سایر موضوعات

تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور

کانال تلگرام تحصیلی     

تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور یکی از اقدامات ضروری برای ایرانیان خارج از کشور می‌باشد. برای دریافت انواع خدمات مانند تعویض پاسپورت این اقدام باید انجام شود. افرادی که قصد تایید مدارک تحصیلی خود را دارند، باید در قدم اول به سایت میخک مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور

افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند باید مدارک‌شان تایید شود تا بتوانند اقدامات و فعالیت های مورد نظر خود را انجام دهند. تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور توسط کنسولگری انجام می‌شود و افراد برای این منظور باید اقدامات لازم را انجام دهند. 

در صورتی که فردی قصد دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی داشته باشد، باید به سامانه میخک مراجعه کرده و مدارک خود را بارگزاری کند. پس از طی مراحل معمول، در صورت لزوم زمانی برای مراجعه حضوری به کنسولگری تعیین خواهد شد و از طریق سامانه، تلفن و یا ایمیل به فرد اطلاع رسانی خواهد شد. 

 

نحوه تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور

افرادی که قصد دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خود را دارند باید ابتدا در سامانه میخک عضو شده و سپس با ورود به پورتال شخصی و گزینه تشکیل پرونده تحصیلی کد رهگیری دریافت نمایند. در این مرحله باید گزینه تایید مدارک را انتخاب کرده و سپس نوع مدارک تحصیلی و آموزشی را نیز تعیین نمایید. 

در قسمت تایید مدارک و انتخاب مدرک تحصیلی باید گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کرده و تصویر آن ها را نیز مطابق با شرایط به صورت مجزا بارگزاری نمایید. مدارکی که امکان دریافت تاییدیه برای آن ها وجود دارد به شرح زیر هستند. 

✅مدرک اشتغال به تحصیل

✅مدرک ریز نمرات میان دوره

✅گواهی پرداخت هزینه شهریه

✅مدرک فارغ التحصیلی و

✅ریز نمرات پایان دوره

✅برگه مربوط به شرکت در سمینارها و یا دوره های آموزشی مختلف

توجه داشته باشید که برای دریافت انواع خدمات اداری همچون دریافت خروج دانشجویی و تعویض پاسپورت و غیره باید به کنسولگری مراجعه کنید و اصل مدارکی که در سایت میخک برای تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور بارگزاری کرده اید را ارائه نمایید. 

در بخش هر مدرک باید مدارک مربوط به آن را بارگزاری کنید. در بخش تعداد صفحات آن بخش نیز می‌توانید دیگر صفحات همان مدارک را ارائه دهید اما به هیچ عنوان نباید سایر مدارک را در آن قسمت وارد کنید.

برای تاییدیه هر مدرک باید یک کد رهگیری مجزا داشته باشید. تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور تنها در سامانه میخک انجام خواهد شد و در این سایت امکان دریافت تاییدیه برای مدارک مهر برجسته وجود ندارد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مدارک مورد نیاز برای تایید تحصیلی خارج از کشور

✅عکس پرسنلی (با حفظ حجاب اسلامی و تمام رخ)

✅عکس کارت ملی برای تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور

✅کپی از اولین صفحه پاسپورت

✅کپی از صفجه مهر خروج پاسپورت

✅مدارک مربوط به اقامت و روادید تحصیلی

✅عکس آخرین مدرک تحصیلی

✅برگه اشتغال به تحصیل یا گواهی موقت فارغ التحصیلی

✅کپی کارت پایان خدمت یا معافیت 

نکته: مدارک برای بارگزاری در سایت میخک باید با فرمت JPG و یا JPEG بوده و حجم آن نیز حداکثر 300 کیلو باشد. 

 

تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور | سامانه میخک

سایت میخک به منظور دریافت خدمات اداری افراد مقیم خارج از کشور راه اندازی شده است. این افراد برای انجام کارهای مربوط به کنسولگری باید به این سامانه مراجعه نمایند. دریافت خدمات سامانه میخک مشروط به یکبار ثبت نام در سایت می‌باشد.

انجام اکثر خدمات به صورت غیرحضوری در سایت میخک امکان پذیر می‌باشد. برای این منظور باید با جستجو آدرس mikhak.mfa.gov.ir وارد سامانه شوید. پس از بارگزاری مدارک و ثبت درخواست، در صورت لزوم تاریخ مراجعه حضوری به شما ابلاغ خواهد شد. 

تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور

 

مشاوره

ایرانیان خارج از کشور که به دلایل مختلف نیاز به دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی دارند، باید از طریق کنسولگری اقدام کرده و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند. سایت دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خارج از کشور سامانه میخک می‌باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور برای تان وجود دارد و یا در روند ورود به سامانه با مشکل مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاري‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور چه باید کرد؟

    دانشجویان خارج از کشور برای تایید مدا‌رک‌تحصیلی خود باید به سایت میخک مراجعه کرده و مدارک خود را ثبت نمایند. 

  2. هزینه تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور چقدر است؟

    در صورتی که پس از فارغ التحصیلی قصد دریافت تایید گواهی تحصیلی را داشته باشید، باید 24 یورو پرداخت نمایید. 

  3. مدارک لازم برای تایید مدارک تحصیلی چیست؟

    به مدارک مورد نیاز برای تایید مدارک تحصیلی در طول مطلب اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره