته مهارت های 0 مشخص می‌شوند.

 

مهارت های دسته A

شغل هایی که مشروط به داشتن مدرک دانشگاهی هستند مثل مهندسی، پزشکی، دبیری و غیره در این گروه قرار خواهد گرفت. کار کردن در این مشاغل بدون داشتن مدرک دانشگاهی و صرفا با دوره های آموزشی و تجربی امکان پذیر نیست. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مهارت های دسته B

برای فعالیت در این شغل ها افراد باید به صورت تخصصی آموزش دیده باشند. تخصص می‌توانند از طریق تحصیلات دانشگاهی و یا دوره های تخصصی به دست آمده باشد. از شغل های این گروه می‌توان به آشپزی، برقکار و غیره اشاره کرد.

 

مهارت های دسته C

شغل هایی که در این دسته از مهارت ها و مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا قرار می‌گیرند با مدرک دیپلم و دوره های آموزشی قابل فعالیت می‌باشند. از این موارد می‌توان به راننده، قصابی و گارسون اشاره کرد.

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مهارت های دسته D

برای فعالیت در شغل های این دسته نیازی به مدرک دانشگاهیی و یا آموزش های تخصصی نیست و معمولا افراد می‌توانند آموزش لازم را در حین انجام کار دریافت نمایند. از شغل های دسته D می‌توان به خدمات و نظافت اشاره کرد.

تمامی مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا یک مد اختصاصی در سیستم ناک NOC دارند. افراد برای مهاجرت به این کشور باید مهارت و شغل مورد نظر خود را در این سیستم بررسی کرده و بر این اساس اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام دهند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مشاغل مهندسی

رشته های مهندسی جز محبوب ترین رشته ها در سرتاسر جهان هستند و حوزه های کاری متعددی نیز در این زمینه وجود دارد که افراد پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک آکادمیک می‌توانند برای اشتغال در آن ها اقدام نمایند. از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا در رشته های مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. کد درج شده در مقابل هر شغل، کد اختصاصی آن در ناک کانادا می‌باشد. 

 

مهندسی برق | کد 2133

برق یکی از پرطرفدار ترین و کارامد ترین حوزه های شغلی است و اقتصاد مدرن نقش بسیار مفیدی دارد. وظیفه مهندسان برق این است که طراحی، تحلیل، ساخت و امنیت سیستم های الکتریکی را انجام دهند. حقوق مهندسان برق در کانادا در حدود 92 هزار دلار می‌باشد.

 

مهندسی برق صنعتی | کد 7242

از پر متقاضی ترین شغل ها در کانادا می‌توان به مهندسی برق صنعتی اشاره کرد. این شغل بسیار حائز اهمیت است و در واقع امکان جداسازی آن از صنعت وجود ندارد. بدون داشتن مدرک دانشگاهی نیز امکان فعالیت در این حوزه وجود دارد و افراد می‌توانند از طریق دوره های آموزشی و کارآموزی در این حرفه آموزش ببینند.

حقوق سالانه مهندسان برق صنعتی در حدود 85 هزار دلار می‌باشد. توجه داشته باشید که در شهرهایی همچون بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا مهندسات برق صنعتی حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد. 

 

مهندسی هوافضا | 2146

شغل مهندسی هوا فضا نیز جز مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد. این متخصصان باید بر روی طراحی، آزمایش، ساخت و نظارت بر وسایل مربوط به سیستم حمل و نقل هوافضا فعالیت نمایند. از جمله وسایل نقلیه در حوزه شغلی مهندسی هوافضا پهباد، هواپیماهای نظامی، هواپیماهای تجاری و فضاپیما ها می‌باشند. میزان حقوق سالانه مهندسی هوافضا تقریبا 100 دلار است.

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مشاغل پزشکی

حوزه بسیار محبوب دیگر برای کار و فعالیت در تمامی جهان رشته های پزشکی است که در کانادا نیز این وضعیت برقرار است و رشته های پزشکی جز حوزه های پرطرفدار هستند که از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا نیز محسوب می‌شوند. از مشاغل مورد نیاز در حوزه پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | داروسازی کد 3131

داروسازی جز رشته های پزشکی است و داروسازان در حوزه های مربوط به ساخت و آزمایش دارو و کنترل آن ها فعالیت می‌نمایند. داروسازان می‌توانند به کار در بیمارستان ها و یا داروخانه ها بپردازند. برای کار کردن در کانادا در شغل داروسازی باید افراد مدرک دانشگاهی داشته و آزمون PEBC نیز پذیرفته شوند.

حقوق داروسازان به صورت سالانه در حدود 90 هزار دلار می‌باشد. البته در صورت کار کردن در ساعات بیشتر یعنی 12 ساعت در طول روز، میزان درآمد آن ها تا 130 دلار نیز خواهد رفت. 

 

پرستاری | کد 3012

پرستاری یکی از مورد نیاز ترین شغل ها در کشور کانادا است چراکه خدمات بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و از سوی دیگر با توجه به اینکه در چند سال گذشته تعداد پرستاران کانادا بسیار کاهش یافته است، پرستاری به یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا تبدیل شده است. تحصیلات دانشگاهی و ثبت نام به صورت رسمی در هیئت منطقه‌ای و نظارتی جز شروط اصلی برای این شغل می‌باشد. حقوق پرستاران به صورت سالانه در حدود 80 هزار دلار می‌باشد. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مشاغل مربوط به برنامه نویسی

همانطور که می‌دانید در حال حاضر دنیای مجازی بخش بسیار مهم و گسترده ای از زندگی انسانی را تشکیل داده است و کانادا نیز نیاز ویژه ای به شغل های مربوط به برنامه نویسی دارد تا رشد و پیشرفت خود را افزایش دهد. از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مهندسی نرم افزار کد 2173

نیاز به این شغل در سال های گذشته بسیار افزایش یافته است و تعداد متقاضیان نیز به مراتب بیشتر شده است. مهندسان نرم افزار این امکان را دارند که در شرکت های فناوری، برنامه های کامپیوتری و موبایل و همچنین پلتفرم های وب فعالیت نمایند. میزان حقوق سالیانه برای این شغل سالانه در حدود 100 هزار دلار می‌باشد. 

 

توسعه دهنده وب | 2175

افرادی که در حوزه توسعه دهنده وب فعالیت می‌کند، امکان کار کردن در شرکت های کوچک و بزرگ را خواهند داشت. فعالیت توسعه دهندگان وب در زمینه های طراحی سایت به صورت بک اند، فول استک و فرانت می‌باشد. توسعه دهنده وب از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد. میزان حقوق این افراد سالانه در حدود 70 هزار دلار است. 

 

متخصص فضای ابری | کد 2171 

در کشور کانادا بسیاری از شغل ها به صورت دور کاری هستند و در نتیجه به متخصصانی نیاز دارند تا راهکارهای خدمات ابری را برای شان پشتیبانی کنند. معمار ابر یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد. میزان حقوق این افراد سالانه در حدود 80 هزار دلار است. 

 

پشتیبان IT | کد 2282

پشتیبان IT و Help Desk یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد. این متخصصان وظیفه دارند تا خدمات سخت افزاری و نرم افزاری به کاربران رایانه ای ارائه نمایند. این افراد می‌توانند در واحد فناوری اطلاعات شرکت های مختلف و یا فروشگاه های سخت افزار مشغول به کار شوند. حقوق متخصصان پشتیبان IT و Help Desk سالانه در حدود 55 هزار دلار می‌باشد. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مشاغل فنی

برای استخدام در برخی از مشاغل، افراد نیازی به داشتن مدرک و تحصیلات دانشگاهی ندارند و می توانند در دوره های آموزشی کسب مهارت کرده و به کار و فعالیت بپردازند. مشاغل فنی جز این این شغل ها هستند که در کشور کانادا نیز بسیار لازم می‌باشند. از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا در شغل های فنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

جوشکاری | کد 7327

همانطور که گفته شد برای فعالیت در این حوزه نیازی به مدرک دانشگاهی نیست و افرادی که در دوره های آموزشی شرکت کرده و مهارت کافی در این زمینه داشته باشند، می‌تواند در کانادا استخدام شوند. جوشکاری جز 15 شغل مورد نیاز در کشور کانادا می‌باشد. در آمد جوشکاری به صورت سالانه در حدود 75 هزار دلار است. 

 

کارگر | کد 7611

در اکثر حوزه های کاری به کارگران ساده و عمومی نیاز است که کارهای فیزیکی را انجام دهند. این افراد وسایل را جابجا می‌کنند، تخریب و حفاری انجام می‌دهند و یا به نظافت می‌پردازند. حقوق سالانه برای شغل کارگری عمومی سالانه در حدود 50 هزار دلار می‌باشد. کارگری ساده از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد. 

 

راننده | کد 7511 – 7521 – 7452

رانندگی یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا است که در دسته های مختلف نیز قرار می‌گیرد. برای استخدام در این شغل و کسب درآمد تنها کافیست گواهینامه داشته باشید. البته که اگر گواهینامه شما مربوط به راننگی به ماشین های سنگین باشد، احتمال استخدام شما افزایش خواهد یافت. درآمد رانندگی در کانادا سالانه در حدود 45 هزار دلار می‌باشد. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | مشاغل حوزه هنر

هنر یکی از حوزه های محبوب و در عین حال بسیار جذاب و پردرآمد در کانادا می‌باشد. با توجه به گسترش صنعت مد و طراحی، هنر به یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا تبدیل شده است. از مشاغل حوزه هنر برای کار در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

طراح گرافیک | کد 5241

طراحان گرافیک مفهوم های بصری مختلف را با استفاده از کامپیوتر، نرم افزار های مختلف و یا با دست به مرحله اجرا در می‌آورند. طراحان گرافیک به مهارت های مختلفی نیاز دارند اما به طور کلی داشتن خلاقیت بالا از مهم ترین اصول و شرایط موفقیت در این حوزه می‌باشد. طراح گرافیک یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا است که درآمد آن نیز به صورت سالانه در حدود 50 هزار دلار می‌باشد. 

 

مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا | طراح مد کد 5243

در کشور کانادا حوزه مد و فشن بسیار گسترش یافته است و کانادا نیز به این متخصصان نیاز دارد. طراحان مد باید لباس و جنس آن را طراحی کرده و سپس نحوه تولید را نیز مشخص نمایند. درآمد سالانه برای طراحی مد در کشور کانادا تقریبا 55 هزار دلار خواهد بود. 

 

عکاسی | کد 5227

از دیگر رشته های هنر که جز مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد، عکاسی است. عکاسی یک حوزه شغلی جذاب اما بسیار سخت است. با این حال امکان استخدام توسط کارفرماهای کانادایی در این حوزه بسیار بالاست. درآمد سالانه عکاسی در کشور کانادا تقریبا 40 هزار دلار می‌باشد. 

 

طراحی دکوراسیون داخلی | کد 5242

افرادی که در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، به طراحی فضای داخل خانه می‌پردازند. این کار با استفاده از وسایل تزیینی، رنگ های مختلف، نورپردازی و وسایل مختلف انجام می‌گیرد. طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد که درآمد نیز به صورت سالانه در حدود 60 هزار دلار می‌باشد. 

 

مشاغل پردرآمد در کشور کانادا

یکی از مهم ترین دلایل افراد برای مهاجرت به کشور کانادا کسب درآمد بالا و تجربه زندگی با کیفیت عالی می‌باشد. به همین دلیل مهم است که افراد متقاضی مهاجرت، قبل از اقدام در مورد مشاغل پردرآمد کانادا اطلاع کامل داشته و بر این اساس اقدامات خود را انجام دهند. از پردرآمد ترین مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

مدیر منابع انسانی | کد 0112

افرادی که در حوزه منابع انسانی کار می‌کنند، وظیفه دارند که افراد با استعداد که برای استخدام درخواست داده اند را شناسایی کرده و آن ها را جذب نمایند. این کار بسیار پرتقاضا بوده و از سوی دیگر جز مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد. حقوق مدیر منابع انسانی در سال حدودا 90 هزار دلار می‌باشد. 

 

مدیر پرژوه | کد 0211 – 0213 – 0711 – 1221

مدیران پرژوه متخصصانی هستند که می‌توانند در موقعیت های شغلی مختلف همچون فروش، بازاریابی، مهندسی و … فعالیت نمایند. این افراد باید با سایر افراد پروژه ارتباط داشته باشند به همین دلیل بسیار مهم است که واجد مهارت برقراری ارتباط و انعطاف پذیری باشند. با داشتن مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای (PMP) امکان ارتقا شغلی در این کار وجود خواهد داشت. درآمد سالانه مدیران پروژه سالانه در حدود ۹۵ هزار دلار می‌باشد. 

 

استاد دانشگاه | کد 4011

استاد دانشگاه جز مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌باشد و از درآمد و مزایای بالایی نیز برخوردار است. از مزایای بسیار زیاد استادی دانشگاه در کانادا می‌توان به رایگان بودن شهریه دانشگاه برای خود و خانواده اشاره کرد. درآمد سالانه استاد دانشگاه در مقام مدرس تقریبا 85 هزار دلار و در مقام پروفسور در حدود 100 دلار می‌باشد. 

 

سایر مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، شغل های دیگری نیز هستند که در کانادا مورد نیاز می‌باشند و از طرف دیگر افراد متخصص در این حوزه ها می‌توانند درامد بالایی با استخدام در آن شغل به دست آورند. سایر مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا به شرح زیر هستند. 

 

مشاور مالی | کد 0111 – 1114

این افراد می‌توانند به کار در بانک یا دیگر موسسات مالی پرداخته و شهروندان را در حوزه های مالی آموزش دهند و یا مشاوره های لازم در این خصوص را به آنان ارائه نمایند. مشاور مالی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا است که درآمد نیز سالانه در حدود ۶۵ هزار دلار می‌باشد. 

 

بینایی سنج | کد 3231

در کشور کانادا بیشتر از نیمی از جمعیت دچار اختلالات بینایی بوده و به عینک و وسایل کمکی نیاز دارند. با توجه به تقاضای بسیار زیاد، بینایی سنجی به یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا تبدیل شده است. حقوق سالانه این شغل در حدود 50 هزار دلار سالانه می‌باشد.

 

اکانت منیجر | کد 7312

شغل اکانت منیجر به ارتباط با مشتریان و کار کردن با نرم افزار های فروش می‌پردازد. این شغل در سال های اخیر به یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا تبدیل شده است. درآمد سالانه اکانت منیجر در کانادا تقریبا 90 هزار دلار می‌باشد. 

 

مکانیک تجهیزات سنگین | کد 7312

متخصصان در حوزه تجهزیات سنگین وظیفه دارند به تعمیر و نگهداری ماشین آلات بزرگ و وسابل صنعتی سنگیت بپردازند. به منظور بهبود وضعیت صنعت و اقتصاد در کانادا، مکانیک تجهیزات سنگین به یکی از مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا تبدیل شده است. درامد این شغل در سال تقریبا 85 هزار دلار خواهد بود. 

 

مشاوره مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، باید در ابتدا بررسی کنند که کدام روش مهاجرتی برای آنان بهتر است و چگونه می‌توانند با صرف کمترین انرژی و با بهترین شرایط به این کشور مهاجرت نمایند. برای برخی از افراد مهاجرت کاری موثر نخواهد بود.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا برای تان وجود دارد و یا به طور کلی در روند مهاجرت با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا کدامند؟

    در متن مقاله به طور کامل به توضیح مشاغل مورد نیاز برای کار در کانادا پرداخته ایم. 

  2. آیا مهارت بالا در یک شغل شانس یافتن کار در کانادا را افزایش می‌دهد؟

    بله هرچه رزومه کاری شما قوی تر باشد و سطح مهارت تان نیز بالا باشد، احتمال استخدام تان نیز افزایش خواهد یافت. 

  3. آیا در صورت یافت کار در کانادا و دریافت ویزای کاری، می‌توان خانواده را نیز با خود برد؟

    بله افراد با ویزای کاری کشور کانادا می‌توانند همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود را نیز همراه با خودشان به کشور کانادا ببرند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره