انتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسری

 اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری ۱۴۰۲ با توجه به تغییرات کنکور سراسری بسیار حائز اهمیت است. نتایج کنکور سراسری در دو مرحله از طریق سایت سنجش اعلام می گردد. در مرحله اول داوطلبان باید برای تایید سوابق تحصیلی خود اقدام کنند تا تاثیر آن ها برای نتایج نهایی اعمال شود. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

برگزاری آزمون سراسری در دو مرحله

همانطور که می دانید در سال ۱۴۰۲ کنکور سراسری تغییرات زیادی کرد که یکی از مهم ترین آن ها برگزاری آزمون در دو نوبت یکبار در دی ماه و یکبار در تیر ماه می باشد. داوطلبان می توانند در یک یا هر دو نوبت آزمون شرکت کرده و بر اساس کسب رتبه بهتر در هر یک اقدام به انتخاب رشته نمایند. 

بخوانید: اسامی نفرات برتر کنکور 

برگزاری آزمون در دو مرحله و اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری مزایای زیادی دارد. بسیار دیده شده است که برخی از داوطلبان در روز آزمون دچار مشکل شده و با وجود دانش بسیار زیاد و امکان عملکرد عالی موفق به شرکت در آزمون نمی شوند. در سال های گذشته در صورت بروز اینگونه مشکلات داوطلب باید یک سال برای شرکت در آزمون صبر می کرد. 

اما با وجود برگزاری دوباره آزمون سراسری داوطلبان زمان بسیار کمتری صرف می کنند و استرس و اضطراب شان نیز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. برای کاهش اضطراب کنکور و بهبود عملکرد می توانید با مشاور مشورت نمایید. 

 

اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری ۱۴۰۲

نتایج کنکور سراسری در دو مرحله اعلام می شود. مرحله اول شامل کارنامه اولیه است که در آن درصد دروس و رتبه و تراز داوطلب ذکر می شود. مرحله دوم نیز شامل نتایج انتخاب رشته و قبولی نهایی داوطلبان می باشد. 

طبق گفته های فرخ طبری، رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در مورد اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری، داوطلبان در می توانند در هر دو نوبت آزمون سراسری شرکت نمایند. برخی از داوطلبان تنها در یک نوبت شرکت می کنند و یا برخی دیگر در هر یک از دو نوبت در یک رشته متفاوت امتحان می دهند. 

پس از اعلام نتایج در مرحله اول داوطلبان باید وضعیت خود را مشخص کرده و کنکور مدنظر خود برای انتخاب رشته را تعیین نمایند تا تاثیر سوابق تحصیلی محاسبه شود. توجه داشته باشید که کارنامه اولیه برای هر دو نوبت یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود اما انتخاب رشته تمامی داوطلبان در مرداد ماه به صورت یکپارچه انجام خواهد شد.

 اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری

 

تاثیر سوابق تحصیلی در اعلام دو مرحله ای آزمون سراسری

یکی دیگر از تغییرات کنکور سراسری حذف دروس عمومی از کنکور سراسری است. اما این دروس تنها از آزمون حذف شده اند و تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی در طی فرایند اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری اعمال می شود. پس از اعلام نتایج اولیه سوابق تحصیلی از طریق پنجره واحد خدمات دولت برای سازمان سنجش ارسال می شود تا نتایج نهایی را با محاسبه سوابق تحصیلی مشخص کند. 

داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سایت my.medu.ir مراجعه کنند و سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. در این مرحله باید سوابق تحصیلی و اطلاعات هویتی توسط داوطلب تایید شود. در صورت وجود مغایرت نیز باید ثبت مغایرت نمایید تا اطلاعات اصلاح شود و در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. طی سال های گذشته دسترسی سازمان سنجش به سوابق تحصیلی از طریق قالب حافظه جانبی و به صورت فیزیکی بود. 

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید قبولی در امتحانات خرداد ماه می‌باشد. تنها دروسی که در خرداد ماه گذرانده شده باشند در سوابق تحصیلی کنکور اعمال می شوند. داوطلبانی که موفق به قبولی در خرداد نشده و موظف به شرکت در امتحانات شهریور هستند، تاثیر آن دروس در سوابق تحصیلی کنکور را از دست می دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره در زمینه اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری 

نتایج کنکور سراسری در دو مرحله منتشر می شود. مرحله اول شامل درصد دروس و رتبه داوطلب است. پس از دریافت نتایج اولیه داوطلبان باید برای انتخاب رشته در مرداد ماه اقدام کنند. نتایج نهایی با محاسبه سوابق تحصیلی بر رتبه داوطلب تعیین می شود. 

اطلاع از اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری به داوطلبان کمک می کند تا اطلاع کافی از اعلام نتایج و انتخاب رشته را داشته باشند و در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که سوال یا ابهامی در زمینه اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری ۱۴۰۲ و انتخاب رشته برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشورت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج اولیه کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود؟

    نتیجه اولیه کنکور نوبت دوم در اواسط مرداد ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. 

  2. سوابق تحصیلی در اعلام دو مرحله ای نتیجه آزمون سراسری ۱۴۰۲ چه تاثیری دارد؟

    پس از اعلام نتایج اولیه و مشخص شدن وضعیت داوطلبان، سوابق تحصیلی برای سازمان سنجش ارسال می شود تا با محاسبه آن نتایج نهایی را مشخص کند. 

  3. در صورت عدم قبولی در امتحانات شهریور تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور چگونه اعمال می شود؟

    در این صورت تاثیر دروس محاسبه نخواهد شد و تنها دروسی اعمال اثر می کنند که در خرداد ماه گذرانده شده باشند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره