کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دانشگاه مجازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجویان می‌توانند به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه جز دوره های شهریه پرداز می‌باشد. در این مطلب به بررسی کامل شهریه دانشگاه مجازی پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه مجازی یک دوره دانشگاهی است که کلاس های درس آن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و مناسب دانشجویانی است که به دلایل مختلف همچون شاغل بودن یا دور بودن دانشگاه، امکان حضور فیزیکی در کلاس های درس را ندارند. دانشگاه های مجازی با این هدف برگزار شده است تا تمامی متقاضیان بتوانند بدون حضور در کلاس، ادامه تحصیل داده و مدرک خود را دریافت کنند. دوره های الکترونیکی زیر نظر وزارت علوم هستند و مدرک آن ها دارای اعتبار می‌باشد.

دوره های مجازی در بسیاری از دانشگاه ها برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در هنگام انتخاب رشته، کد رشته محل محل های مربوط به آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند. امکان تحصیل در دوره های مجازی بدون شرکت در کنکور سراسری نیز وجود دارد.

دانشگاه مجازی شهریه پرداز است و شهریه آن با بر اساس نظر هیت امنای هر دانشگاه تعیین می‌شود. داوطلبانی که قصد انتخاب دانشگاه های مجازی و تحصیل در آن ها را دارند، باید ابتدا از شهریه دانشگاه مجازی 1402-1403 مطلع شوند و سپس بر این اساس اقدام به تصمیم گیری نمایند.

 

 

لیست دانشگاه های دارای دوره مجازی

داوطلبان باید بدانند که تمامی دانشگاه های کشور دوره مجازی ندارند و تعداد محدودی از دانشگاه ها این دوره را برگزار می‌کنند. دوره های مجازی در برخی از دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی برگزار می‌گردد. لیست دانشگاه های دارای دوره مجازی بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال گذشته به شرح زیر می‌باشد.

مقطع ارشد دانشگاه سراسری

دانشگاه تهران دانشگاه شهید بهشتی تهران دانشگاه اصفهان دانشگاه کاشان
دانشگاه صنعتی شاهرود دانشگاه قم دانشگاه شیراز دانشگاه علم وصنعت ایران-تهران
دانشگاه گیلان-رشت دانشگاه قزوین

شهریه دانشگاه مجازی مقطع ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور استان اصفهان مرکز آران و بیدگل دانشگاه پیام نور یزد دانشگاه پیام نور البرز مرکز کرج دانشگاه پیام نور تهران-تهران جنوب
دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی مرکز ارومیه دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، مرکز نقده

مقطع ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

 دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب-قم دانشگاه غیر انتفاعی مجازی ایرانیان-تهران دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا مشهد دانشگاه غیر انتفاعی مجازی فاران مهر دانش تهران

مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری

دانشگاه صنعتی سهند تبریز دانشگاه شیراز  موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی (ره) قم

شهریه دانشگاه مجازی

 

شهریه دانشگاه مجازی مقطع کارشناسی

دانشجویان مقطع کارشناسی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی را دارند، می‌توانند با توجه به دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه هایی که در بالا گفته شد را در فرم انتخاب رشته شان وارد کنند. در صورت قبولی در دانشگاه باید شهریه‌دانشگاه مجازی را پرداخت کرده و در دانشگاه ثبت نام نمایند. شهریه دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی سال گذشته به شرح زیر است. در سال جدید شهریه در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت. 

شهریه مبلغ
شهریه ثابت 5.750.000 تا 36.300.000
شهریه متغیر 8.450.000 تا 16.000.000
شهریه عملی 2.450.000 تا 7.950.000

میزان شهریه مجازی مقطع کارشناسی فرمول مشخصی دارد که به شرح زیر می‌باشد و داوطلبان می‌توانند با استفاده از آن شهریه خود را به صورت دقیق محاسبه نمایند. 

شهریه ثابت + (7 * شهریه متغیر واحد نظری پایه) + (7 * شهریه متغیر واحد نظری اختصاصی) + (4 * شهریه متغیر واحد عملی)

 

شهریه دانشگاه مجازی مقطع ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی را دارند، می‌توانند با توجه به دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه هایی که در بالا گفته شد را در فرم انتخاب رشته شان وارد کنند. در صورت قبولی در دانشگاه باید شهریه دانشگاه مجازی را پرداخت کرده و در دانشگاه ثبت نام نمایند. شهریه‌دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی ارشد سال گذشته به شرح زیر است. در سال جدید شهریه در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت. 

شهریه مبلغ
شهریه ثابت 12.880.000 تا 27.300.000 
شهریه متغیر 3.810.000 تا 5.900.000
شهریه عملی 4.700.000 تا 5.500.000

دانشجویان برای محاسبه دقیق شهریه خود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی می‌توانند از فرمول زیر استفاده نمایند. 

شهریه ثابت + (8 * شهریه متغیر واحد نظری پایه، اختصاصی، عملی)

 

شهریه دانشگاه مجازی مقطع دکتری

مقطع دکتری جز مقاطع تحصیلات تکمیلی است که بسیاری از داوطلبان تصمیم به ادامه تحصیل در این مقطع می‌گیرند. اما داوطلبان باید بدانند که در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه مجازی وجود ندارد و شهریه دانشگاه مجازی نیز در این مقطع قابل محاسبه نیست. این دانشگاه تنها مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. 

داوطلبان مقطع دکتری می‌توانند در آزمون جامع دکتری شرکت کرده و یا از طریق استعداد درخشان اقدام به انتخاب رشته نمایند. این داوطلبان می‌توانند در سایر دوره های دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید که مقطع دکتری مصاحبه دارد و در صورت قبولی در آزمون کتبی باید در جلسه مصاحبه نیز شرکت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره دانشگاه مجازی

داوطلبانی که قصد تحصیل به صورت غیر حضوری را دارند، می‌توانند در دانشگاه های مجازی ثبت نام نمایند. دانشگاه مجازی شهریه پرداز می‌باشد. علاوه بر دانشگاه مجازی، دانشگاه پیام نور نیز به صورت نیمه حضوری است و انتخاب مناسبی برای این دانشجویان می‌باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه دانشگاه مجازی برای تان وجود دارد و یا در زمینه انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دانشگاه مجازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه دانشگاه مجازی چقدر است؟

    شهریه دانشگاه مجازی در مقاطع مختلف در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا شهریه دوره های مجازی تمامی رشته های یکسان است؟

    خیر هر یک از رشته های تحصیلی دارای شهریه متفاوتی می‌باشند. 

  3. آیا امکان تحصیل در دوره دکتری دانشگاه مجازی وجود دارد؟

    خیر این مقطع در دانشگاه مجازی ارائه نمی‌شود. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره