تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در فنلاند 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در فنلاند یکی از بهترین گزینه های برای دانشجویان بین المللی است. فنلاند سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و با داشتن کیفیت بالای زندگی مقصدی عالی برای مهاجرت و ادامه تحصیل محسوب می‌شود. امکان تحصیل در مقاطع مختلف به زبان فنلاندی و انگلیسی امکان پذیر است. دانشجویان پس از ورود به دانشگاه می‌توانند در دوره های رایگان آموزش زبان فنلاندی شرکت کرده و با تسلط بر این زبان هزینه تحصیل خود را کاهش دهند. امکان کار حین تحصیل و دریافت اقامت پس از فارغ التحصیلی نیز برای دانشجوبان مهاجر وجود دارد. برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با ممجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تحصیل در فنلاند

فنلاند کشوری صنعتی و توسعه یافته است و سیستم آموزشی آن نیز متانسب با استانداردهای جهانی طراحی شده است. دانش آموزان و دانشجویان فارغ التحصیل از سیستم آموزشی فنلاند می‌توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر آماده شده و با توجه به کسب دانش و مهارت قوی در موقعیت های شغلی متعدد مشغول به کار شوند.

این کشور دانشگاه های برتر زیادی دارد و با امکان تحصیل رایگان و امکانات رفاهی متعدد، دانشجویان می‌توانند با سهولت بیش تری به تحصیل در فنلاند بپردازند.

 

شرایط تحصیل در فنلاند

شرایط تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است. اما به طور کل دانشجویان باید تسلطی نسبی به زبان فنلاندی یا انگلیسی داشته باشند تا در دانشگاه پذیرفته شوند. داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی نیز شرط دیگر تحصیل در فنلاند می‌باشد.

بسیاری از کشور ها شرط سنی خاصی برای تحصیل تعیین می‌کنند و در صورت داشتن گپ تحصیلی زیاد ویزای تحصیلی نمی‌دهند. اما فنلاند در زمینه شرط سنی سهل گیر و انعطاف پذیر است. دانشجویان با هر سنی و حتی با داشتن گپ تحصیلی می‌توانند برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در فنلاند

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فنلاند باید مدارکی را ارائه دهید. کامل بودن مدارک اهمیت زیادی دارد چرا که در صورت ناقص بودن مدارک، حتی با وجود داشتن شرایط لازم نیز ممکن است درخواست شما مورد قبول واقع نشود. مهم ترین مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی فنلاند به شرح زیر می‌باشد.

🔵مدرک تحصیلی قبلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده

🔵مدارک هویتی

🔵پاسپورت دارای اعتبار

🔵عکس گرفته شده در سال جدید

🔵مدرک زبان انگلیسی یا فنلاندی

🔵گواهی سلامت

🔵گواهی عدم سوسابقه کیفری

🔵برگه اثبات تمکن مالی

 

مزایای تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند مزایای بسیار زیادی دارد. آگاهی از این مزایا به شما کمک می‌کند تا در هنگام تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در این کشور سردرگمی کمتری داشته باشید و با اطمینان تصمیم بگیرید. مزایای تحصیل در فنلاند به شرح زیر هستند.

🟢سیستم آموزشی قوی

🟢امکانات رفاهی در سطح عالی

🟢امنیت بالا

🟢امکان تحصیل در فنلاند به صورت رایگان و یا بسیار کم هزینه نسبت به سایر کشورها

🟢استفاده گسترده از زبان انگلیسی

🟢فرصت های کاری متعدد

🟢داشتن دانشگاه های برتر با رنکینگ بالا در سطح جهان

🟢مردمانی با فرهنگ و مهاجر پذیر

🟢امکان دریافت بورسیه تحصیلی

 

تحصیل در مدارس فنلاند

تحصیل در مدارس از سن 7 سالگی برای کودکان اجباری است. پس از پایان دوره نه ساله تحصیل اجباری دانش آموزان می‌توانند در مقطه سه ساله مدارس عمومی به ادامه تحصیل بپردازند. این مقطع دانش آموزان را برای تحصیلات آکادمیک آماده می‌کنند.

دانش آموزان خارجی برای تحصیل در فنلاند بایستی حتما یک همراه و قیم با خود داشته باشند. البته دولت فنلاند نیز می‌تواند قیم باشد. برای تحصیل در مدارس، دانش آموزان خارجی بایستی به تحصیل در مدارس بین المللی بپردازند. از مدارس بین المللی فنلاند می‌توان به مدرسه هلسینکی، مدرسه وانتا، مدرسه تامپره و مدرسه اسپوو اشاره کرد.

 

تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد. دانشگاه های فنلاند در این مقطع به زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی دانشجو پذیرش می‌کنند. برای تحصیل در فنلاند در دوره های انگلیسی زبان بایستی برای هر ترم تحصیلی شهریه پرداخت کنید. شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور به طور میانگین 8 تا 10 هزار یورو می‌باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی بایستی مدرک آیلتس حداقل 6 داشته باشید. دانشگاه های فنلاند در مقطع کارشناسی بر دو بخش آموزش تئوری و آموزش عملی تمرکز می‌کنند. تعداد دانشگاه‌های مهارت محور بیش تر هستند و دانشجویان را برای بازار کار آماده می‌کنند. هدف دانشگاه های آموزش محور نیز تربیت محقق و پژوهشگر می‌باشد.

 

تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

دوره تحصیل در مقطع ارشد در فنلاند 1 تا 2 سال می‌باشد. رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد به سه زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ارائه می‌شوند. دوره های انگلیسی زبان در مقطع ارشد بسیار بیشتر از مقطع کارشناسی هستند. همچون مقطع قبلی تحصیل به زبان فنلا‌ندی رایگان و تحصیل به زبان انگلیسی شهریه پرداز می‌باشد.

دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 ارائه دهند. داشتن مدرک کارشناسی نیز جز شروط تحصیل در مقطع ارشد می‌باشد. متقاضیان با رزومه علمی و کاری قوی می‌توانند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه و تحصیل در فنلاند افزایش دهند. میانگین شهریه دوره های انگلیسی زبان مقطع کارشناسی ارشد 4 تا 18 هزار یورو می‌باشد.

 

تحصیل در فنلاند در مقطع دکتری

دوران تحصیل دکتری یک بازه 3 تا 5 ساله است. تحصیل در مقطع دکتری نسبت به دو مقطع قبلی شرایط خاص تری دارد. دانشجو باید علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان آیلتس حداقل 7، مقالات علمی و انگیزه نامه قوی نیز داشته باشد.

در صورت دارا بودن شرایط فوق دانشجو باید با یک استاد راهنما صحبت کرده و در صورت تایید او پذیرش دانشگاه را دریافت خواهد کرد. مقطع دکتری به دو بخش دکتری عمومی و دکتری پژوهشی تقسیم می‌شود و دانشجویان می‌توانند به تحصیل در هر یک از این دو دوره بپردازند.

در مقطع دکتری نیز تحصیل به زبان فنلاندی رایگان است اما برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان بایستی 22 تا 28 هزار یورو شهریه پرداخت نمایید.

 

تحصیل در فنلاند در مقطع پست داک

پس از مقطع دکتری نیز همچنان امکان ادامه تحصیل در فنلاند وجود دارد. آخرین مقطع تحصیلی پست داک یا پسا دکتری است. در این مقطع هیچ گونه آموزش تئوری وجود ندارد و تنها تمرکز بر روی کارهای تحقیقاتی و پژوهش می‌باشد.

دانشگاه های فنلاند جز بهترین دانشگاه های برای تحصیل در مقطع پست داک می‌باشند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاهی همچون هلسینکی به دلیل داشتن امکانات عالی و سطح بالای تحقیقاتی می‌توانند به بهترین نحو به انجام کارهای پژوهشی خود بپردازند.

 

آزمون ورودی برای تحصیل در فنلاند

سیستم ارزیابی دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه در کشورهای مختلف تفاوت دارد. پس از ورود به دانشگاه های خارجی متوجه خواهید شد که دانشجویان در برخی از آن‌ها به راحتی به ادامه تحصیل می‌پردازند. اما در برخی دیگر به دلیل سیستم کاملا متفاوت چالش های بیشتری برای دانشجویان به وجود می‌آید.

به همین دلیل برخی از دانشگاه ها آزمون های ورودی خاص خود را برگزار می‌کنند تا متناسب با سیستم آموزشی خود دانشجو پذیرش کنند. آزمون ورودی برای پذیرش در تمامی دانشگاه ها و تحصیل در فنلاند برگزار نمی‌شود و تنها محدود به دانشگاه های خاصی است.

برای اطلاع دقیق از آزمون ورودی دانشگاه و رشته مورد نظر خود باید سایت دانشگاه را چک کنید. برای کسب اطلاع در این زمینه می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو نیز کمک بگیرید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

زبان تحصیل در کشور فنلاند

همانطور که گفته شد زبان رسمی کشور فنلاند، فنلاندی است. اما مسلم است که دانشجویان بین المللی معمولا تسلط کامل به این زبان ندارند. اکثر دانشجویان خارجی مسلط به زبان انگلیسی هستند. کشور فنلاند این مساله را مد نظر قرار داده است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی را بای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

اکثر رشته های تحصیلی مخصوصا در مقطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. البته که تحصیل در فنلاند در دوره های انگلیسی رایگان نیست و دانشجویان باید برای هر ترم تحصیلی شهریه پرداخت کنند. البته که دانشجویان در حین تحصیل می‌توانند در دوره های رایگان آموزش زبان فنلاندی شرکت کرده و پس از تسلط کافی از تخفیف شهریه و تحصیل رایگان بهره‌مند شوند.

 

تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی

در برخی شرایط دانشجویان بدون داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل نیز می‌توانند در دانشگاه های فنلاند پذیرش شوند. از شرایط  تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

⚪زبان رسمی و مادری دانشجو انگلیسی باشد

⚪دانشجو از یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان در مقطع قبلی فارغ التحصیل شده باشد.

⚪قبل از شروع تحصیل در دانشگاه های فنلاند در دوره های آموزش زبان شرکت کرده باشد.

تحصیل در فنلاند

 

هزینه تحصیل در فنلاند

همانطور که گفته شد  تحصیل در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های برتر فنلاند به شرح زیر می‌باشد.

 

دانشگاه هلسنیکی

هلسینکی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فنلاند است که از رنکینگ 104 جهانی برخوردار می‌باشد. شهریه تحصیل در فنلاند در این دانشگاه به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. اما به طور کلی می‌توان میانگین شهریه در مقطع کارشناسی را 13 هزار یورو و در مقطع ارشد 13 تا 18 هزار یورو برآورد کرد. تحصیل در مقطع دکتری نیز برای تمامی دانشجویان رایگان می‌باشد.

 

تحصیل در فنلاند | دانشگاه آلتو

دانشگاه آلتو نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی و برتر فنلاند است که رنکینگ جهانی آن 140 می‌باشد. دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در این دانشگاه باید در حدود 12 تا 15 هزار یورو شهریه پرداخت کنند. دانشجویان این دانشگاه اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند. شهریه دیگر دانشگاه های فنلاند به شرح زیر می‌باشد.

🟡دانشگاه تامپره 8 تا 12 هزار یورو

🟡دانشگاه شرق فنلاند 8 تا 15 هزار یورو

🟡‌دانشگاه اولوو 10 تا 13 هزار یورو

🟡دانشگاه تورو 8 تا 16 هزار یورو

🟡‌دانشگاه آرکادا 6 تا 9 هزار یورو

 

بورسیه تحصیلی

دریافت بورسیه تحصیلی بین دانشجویان بسیار محبوب و پرطرفدار است. با دریافت بورسیه دانجشویان می‌توانند هزینه های تحصیل خود را به طور چشم گیری کاهش دهند و یا حتی به صورت رایگان به تحصیل در فنلاند بپردازند.

بورسیه ها معمولا به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می‌گیرند. دریافت بورسیه در مقاطع دیگر با سختی بیش تری همراه است. برای دریافت بورسیه در این مقاطع بهترین راه این است که پذیرش خود را دریافت کرده و وارد دانشگاه شوید. پس از مدتی با اثبات وضعیت عالی تحصیلی خود برای دریافت بورسیه اقدام نمایید. برخی از بورسیه های مهم کشور فنلاند به شرح زیر هستند.

بورسیه نوکیا: تمامی دانشجویان در مقطع دکتری می‌توانند برای ردیافت این بروسیه که نیمه فاند می‌باشد اقدام کنند.

کمک هزینه دانشگاه هلسینکی: دانشجویان مقطع ارشد غیر اتحادیه اروپا امکان دریافت این بورسیه فاند کامل را خواهند داشت.

بورسیه دانشگاه تمپره: دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غیر اتخادیه اروپا می‌توانند برای دریافت این کمک هزینه فاند کامل و تحصیل در فنلاند اقدام نمایند.

بورسیه دانشگاه لاپلاند: این بورسیه به دانشجویان مقطع ارشد غیر اتحادیه اروپا اختصاص دارد و شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد.

 

هزینه زندگی در فنلاند

علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، دانشجویان باید از عهده مخارج زندگی در فنلاند نیز بر بیایند. بیش ترین هزینه زندگی  در فنلاند مربوط به اجاره مسکن می‌باشد.

اجاره بها در شهرهای مختلف فنلاند متفاوت است اما به طور میانگین برای اجاره یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر باید در حدود 800 تا 1000 یورو در ماه پرداخت کنید. هزینه خوابگاه دانشجویی نیز در حدود 300 تا 500 یورو می‌باشد. هزینه مواد غذایی برای تحصیل در فنلاند به شرح زیر است.

🟣گوشت (1 کیلو) 15.9 یورو

🟣مرغ (500 گرم) 5.10 یورو

🟣شیر (1 لیتر) 1 یورو

🟣نان 1.40 یورو

🟣تخم مرغ (12 عدد) 2.43 یورو

🟣خرید پنیر 7 یورو

🟣سیب زمینی و پیاز 2.50 یورو

🟣آب معدنی 1.51 یورو

 

بهترین رشته های تحصیلی در فنلاند

رشته تحصیلی یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار برای تحصیل در فنلاند می‌باشد. رشته تحصیلی وضعیت بازار کار و هزینه تحصیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در دانشگاه های فنلاند تقریبا تمامی رشته ها ارائه می‌شود. برخی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در فنلاند به شرح زیر هستند.

🟠حقوق

🟠روانشناسی

🟠رشته های پزشکی

🟠شیمی

🟠فیزیک

🟠مهندسی نفت

🟠مهندسی پزشکی

🟠حسابداری

🟠تربیت بدنی

🟠تغذیه

🟠پرستاری

🟠معماری

 

دانشگاه های برتر فنلاند

دانشگاه محل تحصیل نیز جز مهم ترین انتخاب های دانشجویان در هنگام درخواست پذیرش می‌باشد. هریک از دانشگاه های فنلاند از اعتبار و رنکینگ متفاوتی برخوردارند. در ادامه به برترین دانشگاه ها به ترتیب رتبه برای تحصیل در فنلاند می‌پردازیم.

🟡هلسینکی

🟡آلتو

🟡یواشکیله

🟡تامپره

🟡فنلاند شرقی

🟡آبو

🟡تورکو

🟡دانشگاه اقتصاد هانکن

🟡لاپلند

🟡واسا

 

دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فنلاند باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی باید در ابتدا نامه پذیرش از دانشگاه دریافت کرده و سپس با در دست داشتن مدارک لازم و مراجعه به سفارت درخواست ویزای تحصیلی دهید. پس از مراجعه به سفارت انگشت نگاری انجام شده و سپس روند دریافت ویزا شروع خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به شرح زیر هستند.

✅نامه پذیرش از دانشگاه

✅فرم درخواست ویزا به صورت کامل شده

✅پاسپورت دارای اعتبار

✅عکس گرفته شده در سال جدید

✅ارائه مدرک مربوط به بیمه

✅مدارک تحصیلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده

✅نامه بانک به منظور اثبات توانایی مالی (560 یورو برای هر ماه)

✅شهروندی کشورهای غیر اتحادیه اروپا

 

کار حین تحصیل در فنلاند

دانشجویان در طول دوران تحصیل خود می‌توانند به کار بپردازند و بخشی از مخارج تحصیل در فنلاند را جبران نمایند. میزان ساعات کار در مقاطع مختلف متفاوت است. دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه 10 ساعت کار در هفته، دانشجویان مقطع ارشد 20 ساعت کار در هفته و دانشجویان مقطع دکتری اجازه 25 ساعت کار در هفته را دارند. 

توجه داشته باشید که برای کار کردن به صورت پاره وقت در حین تحصیل در فنلاند باید تسلط نسبی به زبان فنلاندی داشته باشید. مردم محلی استفاده کمتری از زبان انگلیسی دارند و به همین دلیل برای برقراری ارتباط با آنان باید زبان فنلاندی بدانید. با کار حین تحصیل علاوه بر جبران بخشی از هزینه های تحصیل، با فرهنگ این کشور نیز بیش تر آشنا می‌شوید. 

 

دریافت اقامت دائم فنلاند

اکثر افرادی که برای تحصیل به فنلاند می‌‌روند، قصد برگشت به کشور خود را ندارند. این افراد تصمیم دارند که پس از تحصیل کاری برای خود پیدا کرده و زندگی شان را در این کشور ادامه بدهند. در برخی از کشورها بلافاصله پس از پایان تحصیل، دانشجو باید به کشور خود برگردد. 

اما فنلاند در این زمینه نیز انعطاف پذیر است و مهلت بیش تری به دانشجویان می‌دهد. پس از تحصیل در فنلاند، فارغ التحصیلان اجازه دارند که برای مدت یک سال در فنلاند بمانند و به دنبال کار بگردند. در صورت یافتن شغل ویزای تحصیلی آن ها به ویزای کاری تغییر خواهد کرد.

پس  از 5 سال حضور در کشور فنلاند و کار کردن و پرداخت مالیات، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید. با دریافت اقامت دائم نیز پس  از 2 تا 3 سال امکان اخذ شهروندی و تابعیت فنلاند را نیز به دست خواهید آورد. برای دریافت اقامت دائم می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره تحصیل در فنلاند

فنلاند از دانشگاه های برتر زیادی برخوردار است و به دلیل سیستم آموزشی قوی و هزینه کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقصدی محبوب برای مهاجرت تحصیلی است. زبان این کشور فنلاندی است اما امکان تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

با تقویت زبان فنلا‌ندی و تحصیل به این زبان می‌توان از تخفیفات ویژه شهریه برخوردار شد. امکان دریافت بورسیه نیز در مقاطعه مختلف تحصیلی وجود دارد و دانشجویان ممتاز با دریافت آن می‌توانند شهریه خود را کاهش داده و یا به طور رایگان تحصیل نمایند. 

با توجه به اینکه مراحل دریافت پذیرش در دانشگاه و ویزای تحصیلی طولانی و پیچیده است، توصیه می‌شود که برای انجام این کار از متخصصان حوزه مهاجرت کمک بگیرید.

قدم برداشتن در این مسیر بدون اطلاع کافی می‌تواند به اتلاف وقت و صرف هزینه های سنگین منجر شود. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کرده و در این طول این مسیر همراه شما باشند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در فنلا‌ند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا تحصیل در فنلاند به صورت رایگان امکان پذیر است؟

    تحصیل در این کشور به زبان‌های فنلا‌ندی، سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. در صورتی که به زبان فنلاندی تحصیل کنید، هزینه تحصیل شما رایگان خواهد شد. اما دوره های انگلیسی زبان شهریه پرداز هستند. 

  2. آیا امکان کار دانشجویی در فنلاند وجود دارد؟

    بله دانشجویان در مقاطع مختلف می‌توانند به انجام کار پاره وقت مشغول شوند. دانشجویان کارشناسی مجوز 10 ساعت کار، کارشناسی ارشد 20 ساعت و دکتری 25 ساعت کار در هفته را دارند. 

  3. آیا پس از پایان تحصیل در فنلاند می‌توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

    پس از پایان تحصیل می‌توانید برای مدت 1 سال در این کشور بمانید و کاری برای خود پیدا کنید. پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات اقامت دائم فنلاند به شما تعلق خواهد گرفت.  

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره