سایر آزمون هاسایر موضوعات

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ امتحانی است که طی دو مرحله انجام می‌شود. افراد فارغ التحصیل از رشته های علوم آزمایشگاهی در مقطع دکتری می‌توانند در این آ‌زمون شرکت کرده و به تحصیل در دوره های تکمیلی بپردازند. ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی sanjeshp.ir انجام می‌شود. در ادامه مقاله به برررسی کامل زمان و شرایط ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی 1402 می پردازیم. با ما همراه باشید. 

 

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲

دانشجویان رشته های علوم آزمایشگاهی در مقطع دکتری می‌توانند برای ارتقا دانش پزشکی خود در دوره تکمیلی شرکت نمایند. دوره های آموزش تکمیلی علوم آزمایشگاهی با آزمون هستند و دانشجویان بایستی حتما در آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ شرکت نمایند. دوره تکمیلی یک بازه زمانی ۱۸ تا ۳۶ ماهه دارد.

آزمون‌تکمیلی علوم آزمایشگاهی شرایط و ضوابطی دارد که داوطلبان باید آن ها را دارا باشن تا واجد شرایط شرکت در آزمون مسحوب شوند. با توجه به سوالات بسیار زیاد داوطلبان در این مطلب به بررسی کامل آزمون‌تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ می‌پردازیم. 

 

زمان ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی را دارند، باید حتما در آ‌زمون ثبت نام کرده و در صورت قبولی موفق به شرکت در دوره خواهند شد. داوطلبان بایستی حتما ثبت نام طرح پزشکی را نیز انجام داده باشند. 

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی 1402 در دو بخش کتبی و عملی گرفته می‌شود. به طور معمول زمان ثبت نام یک ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون است. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون را دارند بایستی در تاریخ مشخص به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل نمایند. 

 طبق اطلاعیه های سازمان سنجش پزشکی ثبت نام آ‌زمون ورودی تکمیلی علوم آزمایشگاهی از ۶ تا ۱۲ تیر ماه می‌باشد.

معمولا زمان ثبت نام آزمون تمدید می‌شود و داوطلبان متاخر نیز می‌توانند در این بازه برای ثبت نام اقدام نمایند. امکان ویرایش اطلاعات نیز در دوره تمدید مهلت ثبت نام امکان پذیر است. برای کسب اطلاع بیش تر از زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

شرایط ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی 1402

طی اطلاعیه هایی که در مورد اصلاح قوانین مربوط به دوره های پزشکی، مواد خوراکی و دارویی می‌باشد، داوطلبان شرکت در آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ بایستی یک سری از شرایط را دارا باشند. برخی از مهم ترین این شرایط به شرح زیر هستند. 

✅فارغ التحصیلی از یکی از رشته های علوم آزمایشگاهی انگل شناسی پزشکی، ژنتیک پزشکی، بیوشیمی بالینی، ایمنی شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی پزشکی، ویروس‌شناسی پزشکی، هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون و قارچ شناسی پزشکی

✅افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های خارجی باید کارت و شماره نظام پزشکی داشته باشند و مدرک تحصیلی آن ها مورد ارزشیابی قرار گرفته باشد. 

✅داوطلبان واجد شرایط باید فرم ثبت نام را به طور کامل پر کرده و همراه با مدارک خود در سایت بارگذاری نمایند. 

✅داوطلبان باید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه sanjeshp.ir ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام مستلزم پرداخت هزینه است و در غیر این صورت امکان نام نویسی وجود ندارد. 

✅ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی برای هر داوطلب تنها ۳ بار امکان پذیر است. 

✅داوطلبان واجد شرایط پس از ثبت نام آزمون و شرکت در آن بایستی حداقل ۶۳ درصد نمره تراز شده در آزمون عملی و نظری را کسب کره باشند. 

 

نحوه و سایت ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی با نشانی sanjeshp.ir انجام می‌شود. همان طور که گفته شد ثبت نام آزمون در سال 1402 در تیر ماه می‌باشد. برای ثبت نام می‌توانید طبق مراحل زیر عمل نمایید. 

 

راهنمای تصویری

1️⃣با جستجو آدرس sanjeshp.ir در مروگر وارد سایت سنجش پزشکی شوید. 

2️⃣از منوی سمت راست صفحه گزینه دکتری تخصصی ph.D را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی کلیک کنید. 

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی

 

3️⃣در این قسمت می‌توانید فرم ثبت نام را دانلود کرده و آن را تکمیل نمایید. 

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی

 

4️⃣در موعد ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ بر روی لینک ثبت نام کلیک کرده و هزینه آزمون را پرداخت نمایید. 

آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی

 

5️⃣پس از دریافت کد اعتباری وارد قسمت ثبت نام شده و تمامی اطلاعات و مدارک خواسته شده را وارد کنید.

6️⃣در نهایت اطلاعت خود را بررسی کرده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات ثبت و تایید نهایی را بزنید. پس از پایان نام نویسی کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارید.  

 

زمان برگزاری کنکور تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲

مدتی پس از ثبت نام، آزمون برگزار شده و داوطلبان باید در آن شرکت نمایند. زمان برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش پزشکی کشور تعیین و اطلاع رسانی می‌شود. زمان برگزاری دو مرحله آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ به شرح زیر می‌باشد. 

 

آزمون ورودی دوره علوم آزمایشگاهی

تاریخ برگزاری آزمون ورودی علوم آزمایشگاهی 1402 در ۱۲ مرداد ماه می‌باشد. علاوه بر آزمون ورودی داوطلبان باید در آزمون پایانی نیز شرکت نمایند که در اسفند ماه می‌باشد. به این نکته توجه نمایید که آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ دو بخش عملی و نظری دارد.

 تاریخ برگزاری آزمون ورودی علوم آزمایشگاهی 1402 در ۱۲ مرداد ماه می‌باشد. 

سهم آزمون نظری ۶۷ درصد و سهم آزمون عملی ۳۳ درصد از کل نمره می‌باشد. تعداد سوالات آزمون نظری ۱۵۰ سوال می‌باشد. نحوه برگزاری آزمون به وضعیت هر سال بستگی دارد؛ ممکن است یک سال آزمون به صورت اینترنتی و سال بعد به صورت حضوری برگزار شود. آزمون و مصاحبه عملی نیز به توجه به سابقه علمی داوطلب برگزار می‌شود و زمان آن به داوطلب اطلاع رسانی خواهد شد. 

 

آزمون پایانی علوم آزمایشگاهی

برای شرکت در دوره های تکمیلی علوم آزمایشگاهی داوطلبان علاوه بر آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی باید در آزمون پایانی نیز شرکت نمایند. زمان برگزاری آزمون پایانی در حال حاضر مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی سازمان سنجش پزشکی در خصوص زمان آ‌زمون پایانی تکمیلی علوم آزمایشگاهی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 تاکنون زمان برگزاری آزمون پایانی  علوم آزمایشگاهی 1402 اعلام نشده است. 

لازم به ذکر است که آزمون پایانی رقابتی نیست و داوطلبان اجازه شرکت در آن برای سه بار را خواهند داشت. نمره قبولی در آزمون پایانی ۶۰ درصد نمره است. نمره نهایی در نتیجه جمع ۶۰ درصد نمره کتبی و ۴۰ درصد نمره عملی به دست می‌آید. 

 

اعلام نتایج آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی ۱۴۰۲ 

پس از شرکت در آزمون داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج بمانند. نتایج نهایی نیز همچون مراحل قبلی توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود. داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند. 

تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون تاکنون مشخص نشده است. انتظار می‌رود که مانند سال های گذشته نتایج در ابتدای شهریور ماه منتشر گردد. در صورت اطلاع رسانی سازمان سنجش پزشکی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در همین صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

مشاوره آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی

رشته های علوم آزمایشگاهی زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند. فارغ التحصیلان موظف به گذراندن دوره طرح وزارت بهداشت می‌باشند. در صورتی که داوطلبی موفق به قبولی در آزمون شود اما ثبت نام نکرده و یا پس از ثبت نام در دوره شرکت نکند، از ثبت نام مجدد آزمون برای مدت یک سال محروم خواهد شد. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال و یا ابهامی در مورد آزمون تکمیلی علوم ازمایشگاهی ۱۴۰۲ برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. منظور از آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی چیست؟

    داوطلبان فارغ التحصیل مقطع دکتری علوم آزمایشگاهی با شرکت در این آ‌زمون دو مرحله ای می‌توانند در دوره های تکمیلی علوم آزمایشگاهی به ادامه تحصیل بپردازند. 

  2. ثبت نام آزمون تکمیلی علوم آزمایشگاهی چه زمانی است؟

    طبق اطلاعیه های سازمان سنجش پزشکی ثبت نام آزمون از ۶ تیر تا ۱۲ تیر ۱۴۰۲ می باشد. 

  3. برای ثبت نام آزمون علوم آزمایشگاهی چه باید کرد؟

    برای ثبت نام در این آزمون در صورت دارا بودن شرایط بایستی به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طبق راهنمای گفته شده در متن انجام دهید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره