تحصیل در خارجسایر موضوعات

جاب آفر سوئد 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

جاب آفر سوئد شرط اصلی برای دریافت ویزای کاری این کشور است و بدون دریافت آن متقضایان نمی‌توانند به صورت کاری مهاجرت کنند. برای دریافت جاب آفر شرایط و مدارکی نیاز است که از آن ها می‌توان به مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان اشاره کرد. با توجه به مزایای بسیار زیاد کار در سوئد متقاضیان مهاجرت با این روش بسیار افزایش یافته اند. به دلیل اهمیت دریافت جاب آفر برای مهاجرت کاری در این مقاله به بررسی کامل جاب آفر سوئد پرداخته ایم پس تا انتها همراه ما باشید.

 

جاب آفر سوئد

جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی است. متقاضیان جویای کار در کشورهای خارجی همچون سوئد و مهاجرت باید یک جاب آ‌فر از کارفرمایان سوئدی دریافت کنند. برای دریافت جاب آفر باید رزومه قوی داشته باشید و از طریق ارتباط با کارفرمایان این کشور مدارک خود را برای شان ارسال کنید. 

در جاب آفر سوئد قرارداد کاری نیز به طور کامل ذکر می‌شود. در این قرارداد اطلاعاتی همچون شرایط کار و میزان حقوق ذکر می‌شود. این اطلاعات برای دریافت ویزای کاری ضروری هستند. کارفرما در جاب آفر مشخص می‌کند که یک نیروی مشخص را با شرایط تعیین شده و برای مدت مشخص استخدام کرده است. 

 

مزایای مهاجرت کاری به سوئد

با توجه به افزایش تقاضا برای دریافت ویزای کاری و جاب آفر سوئد می‌توان نتیجه گرفت که مهاجرت کاری به سوئد مزایای بسیار زیادی دارد. با آگاهی از مزایای مهاجرت کاری به سوئد می‌توانید بهتر تصمیم گیری کنید. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند. 

 

تعادل بین کار و زندگی

در کشور سوئد ساعت کاری مشخص است و در حدود ۴۰ ساعت در هفته می‌باشد. شرایط کاری به نحوی است که افراد بتوانند بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنند. زنان پس از تولد فرزند می‌توانند ۴۸۰ روز مرخصی بگیرند که حقوق آن ها در این مدت ۸۰ درصد حقوق اصلی شان می‌باشد. مردان نیز امکان دریافت مرخصی تولد فرزند تا ۹۰ روز را دارند و حقوق شان نیز پرداخت می‌شود. 

 

جاب آفر سوئد |‌ برابری کاری

در کشور سوئد فرهنگ کاری به این صورت است که کارمندان می‌توانند نظر و فکر خود را به راحتی بیان کرده و ترسی از مواخذه ریس و یا دیگر همکاران نداشته باشند. در محیط های کاری معمولا روابط دوستانه ای برقرار است. میزان حقوق در این کشور نیز برای زنان و مردان با توجه به مهارت شان یکسان در نظر گرفته می‌شود. میزان حقوق در جاب آفر سوئد ذکر خواهد شد. 

 

جاب آفر سوئد |‌ تحصیل در حین کار

در صورتی که شیش ماه در کشور سوئد کار کنید، می‌توانید برای درخواست مرخصی تحصیلی اقدام نمایید. مرخصی تحصیلی با حقوق نیست اما در این صورت کار خود را از دست نمی‌دهید و پس از تحصیل می‌توانید به راحتی به شغل خود برگردید. 

 

استفاده گسترده از زبان انگلیسی

زبان رسمی این کشور سوئدی است اما با این حال در شهرها و شرکت های بین المللی و بزرگ زبان انگلیسی به صورت گسترده استفاده می‌شود. پس از دریافت جاب آفر سوئد و ورود به این کشور نیز می‌توانید در دوره های آموزش زبان سوئدی شرکت کرده و با تسلط بر این زبان مزایای متعددی دریافت نمایید. 

 

تاثیر دریافت جاب آفر در دریافت ویزای کاری سوئد

ممکن است این سوال برای متقاضیان مهاجرت به وجود بیاید که لزوم دریافت جاب آفر چیست؟ در پاسخ باید گفت که مهاجرت و دریافت ویزای کاری سوئد تنها با جاب آ‌فر امکان پذیر است. یک روش دیگر برای مهاجرت کاری وجود دارد که ویزای جستجو کار نام دارد. 

افراد دارنده این ویزا می‌توانند برای یافتن کار به صورت حضوری به سوئد بروند. اما این روش برای ایرانیان امکان پذیر نیست. پس تنها روش مهاجرت کاری برای ایرانی ها دریافت جاب آفر سوئد می‌باشد. پس از دریافت جاب آفر می‌توانید به اداره مهاجرت رفته و برای دریافت ویزا درخواست دهید. 

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر سوئد

برای دریافت جاب آفر باید شرایط و مدارک لازم را دارا باشید و آن ها را برای کارفرما ارسال کرده و منتظر پاسخ بمانید. مهم ترین مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت جاب آفر سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

مدرک تحصیلی: برای دریافت جاب آفر با تحصیلات دانشگاه و مدرک حداقل کارشناسی داشته باشید. 

سابقه کار: داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار در حوزه درخواست شغل در سوئد الزامی است.

مدرک زبان: داشتن مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی برای دریافت جاب آفر سوئد ضروری است. برخی کارفرمایان مدرک انگلیسی و برخی سوئدی درخواست می‌کنند. با این حال بهتر است حداقل آیلتس ۶ را ارائه دهید. 

رزومه قوی: بسیار مهم است که یک رزومه کاری قوی آماده کرده و برای کارفرما ارسال کنید. در رزومه تمامی اطلاعات مربوط به مهارت های شما باید وجود داشته باشد. برای ساخت روزمه قوی می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

از سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر سوئد و ویزای کاری می‌توان به پاسپورت، عکس جدید، مدرک مربوط به تمکن مالی، فرم درخواست ویزا و جاب آفر اشاره کرد. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مراحل دریافت جاب آفر سوئد

دریافت جاب آفر مراحی دارد که باید به ترتیب آن ها را طی کرده تا پیشنهاد شغلی به شما تعلق بگیرد. اطلاع از مراحل دریافت جاب آفر سوئد می‌تواند در طول این مسیر بسیار کمک کننده باشد. مراحل دریافت جاب آفر به شرح زیر است. 

 

یافتن شغل

در مرحله اول باید از شغل های مورد نیاز در سوئد اطلاع یافته و یکی  از آن‌ها را با توجه به مهارت و علاقه مندی خود انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید از سایت های کاریابی استفاده نمایید. همچنین با کمک گرفتن از مشاوران متخصص دانتل نیز می‌توانید از شغل های مرتبط به روزمه کاری خود مطلع شوید. 

 

ارسال مدارک

پس از پیدا کرده کار مناسب خود باید از طریق سایت های کاریابی و یا سفارت با کارفرمایان سوئدی ارتباط برقرار کرده و مدارک خود را به طور کامل برای شان ارسال کنید. پس از ارسال مدارک باید منتظر اعلام نتیجه برای دریافت جاب آفر سوئد بمانید. 

 

مصاحبه

در صورتی که مدارک شما مورد تایید کارفرما قرار بگیرد، برای یک مصاحبه کاری دعوت خواهید شد. با توجه به مسافت طولانی معمولا مصاحبه به صورت آنلاین و با ویدیو کنفرانس انجام می‌شود اما با این حال به نظر و در خواست کارفرما بستگی دارد. 

در جلسه مصاحبه باید اعتماد به نفس داشته باشید و به خوبی پاسخ سوالات را بدهید. در صورت تایید نظر کارفرما در جلسه مصاحبه جاب آفر سوئد به شما تعلق خواهد گرفت. 

جاب آفر سوئد

 

قرارداد های استخدامی سوئد

قبل از ارسال درخواست کار برای کارفرمایان سوئدی بهتر است از شرایط قرادارهای استخدامی در این کشور مطلع شوید تا با آگاهی بیش تری تصمیم گیری نمایید. طبق قرارداهای استخدامی ۳ تا ۶ ماه اول کار به صورت آزمایشی برگزار می‌شود. در صورت نارضایتی هر یک از دو طرف قرارداد لغو خواهد شد. 

افراد جویای جاب آفر سوئد در رشته های پیراپزشکی پس از استخدام باید در دوره های آموزش زبان سوئدی شرکت نمایند. هزینه این دوره ها بر عهده خود فرد است. متقاضیان اجازه کار پاره وقت در دوره آموزشی زبان را دارند. تا قبل از اتمام دوره آموزش زبان امکان کار تخصصی در حوزه های گفته شده وجود ندارد. 

 

اطلاعات ضروری در قرارداد جاب آفر

در جاب آفر سوئد اطلاعاتی ذکر می‌شود که بسیار مهم هستند و در طول فرایند ویزا سخت گیری زیادی بر روی آن‌ها اعمال می‌شود. اطلاعات ضروری در قرارداد جاب آفر سوئد به شرح زیر می‌باشند. 

✅مشخصات دقیق فرد به همراه اطلاعات تماس و محل سکونت

✅مشخصات دقیق کارفرما و شرکت پذیرنده فرد متقاضی

✅عنوان دقیق شغل فرد 

✅شرح وظیفه به صورت کامل

✅تاریخ شروع و پایان قرارداد کاری

✅میزان حقوق دریافتی

✅مزایای در نظر گرفته شده برای متقاضی

✅شرایط فسخ قرارداد

✅شرایط دریافت مرخصی

✅سایر قوانین شرکت و توافق های انجام شده بین کارمند و کارفرما 

 

مشاغل مورد نیاز در سوئد

همانطور که گفته شد برای دریافت جاب آفر باید در ابتدا از مشاغل مورد نیاز این کشور اطلاع داشته باشید. نیاز به برخی شغل ها در این کشور شرایط دریافت جاب آفر سوئد و ویزای کاری را تسهیل می‌کند. مشاغل مورد نیاز در سوئد به شرح زیر هستند. 

?رشته های پزشکی

?رشته های پیراپزشکی

?حسابداری

?امور مالی و مدیریت مالی

?رشته های مدیریت

?رشته های مهندسی

 

حقوق مشاغل مختلف در سوئد

میزان حقوق در تصمیم گیری برای مهاجرت بسیار تاثیر گذار است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که برای دریافت ویزای کاری باید حداقل حقوق شما ۱۳ هزار کرون باشد. با توجه به اهمیت میزان حقوق در دریافت جاب آفر سوئد در این بخش به توضیح حقوق مشاغل مختلف پرداخته ایم. 

?شغل های اداری ۲۷ هزار کرون

?شغل های بانکی ۳۹ هزار کرون

?پزشکی و داروسازی ۴۵ هزار کرون

?پرستاری ۳۰ هزار کرون

?صنایع شیمیایی ۳۳ هزار کرون

?کشاورزی ۲۵ هزار کرون

?بازرگانی و تجارت ۳۳ هزار کرون

?دبیری ۲۹ هزار کرون

?ساخت و ساز ۳۵ هزار کرون

?کامپیوتر و نرم افزار ۴۷ هزار کرون

?مدیریت ۵۰ هزار کرون

?الکترونیک ۳۸ هزار کرون

 

تمدید ویزا و اقامت دائم با جاب آفر سوئد

شما می‌توانید قبل از پایان مهلت قرارداد جاب آفر سوئد را تمدید نمایید. برای این منظور باید با کارفرما به توافق رسیده و برای تمدید ویزا به اداره مهاجرت مراجعه نمایید. در صورتی که ۵ سال در این کشور کار کرده و مالیات پرداخت کنید، واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهید شد. 

پس از دریافت اقامت دائم و گذشت ۳ سال نیز می‌توانید شهروندی این کشور را دریافت نمایید. برای این منظور بایستی در امتحانات  شهروندی شرکت کرده و نمره قابل قبول کسب کنید. توصیه می‌شود که برای دریافت اقامت دائم و شهروندی سوئد با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا تمامی نکات مهم را در اختیارتان قرار دهند. مشاوران مجموعه دانتل کو می‌توانند در این شما را یاری‌ کنند. 

 

مشاوره جاب آفر سوئد

جاب آ‌فر شرط اصلی دریافت ویزای کاری سوئد می‌باشد. برای دریافت جاب آفر باید شرایط و مدارک لازم را دارا باشید و آن ها را برای کارفرمایان ارسال کنید. در صورت قبولی در مصاحبه کاری جاب آفر سوئد به شما تعلق خواهد گرفت. 

دریافت جاب آفر سوئد با محدودیت هایی برای ایرانیان همراه است اما با این حال غیر ممکن نیست. برای دریافت جاب آفر و ویزای کاری باید حتما از مشاوران متخصص کمک بگیرید تا در این زمینه شما را یاری کنند. در صورت عدم آگاهی کافی درخواست شما قبول نخواهد شد و به اتلاف وقت و هزینه منجر می‌شود. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در مهاجرت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت جاب آفر سوئد چه باید کرد؟

    برای این منظور باید مدارک خود را از طریق سایت های کاریابی برای کارفرمایان ارسال کرده و منتظر تاییدیه بمانید. 

  2. شرط دریافت جاب آفر سوئد چیست؟

    شرایط متعددی برای دریافت جاب آفر وجود دارد که از آن ها می‌توان به مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان و… اشاره کرد. 

  3. با جاب آفر می‌توان اقامت دائم سوئد را دریافت کرد؟

    بله در صورت کار کردن برای مدت ۵ سال و پرداخت مالیات می‌توانید برای دیافت اقامت دائم اقدام کنید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره