سایر موضوعاتسایر آزمون ها

اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی حرفه ای 99 | زمان و نحوه ثبت

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبانی با مدرک دیپلم از هنرستان‌های فنی حرفه ای که در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، منتظر نتایجشان می‌باشند. لازم به ذکر است داوطلبان در هرمرحله ای از آزمون‌های سازمان سنجش که باشند امکان اعتراض به نتیجه دریافتیشان را دارند. به همین منظور در ادامه این مطلب قصد داریم به موضوع اعتراض به نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی حرفه ای 99 بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان اعتراض به نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی حرفه ای 99

اکثر رشته‌های آزمون کاردانی فنی و حرفه ای بصورت بدون کنکور ارائه می‌شود، اما تمامی متقاضیان رشته‌های با آزمون و بدون آزمون و پذیرش براساس سوابق تحصیلی، باید در تاریخ‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش در این آزمون ثبت نام می‌کردند.

با برگزاری این آزمون در تاریخ چهاردهم شهریورماه، طبق روال سال‌های گذشته پس از گذشت یک بازه زمانی، و با توجه به شرایط امسال احتمالا در دهه سوم مهرماه، داوطلبان می‌توانند نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی حرفه ای را مشاهده کنند.

پس از انتشار نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی حرفه ای 99، ممکن است برخی شرکت کنندگان و متقاضیان هم در رشته‌های با آزمون و هم در رشته‌های بدون آزمون نسبت به نتیجه نهایی خود اعتراض داشته باشند. سازمان سنجش پس از اعلام نتایج، فرصتی را برای ثبت اعتراض این دسته از متقاضیان تعیین می‌کند.

با وجود این که زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کاردانی فنی حرفه ای هنوز اعلام نشده است؛ به طور کلی دهه سوم مهرماه به عنوان زمان احتمالی انتشار نتایج می‌باشد. با این حال نمی‌توان در مورد زمان دقیق اعتراض به نتایج نهایی این آزمون نظر داد اما به محض فعال شدن لینک آن، مطلب فوق بروزرسانی خواهد شد.

به چه مواردی از نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی و حرفه ای می توان اعتراض کرد؟

سازمان سنجش برای تمامی آزمون‌هایی که برگزار می‌کند، امکان ایجاد درخواست اعتراض نیز قرار داده است تا هر داوطلبی که گمان کر‌د در مواردی از کارنامه یا نتیجه نهایی او مشکلی وجود دارد، بتواند با ثبت درخواست اعتراض مشکلش را پیگیری کند.

هر داوطلب پس از ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش و طی مراحل ثبت اعتراض، با چندین مورد از اعتراض‌های از پیش تعریف شده مواجه می‌شوند که باید یکی از آنها را برگزینند و در ادامه متن اعتراض خود را شرح دهند. البته لازم به ذکر است این موارد در اکثر اوقات، اعتراضات داوطلبان را دربر می‌گیرد.

داوطلبان می‌توانند در صورتی که درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی، اعتراض به نتیجه قبولی، تقاضای بررسی مجدد نمره، اعتراض به کلید سوالات آزمون، دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام و درخواست عمومی داشته باشند، در این سامانه اقدام کنند.

البته تمامی شرکت کنندگان می‌توانند برای اعتراض به نتایج نهایی، خارج از این بازه با ایجاد یک درخواست عمومی، مشکل خود را کاملا شرح دهند در ادامه این مطلب به نحوه ایجاد یک درخواست عمومی می‌پردازیم.

نحوه ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 99

داوطلبانی که در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند و پس از رویت نتیجه نهایی، تصمیم به ثبت اعتراض در سایت سنجش گرفته اند، ادامه مطلب را برای یادگیری نحوه ثبت درخواست اعتراض مطالعه کنند.

مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور

داوطلبان ابتدا باید در مرورگر خود، سازمان سنجش آموزش کشور را جست و جو کنند و یا بصورت مستقیم به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی “sanjesh.org” مراجعه کنند چرا که سازمان سنجش علاوه بر برگزاری آزمون کاردانی فنی و حرفه ای، تمامی موارد دیگری که نیز مربوط به این آزمون باشد را نیز پوشش می‌دهد.

مراجعه به سیستم پاسخگویی

تمامی اعتراضات داوطلبان در آزمون‌های مختلف از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش قابل پیگیری است که آزمون کاردانی فنی و حرفه ای نیز از آن مستثنی نمی‌باشد؛ بنابراین داوطلبان برای ثبت اعتراض و ایجاد درخواست، باید بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنند.

ورود به سیستم پاسخگویی

 عضویت در سایت

داوطلبان برای ثبت هرگونه درخواستی اعم از درخواست اعتراض، باید ابتدا در سایت سنجش عضو شوند، اگر قبلا در سایت عضو نشده‌اید برروی گزینه “عضویت در سایت” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو شوید.

 عضویت در سایت

 ورود به سیستم

در صورتی که جزو داوطلبانی هستید که قبلا در سایت سنجش اطلاعات خود را وارد کرده و دارای نام کاربری و رمز عبور هستید، بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

 ورود به سیستم

نحوه عضویت در سایت

با کلیک برروی گزینه عضویت در سایت، یک صفحه جدید شامل یک فرم برایتان ایجاد می‌شود. در این فرم به اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … نیاز خواهید داشت. پس از تکمیل فرم و وارد کردن اطلاعات فردی، کدامنیتی را وارد کرده و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

بسیار مهم است که پست الکترونیکی که وارد می‌کنید حتما معتبر و فعال باشد، چرا که پس از تکمیل فرم، سازمان سنجش یک رمز عبور به آدرس ایمیل وارد شده در فرم ارسال خواهد کرد.

نحوه عضویت در سایت

نحوه ثبت

به کمک رمز عبوری که برایتان ارسال شده، وارد سیستم شوید و در جهت ثبت درخواست پیش بروید.

داوطلبان در صورتی که مایل باشند و عضو سایت نیز نباشند، مشاوران مرکز مشاوره دانتل می‌توانند ضمن انجام مراحل عضویت آنها در سایت، درخواست‌شان را نیز مبنی بر ثبت اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی و حرفه ای 99، در سایت سنجش ثبت نمایند.

نحوه ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی حرفه ای 99

داوطلبان پس از عضویت در سایت سنجش، باید مجدا سعی کنند به کمک رمز ورود دریافتی از سازمان سنجش، وارد سیستم شوند بنابراین پس از کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم، باید پست الکترونیکی و رمز عبوری که درهنگام عضویت در سایت برایتان ارسال شده است را وارد نمایند.

نحوه ثبت

ثبت درخواست جدید

درصفحه جدید برای ثبت اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی حرفه ای، باید یک درخواست جدید ثبت کنید بنابراین بر روی گزینه ” درخواست جدید ” از منوی موجود در قسمت راست صفحه، کلیک کنید.

ثبت درخواست جدید

 تعیین آزمون مربوطه

در این قسمت با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را “کاردانی فنی و حرفه ای” و سال را “99” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید تا درخواست‌های مجاز برایتان، نمایش داده شود.

تعیین نوع درخواست و تایید نهایی

داوطلبان برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی و حرفه ای 99، باید ار بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه “عمومی” کلیک نمایند و در صفحه جدید نوع مشکل خود را انتخاب کنند و در بخش عنوان نیز، عنوان درخواست خود را مطرح کرده و سعی کنند در متن پیام خود شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را نیز وارد کنند تا متن منسجم تری باشد و سریع تر پیگیری شود.

پس از تکمیل کادر گفته شده در مرحله قبل، بر روی گزینه تایید کلیک کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

چه زمانی به درخواست اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی و حرفه ای 99 ، پاسخ داده می شود؟

داوطلبان پس از ثبت اعتراضشان باید 24 الی 72 ساعت منتظر بمانند تا کارشناسان مربوطه از تمامی جنبه ها اعتراضشان را بررسی کنند و پاسخ دهند. متقاضیان می‌توانند پس از گذشت این بازه زمانی مجدد به سایت مربوطه و صفحه ثبت درخواست مراجعه کرده و پاسخ اعتراض خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است اگر داوطلبان از طریق اعتراض به نتیجه نیز، پاسخ نگرفتند و در هیچ کدرشته محل انتخابیشان پذیرفته نشدند می‌توانند شانس قبولی خود را در تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی امنتحان کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج نهایی کاردانی فنی حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫5 دیدگاه ها

    1. متاسفانه خیر دورست عزیز برای مشاوره بیشتر با مشاورانن دانتل می توانید با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره