تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به ایتالیا

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی را دارند. کشور ایتالیا فرهنگ غنی و سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و از طرف دیگر به دلیل سیاست مهاجر پذیری سالانه افراد بسیار زیادی را به عنوان مهاجر می‌پذیرد. برای مهاجرت به ایتالیا روش های زیادی وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از شرایط را انتخاب کند. در این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به ایتالیا می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که دولت آن شرایط مهاجرت را برای افراد خارجی مهیا کرده است و با توجه به امکانات بالا و شرایط اجتماعی خوب گزینه ای عالی برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. هرچند که شرایط اقتصادی کشور ایتالیا نسبت به کشورهای بزرگتر همچون آمریکا، کانادا، فرانسه و… ضعیف تر است اما با این حال مزایای زیادی دارد که می‌تواند جز گزینه های قوی برای مهاجرت باشد.

این کشور در حدود 60 میلیون جمعیت دارد و دین رایج مردم مسیحیت است. این کشور حکومت جمهوری دارد و مردم به زبان ایتالیایی صحبت می کنند و زبان رسمی کشور نیز همان ایتالیایی می باشد. برای مهاجرت به ایتالیا روش های متعددی وجود دارد که هر فرد می تواند با توجه به شرایط خود یکی از روش ها را برگزیند. در ادامه روش های مهاجرت به ایتالیا را بررسی خواهیم کرد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مزایای مهاجرت به ایتالیا

همانطور که در بالا گفته شد کشور ایتالیا مزایا و معایبی دارد و افراد با توجه به شرایط خود و بررسی مزایا و معایب آن می‌توانند برای مهاجرت به این کشور تصمیم گیری نمایند. از مزایای مهاجرت به ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅سیستم آموزشی قوی و دانشگاه های معتبر

✅پایین بودن هزینه تحصیل

✅امکانات متعدد تفریحی

✅بالا بودن سطح مراقبت های پزشکی و بهداشتی و هزینه کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی

✅آسان بودن خرید خانه

✅امکان افتتاح حساب بانکی با سهولت زیاد

✅دریافت آسان اقامت و تابعیت و ارزش بالای تابعیت این کشور

✅آب و هوای خوب

✅کیفیت و سطح بالای زندگی

✅تحصیل رایگان در مدرسه

✅فرهنگ مهاجر پذیری ایتالیا

 

معایب مهاجرت به ایتالیا

علاوه بر مزایا، معایبی نیز بر کشور ایتالیا وارد است که مهاجران باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشند و با علم بر این موارد مهاجرت کنند. برخی از مهم ترین معایب مهاجرت به ایتالیا به شرح زیر است. 

❌میزان بیکاری در این کشور بالاست

❌مهاجران باید زبان ایتالیایی بلد باشند تا بتوانند با مردک ارتباط برقرار کنند و از طرفی یادگیری این زبان نیز نسبتا سخت است. 

❌زبان انگلیسی در این کشور چندان رایج نیست و نمی‌توان با این زبان با مردم بومی ارتباط برقرار کرد. 

❌حقوق و درآمد در ایتالیا نسبتا پایین است. 

❌میزان مالیات بسیار بالاست. 

❌اجاره نامه ها برای مدت طولانی نوشته می‌شود. 

 

 مهاجرت به ایتالیا با استفاده از ویزای کاری

اولین روش برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کاری است. افراد باید یک جاب آفر از یک کارفرمای ایتالیایی دریافت کنند تا ویزای کاری به آنان تعلق گیرد. البته که دریافت جاب آفر از ایتالیا چندان راحت نیست چرا که کارفرماها باید قوانین استخدام و جذب نیرو رو رعایت کنند.

این قوانین بدین صورت است که در صورت نیاز به نیروی کار باید برای سه ماه در کشور ایتالیا آگهی پخش کنند، چنانچه موفق به جذب نیروی مورد نظر نشوند باید سه ماه به پخش آگهی در اتحادیه اروپا بپردازند. تنها در صورتی که از این دو روش موفق به استخدام نشوند، می توانند اقدام به جذب از نیروهای کار خارج از اتحادیه اروپا بنمایند.

افرادی که قصد کارآفرینی در کشور ایتالیا را دارند نیز می توانند با آماده کردن مدارک مربوط به کار آفرینی به سفارت مراجعه کرده و اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری را انجام دهند. انجام کارهای فصلی نیز در ایتالیا امکان پذیر است. در صورت جذب به عنوان نیروی کار فصلی می توانید ویزای دو ساله دریافت نمایید.

مهاجرت به ایتالیا

 

مهاجرت به ایتالیا با استفاده از ویزای تحصیلی

روش دیگر مهاجرت به ایتالیا که بسیار هم محبوب است مهاجرت تحصیلی می باشد. این روش رایج تر است و نسبت به مهاجرت کاری با سهولت بیشتری همراه می باشد. سیستم آموزشی ایتالیا بسیار قوی است و از سوی دیگر به دلیل اینکه دانشگاه های ایتالیا اکثرا دولتی هستند، دانشجویان بین المللی می توانند با هزینه های کمتر نسبت به سایر کشورها به تحصيل در این کشور بپردازند.

دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی داشته باشند و در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت نمایند. از محبوب ترین رشته ها در ایتالیا می توان به هنر و طراحی، مهندسی، پزشکی، جامعه شناسی و رشته های علوم انسانی اشاره کرد.

دانشجویان این رشته ها معمولا می توانند پس از فارغ التحصیلی به راحتی مشغول به کار شوند. پس از فارغ التحصیلی در صورت یافتن کار می توان اقامت دائم دریافت کرد. از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل می توان به دانشگاه میلان، پلی تکنیک میلان، بولونیا، پادوا و ساپینزا رم اشاره کرد.

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند و از سرمایه کافی نیز برخوردارند، می توانند روش سرمایه گذاری را به عنوان روش مهاجرتی خود برگزینند. سرمایه داران می تواند از روش های مختلف در کشور ایتالیا سرمایه گذاری نمایند و در مرحله اول یک ویزا دو ساله دریافت کنند.

پس از آن می توان ویزا را برای سه سال دیگر تمدید کرد و در نهایت نیز امکان دریافت اقامت دائم وجود خواهد داشت. افراد برای سرمایه گذاری در شرکت های فعال باید 500 هزار یورو و برای سرمایه گذاری در استارتاپ  250 هزار دلار سرمایه داشته باشند. مهم ترین روش های سرمایه گذاری و مهاجرت به ایتالیا در ایتالیا ثبت شرکت، خرید اوراق عرضه دولتی، استارتاپ کارآفرینی یا نوآورانه و کمک خیرخواهانه می باشد.

 

ثبت شرکت

برای ثبت شرکت که رایج ترین روش سرمایه گذاری است باید در حدود 10 هزار یورو سرمایه داشته باشید و زمان کوتاه یک شرکت فعال که سوددهی دارد را خریداری کنید. در صورت خرید شرکت فعال و انجام کارهای اداری آن، پس از پنج سال اقامت، می توان ویزای دائم دریافت نمایید. همچنین سرمایه داران برای مهاجرت به ایتالیا می توانند با کمک یک فرد دیگر یک شرکت کوچکتر خریداری کنند که در آن صورت مسئولیت کمتری خواهند داشت.

 

خرید ملک

در کشور ایتالیا امکان خرید ملک برای افراد خارجی وجود دارد و از این طریق می توانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند. برای این منظور باید ویزای توریستی گرفته و به کشور ایتالیا سفر کنید. در مدت سه ماهه اقامت خود در کشور ایتالیا با ویزای توریستی می توانید به خرید ملک بپردازید.

نکنه بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کشور ایتالیا امکان خرید ملک و سرمایه گذاری وجود دارد اما این روشی برای مهاجرت نیست و از این طریق به شما اقامت داده نمی شود. برای مهاجرت به ایتالیا باید از روش های دیگر اقدام کرده و سپس با خرید ملک سرمایه گذاری انجام دهید.

 

مهاجرت به ایتالیا با استفاده از روش خود حمایتی

روش خود حمایتی راحت ترین روش مهاجرت است به شرط آنکه سرمایه کافی در اختیار داشته باشید. برای این منظور باید درآمد سالانه شما در حدود 32 هزار یورو باشد و البته این درآمد را در کشوری به جز ایتالیا به دست بیاورید.

در صورت به همراه بودن خانواده مبلغ سرمایه برای مهاجرت به ایتالیا بیشتر خواهد شد. 20 درصد از درآمد برای همسر و 5 درصد برای هر فرزند خواهد بود. شما باید یک محل سکونت در ایتالیا فراهم کنید. خرید ملک (به جای اجاره) شانس دریافت ویزا را افزایش خواهد داد.

با مهاجرت خودحمایتی شما نمی توانید در ایتالیا کار کنید یا فعالیت خاصی داشته باشید. پس از پنج سال اقامت در این کشور ویزای دائم برای شما صادر خواهد شد و پس از آن نیز می توانید پاسپورت ایتالیا را دریافت نمایید.

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش

افرادی که قصد شرکت در مسابقات ورزشی را دارند باید برای دریافت ویزا ایتالیا اقدام کنند. این ویزا سه ماهه است و روش مهاجرتی دائمی نیست. توجه داشته باشید که فرایند دریافت ویزا ورزشی طولانی است پس در حدود شش ماه قبل مسابقه اقدامات خود را آغاز نمایید. برای دریافت ویزا ورزشی و مهاجرت به ایتالیا باید مراحل زیر را طی کنید.

👈دریافت وقت سفارت در حدود شش ماه قبل

👈مراجعه به سفارت و انجام مصاحبه

👈تکمیل فرم ها و مدارک مورد نیاز و ارائه آن ها به سفارت

👈پرداخت هزینه

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

روش دیگر برای مهاجرت به کشور ایتالیا ازدواج است. در این روش باید با یک فرد ایتالیایی که شهروند آن کشور باشد ازدواج کنید. در این روش باید حتما واقعی بودن ازدواج ثابت شود. اگر همسر ایتالیایی در کشور حضور داشته باشد، همسر خارجی او پس از گذشت مدت ۲ سال اقامت دائم دریافت خواهد کرد. اما اگر همسر ایتالیایی در خارج از کشور باشد اقامت دائم همسر خارجی پس از ۳ سال صادر خواهد شد. 

در صورت تولد فرزند یا فرزندخواندگی قبل از پایان مدت دریافت ویزا مدت زمان دریافت اقامت دائم همسر خارجی نصف مدت ذکر شده خواهد شد. توجه داشته باشید که به دلیل کلاهبرداری های زیاد در این زمینه دولت ایتالیا سخت گیری زیادی نشان می‌دهد و برای مهاجرت به ایتالیا باید حتما ثابت شود که ازدواج واقعی است.

 

مهاجرت به ایتالیا با تولد فرزند

برخی از کشور ها از قانون خاک تبعیت می‌کنند و در صورتی که فرزندی در خاک آن کشور متولد شود صرف نظر  از وضعیت تابعیت والدین به آن فرزند تابعیت کشور داده می‌شود. اما ایتالیا جز کشورهای تابع اصل خون است و تنها در صورتی تابعیت می‌دهد که یکی از والدین کودک متولد شده ایتالیایی باشد.

کودکان با والدین نامشخص که در این کشور به دنیا بیایند نیز تابعیت ایتالیا را دریافت خواهند کرد. پس توجه داشته باشید که سفر به ایتالیا و تولد فرزند در این کشور راهی برای دریافت اقامت و مهاجرت به ایتالیا نیست. 

 

پناهندگی ایتالیا

برخی از افراد به دلایل مختلف تصمیم می‌گیرند که به روش غیرقانونی مهاجرت کرده و در ایتالیا پناهنده شوند. ایتالیا یکی از کشورهای عضو کنوانسیون بین المللی ژنو است و به همین دلیل پناهندگان را می‌پذیرد. 

اما با این حال پناهندگی یک روش بسیار خطرناک است و مهاجران باید به صورت غیرقانونی کشور خود را ترک کنند و وارد کشور ایتالیا شوند. با توجه به خطرات بسیار زیادی که در طول مسیر وجود دارد، خطر مرگ و مشکلات امنیتی بسیار بالاست. به همین دلیل مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی توصیه نمی‌شود. 

اگر قصد مهاجرت دارید، بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما بهترین راه برای مهاجرت را در اختیارتان قرار دهند. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو می‌توانند در این زمینه شما را یاری‌ کنند. 

 

ویزای توریستی ایتالیا

همانطور که گفته شد ایتالیا کشوری با جاذبه های فرهنگی و معماری بسیار زیاد است و سالانه افراد بسیار زیادی از سرتاسر جهان برای مشاهده این جاذبه ها به ایتالیا مهاجرت می‌کنند. برای این منظور باید ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نمایید. 

دریافت ویزای توریستی ایتالیا نسبتا آسان است و تمامی افراد می‌توانند به راحتی آن را دریافت کرده و به ایتالیا سفر کنند. با دریافت ویزای توریستی ایتالیا می‌توانید ویزای شسنگن نیز به دست آورید. 

توجه داشته باشید که امکان دریافت اقامت دائم و مهاجرت به ایتالیا از طریق دریافت ویزای توریستی وجود ندارد و پس از پایان مدت ویزا باید کشور ایتالیا را ترک کنید. 

 

مدارک لازم برای مهاجرت به ایتالیا

برای مهاجرت کردن باید مدارکی را آماده کرده و آن ها را به سفارت تحویل دهید. این مدارک توسط سفارت بررسی خواهد شد و در صورت درست بودن مدارک و داشتن شرایط کافی ویزای شما صادر خواهد شد. مدارک لازم برای مهاجرت به روش مهاجرتی بستگی دارد. برخی از مدارک لازم برای سه روش مهاجرتی اصلی به شرح زیر است.

 

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

✅فرم مربوط به درخواست ویزای تحصیلی

✅شناسنامه برای مهاجرت به ایتالیا

✅پاسپورت

نامه پذیرش از دانشگاه

✅مدرک زبان

✅مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده

✅برگه بانک برای اثبات تکمن مالی

 

مدارک لازم برای مهاجرت کاری

✅فرم درخواست ویزای کار

✅شناسنامه

✅پاسپورت برای مهاجرت به ایتالیا

✅گواهی عدم سو سابقه

✅بیمه نامه

✅رزومه کاری و تحصیلی به صورت ترجمه شده

✅جاب آفر

✅مدرک زبان

 

مدارک لازم برای مهاجرت سرمایه گذاری

✅شناسنامه

✅پاسپورت

✅مدرک زبان برای مهاجرت به ایتالیا

✅مدارک شغلی به صورت ترجمه شده

✅برگه بانک برای اثبات توانایی مالی

✅گردش حساب بانکی برای سه ماه گذشته

 

هزینه مهاجرت به ایتالیا

یکی از مهم ترین چالش ها برای مهاجرت به ایتالیا هزینه های مهاجرت و زندگی در این کشور است. در مرحله اول افراد برای مهاجرت باید با توجه به روش مهاجرتی خود هزینه هایی را پرداخت کنند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری پرهزینه ترین و مهاجرت از طریق ازدواج کم هزینه ترین روش مهاجرت است. 

اما بخش مهم هزینه های مهاجرت پس از ورود به کشور و زندگی می‌باشد. در مرحله اول شما باید یک محل اقامت برای خود تهیه نمایید. اجاره مسکن با توجه به شهر محل زندگی و متراژ خانه متفاوت است.

میلان گران قیمت ترین شهر ایتالیا است به طوری که برای اجاره یک خانه برای یک نفر باید هزار دلار و برای یک خانواده چهار نفره ۳ هزار دلار هزینه نمایید. پس از آن شهرهای رم، تورین، بولونیا و ناپل هستند؛ برای اجاره خانه در شهر ناپل برای یک نفر باید در حدود ۷۵۰ دلار و برای یک خانواده چهار نفره ۲۵۰۰ دلار هزینه پرداخت کنید. 

 

هزینه زندگی در ایتالیا

پس از اجاره مسکن باید هزینه هایی را نیز برای خرید مایحتاج زندگی همچون خوراک و پوشاک در نظر بگیرید. در هنگام محاسبه هزینه های زندگی در ابتالیا باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد در کشور ایتالیا بالا نیست و مخصوصا افرادی که از طریق تحصیلی مهاجرت می‌کنند، به دلیل محدودیت در کار کردن ممکن است شرایط سخت تری داشته باشند. لیست قیمت برخی از متداول ترین هزینه های زندگی برای مهاجرت به ایتالیا به شرح زیر است. 

🔵شیر 1.20 یورو

🔵نان 1.70 یورو

🔵سیب زمینی 1.33 یورو

🔵12 تخم مرغ 3.1 یورو

🔵سینه مرغ 8.95 یورو

🔵یک کیلو پنیر 12.60 یورو

🔵یک کیلو گوجه 2.50 یورو

🔵یک کیلو سیب 1.92 یورو

🔵هزینه حمل و نقل عمومی یک طرفه 1.5 یورو

🔵یک کیلومتر تاکسی 1.5 یورو

🔵هزینه های برق و آب و غیره 150.83 یورو

🔵اینترنت ماهانه 30 یورو

🔵لباس تابستانی 40 یورو

🔵کفش 80 تا 110 یورو

🔵رستوران برای دو نفر 70 یورو

🔵بلیت سینما 9 یورو

🔵عضویت باشگاه 55 یورو

 

دریافت اقامت دائم ایتالیا

اکثر افرادی که با روش های فوق به کشور ایتالیا مهاجرت می‌کنند، قصد دارند که اقامت دائم دریافت کرده و برای همیشه در این کشور به زندگی بپردازند. هیچ یک از ویزاهای مهاجرت به ایتالیا در مرحله اول به صورت دائم صادر نمی‌شود و برای مدت یک تا سه سال اعتبار دارند. اما امکان تمدید ویزا وجود دارد و معمولا با گذشت مدت زمان مشخص یعنی در حدود ۵ تا ۱۰ سال تابعیت نیز به فرد داده می‌شود. 

البته برای دریافت تابعیت باید شرایطی را نیز داشته باشید که از آن ها می‌توان به نداشتن سابقه کیفیری و انجام جرم در مدت اقامت در ایتالیا اشاره کرد. همچنین فرد باید در طول مدت اقامت خود به طور کامل به زبان ایتالیایی مسلط شده باشد. 

توجه داشته باشید که امکان دریافت اقامت دائم از طریق برخی روش های مهاجرتی همچون تحصیلی وجود ندارد. به صورت معمول افراد پس از فارغ التحصیلی باید تا مدت مشخصی کشور ایتالیا را ترک کنند. مگر اینکه در این مدت موفق به یافتن کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. پس از ان می‌توان با ویزای کاری و پرداخت مالیات تابعیت این کشور را دریافت کرد. 

 

مشاوره مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت یک فرایند سخت و پیچیده است و افراد برای دریافت ویزا باید مراحلی را طی کنند. هرگونه اشتباه در روند مهاجرت منجر به ریجکت شدن ویزا خواهد شد. همچنین انتخاب بهترین روش مهاجرتی متناسب با شرایط هر فرد نیز بسیار حائز اهمیت است تا بتواند هرچه سریع تر ویزای خود را دریافت کند. به همین دلیل بسیار مهم است که برای مهاجرت از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا در این مسیر یاری تان کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به ایتالیا برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این مسیر یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به ایتالیا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین روش مهاجرت به ایتالیا چیست؟

    برای مهاجرت روش های متعددی وجود دارد و بهترین روش نیز به شرایط هر فرد بستگی دارد که برای شناسایی آن باید از افراد متخصص مشورت گرفت. 

  2. آیا با خرید خانه در ایتالیا می‌توان به این کشور مهاجرت کرد؟

    خیر، خرید خانه یک روش سرمایه گذاری است اما از این طریق امکان مهاجرت وجود ندارد. 

  3. آیا می‌توان با تولد فرزند در خاک ایتالیا ویزای دائم این کشور را دریافت کرد؟

    خیر کشور ایتالیا از قانون خون پیروی می‌کند و تولد فرزند در این کشور منجر به دریافت ویزا نخواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره