آزمون های زبانسایر موضوعات

ثبت نام آزمون GRE

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون GRE یکی از سوالات داوطلبانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند. داوطلبان ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری کشورهای خارجی مثل آمریکا و کانادا می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. آزمون GRE دارای اعتبار بسیار بالایی در دانشگاه های جهان می‌باشد. این آزمون دو نوع کلی عمومی و موضوعی دارد که هر یک بخش خای مختلفی دارند. اعتبار این آزمون از آزمون های آیلتس و تافل بیشتر است. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام آزمون GRE می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

آزمون GRE

آزمون GRE یا Graduate Record Examinations یکی از آزمون های زبان است که دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند برای تعیین سطح در آن شرکت نمایند. این آزمون توسط موسسه (ETS) برگزار می‌گردد. سازمان سنجش این آزمون را به صورت کاغذی  (PBT) در ایران برگزار می‌کند. 

برخی از کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت تحصیلی همچون آمریکا و کانادا آزمون GRE را آزمونی معتبر برای پذیرش دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری می‌دانند. آزمون GRE دو نوع جنرال (General) و موضوعی (Subject) دارد. تمامی رشته ها در مقاطع مذکور نیاز به مدرک نوع جنرال ثبت نام آزمون GRE دارند. برای قبولی در برخی از رشته همچون علوم پایه نیز دانشجویان باید در آزمون موضوعی نمره قابل قبول کسب کرده باشند. 

ساختار این آزمون به نحوی است که مهارت فرد برای ورود و ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری را به صورت نمره نشان می‌دهد. سطح سختی آزمون GRE به اندازه آزمون های آیلتس و تافل است. زبان این آزمون به صورت سراسری در تمامی کشورها انگلیسی است. نوع کاغذی آزمون GRE مقبولیت بسیار بالایی دارد. 

 

ثبت نام آزمون GRE

برای ثبت نام آزمون GRE باید در سایت ETS ثبت نام کنید. فرایند ثبت نام در کشورهای مختلف متفاوت است اما ثبت نام در ایران فرایندی شبیه به ثبت نام در آمریکا دارد. در مرحله اول داوطلبان باید یک حساب  My GRE برای خود ایجاد نمایند.  نحوه ثبت نام آزمون GRE به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣وارد سایت ETS شوید. 

2️⃣بر روی گزینه Create or Log In to Your Account کلیک کنید.

ثبت نام آزمون GRE

 

3️⃣ گزینه Create a Account را انتخاب کنید. 

ثبت نام آزمون GRE

 

4️⃣ اطلاعات خود را در هنگام ایجاد حساب کاربری با دقت وارد نمایید. 

ثبت نام آزمون GRE

 

5️⃣ پس از ساخت حساب کاربری در صفحه اصلی یا همان My GRE HOME باید گزینه My Tests را انتخاب نمایید.

6️⃣ سپس گزینه Register/ find Test Centers, dates را انتخاب نمایید. 

7️⃣ نوع آزمون خود را انتخاب کنید. 

8️⃣ محل برگزاری آزمون را انتخاب نمایید.

9️⃣ گزینه Find availabe test centers and dates را انتخاب نمایید.

🔟 یکی از تاریخ های آزاد را که با رنگ سبز مشخص است انتخاب کرده و در نهایت با انتخاب مرکز آزمون گزینه Show Test Times را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣ بر روی گزینه Register کلیک کنید. 

1️⃣2️⃣ مرحله بعد ثبت نام آزمون GRE پرداخت هزینه ثبت نام آزمون است. در این مرحله باید بر سوالات ستاره دار را پاسخ دهید.

1️⃣3️⃣ سپس چند بسته آموزشی برای شما به نمایش در می‌آید که می‌توانید آن ها را نیز انتخاب نمایید. 

1️⃣4️⃣ در نهایت فاکتور برای تان به نمایش در می‌آید و باید با انتخاب گزینه Proceed to Checkout وارد صفحه پرداخت شوید. 

1️⃣5️⃣ در نهایت یک ایمیل برای تان ارسال می‌شود که اطلاعات ثبت نامی در آن درج شده است. 

 

بخش های آزمون GRE

در بالا گفته شد که ثبت نام آزمون GRE در دو نوع عمومی و موضوعی می‌باشد. بیشترین تقاضا برای ثبت نام  آزمون GRE، در بخش موضوعی یا general این آزمون است. این آزمون به صورت کاغذی برگزار می‌شود و اکثر دانشگاه های معتبر در جهان مدرک آن را قبول دارند. بخش های مختلف آزمون GRE به شرح زیر است. 

 

ثبت نام آزمون GRE | آزمون GRE general

این نوع آزمون چند قسمت دارد که به شرح زیر هستند. 

درک واژگان verbal section: در این بخش سطح زبان مورد بررسی قرار می‌گیرد. 40 سوال در این قسمت مطرح می‌شود و 30 دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده است. این بخش نمره منفی ندارد. 

ریاضیات quantitative section: در این قسمت مواردی همچون هندسه، جبر، تجزیه و تحلیل داده‌ها و حل مسائل بررسی می‌شود. 40 سوال در این قسمت مطرح می‌شود و 35 دقیقه زمان پاسخگویی برای آن در نظر گرفته شده است. 

نوشتاری تحلیلی analytical writing section: این قسمت خود شامل دو بخش Issue و Argument می‌باشد. بخش اول ۴۵ دقیقه زمان و بخش دوم ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد. 

 

ثبت نام آزمون GRE | آزمون Gre subject

این نوع آزمون GRE برای رشته هایی مثل روانشناسی، ادبیات، انگلیسی، فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی به صورت موضوعی برگزار می‌گردد. نوع موضوعی آزمون GRE به صورت کتبی می‌باشد و در حدود 66 تا 230 سوال تستی برای آن مطرح می‌شود. این آزمون نمره منفی دارد. 

 

منابع آزمون GRE

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه های کشورهای خارجی را دارند، می‌توانند در ثبت نام آزمون GRE شرکت نمایند. این آزمون به زبان انگلیسی است و داوطلبان برای تسلط به آن و کسب نمره قابل قبول باید منابع امتحانی را مطالعه نمایند. منابع آزمون GRE به شرح زیر می‌باشد. 

Free GRE eBooks Magoosh GRE BOOK
ETS’s The Official Guide to the GRE Revised General Test, 3rd Edition ETS’s Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions & Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions
PowerPrep and PowerPrep PLUS Barron’s 6 GRE Practice Tests
Manhattan Math & Verbal Strategies Set Vibrant’s GRE Analytical Writing: Solutions to Real Essay Topics Books

معمولا در حدود یک تا دو هفته پس از برگزاری آزمون، نتایج آن منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت ETS نمره خود را دریافت نمایند. برای ورود به حساب کاربری باید ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید را در اختیار داشته باشید. این آزمون اعتبار 5 ساله دارد و در این مدت داوطلبان می‌توانند از نتایج آن استفاده نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره آزمون GRE

آزمون GRE در نوع کاغذی سه بار در سال برگزار می‌شود اما تعداد دفعات برگزاری نوع اینترنتی بیشتر می‌باشد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه های کشورهایی مثل آمریکا و کانادا را دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه ثبت نام آزمون GRE برایتان وجود دارد و یا در روند ثبت نام با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون GRE می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون GRE به چه صورت است؟

    در متن مقاله نحوه ثبت نام آزمون GRE به طور کامل توضیح داده شده است. 

  2. آزمون GRE چند سال اعتبار دارد؟

    این آزمون 5 سال اعتبار دارد. 

  3. چه افرادی می‌توانند در آزمون GRE شرکت کنند؟

    کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری کشورهای خارجی را دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره