دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج نهایی انجام می‌‌شود. داوطلبان برای ثبت نام قطعی بایستی مطابق با دستورالمعل های ارائه شده، در زمان معین به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. شهریه یک ترم نحصیلی در ابتدای ثبت نام باید پرداخت شود. در این مقاله به بررسی کامل ثبت نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر تا انتها مطلب همراه ما باشید.

 

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، در صورت کسب رتبه حد نصاب و مجاز شدن به انتخاب رشته، برای جلسه مصاحبه در واحد های دانشگاهی قبولی خواهند شد. چنانچه در جلسه مصاحبه نیز داوطلب عملکرد خوبی داشته باشد و سوابق علمی و پژوهشی او تایید شود، در آن واحد دانشگاهی پذیرفته خواهد شد. نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد در درمرحله انجام می شود؛ ابتدا داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سایت آموزشیار مراجعه کرده و مدارک و اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری نمایند. پس از ثبت نام اینترنتی، داوطلبان باید مدارک خود را از طریق پست به دانشگاه ارسال کرده و ثبت نام قطعی و نهایی را انجام دهند. در مرحله اول ثبت نام دانشجویان بایستی شهریه یک ترم تحصیلی را پرداخت کنند تا ثبت نام انجام شود.

 

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد 1402

پس از اعلام نتایج نهایی دکتری، دانشگاه آزاد اطلاعیه ای منتشر کرده و طی آن دستور العمل ثبت نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد را به داوطلبان اعلام می کند. پذیرفته شدگان باید این اطلاعیه را به طور دقیق مطالعه نمایند و بر اساس دستورالعمل های ارائه شده، اقدامات بعدی را انجام دهند.

در این اطلاعیه، تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان پذیرفته شده همچون زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد، هزینه، لیست مدارک و… ارائه خواهد شد.

توجه داشته باشید که اطلاعیه های مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های بدون آزمون و واحد های بین الملل دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر خواهد شد.

 

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج، داوطلبان باید برای ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاد اقدام کنند. مهلت ثبت نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد در اطلاعیه های اختصاصی این دانشگاه اعلام شده است.

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از 6 شهریور شروع شده و تا 22 شهریور نیز ادامه خواهد داشت. توجه داشته باشید که در صورت عدم مراجعه به سامانه آموزشیار در زمان تعیین شده، قبولی شما لغو خواهد شد و امکان اعتراض نیز وجود نخواهد داشت.

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج نهایی دکتری، داوطلبان پذیرفته شده در صورت تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در آن واحد دانشگاهی، بایستی اقدامات لازم برای ثبت نام قطعی و نهایی را انجام دهند. برای ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان باید سه مرحله ثبت‌نام در سامانه آموزشیار، ارسال مدارک با پست و پرداخت شهریه را انجام دهند. توضیحات دقیق این مراحل به شرح زیر می باشد.

 

ثبت نام در سامانه آموزشیار

چندین سال است که دانشگاه آزاد اقدام به راه اندازی سامانه آموزشیار کرده است و تمامی خدمات اینترنتی دانشجویان از طریق این سامانه ارائه می شود. داوطلبان برای ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد باید به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و طبق مراحل زیر ثبت‌نام خود را انجام دهند.

1️⃣وارد سامانه آموزشیار شوید.

2️⃣گزینه ورود مستقیم به سیستم پذیرش غیر حضوری با استفاده از شماره دانشجویی موقت را انتخاب کنید.

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد

 

3️⃣اطلاعات مورد نیاز را درج کرده و وارد سامانه شوید.

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد

 

4️⃣بر روی گزینه ثبت نام دکتری کلیک کرده و اطلاعات و مدارک موردنیاز را تکمیل نمایید.

 

ارسال مدارک برای ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از طریق پست

پس از ثبت نام در آموزشیار داوطلبان باید مدارک خود را از طریق پست برای واحد دانشگاهی محل قبولی شان ارسال کنند. لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد به صورت زیر است.

✅اصل مدرک کارشناسی ارشد همراه با معدل و ریز نمرات

✅کپی از تمامی صفحات شناسنامه

✅عکس ۴*۳ گرفته شده در سال جاری (۶ قطعه و ۱۲ قطعه برای مشمولین)

✅کپی از پشت و روی کارت ملی

✅مدرک معافیت یا پایان خدمت برای آقایان

 

پرداخت شهریه، بیمه و خدمات آموزشی

همانطور که می‌دانید دانشگاه آزاد جز دانشگاه های شهریه پرداز است و برای تحصیل در این دانشگاه باید برای هر ترم تحصیلی شهریه پرداخت کنید. پس از ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد، دانشجویان باید شهریه ترم تحصیلی اول را پرداخت نمایند. همچنین در اولین ترم باید علاوه بر شهریه، هزینه بیمه و خدمات آموزشی را نیز پرداخت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار انجام شده و پس از آن نیز داوطلبان باید مدارک خود را با پست برای دانشگاه ارسال کنند. پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد واحد بین الملل باید توجه داشته باشند که پس از ثبت نام به هیچ عنوان امکان نقل و انتقالی و مهمانی را نخواهند داشت.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام پذیرفته شدگان کتری دانشگاه آزاد با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد تا چه تاریخی است؟

    ثبت نام پذیرفته شدگان تا ۲۲ شهریور مهلت دارد که در متن مقاله نیز به آن اشاره شده است.

  2. پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد برای ثبت نام چه باید بکنند؟

    پذیرفته شدگان باید به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. پس از آن باید مدارک را با پست برای دانشگاه ارسال کنند.

  3. آیا پذیرفته شدگان دکتری واحدهای بین الملل می‌توانند پس از ثبت نام، انتقالی بگیرند؟

    خیر امکان مهمانی و نقل و انتقال برای دانشجویان واحدهای بین الملل وجود ندارد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره