تحصیل در خارجسایر موضوعات

ویزای کار کانادا 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

ویزای کار کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور می‌باشد. در کانادا فرصت های شغلی بسیار خوبی فراهم است و افراد می‌توانند با مهاجرت کاری به این کشور امکانات عالی را برای خود مهیا کنند. برای دریافت ویزای کاری روش های مختلفی وجود دارد. در تمامی روش های دریافت ویزا افراد می‌توانند ویزای خود را تمدید کرده و در نهایت اقامت دائم کانادا را به دست آورند. برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا کشوری با اقتصاد کارآمد و موقعیت های شغلی متعدد است. جمعیت کشور کانادا نسبتا اندک است و سیاست مهاجر پذیری بسیار قوی دارد. هر سال در حدود 3 هزار نیروی کار متخصص به این کشور مهاجرت می‌کنند. 

در کانادا کیفیت زندگی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و دولت از کسب و کارهای مختلف حمایت بسیار زیادی می‌کند. میزان درآمد در کانادا بسیار خوب است و تورم در سطح پایینی قرار دارد. وضعیت اقتصادی روز به روز بهتر می‌شود و سطح رفاه در کشور بالاتر می‌رود.

مالیات کسب و کار در کانادا نسبت کشورهای مشابه بسیار پایین تر است و شرایط خوبی را برای افراد مهاجر به وجود می‌آورد. مهاجران می‌توانند با دریافت ویزای کار کانادا در این کشور مشغول به کار شده و به ادامه زندگی خود در کشوری با امکانات رفاهی بالا بپردازند. 

ویزای کار کانادا

مهاجرت به کانادا چندین روش دارد که یکی از آن ها مهاجرت کاری است. برای دریافت ویزای کار کانادا متقاضیان باید چند مرحله را طی کنند. برای دریافت ویزای کاری چندین روش وجود دارد که متقاضیان می‌توانند از آن ها استفاده نمایند. روش های مختلف برای دریافت ویزای کاری به شرح زیر می‌باشد. 

ویزای کار کانادا | جاب آفر

در این روش متقاضیان باید بر اساس مهارت خود و شغل های مورد نیاز در کانادا از طریق سایت های کاریابی با کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کرده و شغلی برای خود پیدا کنند. در این روش باید رزومه کاری خود را برای کارفرما بفرستید. با تایید کارفرما جاب آفری برای شما ارسال خواهد شد که از طریق آن می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. 

اسکیل ورکر

در این روش نیز افراد متقاضی از نظر مهارت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بر اساس سیستم امتیاز بندی مشخص به آن ها امتیاز تعلق می‌گیرد. برای دریافت ویزای کار کانادا متقاضیان باید در مرحله اول امتیاز حداقل 67 از 100 را به دست آورند. در صورت کسب امتیاز کافی در مرحله دوم فرد ویزای کاری دریافت خواهد کرد. شرایط روش اسکیل ورکر به شرح زیر می‌باشد. 

✅حداقل 40 سال

✅حداقل سه سال تجربه کار در رشته تخصصی 

✅داشتن مدرک حداقل کارشناسی

✅آیلتس حداقل 6.5

✅وجود شغل فرد در شغل های مورد نیاز کانادا

ویزای کار در کانادا | اکسپرس اینتری

این روش دریافت ویزا نیز بر اساس یک سیستم امتیاز دهی انجام می‌شود. متقاضیان با توجه به شرایط خود مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز دریافت می‌کنند. در صورت دریافت امتیاز کافی ویزای کار کانادا به آنان تعلق خواهد گرفت. از موارد تاثیر گذار بر امتیاز فرد در این روش می‌توان به سن، مدرک تحصیلی، ملیت، نمره زبان و پیشنهاد شغلی اشاره کرد. 

ویزای کار کانادا | برنامه مهاجرت استانی

بر اساس این روش استان های مختلف کانادا هر سال چندین نیروی کار متخصص را استخدام می‌کنند. تعداد جذب نیرو به نیاز استان در آن سال بستگی دارد. متقضایان می‌توانند به دو روش آنلاین و روش کاغذی درخواست خود برای دریافت ویزای کار کانادا را ثبت نمایند. 

خود اشتغالی

افراد با رشته های تخصصی خاص می‌توانند با استفاده از ویزای خود اشتغالی، ویزای کاری دریافت کنند. از مشاغل و تخصص های اصلی در ویزای خود اشتغالی می‌توان به رشته های فرهنگی، هنری و ورزشی اشاره کرد. 

برای دریافت ویزای کار کانادا از طریق برنامه خود اشتغالی فرد بایستی حداقل 2 سال سابقه کار و تمکن مالی داشته باشد. کسب نمره حداقل 35 نیز از شروط دریافت ویزای خود اشتغالی است. 

ویزای کار کانادا | ICT (انتقال درون شرکتی)

بر اساس این برنامه افراد می‌توانند بدون مدرک زبان و یا حتی تحصیلات دانشگاهی ویزای کوتاه مدت دریافت کرده و به کانادا مهاجرت نمایند. این نوع ویزای کار کانادا قابل تمدید نیز می‌باشد و حتی پس از مدتی می‌توان اقامت دائم کانادا را نیز به دست آورد. در روش ICT افراد می‌توانند خانواده خود را نیز به کانادا ببرند. 

ویزای کار پس از تحصیل

فارغ التحصیلان از دانشگاه های کاناد‌ا می‌توانند درخواست ویزای جستجو کار داده و برای مدت 6 ماه در این کشور به دنبال کار بگردند. در صورت استخدام در این مدت ویزای کار کانادا به صورت سه ساله برای فرد صادر می‌شود. تمدید ویزا و دریافت اقامت دائم نیز در این روش امکان پذیر است. 

ویزای کار کانادا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کانادا

پس از دریافت پیشنهاد کاری از طریق هر یک از روش های فوق باید مدارکی را ارائه داده و برای دریافت ویزای کار درخواست دهید. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅پیشنهاد شغلی

✅پاسپورت دارای اعتبار

✅عکس پرسنلی

✅رزومه کاری برای دریافت ویزای کار کانادا

✅مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده

✅برگه عدم سوسابقه

✅برگه اثبات توانایی مالی

✅مدرک ازدواج برای افراد متاهل

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه دریافت ویزا یکی از سوالات مهم متقاضایان مهاجرت به کانادا می‌باشد. میزان هزینه دریافت ویزا کار در کانادا به توجه به روش انتخابی هر فرد متفاوت است. در طول فرایند دریافت ویزا نیز ممکن است هزینه هایی به وجود بیاید که قابل پیش بینی نباشد. اما به طور کلی هزینه ویزای کاری به شرح زیر است. 

🟣ویزای اکسپرس اینتری 2300 دلار

🟣خود اشتغالی و برنامه استانی 2150 دلار

🟣هزینه انگشت نگاری 85 دلار

تمدید ویزای کار کانادا

تمدید اکثر ویز‌ای های کاری کانادا امکان پذیر است. متقاضیان بایستی یک ماه مانده به پایان اعتبار ویزا برای تمدید آن درخواست دهند. ویزا در صورتی تمدید خواهد شد که کارفرما نیز برای اداره مهاجرت درخواست بفرستد.

در این صورت فرد می‌تواند ویزای خود را تمدید کرده و به کار در این کشور ادامه دهد. در صورتی که در فرایند تمدید ویزای کار کانادا با مشکل یا سوالی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

کاریابی در کانادا

یکی از پرتقاضاترین رروش ها برای دریافت ویزای کار کانادا دریافت جاب آفر است. در این روش متقاضی باید با مدارک خود را برای کارفرما ارسال کرده و منتظر تاییدیه او بماند. برای ارتباط با کارفرماهای کانادایی باید از طریق سایت های کاریابی اقدام نمایید. برخی از این سایت ها به تفکیک استان به شرح زیر می‌باشند. 

🟠استان کبک     www.jobboom.com 

🟠استان آلبرتا    www.albertajobcentre.ca

🟠‌ا‌ستان بریتیش کلمبیا    www.bcjobs.ca

🟠استان ساسکاچوان    www.saskjobs.com

🟠‌استان منیتوبا    www.gov.mb.ca/govjobs

🟠استان آنتاریو    www.gojobs.gov.on.ca/Jobs.aspx

ویزای کار کانادا | بازار کار

در کانادا قانون کار به این صورت است که افراد باید 40 ساعت در هفته و روزانه 8 ساعت به کار بپردازند. در صورت درخواست اضافه کاری تنها می‌توان تا 48 ساعت در هفته به کار پرداخت و اجازه کار بیش تر از این مدت وجود ندارد. دستمزد اضافه کاری یک و نیم برابر ساعات دیگر محسابه خواهد شد. 

میزان حقوق در استان های مختلف کانادا با یکیدگر متفاوت است. برای مثال در شهر آلبرتا و بریتیش کلمبیا دستمزد هر ساعت کار 15 دلار است اما در شهرهایی همچون ساسکاچوان، مانیتوبا و نیوبرانزویک 11 تا 12 دلار می‌باشد. 

از بهترین موقعیت های شغلی برای دریافت ویزای کار کانادا با توجه به میزان استخدام می‌توان به ترتیب به رسانه، هتل داری، املاک، فناوری اطلاعات، امورمالی، سلامت، حسابداری و آموزش اشاره کرد. میزان درآمد به صورت میانگین در حدود 3 تا 4 هزار دلار در ماه می‌باشد. 

مشاوره ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کاری روش های متعددی وجود دارد. افراد برای دریافت ویزا باید یک پیشنهاد شغلی دریافت کرده و سپس برای ویزا درخواست دهند. رزومه شغلی قوی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در ویزای کار کانادا  می‌باشد. 

در صورتی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی با افراد متخصص مشورت نمایید. در غیر این صورت ممکن است متحمل ضررهای مالی سنگین شوید. متحصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری تان کرده و در این مسیر همراه شما باشند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به کانادا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. دریافت ویزای کار کانادا چقدر زمان می‌برد؟

    مدت زمان دریافت ویزا مشخص نیست اما به طور کلی در حدود 30 تا 150 روز به طول می‌انجامد.

  2. آیا می‌توان بدون مدرک زبان ویزای کاری دریافت کرد؟

    خیر داشتن مدرک زبان جز شروط اصلی دریافت ویزای کاری است.هرچه نمره مدرک بالاتر باشد شانیی دریافت ویزا نیز افزایش می‌یابد. 

  3. ‌هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟

    میزان هزینه ویزا با توجه به روش انتخابی متفاوت است. به هزینه دریافت ویزا در طول متن اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره