تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به مالزی ۲۰۲۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به مالزی در چند سال اخیر با افزایش بسیار زیادی روبه رو شده است و اکثر مهاجران نیز میزان رضایت زیادی از مهاجرت اعلام می‌کنند. مالزی با داشتن طبیعت زیبا و تلاش در جهت ایجاد موقعیت‌های شغلی متعدد و اقتصاد کارآمد موفق شده که به کشوری عالی با مزایایی فراوان برای زندگی تبدیل شود. برای مهاجرت به مالزی برنامه‌های متعددی طراحی شده است که افراد با شرایط مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و برای درخواست ویزا اقدام نمایند. با توجه به اهمیت انتخاب روش صحیح مهاجرتی ضروری است که متقضایان اطلاع کافی در این زمینه داشته باشند. برای کسب آگاهی این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

مهاجرت به مالزی

مالزی در سال‌های اخیر رشد بسیار چشم گیری داشته است و به یکی از جوامع مدرن و توسعه یافته تبدیل شده است. در این کشور امکانات رفاهی برای شهروندان مهیا است و افراد می‌توانند با کیفیتی عالی در این کشور مشغول زندگی شوند.

با وجود ریشه‌های عمیق فرهنگی و اسلامی بودن این کشور، ایرانیان پس از مهاجرت به مالزی با مشکلات فرهنگی و چالش‌های سازگار شدن با فرهنگی بسیار جدید مواجه نمی‌شوند. برای مهاجرت به مالزی روش‌های متعددی وجود دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

 

مزایای مهاجرت به مالزی

در سال‌های گذشته آمار مهاجرت به مالزی به طرز چشم گیری افزایش یافته است. این آمار نشان دهنده مزایای بسیار زیاد مهاجرت به مالزی است که باعث جذب مهاجران سرتاسر جهان می‌شود. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

✅دانشگاه‌های برتر در مالزی

✅وجود قوانین جدی امنیتی و بالا بودن امنیت و آرامش

✅استفاده گسترده از زبان انگلیسی

✅فرهنگ غنی و مهاجر پذیر

✅طبیعت زیبا و چشم نواز

✅مهربان بودن مردم مالزی

✅هزینه‌های پایین زندگی

✅غذاهای بسیار خوش طعم و لذت بخش

✅برنامه‌های متعدد بر تفریح و سرگرمی

 

شرایط مهاجرت به مالزی

برای مهاجرت به مالزی روش‌های متعددی وجود دارد و هر روش نیز شرایط خاص خود را دارد. اما به طور کلی برخی شرایط برای مهاجرت به این کشور مطرح هستند. شرایط شرایط کلی مهاجرت به کشور مالزی به شرح زیر می‌باشند.

✅پاسپورت معتبر و مورد قبول توسط مالزی (در غیر این صورت باید سند مسافرتی بین المللی تهیه کنید)

✅داشتن ویزا

✅داشتن تمکن مالی کافی برای مهاجرت به مالزی

✅گواهی سلامت جسمی و روانی

✅عدم داشتن جای چاقو بر روی بدن

✅عدم سوسابقه

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مهاجرت به مالزی از طریق کار

دریافت ویزای کاری مالزی تنها در صورتی امکان پذیر است که یک کارفرما جاب آفری برای فرد متقاضی بفرستد. کارفرمایان در مرحله اول برای استخدام نیرو باید افراد بومی مالزی را مد نظر قرار دهند. تنها در صورتی که ثابت شود نیروی کار متخصص مناسب در مالزی پیدا نشده است، کارفرما مجاز به جذب نیرو از کشورهای خارجی می‌شود.

متقاضیان مهاجرت به مالزی برای دریافت جاب آفر می‌توانند مدارک خود را به صورت آنلاین برای کارفرمایان ارسال کرده و منتظر پاسخ بمانند. پس از دریافت جاب آفر می‌توان برای دریافت ویزای کاری به سفارت مراجعه کرد. بالا بودن مدرک تحصیلی و داشتن سابقه کار شانس دریافت جاب آفر یا دعوت نامه شغلی را افزایش می‌دهد. زبان رسمی در ادارات مالزی مالایی می‌باشد و مهاجران نیز باید به این زبان تسلط داشته باشند.

 

مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل

مالزی دانشگاه‌های فراوانی دارد که سیستم آموزشی قوی دارند. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه‌ها و دریافت مدرک می‌توانند در سایر کشورهای جهان و در موقعیت‌های شغلی مختلف مشغول به کار شوند. تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های مالزی امکان پذیر است.

اکثر دانشگاه‌ها انگلیسی زبان هستند و متقاضیان با نمره آیلتس حداقل 6 می‌توانند در این دانشگاه‌ها پذیرفته شوند. افرادی که مدرک زبان ندارند هم می‌توانند با شرکت در دوره‌های یک ساله زبان مالزی در این کشور برای مهاجرت به مالزی اقدام کنند. در صورت دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید یک همراه (اعضا خانواده) نیز با خود به این کشور ببرید.

همچنین مهاجران تحصیلی می‌توانند به 10 تا 30 ساعت کار پاره وقت در مالزی مشغول شوند و از این طریق هزینه‌های خود را پوشش دهند. از دانشگاه‌های برتر مالزی برای تحصیل می‌توان به دانشگاه مالیا، دانشگاه ملی مالزی، پوترا، ساینز مالزی و تکنولوژی مالزی اشاره کرد.

 

مهاجرت به مالزی با روش سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از روش‌های راحت برای مهاجرت به مالزی است. برای سرمایه گذاری روش‌های متعددی وجود دارد. برای مهاجرت با استفاده از سرمایه گذاری باید حداقل 2 ملیون دلار سرمایه داشته باشید و این مبلغ را در بانک‌های مالزی بگذارید.

این مبلغ باید حداقل 5 سال در حساب شما بماند و اجازه برداشت از آن را نخواهید داشت. در روش سرمایه گذاری امکان مهاجرت با خانواده نیز وجود دارد و پس از 5 سال نیز می‌توان برای دریافت اقامت دائم اقدام کرد. دو راه مهم در سرمایه گذاری به صورت زیر هستند.

مهاجرت به مالزی

 

مهاجرت به مالزی | خرید ملک

در کشور مالزی خرید ملک یک سرمایه گذاری مطمئن است چراکه بازار خرید و فروش ملک بسیار پر رونق است و قیمت‌ها نیز از ثبات برخوردارند. افراد مهاجر برای خرید ملک حتما باید از افراد مالایی کمک بگیرند و در این روند مشارکتی داشته باشند. امکان خرید ملک با قیمت کمتر از 2000000 رینگت وجود ندارد.

افراد خارجی تنها می‌توانند برخی از ملک‌ها را خریداری کنند. برای این منظور نیز حتما بایست از واحد پول خارجی استفاده نمایند. توجه داشته باشید که خرید ملک به تنهایی روش مهاجرت به مالزی نیست و باید قبل از آن با استفاده از روش‌های دیگر ویزا دریافت کرده باشید.

 

طرح خانه دوم یا ویزای بازنشستگی

بر اساس این طرح افراد بالای 50 سال که شهروند کشورهای مورد تایید مالزی باشند، می‌توانند با سرمایه گذاری مبلغ حداقل 100 هزار دلار ویزای بازنشستگی دریافت کرده و با همسر و فرزندان خود به این کشور مهاجرت کنند. در مهاجرت به مالزی با روش خانه دوم امکان کار در این کشور وجود ندارد. همچنین فرد متقاضی و خانواده او بایستی گواهی سلامت داشته و بیمه درمانی مالزی را نیز تهیه کرده باشند.

 

مهاجرت به مالزی از طریق ازدواج

مهاجرت به مالزی با ازدواج یکی از روش‌‌های دیگر است که طی آن متقاضی باید با یک شهروند مالزی ازدواج کند. دولت مالزی برای اعطا اقامت از این طریق سخت گیری بسیار زیادی انجام می‌دهد. پس از ازدواج چندین جلسه مصاحبه برگزار می‌شود و زن و شوهر باید آشنایی و ازدواج خود را به طور کامل توضیح دهند تا مصاحبه گران مطمئن شوند که ازدواج سوری و برای اخذ اقامت نیست.

شهروند مالایی برای تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی همسر خود را داشته باشد. همچنین همسر خارجی نیز باید در مدت سه سال اقامت موقت به یادگیری زبان این کشور بپردازد. بعد از سه سال ازدواج و زندگی مشترک در صورت واجد شرایط بودن اقامت دائم به همسر خارجی داده می‌شود.

 

مهاجرت به مالزی از طریق تولد فرزند

تمامی کشورها برای اعطا تابعیت و شهروندی قانون خود را دارند. به طور کلی دو قانون در کشورهای جهان حاکم است که قانون خاک و قانون خون نام دارند. در قانون خاک در صورت تولد فرزند در مرز یک کشور تابعیت به او (تنها نوزاد و نه والدین) داده می‌شود.

اما در قانون خون تنها نوزادانی تابعیت دریافت می‌کنند که از پدر و مادری که شهروند بومی آن کشور است متولد شده باشد. کشور مالزی از قانون خون پیروی می‌کند پس تولد فرزند روشی برای مهاجرت به مالزی محسوب نمی‌شود. توجه داشته باشید که اگر نوزادی در این کشور از پدر و مادری غیر مالایی متولد شود، پس از 18 سال زندگی در این کشور تابعیت دریافت خواهد کرد.

 

مهاجرت به مالزی با پناهندگی

در روش پناهندگی افرادی که به دلایل سیاسی، عقیدتی، مذهبی و جنسیتی در کشور خود با مشکل مواجه شده و جانشان در خطر است، می‌توانند به کشورهای دیگر رفته و درخواست پناهندگی کنند. این روش مهاجرت به مالزی بسیار خطرناک است و فرد باید به صورت غیرقانونی به مالزی سفر کند.

پس از ورود به این کشور نیز باید ثابت شود که مشکلات جدی در کشور مبدا وجود دارد و پس از دریافت پناهندگی نیز زندگی در این کشور با محدودیت و سختی‌های بسیار همراه است. با توجه به سختی‌ها و خطرات بسیار زیاد این روش مهاجرتی توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود.

 

دریافت اقامت مالزی

برای دریافت اقامت و مهاجرت به مالزی باید مدارک مورد نیاز خود را آماده کرده و به سفارت تحویل دهید. پس از بررسی شرایط و در صورت کامل بودن تمامی مدارک ویزای شما توسط سفارت صادر خواهد شد. مدارک دریافت ویزا با توجه به روش مهاجرتی شما متفاوت است. مثلا در روش تحصیلی باید مدرک زبان و مدرک تحصیلی مقاطع قبلی را داشته باشید. مراحل دریافت ویزای مهاجرت به مالزی به صورت زیر می‌باشد.

✅آگاهی از شرایط و ضوابط روش مهاجرتی

✅آماده کردن مدارک با توجه به روش مهاجرتی

✅دریافت موافقت مشروط

✅درخواست پاسپورت

✅دریافت گواهی پزشکی

✅باز کردن حساب در بانک

✅پیگیری ویزا از طریق سفارت

 

اقامت کوتاه مدت

با استفاده از ویزای کوتاه می‌توانید برای مدت محدودی در حدود 3 تا 6 ماه در کشور مالزی بمانید. ویزای توریستی و ویزای همراه دانشجویی جز ویزای کوتاه مدت هستند. با ویزای کوتاه مدت امکان مهاجرت به مالزی وجود ندارد و باید به کشور خود بازگشته و مجددا برای دریافت ویزای بلند مدت اقدام کنید.

 

اقامت بلند مدت

با استفاده از ویزای بلند مدت امکنا زندگی برای مدت طولانی در مالزی را خواهید داشت. ویزا هایی همچون ویزای کاری، ویزای تحصیلی و ویزای سرمایه گذاری جز ویزاهای بلند مدت هستند. با دریافت ویزای بلند مدت شهروند این کشور نخواهید بود و بایستی اعتبار ویزای خود را در بازه‌ها زمانی مشخص تمدید نمایید.

 

هزینه مهاجرت به مالزی

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای مهاجرت به مالزی هزینه‌های مربوط به آن است. برای مهاجرت در مرحله اول بایستی برای دریافت ویزا مبالغی را پرداخت کنید. هزینه‌های قبل از مهاجرت شامل معاینات پزشکی، هزینه صدور ویزا، هزینه بیمه و… می‌شود. برای این موارد باید در حدود 500 تا 1000 دلار پرداخت نمایید.

علاوه بر این افرادی که با سرمایه گذاری مهاجرت می‌کنند باید حداقل سرمایه را در اختیار داشته باشند. برای مهاجرت تحصیلی نیز بایستی شهریه دانشگاه پرداخت شود. میزان شهریه با توجه به رشته درسی و دانشگاه بسیار متفاوت است اما به طور میانگین 3 هزار تا 12 هزار دلار در سال خواهد بود.

پس از ورود به کشور مالزی نیز باید هزینه‌های زندگی در این کشور را پرداخت کنید. با توجه به میانگین هزینه‌ها در ابتدا باید مدرک تمکن مالی را به سفارت ارائه دهید. هزینه زندگی پس از مهاجرت به مالزی با توجه به سبک زندگی فرد و شهر محل سکونت متفاوت است اما به طور کلی می‌توان مبلغی در حدود 500 تا 100 دلار برای زندگی در این کشور (اجاره مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و…) برآورد کرد.

 

بهترین شهرهای مالزی

انتخاب شهر برای زندگی پس از مهاجرت به مالزی بسیار مهم است. شهراهای مختلف مالزی شرایط متفاوتی دارند که افراد به توجه به وضعیت و سلیقه خود می‌توانند هر یک از این شهرها را برای زندگی انتخاب کنند. پایتخت کشور مالزی شهر کوالالامپور است که بسیار توسعه یافته و زیباست و فضایی مدرن دارد. هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر گران تر است. کوالالامپور یک شهر لاکچری است وبه عنوان مرکز اقتصادی و فرهنگی این کشور شناخته می‌شود.

علاوه بر این شهرهای دیگری همچون پنانگ نیز وجود دارند که برای زندگی گزینه‌ای عالی می‌باشند. افرادی که به ساحل و زندگی در کنار دریا علاقه‌مندند، می‌توانند جزایر لنکاوری را برای زندگی برگزینند. شهر کوتا کینابالا نیز با توجه به مردمان مهربان و با فرهنگ مکان عالی برای زندگی است اما نکته مهم این شهر در موقعیت‌های شغلی محدود و پایین آمدن میزان در آمد در آن است.

 

آمار مهاجرت و وضعیت ایرانیان در مالزی

طبق آمارها میزان مهاجرت مردم ایران به کشور مالزی نسبت به سال‌های گذشته 22 درصد افزایش داشته است. این رقم نشان می‌دهد که مالزی با رشد و پیشرفت بسیار زیاد به مقصدی عالی برای مهااجرت تبدیل شده است. فرهنگ این کشور بسیار نزدیک به فرهنگ ایرانیان است و به همین دلیل افراد پس از مهاجرت به مالزی با مشکلات فرهنگی مواجه نمی‌شوند. از سوی دیگر آب و هوای مالزی نیز متناسب با طبع ایرانی‌هاست.

ایرانیان در کشور مالزی وضعیت رفاهی بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد. در این کشور موقعیت‌های شغلی متعددی فراهم است و افراد می‌توانند با کسب درآمد بالا امکانات رفاهی را برای خود مهیا کنند. ایرانیانی که با مدرک کامپیوتر و نرم افزار مهاجرت می‌کنند، وضعیت بهتری نیز خواهند داشت چراکه این حوزه شغلی از رونق بسیار خوبی برخوردار است. طبق آمارها میزان رضایت نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

 

بهترین روش مهاجرت به مالزی

سوال اکثر متقاضیان مهاجرت به مالزی این است که بهترین روش برای مهاجرت چیست. با انتخاب بهترین روش افراد می‌توانند با سهولت هرچه تمام تر ویزای خود را دریافت کرده و وارد کشور مالزی شوند. اما پاسخ این سوال یک روش مشخص نیست.

روش‌های مهاجرتی شرایط متفاوتی دارند و باید با توجه به وضعیت هر فرد بررسی شوند. برای مثال گفته شد که مهاجرت کاری روش سختی است و دریافت جاب آفر محدودیت‌ها و سختی‌های خود را دارد. اما فردی که از مهارت و تخصص بسیار زیاد برخوردار است می‌تواند برای این روش اقدام کرده و با دریافت جاب آفر به راحتی مهاجرت کند.

این در حالیست که فرد دیگر با روش تحصیلی می‌تواند با راحتی ویزای مهاجرت به مالزی را دریافت کند. برای بررسی شرایط و انتخاب بهترین روش لازم است که از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

اشتباهات مهاجرت به مالزی

همانطور که در ابتدا گفته شد برای مهاجرت روش‌های متعددی وجود دارد اما با این حال بسیاری از افراد تصورات اشتباهی در این زمینه دارند که باعث می‌شود مدت زیادی درگیر باشند و در نهایت با اتلاف وقت زیاد و صرف هزینه‌های هنگفت متوجه اشتباه خود شوند.

از باورها و روش‌های اشتباه مهاجرت به مالزی می‌توان به خرید ملک، ثبت شرکت، دریافت ویزای توریستی و پناهندگی اشاره کرد. افراد باید بدانند که با خرید ملک اقامت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و باید با روش‌های دیگر سرمایه گذاری اقدام کنند.

متقاضیان پناهندگی نیز باید آگاه باشند که دریافت پناهندگی کاری بسیار سخت است و خطرات جانی و مالی زیادی نیز به همراه دارد. این در حالیست که با مشورت گرفتن از افراد متخصص می‌توان روش‌های بهتری برای مهاجرت به مالزی انتخاب کرد.

 

مشاوره مهاجرت به مالزی

کشور مالزی با توجه به رشد چشم گیر در زمینه صنعت و اقتصاد به مقصدی پرطرفدار و محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. این کشور فرهنگ غنی دارد و با روحیه ایرانیان بسیار سازگار است. برای مهاجرت به مالزی روش‌های متعددی وجود دارد که هر یک شرایط خاص خود را دارند. افراد می‌توانند هر یک از این راه‌ها را با توجه به وضعیت خود انتخاب کنند.

همانطور که گفته شد روش‌های غلط و اشتباهی برای مهاجرت وجود دارد و بسیاری از افراد با این باورها وارد این مسیر طولانی شده و در نهایت ضرر و زیان زیادی را متحمل می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از اقدام برای مهاجرت با افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایید تا تمامی نکات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

با کمک گرفتن از متخصصان می‌توانید روند مهاجرتی خود را تسریع کنید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کرده و در این مسیر همراه شما باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به مالزی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین روش برای مهاجرت به مالزی چیست؟

    با توجه به شرایط هر فرد بهترین روش متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‌توان گفت که در صورت داشتن سرمایه کافی راحت ترین راه سرمایه گذاری در این کشور است.

  2. آیا با تولد فرزند می‌توان اقامت مالزی را به دست آورد؟

    خیر مالزی از قانون خون پیروی می‌کند و نوزادان متولد شده از والدین غیر مالایی تابعیت این کشور را دریافت نخواهند کرد.

  3. بهترین شهر مالزی برای زندگی و مهاجرت به مالزی کدام است؟

    در صورتی که قصد تحصیل و یا کار کردن و کسب درآمد در این کشور را دارید، کوالالامپور بهترین شهر برای شما خواهد بود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره