کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

بودجه بندی کنکور زبان خارجه ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

بودجه بندی کنکور زبان خارجه ۱۴۰۳ چه کمکی به شرکت کنندگان در کنکور زبان می کند؟ طی سال های اخیر طراحی سوالات آزمون سراسری به صورت جهت دار انجام می شود؛ از همین رو متقاضیان می توانند از بودجه بندی کنکور سراسری زبان به عنوان یک ابزار کارآمد جهت برنامه ریزی و کسب آمادگی برای شرکت در جلسه آزمون استفاده کنند تا بتوانند این گونه رتبه و تراز مناسبی را کسب نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا با بودجه بندی کنکور زبان 1403 آشنا شویم.

 

بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۳

طراحان کنکور سراسری، سوالات متنوعی را از بخش های مختلف کتاب های درسی که سازمان سنجش آن ها را به عنوان منابع آزمون سراسری اعلام کرده است، طراحی می کنند.

در واقع بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۳ مشخص کننده این موضوع است که هر بخش از مباحث و سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان، دارای چند سوال در آزمون سراسری زبان می باشد. ضمن اینکه متقاضیان با مشاهده و بررسی بودجه‌بندی می توانند از مباحث کم اهمیت نیز مطلع شوند و مباحثی که از آن ها سوالی در آزمون سراسری طرح نمی‌شود را حذف کنند.

متقاضیانی که به دنبال کسب رتبه و تراز مناسب در آزمون سراسری هستند تا وارد دانشگاه های برجسته در کشور شوند، حتما باید از یک برنامه ریزی اصولی پیروی کنند. یکی از ابزارهای برنامه ریزی اصولی و بی نقص، استفاده از بودجه‌بندی است. از همین رو در ادامه بودجه بندی کنکور زبان 1403 را بر اساس آزمون های برگزار شده بر پایه نظام جدید آورده ایم.

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور زبان خارجه 1403

در سال های گذشته، ابتدا دفترچه سوالات عمومی آزمون سراسری زبان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گرفت و متقاضیان باید در ابتدا به سوالات این دفترچه پاسخ می دادند. اما برای برگزاری کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها از جمله زبان خارجه، تصمیمات جدیدی گرفته شده که از سوی سازمان سنجش اعلام گردیده است.

بر اساس تصمیمات گرفته شده در زمینه تغییرات آزمون سراسری، دروس عمومی از این آزمون حذف شده است و مبنای سنجش شرکت کنندگان در آن، سوابق تحصیلی شان خواهد بود. بنابراین نیازی نیست متقاضیان برای شرکت در آزمون سراسری 1403 اقدام به مطالعه دروس عمومی و آگاهی از بودجه بندی کنکور زبان ۱۴۰۳ در دروس عمومی نمایند و تنها کافی است بر روی دروس تخصصی تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

بودجه بندی دروس تخصصی کنکور زبان ۱۴۰۳

تنها دفترچه سوالات تخصصی در آزمون سراسری زبان در اختیار شرکت کنندگان در این زیرگروه آزمایشی قرار می گیرد. دفترچه سوالات تخصصی، در بر دارنده 70 سوال می باشد که داوطلبان باید طی مدت زمان 105 دقیقه به آن ها پاسخ دهند.

لازم است داوطلبان برای پاسخ دهی صحیح به سوالات این آزمون به زیرگروه ها توجه داشته باشند و متناسب با زبان انتخابی خود به سوالات پاسخ دهند. در ادامه جدول زیر دربردارنده بودجه بندی کنکور زبان خارجه ۱۴۰۳ در دروس اختصاصی می باشد.

بودجه بندی دروس تخصصی کنکور سراسری زبان 1403
مبحث / سال سال 1400 سال 1401 سال 1402
گرامر 10 سوال 10 سوال 10 سوال
واژگان 15 سوال 15 سوال 15 سوال
ترتیب واژه 5 سوال 5 سوال 5 سوال
درک مطلب 20 سوال 20 سوال 20 سوال
کاربرد زبان 10 سوال 10 سوال 10 سوال
کلوز تست 10 سوال 10 سوال 10 سوال
مجموع 70 سوال 70 سوال 70 سوال

بودجه بندی کنکور زبان

 

تعداد سوالات کنکور زبان ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد دروس عمومی از سال ۱۴۰۲ از کنکور سراسری حذف شدند و از این پس دیگر این دروس در کنکور مطراح نخواهند شد. داوطلبان دیگر نیازی به مطالعه دروس عمومی ندارند و در جلسه آزمون تنها دفترچه حاوی سوالات اختصاصی در اختیارشان قرار می‌گیرد. 

سال گذشته پس از تغییرات کنکور سراسری در دفترچه سوالات اختصاصی ۷۰ سوال در اختیار داوطلبان قرار گرفت که باید به آن ها پاسخ می‌دادند. تغییرات کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳ مشخص نیست اما پیش بینی می‌شود که مانند سال ۱۴۰۲ باشد. در صورت بروز تغییرات در تعداد سوالات و بودجه بندی کنکور زبان این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره بودجه بندی کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳

کسب رتبه و تراز مناسب در کنکور، بدون برنامه ریزی میسر نیست. اما برنامه ریزی نیز زمانی به نتایج مثبتی منتهی می‌شود که با استفاده از ابزارهای درست و کارآمدی انجام شده باشد. یکی از مهم ترین ابزارها که متقاضیان آزمون سراسری زبان می توانند از آن برای برنامه ریزی مطالعاتی استفاده کنند، بودجه بندی کنکور زبان 1403 است.

توصیه می شود برای دریافت نتایج بهتر، داوطلبان به ضرایب دروس نیز توجه داشته باشند. یعنی متناسب با زبان مورد علاقه خود، برای مطالعه دروس با ضرایب بیشتر و بودجه‌بندی بالاتری زمان بیشتری را نیز برای مطالعه اختصاص دهند. 

بنابراین می توان اینطور گفت که زمانی می توان با استفاده از برنامه ریزی در کنکور سراسری به موفقیت رسید که برنامه ریزی کامل و بدون کوچکترین مشکل باشد. اگر نمی توانید تمامی اصول را در برنامه ریزی مطالعاتی سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان در نظر بگیرید و یا اگر به برنامه ریزی خود پایبند نیستید و قادر به اجرای آن نمی‌باشید، توصیه می کنیم با مشاوران تحصیلی دانتل کو در ارتباط باشید و با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و از راهنمایی های مشاوران باتجربه در این زمینه استفاده کنید.

بخوانید: منابع کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بودجه بندی کنکور سراسری زبان خارجه 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اطلاع  از بودجه بندی کنکور زبان 1403 چه کمکی به متقاضیان این آزمون می کند؟

    متقاضیان کنکور سراسری می توانند با اطلاع از بودجه بندی، برنامه ریزی مطالعاتی بی نقص تری برای کسب رتبه و تراز مناسب در این آزمون داشته باشند.

  2. متقاضیان چگونه می توانند به بودجه‌بندی آزمون دسترسی داشته باشند؟

    در متن مقاله فوق بودجه بندی کنکور زبان را ارائه کرده ایم.

  3. بودجه بندی بر چه اساسی جمع آوری می شود؟

    منبع جمع آوری بودجه بندی دفترچه سوالات کنکور سراسری زبان در سال های گذشته است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره