کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فلسفه 98-99 | دانشگاه های سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

درست است که رشته های حقوق و روانشناسی در میان رشته های علوم انسانی طرفداران زیادی دارد، اما باز هم هستند عده ای که علاقه مند به قبولی در رشته ی فلسفه باشند.این دسته از داوطلبان برای آن که بتوانند انتخاب رشته ی موفقی داشته باشند و در رشته ی مورد علاقه ی خود پذیرش شوند، بایستی از آخرین رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در رشته ی فلسفه در دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دهند.در حقیقت داوطلب علاقه مند به پذیرفته شدن در رشته فلسفه باید بداند در سال قبل داوطلبان با چه رتبه و ترازی در این رشته قبول شده اند.به همین علت این مقاله به رتبه و تراز برای قبولی در رشته ی فلسفه می پردازد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی در رشته فلسفه هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02146291403 تماس حاصل نمایند.

 

معرفی رشته فلسفه

فلسفه یکی از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی است که موضوعاتی که مربوط به هستی و آگاهی انسان است، را مورد مطالعه قرار می دهد.در دانشگاه های مختلف كشور ما رشته فلسفه در معناي عام آن به فلسفه غرب مي‌پردازد و رشته الهيات گرايش فلسفه اسلامي، فلسفه و حكمت اسلامي را مورد بررسي قرار مي‌دهد.در حقیقت ارائه ی این رشته در دانشگاه های مختلف به این منظور می باشد که افرادی که موفق به فارغ التحصیلی در این رشته می شوند، افرادی صاحب نظر باشند و بتوانند در زمینه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشند.

بازار کار رشته فلسفه

افرادی که موفق به فارق التحصیلی از رشته ی فلسفه می شوند، هم می توانند در دایرت المعارف ها مشغول شوند و هم در مراکز پژوهشی مانند پژوهشگاه علوم انسانی.به علاوه می توانند آینده ی خود را در صندلی استادی یا معلمی فلسفه بیابند.

رتبه و تراز قبولی فلسفه | ظرفیت دانشگاه ها

در میان دانشگاه هایی که برای رشته ی فلسفه ظرفیتی در نظر گرفته اند، دانشگاه های نوبت روزانه بیشترین ظرفیت را به آن اختصاص داده اند.پس از آن نیز دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای ارائه این رشته ظرفیت هایی را در نظر گرفته اند.لازم به ذکر است عمدتا دانشگاه های پیام نور پردیس خودگردان برای رشته ی فلسفه ظرفیتی در نظر نمی گیرند.

رتبه و تراز قبولی فلسفه | قبولی رشته فلسفه

همواره داوطلبان گروه آزمایشی انسانی در میان سایر گروه ها تعداد کمتری دارند و به جرئت می توان گفت برای هر داوطلبی که در کنکور انسانی شرکت می کند به صورت میانگین دو صندلی خالی در دانشگاه های سطح کشور وجود دارد.

رتبه و تراز قبولی فلسفه | ضریب دروس

فلسفه در زیر گروه یک رشته ی انسانی قرارا دارد، که در این زیرگروه دروس زبان و ادبیات فارسی و عربی دارای بالاترین ضریب یعنی ضریب چهار هستند.بنابراین اگر داوطلب انسانی قصد قبولی در رشته ی فلسفه را داشته باشد، باید بداند که در دروس زیر گروه یک رشته ی انسانی و به خصوص دروس زبان و ادبیات فارسی و عربی که دارای بیشترین ضرایب هستند، درصد بالایی در کنکور کسب کند.

ضرایب سایر دروس این زیر گروه عبارت است از ریاضی (با ضریب ۲)، اقتصاد‌ (با ضریب ۱)، زبان و اد‌بیات فارسی (با ضریب ۴)، زبان عربی (با ضریب ۴)، تاریخ و جغرافیا (با ضریب ۱)، علوم اجتماعی (با ضریب ۱)، فلسفه و منطق (با ضریب ۳)، روانشناسی (با ضریب ۱) .
بنابراین دروس و ضرایب آن ها در قبولی رشته ی مورد نظر اهمیت ویژه ای دارد. به زبان ساده ضریب، میزان اهمیت درس برای قبولی در آن رشته است. به عنوان مثال درسی که در یک زیرگروه ضریب ۴ دارد، میزان اهمیت آن بیشتر از درسی است که ضریب آن ۳ است.

رتبه و تراز قبولی فلسفه

در جدول زیر می توانید رتبه وتراز لازم برای قبولی در رشته ی فلسفه در دانشگاه های دولتی را به تفکیک سهمیه مناطق مشاهده کنید و سپس بر اساس این رتبه ها، انتخاب رشته ی موفقی با توجه به کارنامه خود در راستای قبولی در رشته ی فلسفه داشته باشید.

آخرین رتبه در منطقه سه آخرین رتبه در منطقه دو آخرین رتبه در منطقه یک ظرفیت رشته نام دانشگاه
1149 1222 330 30 داانشگاه تهران
_ _ 1642 30 دانشگاه شهید بهشتی تهران
5284 3038 2588 26 دانشگاه علامه طباطبایی تهران
_ _ 4133 18 دانشگاه تهران(محل تحصیل قم)
8798 _ 5468 30 دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل کرج)
_ _ 3792 30 دانشگاه علامه طباطبایی (شبانه)
4897 _ 2945 30 دانشگاه اصفهان
_ _ 7248 25 دانشگاه تبریز
_ 16540 _ 40 دانشگاه آیت اله حایری
_ 9853 7232 30 دانشگاه امام خمینی قزوین
11483 12115 _ 30 دانشگاه شهید چمران اهواز

 

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی در رشته فلسفه هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02146291403 تماس حاصل نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره