سایر موضوعات

وام ضروری دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

وام ضروری دانشجویی یکی از انواع وام های دانشجویی است که در شرایط خاص به دانشجویان اعطا می‌شود. دانشجویانی که درگیر مواردی همچون بیماری، آسیب و ازدواج هستند و یا به عنوان دانشجوی نمونه شناخته شده اند، می‌توانند برای دریافت وام ضروری دانشجویی اقدام نمایند. برای دریافت هر یک از انواع وام دانشجویی شرایط و مدارکی لازم است. در این مطلب به بررسی کامل وام ضروری دانشجویی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

وام ضروری دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان بسیار زیادی متقاضی دریافت وام دانشجویی هستند چراکه این وام ها کارمزد پایینی دارند و بازپرداخت آن ها با سهولت بیشتری نسبت به سایر وام ها انجام می‌شود. وام ضروری دانشجویی یکی از انواع وام های دانشجویی است که به دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری اختصاص دارد. 

این وام تنها برای شرایط خاص است و به دانشجویانی پرداخت می‌شود که واجد شرایط باشند. دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته در دو حادثه، مقطع کارشناسی پویسته و دکتری تخصصی در ۴ حادثه و کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای در ۵ حادثه می‌توانند از این وام استفاده نمایند. انواع وام های ضروی دانشجویی به شرح زیر می‌باشد. 

 

وام ضروری دانشجوی نمونه و ممتاز

دانشجویان برتر در طول دوران تحصیلی که با تشخیص رییس دانشگاه انتخاب شده باشند، می‌توانند از وام دانشجویی ممتاز و نمونه استفاده نمایند. شرایط و ضوابط دریافت این وام ضروری دانشجویی به شرح زیر می‌باشد. 

دانشجویان ممتاز

✔افراد برتر کنکور سراسری با معرفی سایت سنجش 

✔افراد برتر المپیادهای علمی دانش آموزی با معرفی وزارت آموزش و پرورش

✔افراد برتر جشنوراه خوارزمی با معرفی سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی 

✔داشتن شرایط عمومی دریافت وام نیز برای این وام الزامی است. 

✔این دانشجویان باید دو ترم تحصیلی بگذرانند و سپس درخواست وام ضروری دانشجویی دهند. 

 

مدارک لازم 

✔فاکتور هزینه های مربوط به هر رویداد برای وام ضروری دانشجویی

✔تایید و معرفی سازمان سنجش و گواهی تایید مرکز استعداد درخشان دانشگاه

✔معرفی نامع سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و تایید مرکز استعداد درخشان دانشگاه

 

دانشجویان نمونه

دانشجویانی که در طول دوران تحصیل خود در فعالیت های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، رعایت قوانین دانشگاه و… فعال بوده باشند و توسط هیات داوران دانشگاه انتخاب شده باشند، دانشجوی نمونه شناخته می‌شود و امکان دریافت وام خواهند داشت. 

مدارک لازم

✔فاکتور هزینه های مربوط به هر رویداد

✔گواهی مربوط به نمونه بودن دانشجو که بعه تایید معاونت دانشجویی رسیده باشد.

نکته: دانشجویان ممتاز و نمونه می‌توانند دو برابر سایر وام های ضروری، وام دریافت کنند. مگر اینکه صندوق رفاه بودجه کافی نداشته باشد. 

نکته: سقف مبلغ این وام ضروری دانشجویی برای دانشجویان ممتاز و نمونه ۳۹ میلیون تومان می‌باشد. 

 

وام ضروری ویژه دکتری

دانشجویان دوره های روزانه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی در مقطع دکتری می‌توانند این وام را دریافت نمایند. برای دریافت وام ضروری ویژه دکتری نیز باید حتما سند تعهد محضری ارائه شود. 

در طول تحصیل تنها یکبار امکان دریافت این وام وجود دارد و مبلغ آن نیز هر ساله تا حدودی بیشتر می‌شود. دانشجویان برای دریافت وام ضروری دکتری باید در سایت ثبت نام کرده و مدارک خود را تحویل دهند.

وام ضروری دانشجویی در صورتی به دانشجو پرداخت می‌شود که دانشگاه درخواست را بررسی و تایید کرده باشد. دانشجویان باید فاکتورهای مربوطه را ارائه نمایند و در نهایت وام خود را با توجه به نیاز و سقف تعیین شده وام دریافت نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

وام ضروری مبتکران

در صورتی که دانشجویان دوره های روزانه، ابتکار و اختراعی داشته باشندکه به تایید سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی ایران، جشنواره جوان خوارزمی، دبیرخانه جشنواره خوارزمی و معاونت پژوهشی رسیده باشد، امکان دریافت وام ضروری دانشجویی مبتکران را خواهند داشت. دانشجویان برای دریافت وام باید قبلا از هیچ بورسیه ای استفاده نکرده باشند. سقف مبلغ این وام ۳۹ میلیون تومان می‌باشد. 

 

مدارک لازم

✔گواهی مربوط به ثبت اختراع

✔تاییدیه رسمی پایان ۷۰ درصد از اختراع از طرف دانشگاه (در مرحله دمم دریافت وام)

نکته: دانشجویان تنها یکبار امکان استفاده از این وام ضروری دانشجویی را خواهند داشت. 

 

وام ضروری تحصیلات تکمیلی

دانشجویانی که در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری هستند و در حال گذراندن پایان نامه می‌باشند، می‌توانند با دریافت وام ضروری تحصیلات تکمیلی، بخشی از هزینه های پایان نامه خود را تامین نمایند. دانشجویان باید مدارکی را ارائه دهند تا ثابت شود که در حال گذراندن واحد پایان نامه هستند. مبلغ این وام ۷ تا ۱۳ میلیون تومان می‌باشد. 

وام ضروری دانشجویی

 

وام ضروری دانشجویی حوادث غیرمترقبه

دانشجویانی که در حال تحصیل با بلایای طبیعی و یا حوادث غیرمترقبه مواجه شده و آسیب دیده اند، باید مدارک مربوط به خسارت و تاییدیه استانداری یا فرمانداری را ارائه دهند تا وام ضروری به آن ها تعلق گیرد. مهلت پرداخت حداکثر یک سال پس از دریافت وام شروع خواهد شد. سقف مبلغ این وام ۳۹ میلیون تومان می‌باشد. 

 

وام قهرمانی ورزشی

در صورتی که دانشجو رتبه اول تا سوم در المپیاد های ورزشی، مسابقات قهرمانی دانشگاهی و مسابقات جهانی را به دست آورند و یا عضو تیم ملی باشند، در صورت کسب معدل حداقل ۱۵ و دریافت تاییدیه از اداره تربیت بدنی وزارت علوم، امکان دریافت وام قهرمانی ورزشی را خواهند داشت. سقف مبلغ این وام ۳۹ میلیون تومان می‌باشد. 

 

وام ضروری دانشجویی موارد خاص

در صورتی که در حین تحصیل، دانشجو دچار تصادف یا حادثه ای شود و یا به بیماری سخت و پرهزینه ای مبتلا گردد، می‌تواند از وام دانشجویی موارد خاص استفاده نمایند. همچنین ابتلا به بیماری اعضا خانواده تحت تکلف دانشجو، فوت والدین، همسر، فرزند و یا تولد فرزند نیز جز وام موارد خاص دانشجویی می‌باشد. سقف مبلغ این وام با توجه به نوع حادثه از ۳۹ میلیون تومان تا ۶۵ میلیون به تشخیص رییس صندوق متفاوت خواهد بود. 

 

وام ضروری ازدواج

یکی دیگر از انواع وام ضروری دانشجویی، وام ازدواج می‌باشد. در صورتی که دانشجو در حین تحصیل ازدواج کرده و از مدت زمان عقد آنان بیشتر از یکسال نگذشته باشد، امکان دریافت این وام را خواهد داشت.

دریافت وام ضروری ازدواج به تمامی دانشجویان دوره های روزانه، شبانه، آزاد، غیرانتفاهی و پردیس خودگردان تعلق خواهد گرفت. همه دانشجویان می‌توانند با ارائه مدارک لازم، درخواست خود برای دریافت وام را ثبت نمایند و در صورت موافقت دانشگاه، وام خود را دریافت کنند. سقف مبلغ وام ازدواج ۳۹ میلیون تومان می‌باشد. 

 

مبلغ وام ضروری دانشجویی

مبلغ دقیق وام دانشجویی در سال جدید هنوز اعلام نشده است اما احتمالا نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه خواهد بود. سقف مبلغ وام دانشجویی در سال گذشته به شرح زیر می‌باشد. 

وام  مبلغ
وام مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و ارشد ناپیوسته تا 8,000,000 تومان
وام مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته تا 10,500,000 تومان
وام مقاطع ارشد و دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای تا 13,000,000 تومان
تولد فرزند، حادثه، و فوت اعضا خانواده تا 39.000.000 تومان
ابتلا به بیماری های خاص  تا 65,000,000 تومان
ابتلا به بیماری های خاص اعضا خانواده تا 52.000.000 تومان
دانشجویان برتر، نمونه و مبتکر تا 39.000.000 تومان
دانشجویان قهرمان ورزشی تا 39.000.000 تومان
ازدواج تا 39.000.000 تومان
دانشجویان توان خواه  تا 65,000,000 تومان

 

مشاوره وام دانشجویی

دانشجویانی که درگیر برخی از رویدادهای مشخص شده باشند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم، وام ضروری دانشجویی دریافت نمایند و از این طریق برخی از هزینه های خود را جبران نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه وام ضروری دانشجویی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وام ضروری دانشجویی 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا دانشجویان متاهل نیز می‌توانند وام ضروری دانشجویی دریافت کنند؟

    در صورتی که در دوران دانشجویی ازدواج کرده باشید و از تاریخ عقد بیشتر از یکسال نگذشته باشد، امکان دریافت وام را خواهید داشت. 

  2. دانشجویانی که دچار آسیب بلایای طبیعی شده اند، چقدر زمان برای بازپرداخت وام ضروری دانشجویی دارند؟

    شروع بازپرداخت این وام تقریبا یک سال پس از دریافت وام خواهد بود. 

  3. مبلغ وام ضروری دانشجویی چقدر است؟

    مبلغ وام در هر سال تغییر می‌کند و با توجه به نوع وام نیز متفاوت خواهد بود که در متن به آن پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره