کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور | در داخل و خارج از کشور

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه پیام نور به دلیل شیوه آموزشی متفاوت آن، که بیشتر نیمه حضوری است، طرفدران زیادی دارد. بسیاری از فارغ التحصلان دانشگاه پیام نور به خاطر آموزش نیمه حضوری این دانشگاه، نگران اعتبار مدرک‌شان هستند و میخواهند بدانند که مدرکشان برای استخدام، ادامه تحصیل، تحصیل در خارج از کشور معتبر است یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

اهمیت اعتبار مدرک 

دانشجو بعد از فارغ تحصیل شدن از دانشگاه و گرفتن مدرک، یا میخواهد ادامه تحصیل دهد (چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور) یا می‌خواهد وارد بازارکار شود. پس برایش مهم است که با این مدرک برای ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار مشکلی نداشته باشد و مدرکش معتبر باشد. در ادامه به بررسی اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور میپردازیم.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور | ادامه تحصیل

مدرک دانشگاه پیام نور مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است. و از اعتبار بالایی برخوردار است. فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی می‌توانند در همه دانشگاه‌ها حتی دانشگاه دولتی ادامه تحصیل دهند.
آمارها نشان می‌دهد تعداد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه دولتی بیشتر از میان فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده است.

دلیل آن کاملا مشخص است. چون شیوه آموزشی این دانشگاه‌ها با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است. دانشجویان دانشگاه پیام نور برای هردرس منبع اصلی آن که منبع کنکور کارشناسی ارشد هست را مطالعه می‌کنند. چون دروس دانشگاه پیام نور یا خودخوان است یا اگر خودخوان هم نباشد، تعداد ساعات آموزشی به نسبت حجم کتاب بسیار کمتر است. ولی در دانشگاه‌های دیگر برای هر درس به دانشجو یک جزوه داده می‌شود و دانشجو برای امتحان فقط همان جزوه را مطالعه می‌کند.

دلیل دیگر آن امتحانات پایان ترم آن است که کشوری و به صورت تستی است. پس به این دلایل دانشجویان دانشگاه پیام نور آمادگی لازم را برای کنکور ارشد و دکتری پیدا می‌کنند و براحتی میتوانند در دانشگاه دولتی قبول شوند.

تحصیل در خارج از کشور

هدف بسیاری از فارغ التحصیلان، ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌باشد. پس مهم‌ترین مسئله برای این افراد این است که آیا مدرک تحصیلی آنها مورد تایید کشورهای خارجی میباشد یا خیر؟ مدرک دانشگاه پیام نور از اعتبار بسیاربالایی برخوردار است و مورد تایید وزارت علوم می‌باشد.

بسیاری از کشورهای خارجی مدرک دانشگاه پیام نور را تایید می‌کنند. البته شرایط پذیرش دانشجو در کشورهای مختلف، متفاوت است. بعضی کشورهای اروپایی شرایط سختگیرانه نسبت به پذیرش فارغ التحصیلان پیام نوردارند ولی بعضی دیگر مثل هند، مالزی، فرانسه، آمریکا و استرالیا دارای شرایط پذیرش راحت‌تری است و کمتر سختگیری می‌کنند. همچنین مدرک پیام نور مورد تایید دانشگاه‌های ترکیه نمی باشد. برخی از کشورها هم بیش از اینکه برایشان مهم باشد دانشجو، فارغ التحصیل کدام دانشگاه است. معدل فارغ التحصیلی، نوع مدرک زبان، نمره زبان، تعداد مقاله‌های بین المللی و … برایشان مهم است. پس اگر سطح علمی دانشجو بالا باشد شانس پذیرشش توسط این کشورها بالا می رود.
توجه: دوره مجازی دانشگاه پیام نور در نزد بعضی کشورها فاقد اعتبار است.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور | استخدام

بسیاری از افراد تمایل دارند که بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه یک شغل متناسب با رشته خود پیدا کنند. اعتبار مدرک دانشگاهی در هنگام استخدام از اهمیت بالایی برخوردار است. پس فارغ التحصیلان پیام نور قطعا می‌خواهند بدانند مدرکشان معتبر است یا خیر و میتوانند با این مدرک یه شغل خوب پیدا کنند.

فارغ التحصیلان این دانشگاه بدانند که مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است و از بابت استخدام هیچگونه نگرانی نداشته باشند. استخدام بیشتر بستگی به مهارت و تخصص دارد. اگر دانشجویی فارغ التحصیل دانشگاه پیام نورباشد و از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشد، قطعا به راحتی یک شغل پردرآمد و متناسب با رشته خود را پیدا میکند.
توجه نمایید: مدرک فراگیر پیام نور نزد برخی سازمان‌ها فاقد اعتبار است.

کلام آخر

با خواندن این مقاله، نگرانی شما بابت اعتبار دانشگاه پیام نور برطرف شد و متوجه شدید که این دانشگاه معتبر است. در آینده برای ادامه تحصیل یا اشتغال با این مدرک مشکلی نخواهید داشت. پس با توجه به موارد گفته شده در مقاله باید به تقویت سطح غلمی خود بپردازید، مهارت‌ها و تخصص‌های لازم را بیاموزید و زبان خود را تقویت کنید. چون استخدام بیشتر بر اساس تخصص و مهارت است و برای اپلای گرفتن هم مسئله مهم قوی بودن سطح زبان است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره