آزمون های زبانسایر موضوعات

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۲ |‌ تقویم زمانی UTEPT

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران و یا UTEPT آزمون اختصاصی است که هر ساله در چندین نوبت توسط این دانشگاه برگزار می‌شود. داوطلبان مقاطع دکتری و یا کارشناسی ارشد می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و مدرک خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که امکان دریافت مدارک زبان تافل و یا آیلتس را ندارند، می‌توانند مدرک زبان را از طریق شرکت در این آزمون دریافت کنند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۲

آزمون UTEPT آزمون زبان دانشگاه تهران است که به دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد پردیس های خودگردان اختصاص دارد. دانشگاه تهران با برگزاری این آزمون، سطح زبان دانشجویان خود را می‌سنجد. دانشجویانی که مدرک زبان تافل و یا آیلتس ندارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و مدرک زبان دریافت نمایند. حداقل نمره قبولی آزمون دانشگاه تهران 60 از 100 می‌باشد. 

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران UTEPT هر ساله شش بار در ماه های اردیبهشت، تیر، شهریور، دی و اسفند برگزار می‌شود. به طور معمول در اسفند ماه که آخرین نوبت برگزاری آزمون در سال است، آزمون زبان فرانسوی نیز برگزار می‌شود. 

داوطلبان پس  از دریافت مدرک آزمون زبان دانشگاه تهران می‌توانند تا دو سال در آزمون دکتری تخصصی دانشگاه تهران و یا دانشگاه های دیگری همچون صنعتی شریف، خوارزمی، اصفهان و… شرکت نمایند. رشته هایی همچون زبان و ادبیات فارسی و یا عربی با کسب نمره ۵۰ نیز در آزمون پذیرفته خواهند شد. 

توصیه می‌شود که داوطبیان در صورت امکان در آزمون های تافل و یا آیلتس شرکت کنند چراکه این مدارک در سایر دانشگاه ها نیز از اعتبار برخوردار هستند. جهت کسب اطلاع بیشتر و یا آمادگی برای آزمون های زبان می‌توانید با مشاوان مجموعه دانتل کو صحبت نمایید. 

 

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران 1402

داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون UTEPT را دارند، باید به سایت ltc.ut.ac.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم برای نام نویسی را انجام دهند. مراحل ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران-UTEPT به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس ltc.ut.ac.ir در مرورگر وارد سامانه شوید. 

2️⃣بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. 

آزمون زبان دانشگاه تهران

3️⃣گزینه ثبت نام را انتخاب نماید. 

ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران

4️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران در فرم ثبت نام تمامی اطلاعات خود را به زبان فارسی وارد کنید. 

زبان

5️⃣عکس ۴*۳ گرفته شده در سال جدید را با حجم حداکثر 70 کیلوبایت و فرمت jpg بارگزاری نمایید.

6️⃣گزینه نمایش مشخصات را انتخاب کرده و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، روی گزینه ثبت کلیک کنید. 

7️⃣بعد از ثبت اطلاعات نام کاربری و پسورد به ایمیل تان ارسال خواهد می‌شود. 

8️⃣پس از ورود به صفحه ثبت نام باید شهریه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید. (پرداخت هزینه آزمون تا ۲۴ ساعت بعد تایید خواهد شد.)

9️⃣در پایان دقت کنید که صفحه به صورت خودکار به صفحه اصلی برگردد و کد پیگیری به نمایش دربیاید. 

🔺در صورتی که جز اتباع خارجی هستید، در قسمت کد ملی شماره گذرنامه خود را وارد کنید. 

🔺در صورت داشتن ویژگی های خاص همچون نیاز به منشی و یا چپ دستی حتما تیک گزینه های مربوطه را وارد نمایید. 

🔺دانشجویان دانشگاه تهران برای ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۲ باید شماره دانشجویی خود را وارد کنند. 

🔺در صورت تایید مدارک و ثبت نام موفقیت آمیز آزمون می‌توانید در زمان تعیین شده نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنید. 

🔺هزینه آزمون در حدود 150 هزار تومان می‌باشد اما ممکن است در دوره های دیگر افزایش قیمت داشته باشد. 

 

ساختار آزمون زبان UTEPT

آزمون زبان دانشگاه تهران طبق ساختار آزمون تافل و تقریبا در همان سطح می‌باشد. این آزمون 100 سوال دارد که شامل 30 سوال گرامز و دستور زبان، 30 سوال لغات و 40 سوال درک مطلب می‌باشد. داوطلبان برای پاسخ دادن به این 100 سوال، 100 دقیقه زمان خواهند داشت. نکته بسیار مهم در مورد ساختار آزمون زبان دانشگاه تهران این است که نمره منفی ندارد. 

 

منابع آزمون زبان UTEPT

به طور کلی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون زبان انشگاه تهران را دارند، باید به مطالعه منابع آزمون تافل بپردازند. برخی از مهم ترین و پرکاربردترین منابع برای مطالعه ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۲ به شرح زیر هستند. 

✅کتاب 504 واژه ضروری

✅کتاب لغات ضروری تافل

✅‌کتاب Toefl Test Preparation Kit

✅کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌ های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

اعلام نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۲

تقریبا 10 تا 15 روز پس از برگزاری آزمون UTEPT، نتایج آن منتشر خواهد شد. برای دریافت کارنامه می‌توانید به سامانه ltc.ut.ac.ir مراجعه کرده و با کلیک بر روی گزینه آزمون های ثبت شده و انتخاب گزینه چاپ کارنامه، نتیجه خود را دریافت نمایید. 

البته برای ارائه نتیجه به دانشگاه باید به مرکز آزمون مراجعه کرده و با ارائه اصل کارت ملی، مدرک خود را به صورت مهر شده دریافت نمایید. کارنامه دریافتی از سایت تنها برای اطلاع داوطلب بوده و ارزش دیگری نخواهد داشت. 

 

مشاوره در زمینه آزمون زبان دانشگاه تهران

داوطلبان مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند برای ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۲ اقدام کنند. در صورتی که قصد تحصیل در دیگر دانشگاه ها را دارید، ابتدا در مورد اعتبار مدرک آزمون زبان UTEPT در آن دانشگاه کسب اطلاعات کرده و سپس برای ثبت نام آزمون اقدام کنید. 

چنانچه در مورد ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران سوال یا ابهامی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. امکان شرکت و ثبت نام آزمون زبان دانشگاه تهران چند بار در سال وجود دارد؟

    این آزمون سالانه 6 بار برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در هر یک از دوره ها ثبت نام نمایند. 

  2. برای قبولی در آزمون UTEPT، کسب حداقل چه نمره ای لازم است؟

    داوطلبان برای قبولی در آزمون و کسب مدرک باید حداقل نمره 60 از 100 را کسب نمایند. 

  3. منابع آزمون زبان دانشگاه تهران چیست؟

    منابع این آزمون شبیه به منابع آزمون تافل است. به منابع آزمون در طول متن به طور کامل اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره